Technika ++
Czujnik laserowy Razer Copperhead to pierwszy tego typu komponent w myszce wyprodukowanej przez tę firmę. Pracuje on z rozdzielczością aż 2000 DPI (w Diamondback'u oraz Logitech MX 518 było to 1600DPI), co zapewnia niebywałą precyzję ruchu odczuwaną w grach. Gdy połączymy to z ustawionym na 1000 Hz portem USB (Razer obsługując tę częstotliwość osiąga czas reakcji równy zaledwie 1ms!!) uzyskujemy kosmiczną wręcz moc myszki. Zaznaczyć trzeba że konkurecyjny Logitech G5 obsługuje najwięcej 500 Hz.
Co ciekawe, mysz ma na pokładzie 32KB wewnętrznej pamięci. Po co takie cudo? To bardzo proste. Mysz zapisuje w tej pamięci swoje podstawowe ustawienia, dzięki czemu po zainstalowaniu sterowników na innym komputerze i podłączeniu jej, standardowo wczytają się nasze poprzednie ustawienia. Bardzo wygodna opcja - szczególnie dla graczy uczestniczących w turniejach, na których trzeba się "sprężać", bo czasu nigdy nie ma wiele.
Informacje na temat zmiany położenia myszki na podkładce przesyłane są do komputera 16bitową ścieżką danych. Podczas jednej sekundy wyłapywane jest bagatela 7080 klatek, działa więc ona nawet przy 20g.
Prócz tego sama mysz wykorzystuje wspomnianą już technologię On-The-Fly (zmiana czułości myszy w locie) czy tak nazwane przez Razer'a Always-On, dzięki któremu reaguje w każdej chwili (niektóre optyki "zasypiają" po chwili nieużywania, przez co "budzący" je ruch jest niedokładny lub niekompletnie odwzorowany na erkanie).
Kupując dodatkowy zestaw Pro-Tools (którego póki co nigdzie jeszcze nie widziałem) można także zmieniać ciężkość myszy oraz dodawać boczne przyciski (nie wiem co Razer ma na myśli poprzez nazwę "dummy buttons").
Bajery zaimplementowane w działanie Copperhead'a definitywnie wyprzedzają ostatnią generację optycznych gryzoni. Wszystkie parametry poprawiły się w stosunku do poprzednich, nie zmienił się jednak kształt. To chyba jednak już kaprys producentów, bowiem identycznie Logitech od dłuższego czasu wypuszcza myszki w tej samej (kosmetycznie zmienionej barwą lub przyciskami) obudowie.
Wstęp | Wprowadzenie | Pierwsze spojrzenie | Technika ++ | Copperhead a podkładki | Copperhead a gry | Podsumowanie