Gry
Quake 4
Ostatnia jak do tej pory odsłona legendarnej serii, nie wniosła w kwestii gameplaya żadnych nowości, zdecydowana większość graczy wiernych „wstrząsowi” stwierdzi nawet, że na tym polu nastąpił regres w porównaniu do trzeciej części cyklu. Również i specyficzna oprawa graficzna oparta w głównej mierze na bump mappingu i ogromnej ilości dynamicznych cieni, nawet w czasie premiery tytułu nie powodowała „opadu szczęki”. Jedynie udźwiękowienie gry stoi na dość wysokim poziomie, a zastosowanie złożonych algorytmów OpenAL oraz EAX Advanced HD pozwala rozwinąć skrzydła kartom dźwiękowym z serii Audigy i X-Fi.
Dołączana do słuchawek zewnętrzna karta dźwiękowa nie obsługuje efektów dźwięku przestrzennego. |
Podczas gry na kombinacji Logitech/Audigy możemy w pełni cieszyć się efektami, jakie przygotowali dla nas twórcy gry, jedynym mankamentem może być dość słabe odwzorowanie niskich częstotliwości, o czym jeszcze wspomnimy przy okazji kolejnych testów. Nie ma żadnych problemów z lokalizacją odgłosów w przestrzeni i jeśli chodzi o grę w Quake 4, słuchawki te powinny zadowolić większość użytkowników. Niestety osoby, które nie mają na wyposażeniu karty dźwiękowej z obsługą OpenAL, będą musiały się zadowolić dźwiękiem pozbawionym przestrzeni. W tym przypadku polecam podłączenie karty na USB, gdyż oferuje ona dźwięk o klasę lepszy od rozwiązania zintegrowanego na płycie głównej.
Need for Speed ProStreet
Jedenasta część serii traktującej o wyścigach samochodowych zapoczątkowanej w 1995 roku przenosi nas na profesjonalne tory i wprowadza wątek legalnych wyścigów. Dźwięki pojazdow występujących w grze są stworzone na bazie prawdziwych odgłosów wydawanych przez profesjonalnie stuningowane auta. Nie mamy żadnych informacji na temat implementacji dźwięku przestrzennego w grze, ale biorąc pod uwagę fakt, że jest to konwersja z konsoli, nie powinniśmy się spodziewać niczego szczególnego. W menu konfiguracyjnym gry znajdziemy opcje przełączania dźwięku pomiędzy ustawienia low i high, co zmienia tylko częstotliwość próbkowania.
Regulacja jakości dźwięku w ProStreecie ogranicza się do wyboru pomiędzy opcjami High i Low. |
Najnowszy NFS oferuje nam naprawdę świetne doznania słuchowe, odgłosy świszczących sprężarek, czy warkot ośmiocylindrowych amerykańskich muscle cars, brzmią jak prawdziwe. Niestety posiadacze słuchawek szwajcarskiej firmy nie będą mieli okazji się z nimi zapoznać, ponieważ większość szczegółów zostanie zagłuszona dźwiękami silnika. W tej grze nazwa Digital Precision wydaje się pustym sloganem marketingowców, ponieważ nawet tani produkt Manty zapewni odbiorcy lepszej jakości dźwięk, zarówno w niskich, jak i wysokich częstotliwościach.
Call of Duty 4
Ostatnia jak do tej pory odsłona wojennej sagi szturmem zdobyła serca graczy zarówno niedzielnych, jak i tych profesjonalnych. Na moim sprzęcie gra uruchomiła dźwięk tylko w trybie 2D, jedynym sposobem na otrzymanie dźwięku przestrzennego w słuchawkach było użycie popularnych Medus 5.1 ProGamer. Mozliwe, że Sound Blaster X-Fi rozwiązałby ten problem.
Call of Duty 4 pozwala nam jedynie na regulację częstotliwości próbkowania dźwięku. |
Jednak wracając do bohatera tej recenzji, trzeba przyznać, że w przypadku COD4 słuchawki spisały się co najmniej poprawnie. Wszelkie wystrzały i ruchy przeciwników słychać było dokładnie. Jedynie podczas większych eksplozji odczuwalny był brak mocniejszych basów.
Guitar Hero 3
Trzecia część jednej z najpopularniejszych gier muzycznych pod koniec zeszłego roku zagościła również na twardych dyskach komputerów osobistych. Oczywiście w GH najlepiej gra się przy wykręconych głośnikach, jednak nasza rodzina lub sąsiedzi nie będą zbyt zadowoleni z wysłuchiwania naszego fałszowania na najwyższym poziomie trudności.
Guitar hero 3 umożliwia tylko regulację głośności poszczególnych efektów dźwiękowych |
Testowany dziś zestaw słuchawek Logitecha nie daje sobie rady w tej grze. Bardzo często zdarza się, że ledwo słychać gitarę basową, co potrafi wyprowadzić gracza z rytmu. Podobnie jak w przypadku NFS ProStreet, nawet słuchawki Manty sprawdzą się podczas gry w Guitar Hero 3 o wiele lepiej od Logitechów.