Premiera: Sony PlayStation 3

Dostosuj

Premiera: Sony PlayStation 3

W moim poprzednim newsie na temat gry UT 2007 wspominałem już o nadchodzących targach E3, na których zobaczyć będzie można wiele ciekawych nowości...

Jedną z nich jest nowopowstała konsola PlayStation 3, którą firma Sony zaprezentowała jeszcze przed wyżej wspomnianą imprezą. Produkt ma trafić na półki sklepowe już wiosną przyszłego roku. Zapraszam do zapoznania się z parametrami oraz zdjęciami, pragnę jednak zaznaczyć, że design PS3 może jeszcze ulec zmianie!

hide_dot.gifDane techniczne



  • Główny procesor (Cell)

    - taktowanie 3,2 GHz
    - 512 KB cache L2
    - 218 miliardów operacji zmiennoprzecinkowych na sekundę
    - rdzeń bazujący na Power PC

  • Procesor graficzny (RSX)

    - taktowanie 550 MHz przy przepustowości 20 (zapis) i 15 (odczyt) GB na sekundę
    - 1,8 biliona operacji zmiennoprzecinkowych na sekundę

  • Pamięć operacyjna i graficzna

    - 256 MB RAM typu XDR (3,2 GHz przy przepustowości 25,6 GB na sekundę)
    - 256 MB VRAM typu GDDR3 (700 MHz przy przepustowości 22,4 GB na sekundę)

  • Pamięć masowa

    - napęd BD-ROM (nośniki optyczne o pojemności do 25 GB)
    - dysk twardy z możliwością odłączenia

  • Wejścia i wyjścia

    - obsługa maksymalnie siedmiu bezprzewodowych kontrolerów w standardzie Bluetooth
    - sześć portów USB 2.0 (cztery z przodu i dwa z tyłu)
    - po jednym gnieździe na pamięć zewnętrzną Memory Stick, SD i CompactFlash

  • Możliwości sieciowe

    - gotowość do nawiązania połączenia bezprzewodowego (Wi-Fi lub Bluetooth) i kablowego (Ethernet)

  • Możliwości multimedialne

    - wsparcie dla wielu standardów zapisu danych (oprócz BD-ROM, BD-Video, BD-R i BD-RE m.in. CD-ROM, CD-R, CD-RW, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R i DVD+RW)

  • Standard obrazu

    - kilka trybów wyświetlania linii wertykalnych: 480 i 1080 (przeplot) oraz 480, 720 i 1080 (skanowanie progresywne)

  • Standard dźwięku

    - wielokanałowy dźwięk przestrzenny (Dolby 5.1 i DTS); LPCM

  • Inne

    - kompatybilność wsteczna z PS i PS2
    - współpraca z PSP (używanie przenośnej konsoli w charakterze kontrolera)


hide_dot.gifZdjęcia produktu


1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.



playstation.com

KomentarzeKomentarze

  • Pajda

    #0 | Pajda

    2005-05-18 00:22:00

    Jezeli kompatybilnosc z psx i ps2 bedzie bez zarzutow (czyli bez przypadkow ze chodzi tylko czesc tytylow), a napedy nie beda padac to rozwaze zakup w sumie.

    Chociaz faktycznie pad wydaje sie byc \"mniej\" wygodny.
  • sxl

    #0 | sxl

    2005-05-18 00:32:08

    polygony, tekstury, efekty specjalne
    chyba po to

    rozdzielczosc to nie wszystko
  • sxl

    #0 | sxl

    2005-05-18 00:33:19

    no napewno
    ale z xbox360 nie ma szans ps3, jest za slabe
  • sxl

    #0 | sxl

    2005-05-18 00:35:01

    xbox byl nowa marka, dlatego nie wygral z ps2. ps to zaufana marka japonczykow i reszty swiata. ale zaczyna sie to odwracac bo xbox byl wiele mocniejszy od PS2 i ludzie patrza na niego teraz inaczej. dlatego w sytuacji wyjscia xbox360 i ps3 moze byc juz inaczej
  • sxl

    #0 | sxl

    2005-05-18 00:37:45

    pomylilem tylko normalny ram z ramem na karcie graficznej
    a reszta przeciez podana to jest to samo
    nie wiem wiec dlaczego moje dane sa zle
  • Krypton

    #0 | Krypton

    2005-05-18 00:45:11

    Pad wyglada cienko - Sony postawilo na stylowosc, to widac. PS3 ma byc nie tylko konsola, ale ma zmusic snobow do zakupu - ma by przejawem luksusu, jakiegos prestizu.

