ATI Radeon HD 2900XT - pierwsze testy
W sieci pojawiły się już pierwsze testy najnowszego i bardzo długo oczekiwanego dziecka ATI. Mowa o karcie Radon HD 2900XT. Jest to karta z procesorem graficznym R600 i ma być ona silną konkurencją dla GeForce'ów z serii 8800. Radeon HD 2900XT posiada 320 potokowy procesor graficzny, oraz 512MB RAM typu GDDR3 taktowane zegarem o częstotliwości 1.65 GHz. Karta ma 24cm (9.5") długości i zajmuje wraz z chłodzeniem 2 sloty.
Testy dla ATI wypadły bardzo dobrze. AMD ATI Radeon HD 2900XT pokonał we wszystkich testach kartę NVIDIA GeForce 8800GTS 640MB. Obie karty były testowane na komputerze z płytą główna Intel D975XBX2 BadAxe2, procesorem Intel Core 2 Extreme QX6700 i 2x1GB DDR2-800 MHz pamięci operacyjnej oraz na systemie Windows XP wraz z najnowszymi sterownikami dla obu kart. Nowy 'Radek' osiągnął w 3DMark06 - 11447pkt, a GeForce 8800GTS - 9836pkt.
Kiedy nowy Radeon ukaże się w sprzedaży, tego nadal nie wiadomo, podobno ma to nastąpić już w maju. Karta ma kosztować ok. 1300zl ($449), czyli na poziomie cenowym wspomnianego wcześniej GeForce’a 8800GTS 640MB.
Upgrade: W holenderskim sklepie internetowym pod tym adresem można już zamawiać ATI RADEON HD 2900 XT o którym mowa w tym newsie. Cena to 380 euro.
DailyTech
#0 | .reru
2007-04-25 15:10:57
#0 | virus~T
2007-04-25 15:13:13
#0 | edwa
2007-04-25 15:25:50
#0 | virus~T
2007-04-25 15:35:58
#0 | .reru
2007-04-25 15:44:24
#0 | SLW sparhawk
2007-04-25 15:54:50
Jak podaje benchmark.pl to ten chip to nie tylko GPU ale...
\"R600 firmy AMD nie można już nazwać po prostu GPU. GPU oznacza Graphics Processing Unit, czyli jednostkę przetwarzania grafiki, a R600 można pokrótce opisać jako GSPPU - Graphics, Sound and Physics Processing Unit - czyli jednostkę przetwarzania grafiki, dźwięku i fizyki.
Wygląda na to, że koncepcja systemu na chipie wdrożona w modelu R600 znacznie wykracza poza to, o czym kiedykolwiek mówił jeździec nVidii.
Mówi się, że o fizyce dźwięku chodzą słuchy już od pewnego czasu, a my staramy się podawać jak najwięcej szczegółów. Wygląda na to, że GPU R600 będzie powiązany z procesorem (CPU) mniej niż do tej pory, ponieważ znacznie więcej składników sceny będzie obliczanych i renderowanych na samym GPU.
R600 łączy grafikę z dźwiękiem i procesem fizycznym w zupełnie inny sposób, a 64 shadery vect5D dają razem 320 jednostek skalarnych, co da się porównać wprost do 128 skalarnych firmy nVidia. Ale 128 jednostek skalarnych przy częstotliwości 1,35 GHz, to wciąż nieco większa wydajność niż w przypadku 320 ATi przy częstotliwości 740 MHz, tyle że potok ATi jest bardziej złożony niż wcześniej uważano.
Kto by pomyślał, że ATI wyprzedzi Nvidię w wyścigu do wielozadaniowego GPU i sprawi, że konsole z procesorami PowerPC będą wyglądały jak rzecz z lat 90-tych?
Może zatem naprawdę warto poczekać na R600.\"
i tu już jest bardzo ciekawie
#0 | matisyaho
2007-04-25 16:06:42
#0 | reaktiv
2007-04-25 16:28:47
#0 | reaktiv
2007-04-25 16:32:48
#0 | .reru
2007-04-25 16:36:45
#0 | Fr4gu~
2007-04-25 18:02:46
No i jeszcze dochodzi sprawa tego, że nadal zdecydowana większość powstałych i powstających gier jest tworzona pod karty nvidii, więc choć jest mocniejszy to przez to i przez kiepskie stery gry będą chodzić gorzej na tej karcie. W końcu to dla graczy jest najważniejsze ;]
#0 | virus~T
2007-04-25 18:04:31
#0 | .reru
2007-04-25 18:28:46
#0 | GrejT <3 Ewelinka
2007-04-25 18:56:38
#0 | .reru
2007-04-25 19:28:29
#0 | ds12
2007-04-25 20:08:34
#0 | GrejT <3 Ewelinka
2007-04-26 07:41:33
#0 | .reru
2007-04-26 09:24:37