Znamy oficjalne zasady turniejowe ET: QW
Enemy Territory: Quake Wars to gra, która z każdym dniem zdobywa coraz większą popularność. Nie przypominam sobie, aby kiedykolwiek w historii gier komputerowych jakaś gra wywołała takie zainteresowanie i przyciągnęła tylu graczy do siebie jeszcze w fazie testów beta a następnie w wersji demonstracyjnej. Już podczas tych release`ów organizowane były liczne cupy na tej platformie, w których można było zgarnąć całkiem sporawe sumki. Teraz, gdy jesteśmy już po premierze na całym świecie, cupów tych i wszelakiej maści lig oraz ladderów będzie przybywać z każdym tygodniem.
Każdy z Was zapewne słyszał nie raz o zbalansowaniu gry, co ten termin oznacza i dlaczego jest to sprawa kluczowa dla gier online. A dla tych, co nie siedzą w temacie, i nie bardzo wiedzą o co chodzi - jako przykład podam grę, która jest wzorem balansu - StarCraft. Gra ta ujrzała światło dzienne w 1998 roku, a do tej pory przyciąga miliony graczy na całym świecie. A wszystko to dzięki doskonałemu zrównoważeniu sił, jakimi dysponują trzy, całkowicie odmienne rasy, w które możemy się wcielić. Każda z nich posiada całkowicie odmienny wachlarz wojsk, pojazdów, czarów, czy umiejętności, a jednak szanse na polu walki są równe i zależą jedynie od umiejętności gracza. A więc balans jest rzeczą podstawową. Bo gra nie przetrwała by ani roku na scenie, gdy by jedna z ras posiadała znaczącą przewagę za sprawą lepszych wojsk, czarów, czy też broni.
Gra ET: QW mimo swojej popularności, dopiero zaczyna stawiać swoje pierwsze kroki pod kątem prawdziwego balansu sił pomiędzy rasą Stroggów a GDF. W przyszłości zapewne ukaże się jakaś modyfikacja turniejowa (potocznie mod), która będzie regulowała to wszystko, co może sprawić, że jedna ze stron ma w danym momencie znaczącą przewagę. Jednak póki co musimy zadowolić się zasadami umownymi. Tj. nauczyć się przestrzegać ustanowionych reguł turniejowych i nie używać niektórych opcji itp. pomimo tego, że są one dostępne. A oto wspomniane regulacje do których będziemy musieli się stosować chcąc grać w ET: QW w bardziej znanych organizacjach ligowych czy też na turniejach:
ET:QW Community Rule set (oficjalne zasady turniejowe)
Pojazdy
- Wszelkie pojazdy latające (poza ikarusami) są niedozwolone na każdym etapie gry.
- Team może używać tylko 1 pojazd średni oraz 1 pojazd ciężki na raz. Pojazdy średnie to: Hog i APC. Natomiast pojazdy ciężkie to: Cyclops, Desecrator oraz Titan.
- Podczas wykonywania ostatniego zadania na mapie zabrania się brać ciężkich pojazdów. Wyjątkiem jest sytuacja, kiedy ktoś używa ciężkiego pojazdu przed zakończeniem przedostatniego objectivu. Jednak, gdy podczas wykonywania ostatniego zadania na mapie takowy pojazd zostanie zniszczony - zabrania się używania go po jego respawnie (bądź któregokolwiek innego ciężkiego pojazdu).
Broń
- Drużyna może mieć w swoim składzie tylko jedną osobę strzelającą z Railguna/Sniper Rifle.
Deploye
- Można budować tylko po jednej wieżyczce z każdego rodzaju (AVT/APT/AIT).
- Dozwolona jest jedynie jedna arta.
Propozycje
- Zakaz używania radarów oraz 3rd Eye Cam.
Oficjalne mapy turniejowe
- Area22, Ark, Island, Refinery, Salvage, Sewer, Volcano.