    Ja jestem posiadaczem XBox\'a i bede chyba zmierzal w strone jego nastepcy. Jednak czas pokaze - do ich premier jeszcze sporo czasu :).
  • Krypton

    #0 | Krypton

    2005-05-18 00:46:21

    To inna generacja konsol kolego :).
  • Krypton

    #0 | Krypton

    2005-05-18 00:47:49

    No to po prostu blad tlumaczenia. Mozna sie zakrecic w tych amerykanskich okresleniach.
  • heena

    #0 | heena

    2005-05-18 01:15:13

    Ot na szybko wrzucilem dane, takze sorry jezeli zabrzmialo to od negatywnej strony : )
  • Perez

    #0 | Perez

    2005-05-18 01:22:14

    Ja tam wole Sony, od poczatku, czyli od czasu PSX ta firma nie zawiodla graczy, zawsze miala deal z najlepszymi developerami, zawsze dostarczala dobre gry, a nie przepisany z PC shit.

    Obejrzalem obie konferencje, zarowno MS jak i Sony i bardziej wierze tym drugim. Pokazali po prostu wiecej fajnych rzeczy.

    Ponadto, jesli obejrzycie konferencje Sony, znajdziecie tam dokladne porownanie obu konsol :D Oczywiscie PS3 wypada lepiej ;]]

    Po prostu klocenie sie w tym momencie co jest lepsze troche mija sie z celem - to i tak marketingowy belkot, a jak to wszystko wyglada przekonamy sie patrzac na gry, a nie ich zwiastuny :)

    Jak narazie w moich oczach Sony lepiej sie zaprezentowalo, dodatkowo bardziej pasuje mi wspolpraca z nV, ktora SWIETNIE dba o swoich developerow, w odroznieniu od ATI. Z drugiej strony - MS takze doskonale sobie z tym radzi.

    Na koniec kilka cytatow:

    \"Do you really think that Sony would have even mentioned the 51-billion-dot-product-operations per second number during the PS3 press conference if Microsoft hadn\'t boasted that the Xbox 360 could do 9-million-dot-product-operations per second?\"


    \"Shaders: 100 Billion Shader Operations/s\"

    \"The Xbox 360 graphics core may have 48-pipelines, but they aren\'t nearly as powerful as traditional dedicated pixel pipelines.\"

    \"We\'re guessing that the RSX graphics processors has a traditional, non-unified shader engine, so it likely has a smaller total \"pipeline\" number than the ATI chip. Even if the RSX\'s normal pipelines are more powerful than the Xbox 360\'s pipes, Sony doesn\'t want to risk printing a lower \"pipeline\" number since people won\'t understand that it isn\'t an apples-to-apples comparison.\"

    \"Sony has also stated that the chip is more powerful than two GeForce 6800 Ultra cards put together\" czyli 2x6800, nie 6800 SLI ! :D

    \"We\'re guessing that the actual pipeline count is going to be at 24, which is about right for 300 million transistors and, at 550MHz, has just a slightly larger fill-rate than two GeForce 6800 Ultras clocked at 400MHz.\"

    \"From a memory standpoint, both systems are roughly equal with about 512MB of memory dedicated to system and graphics. The Xbox 360 has Unified Memory Architecture that lets the CPU and GPU share the system\'s 512MB of memory. The PlayStation 3 on the other had has 256MB of XDR memory and 256MB of GDDR3 memory dedicated to graphics. We still have to take a closer look at the memory bandwidth differences, but game developers will be happy with the graphics bandwidth and memory space available for both systems.\"

