Gry

Dostosuj

Gry

Quake 4

Ostatnia jak do tej pory odsłona legendarnej serii, nie wniosła w kwestii gameplaya żadnych nowości, zdecydowana większość graczy wiernych „wstrząsowi” stwierdzi nawet, że na tym polu nastąpił regres w porównaniu do trzeciej części cyklu. Również i specyficzna oprawa graficzna oparta w głównej mierze na bump mappingu i ogromnej ilości dynamicznych cieni, nawet w czasie premiery tytułu nie powodowała „opadu szczęki”. Jedynie udźwiękowienie gry stoi na dość wysokim poziomie, a zastosowanie złożonych algorytmów OpenAL oraz EAX Advanced HD pozwala rozwinąć skrzydła kartom dźwiękowym z serii Audigy i X-Fi.

q4_570.jpg
Dołączana do słuchawek zewnętrzna karta dźwiękowa nie obsługuje efektów dźwięku przestrzennego.

Podczas gry na kombinacji Logitech/Audigy możemy w pełni cieszyć się efektami, jakie przygotowali dla nas twórcy gry, jedynym mankamentem może być dość słabe odwzorowanie niskich częstotliwości, o czym jeszcze wspomnimy przy okazji kolejnych testów. Nie ma żadnych problemów z lokalizacją odgłosów w przestrzeni i jeśli chodzi o grę w Quake 4, słuchawki te powinny zadowolić większość użytkowników. Niestety osoby, które nie mają na wyposażeniu karty dźwiękowej z obsługą OpenAL, będą musiały się zadowolić dźwiękiem pozbawionym przestrzeni. W tym przypadku polecam podłączenie karty na USB, gdyż oferuje ona dźwięk o klasę lepszy od rozwiązania zintegrowanego na płycie głównej.


Need for Speed ProStreet

Jedenasta część serii traktującej o wyścigach samochodowych zapoczątkowanej w 1995 roku przenosi nas na profesjonalne tory i wprowadza wątek legalnych wyścigów. Dźwięki pojazdow występujących w grze są stworzone na bazie prawdziwych odgłosów wydawanych przez profesjonalnie stuningowane auta. Nie mamy żadnych informacji na temat implementacji dźwięku przestrzennego w grze, ale biorąc pod uwagę fakt, że jest to konwersja z konsoli, nie powinniśmy się spodziewać niczego szczególnego. W menu konfiguracyjnym gry znajdziemy opcje przełączania dźwięku pomiędzy ustawienia low i high, co zmienia tylko częstotliwość próbkowania.

nfs_570.jpg
Regulacja jakości dźwięku w ProStreecie ogranicza się do wyboru pomiędzy opcjami High i Low.

Najnowszy NFS oferuje nam naprawdę świetne doznania słuchowe, odgłosy świszczących sprężarek, czy warkot ośmiocylindrowych amerykańskich muscle cars, brzmią jak prawdziwe. Niestety posiadacze słuchawek szwajcarskiej firmy nie będą mieli okazji się z nimi zapoznać, ponieważ większość szczegółów zostanie zagłuszona dźwiękami silnika. W tej grze nazwa Digital Precision wydaje się pustym sloganem marketingowców, ponieważ nawet tani produkt Manty zapewni odbiorcy lepszej jakości dźwięk, zarówno w niskich, jak i wysokich częstotliwościach.



Call of Duty 4

Ostatnia jak do tej pory odsłona wojennej sagi szturmem zdobyła serca graczy zarówno niedzielnych, jak i tych profesjonalnych. Na moim sprzęcie gra uruchomiła dźwięk tylko w trybie 2D, jedynym sposobem na otrzymanie dźwięku przestrzennego w słuchawkach było użycie popularnych Medus 5.1 ProGamer. Mozliwe, że Sound Blaster X-Fi rozwiązałby ten problem.

cod4_570.jpg
Call of Duty 4 pozwala nam jedynie na regulację częstotliwości próbkowania dźwięku.

Jednak wracając do bohatera tej recenzji, trzeba przyznać, że w przypadku COD4 słuchawki spisały się co najmniej poprawnie. Wszelkie wystrzały i ruchy przeciwników słychać było dokładnie. Jedynie podczas większych eksplozji odczuwalny był brak mocniejszych basów.


Guitar Hero 3

Trzecia część jednej z najpopularniejszych gier muzycznych pod koniec zeszłego roku zagościła również na twardych dyskach komputerów osobistych. Oczywiście w GH najlepiej gra się przy wykręconych głośnikach, jednak nasza rodzina lub sąsiedzi nie będą zbyt zadowoleni z wysłuchiwania naszego fałszowania na najwyższym poziomie trudności.

gh3_570.jpg
Guitar hero 3 umożliwia tylko regulację głośności poszczególnych efektów dźwiękowych

Testowany dziś zestaw słuchawek Logitecha nie daje sobie rady w tej grze. Bardzo często zdarza się, że ledwo słychać gitarę basową, co potrafi wyprowadzić gracza z rytmu. Podobnie jak w przypadku NFS ProStreet, nawet słuchawki Manty sprawdzą się podczas gry w Guitar Hero 3 o wiele lepiej od Logitechów.

Wstęp | Gry | Muzyka | Filmy | Komunikatory VoIP | Konstrukcja | Podsumowanie

KomentarzeKomentarze

  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

396 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.