Jeżeli myślicie poważnie o graniu w ET: QW, czy też tylko dla zabawy chcecie występować w turniejach organizowanych przez Electronic Sports League, Clan Base, Enemy Down czy i3d, to musicie te zasady znać na pamięć i się do nich stosować, gdyż właśnie te ligi wyraziły już chęć stosowania tych rulsów jako oficjalnych (a zapewne za nimi pójdą następni). ET:QW Community Rule set, organizacja, która jest twórcą owych zasad, składa się z doświadczonych graczy oraz top klanów ET: QW, którzy działają na rzecz zbalansowania rozgrywki w Quake Wars. Każdy z graczy może wyrazić swoją opinię na temat wprowadzonych ograniczeń komentując je na stronie organizacji. Mam nadzieję, że do czasu ukazania się oficjalnego moda turniejowego wszyscy przyzwyczają się szybko do tych zasad.
ET:QW Community Rule set
#0 | OFF @ Grumx
2007-10-08 12:07:35
a po 2) zaraz wyjdzie MOD , ktory to wszystk obedzie juz mial zaimplementowane i nie bedzie problemow
*edit: na ircu typek od modów mowi ze SDK za miesiac .omg
#0 | Vesp3r
2007-10-08 12:11:26
może jeszcze damy propozycje nei zabijania sie ? xD
#0 | raul
2007-10-08 12:11:59
#0 | raul
2007-10-08 12:13:57
#0 | OFF @ Grumx
2007-10-08 12:14:18
#0 | Pajda
2007-10-08 12:14:44
#0 | raul
2007-10-08 12:17:28
#0 | Pajda
2007-10-08 13:37:51
#0 | meribo
2007-10-08 13:40:27
#0 | lab
2007-10-08 13:41:15
#0 | panzer-
2007-10-08 13:41:58
PS. Sorry za brak polskich liter ale w pracy mam wszystko po angielsku i brak mozliwosci zmiany
#0 | raul
2007-10-08 13:45:27
#0 | Vesp3r
2007-10-08 15:31:38
Jezeli jakaś strona daje większe szanse to przecież można sie z tym pogodzić, przecież w następnej rundzie jest zmiana stron wiec w czym tu tkwi problem?
#0 | Zielek
2007-10-08 16:38:59
Gra jeszcze dobrze sie nie ograla a ludzie juz panikuja i z etqw robia gre jak najbardziej podobna do swojej ulubionej gry online...
#0 | Exil
2007-10-08 16:43:07
#0 | panzer-
2007-10-08 16:46:24
#0 | OFF @ Grumx
2007-10-08 17:14:06
luck luck luck fps fps fps ping ping ping
#0 | Pajda
2007-10-08 19:00:05
#0 | meribo
2007-10-08 21:17:41
#0 | kumar
2007-10-08 22:54:34
#0 | Zielek
2007-10-09 15:26:20
#0 | z1ppi
2007-10-09 15:33:48
#0 | bel
2007-10-09 17:39:32
Wczesniej potrzebowalem ok dwoch miesiecy nie liczac testow1-2 zeby przekonac sie, ze to nie to, zeby sobie darowac te cale ET i klan. Teraz w QWet nie liczac bet i dema nie bede potrzebowal juz na to nawet tygodnia. BF2 in my RTCW? nofway! Kampania lub dwie raz na weekend spoko, meczenie sie w to codziennie klanowo i krzyk na ventrilo - notnxlol. Kiedys rulsy byly jasne - takie jakie wymyslili autorzy gry a jedynym ograniczeniem byla ilosc graczy na team, na publicach za to mozna bylo sobie blokowac pfy itp, mody sie robilo pod publicki a nie do cw, wreszcie gra krzyczala wrecz do ciebie: wstap do klanu, na pubach, sam, bez kolegow nie uzyskasz tego co ta gra ma do zaoferowania i nie bedziesz sie tak bawil jak moglbys. Od czasow ET nastapil zwrot o 180 stopni, jest totalnie na odwrot. A bedzie jeszcze smieszniej dzieki statsom i rankom :>
Zmylilo mnie troche logo nerve (mp w RTCW) w creditsach QWet, nie sprawdzilem czym sie ta firma obecnie zajmuje - robieniem kasy (xbox).
#0 | Zielek
2007-10-10 19:01:24
Nikt nie zastanawial sie czy mapy sa odpowiednio duze/male, czy bedzie ciekawiej/nudniej - nic. Po prostu gralismy tu w gre taka kiedys 6v6 i bylo fajnie wiec w etqw tez bedziemy bo akurat tylu mamy w klanie ... :)