    \"ony decided to use the PS3 to further its own Blu-ray format, which allows for discs that can hold about 54GB each. The Xbox 360 will support dual layer DVDs, which can hold about 9GB worth of data.\"



  • Pajda

    #0 | Pajda

    2005-05-18 03:41:13

    no wiem ale piksel to piksel ;P
    fakt faktem konsole zawsze maskowaly niedoskonalosci efektami

    anyway filmiki z gier na ps3 z e3 sa juz dostepne na torrentach, heavenly sword wyglada calkiem calkiem
  • Pajda

    #0 | Pajda

    2005-05-18 03:43:52

    bzdura, a psx to niby nie byla nowa marka ?

    Prawda jest taka, ze te pare sztuk xboxa ktore udalo sie wcisnac w japonii to tylko zasluga paru poznych exclusivow pokroju serii Dead or Alive.
  • Pajda

    #0 | Pajda

    2005-05-18 03:47:02

    I tak wszyscy zbieraja na nowa zelde wiec... ;P
  • fragmat1c

    #0 | frg

    2005-05-18 10:04:02

    dokładnie. Cena ps3 czy nawet xbox\'a nowego to przeciez fortuna dla przecietnego polaka, majace zamiar kupic konsole. Ja tez tak zrobie, spadnie cena na ps2, xbox tez pewnie poleci na dol troche to kupie starsze modele. W sumie to nigdy mi nie zalezalo na wygladzie gier, tylko na ich grywalnosci a ilosc znakomitych gier na ps2 i xbox\'a starego jest ogromna.
  • sxl

    #0 | sxl

    2005-05-18 12:31:15

    lol pajda, no PS2 nie bylo nowa marka, bo przez pare lat wczesniej renome zrobilo jej juz PSX
    a Xbox byl calkowicie nowa konsola, pierwsza odslona i nie mial z gory przypisanej popularnosci jak ps2
  • Suprise

    #0 | Suprise himself

    2005-05-18 12:58:19

    48 miliardow shaderowych operacji per second

    ps3 ma ponad 100 i ogolnie parametry wygladaja lepiej ale i tak kupie xboxa ;p
  • Pajda

    #0 | Pajda

    2005-05-18 13:21:11

    Gdzie tam widzisz bym napisal ps2 ? Pisalem psx, ta konsola byla calkowicie nowa, bez poprzedniczki, firmy nieznanej dotychczas z rynku konsol. A jednak mimo silnej konkurencji odniosla sukces.

    Rynek azjatycki nie patrzy na nazwe, ani na technikalia - patrzy na gry.
  • Perez

    #0 | Perez

    2005-05-18 13:45:51

    bo zelda rzadzi, kazda byla zajebista, jesli na revolution bedzie zelda to kupie :D
  • heena

    #0 | heena

    2005-05-18 14:24:18

    Nie mozna wierzyc nikomu, a w szczegolnosci Sony jezeli chodzi o specyfikacje.
    Perez przytoczyl kilka cytatow mowiacych o tym dokladniej.
    EDIT: No to sie praktycznie wyjasnilo, wiekszosc gier pokazanych na PS3 to RENDERY
    http://ps3.ign.com/articles/615/615531p1.html?fromint=1
  • LuZnY

    #0 | LuZnY

    2005-05-18 14:54:00

    naucz sie czytac, a pozniej komentuj...
  • heena

    #0 | heena

    2005-05-18 14:56:48

    Nie wiem, ale ty chyba powinienes sie nauczyc czytac, a dopiero komentowac.
    Nie bede tutaj robil balaganu. Koniec konwersacji z toba.
    Jak chcesz to mozesz to zrobic za niego.
  • LuZnY

    #0 | LuZnY

    2005-05-18 15:01:04

    chyba jednak ty...
    *edit*
    zawsze mozesz poprosic pereza zeby ci to przetlumaczyl;>
  • LuZnY

    #0 | LuZnY

    2005-05-18 15:22:30

    obie konsole maja juz support dla hdtv a to podwyzsza rozdzialke nawet do 1920x1080 ;>
  • LuZnY

    #0 | LuZnY

    2005-05-18 15:34:24

    no joker tez nie podal pelnej specyfikacji ps3;>
    a oto ona:
    CPU
    Cell Processor
    PowerPC-base Core @3.2GHz
    1 VMX vector unit per core
    512KB L2 cache
    7 x SPE @3.2GHz
    7 x 128b 128 SIMD GPRs
    7 x 256KB SRAM for SPE
    * 1 of 8 SPEs reserved for redundancy
    total floating point performance: 218 GFLOPS
    GPU
    RSX @550MHz
    1.8 TFLOPS floating point performance
    Full HD (up to 1080p) x 2 channels
    Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines
    Sound
    Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell- base processing)
    Memory
    256MB XDR Main RAM @3.2GHz 256MB GDDR3 VRAM @700MHz
    System Bandwidth
    Main RAM 25.6GB/s
    VRAM 22.4GB/s
    RSX 20GB/s (write) + 15GB/s (read)
    SB< 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read)
    System Floating Point Performance
    2 TFLOPS
    Storage
    Detachable 2.5\" HDD slot x 1
    I/O
    USB Front x 4, Rear x 2 (USB2.0)
    Memory Stick standard/Duo, PRO x 1
    SD standard/mini x 1
    CompactFlash (Type I, II) x 1
    Communication
    Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2)
    Wi-Fi IEEE 802.11 b/g
    Bluetooth 2.0 (EDR)
    Controller
    Bluetooth (up to 7)
    USB 2.0 (wired)
    Wi-Fi (PSP)
    Network (over IP)

    AV Output
    Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p
    HDMI: HDMI out x 2
    Analog: AV MULTI OUT x 1
    Digital audio: DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1
    Disc Media
    CD PlayStation CD-ROM, PlayStation 2 CD-ROM, CD-DA, CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW, SACD, SACD Hybrid (CD layer), SACD HD, DualDisc, DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side)
    DVD: PlayStation 2 DVD-ROM, PlayStation 3 DVD-ROM, DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW
    Blu-ray Disc: PlayStation 3 BD-ROM, BD-Video, BD-ROM, BD-R, BD-RE

    do tego ten artykul ktory to tak chetnie linkujesz mowi wlasnie o wyciagnietych z dupy liczbach xboxa, vide niby super 48 pipelines, ktore tak naprawde nie sa pelnymi pixel \"pipelines\" (bosz, jak to ciezko napisa po polskiemu;> ) i daleko im do pelnej wydajnosci, tych ktore ma gpu ps3 wlasnie, szacowane ze jest ich ze 24 i dlatego sony o tym nie wspomina narazie bo boi sie ze uzytkownicy nie zrozumieja ze 24 moze byc lepsze niz 48 (to o tobie wlasnie ;> )
    co wiecej jakbys poczytal strone poswiecone grom i konsolom wiedzialbyc ze chlopaki od xboxa spanikowali po prezentacji ps3 i juz sciemniaja ze gry ktore pokazali uzywaja 1/3 mocy xboxa (szukaj niusow o tytule \"xbox 120?\" ;>
  • LuZnY

    #0 | LuZnY

    2005-05-18 15:44:20

    ad. edit
    i znowu nie rozumiesz czytasz...
    po 1 to jest tylko o killzone (no dobra niby jakis facio z epic powiedzial, ze to dotyczy wszystkich oprocz ich ut3, ktore notabene wygladalo najlepiej ;> ale patrz pkt 2 )
    po 2 cytat z poczatku tego niusa:
    \"This is just a warning before we start: what follows in this article is pure, unadulterated speculation. You hear that? S-p-e-c-u-l-a-t-i-o-n.\"
  • r3

    #0 | r3

    2005-05-18 15:50:54

    Wydaje mi sie ze jednak xbox bedzie lepszy ( i pewnie duzo drozszy), a na PS3 wyjda lepsze tytuly :P W obu konsolach pady wygladaja poprostu beznadziejnie -_- Pad PS3 wyglada jak banan i chyba dziwnie sie go trzyma xD Pad xboxa pewnie bedzie dosyc ciezki(przez baterie) i chyba klapka podspodem bedzie denerwowac. Pozatym na konsole nie ma zadnego porzadnego FPP xD a jak juz jest cos ciekawgo to i tak pad utrudnia gre ;P Zauwazyliscie ze konsole sa coraz bardziej podobne do kompow?:D NIedlugo bedzie roznic je tylko to ze podlaczana sa do TV
  • heena

    #0 | heena

    2005-05-18 16:10:37

    To jest 100% prawda, poogladaj sobie screeny z Gran Turismo 5 w powiekszeniu...
    Co do pipelinesow - Ati korzysta z zupelnie nowej technologi ktora ma sie nijak do tej od nVidi i dlatego porownanie jest nie na miejscu, a rzucanie od razu 100pipelinow to zwykle oszustwo.. nie mowiac juz o przeklamaniu innych rzeczy... nie tylko zwiazanych z ps3.
    do r3: Gdzies mi sie obilo o uszy, ze Ps3 ma kosztowac okolo 500$ dolarow i beda dwie wersje.
  • tt

    #0 | th0t

    2005-05-18 16:19:27

    A wdlug tego zrodla to jak jest ?
    http://www.cdprojekt.info/felieton.asp?tid=969
  • sxl

    #0 | sxl

    2005-05-18 16:57:10

    ale ps jednak trzymalo wtedy poziom konkurentow, a w tym wypadku (vs. xbobx360) wydaje sie jakby jednak xbox byl technicznie o wiele lepszy + bedzie mial dobrych PARE MIESIECY przewagi poniewaz tak wypada jego premiera w stosunku do ps3
  • sxl

    #0 | sxl

    2005-05-18 17:12:13

    chyba nie na ten komentarz odpowiedziales na ktory chciales
    ale zgadzam sie, ze wg tego zrodla ps3 wypada wiele mocniej niz xbox360

    naprawde sam juz nie wiem ktore dane sa prawidlowe :O zgubilem sie calkowicie, nic juz nie wiem
  • LuZnY

    #0 | LuZnY

    2005-05-18 17:26:55

    no ale to wlasnie chlopcy od xboxa rzucaja pipeline\'ami (48, oh 48, o moj boze 48!) bo gpu nvidii (ps3) ma wg. szacunkowych danych \"tylko\" 24 (za to pelne, a nie jakies \"nowe\" ale marne ;> )
    ale tak zdaje sobie sprawe ze to tylko \"papierowe dane\", tak w przypadku ps3 jak i x360 pewnie sporo naciagniete, coby dana konsola miala wypasne cyferki...
    chociaz reakcja (xbox 120;p) microboyow mowi troche sama za siebie ;>
    no i jakos nie wierze, ze ps3 ktore wyjdzie pozniej (wiosna 2006; x360 4 kwartal 2005 czyli pewnie gwiazdka i okolice;p ) bylo slabsze, i pewnie nie jedno sie jeszcze w specyfikacji zmieni (i w x3600 tez - te pare miesiecy to sporo czasu wbrew pozorom ;>), ale ktora bedzie mocniejasz to tylko czas moze pokazac, choc ja stawiam na ps3 (pozniejsza premiera, czyli odwrotnie niz w przypadku ps2 i xboxa)

    a co renderow, demowka na engine ut3 napewno byla renderowana przez konsole, a i tak wygladala lepiej niz killzone2 czy visio gt z 2d drzewami razem wziete ;>

    no ale mimo to chcialbym zobaczyc co jest \"wyrenderowane\" w nowym gt, wez te screeny i pomazaj paintem miejsca ktore ci sie wydaja podejrzane i wrzuc gdzies cobysmy sobie mogli popodziwiac ;p bo ja tam nic specjalnego nie widze (slabe drzewa, kwadratowe postaci z boku drogi, samo wzgorze z 1 screena tez jakos dziwnie wyciosane, jakby z 3 polygonow, juz nie wspomne o texturach - niska rozdzialka i rozmyte strasznie - nawet na samochodach :o )
    prawde mowiac nowe nfs: most wanted (filmik z prezentacji x360) zrobilo na mnie wieksze wrazenie (graficznie), no ale skoro twierdzisz ze to render, to czekam na te \"oznaczone\" screeny :>

    z jednym za to sie musze zgodzic, nextegowe konsole = marny design i ps3 i x360 i N:revo krotko mowiac smierdza:D ich pady tez (N nie pokazalo pada, ale dalej mam w pamieci to straszydlo z GC :o )
  • Pajda

    #0 | Pajda

    2005-05-18 18:15:51

    Czyli przyznajesz, ze wczesniejsze stwierdzenie, iz xbox sie nie przyjal z powodu nowej marki bylo bledne ?

    Anyway przydalo by sie ludziom tutaj troche konsolowego punktu widzenia :P
  • Pajda

    #0 | Pajda

    2005-05-18 18:32:26

    http://fws.neostrada.pl/tmp/zeldaamazing_wmvlow.wmv

    Jeszcze Zelda Twilight Princess w kolejce :P
    A dodajac do tego, ze WindWalkera nie skonczylem u kumpla to wyglada na to, ze NGC musze wlasne kupic.

    Powyzszy link to stary trailer w wersji dla IGN (duzo fajniejsza wersja z uwagi na muzyke, 5mb:P).
    Na Zelda.com jest juz najnowszy trailer prosto z E3. Pokazuje on sporo, m.in. transformacje linka i sliczne oczy zeldy :P

    To nie jest must see, to jest must buy :)
  • sxl

    #0 | sxl

    2005-05-18 19:47:45

    nie do konca
    bo jednak PS2 mialo za soba wielka renome PSX a Xbox nie mial NIC
  • Koras

    #0 | Koras

    2005-05-18 20:31:04

    Z tymi potokami to mi sie wydaje ze jest jak z gigahercami, wystarczy porownac starego celerona 2.6 ghz do athlona fx55 2.6 ghz, tu jest takie samo taktowanie i tutaj a jednak roznica w wydajnosci jakies 500% jak nie trzy razy tyle. Tak jakby bill mial celerona 4 giga i sie cieszyl ze to wiecej niz 2.6ghz athlona :)
  • Pajda

    #0 | Pajda

    2005-05-19 03:57:55

    Powtarzam po raz kolejny, ze nic nie mowilem o PS2. Wyraznie pisalem PSX - ta konsola tez nie miala marki znanej z rynku konsol, poprzedniczki nie miala itd.

    Zapetlasz sie :P
  • syzmon

    #0 | Syzmon

    2005-05-20 19:35:25

    ekhem... czyżby Microsoft leciał sobie w kulki??
    http://www.gizmodo.com/gadgets/home-entertainment/xbox/index.php#e3-xbox-360-live-demos-running-on-powermac-g5-104295
  • Tak

    #0 | Tak

    2005-05-21 09:29:26

    Hahaha filmik z X-Box leciały na 2ch power macach muahahha :F !!! MAcie swojąsuper konsolę fajni X-Boxowcy :> (w domku też będziecie mieli taki \"wiatraczek\"? :) ).
  • Tak

    #0 | Tak

    2005-05-21 23:11:22

    ps3 > xbox360
    ale, ale wszyscy zapominają o nowej grajkostce od N :) a ja po cichu na nią liczę.... :D
  • TroPtyN

    #0 | TroPtyN

    2005-05-23 12:19:50

    Widział ktoś filmik przedstawiający Killzone 2? Gra ta grafikę będzie miała na poziomie technologii Unreal Engine 3. Po prostu powala...

    http://rapidshare.de/files/1808417/killzone2_ot_ps3_051605.mpg.html
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

5594 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.