Znamy oficjalne zasady turniejowe ET: QW

Dostosuj

Znamy oficjalne zasady turniejowe ET: QW

Enemy Territory: Quake Wars to gra, która z każdym dniem zdobywa coraz większą popularność. Nie przypominam sobie, aby kiedykolwiek w historii gier komputerowych jakaś gra wywołała takie zainteresowanie i przyciągnęła tylu graczy do siebie jeszcze w fazie testów beta a następnie w wersji demonstracyjnej. Już podczas tych release`ów organizowane były liczne cupy na tej platformie, w których można było zgarnąć całkiem sporawe sumki. Teraz, gdy jesteśmy już po premierze na całym świecie, cupów tych i wszelakiej maści lig oraz ladderów będzie przybywać z każdym tygodniem.

Każdy z Was zapewne słyszał nie raz o zbalansowaniu gry, co ten termin oznacza i dlaczego jest to sprawa kluczowa dla gier online. A dla tych, co nie siedzą w temacie, i nie bardzo wiedzą o co chodzi - jako przykład podam grę, która jest wzorem balansu - StarCraft. Gra ta ujrzała światło dzienne w 1998 roku, a do tej pory przyciąga miliony graczy na całym świecie. A wszystko to dzięki doskonałemu zrównoważeniu sił, jakimi dysponują trzy, całkowicie odmienne rasy, w które możemy się wcielić. Każda z nich posiada całkowicie odmienny wachlarz wojsk, pojazdów, czarów, czy umiejętności, a jednak szanse na polu walki są równe i zależą jedynie od umiejętności gracza. A więc balans jest rzeczą podstawową. Bo gra nie przetrwała by ani roku na scenie, gdy by jedna z ras posiadała znaczącą przewagę za sprawą lepszych wojsk, czarów, czy też broni.

Gra ET: QW mimo swojej popularności, dopiero zaczyna stawiać swoje pierwsze kroki pod kątem prawdziwego balansu sił pomiędzy rasą Stroggów a GDF. W przyszłości zapewne ukaże się jakaś modyfikacja turniejowa (potocznie mod), która będzie regulowała to wszystko, co może sprawić, że jedna ze stron ma w danym momencie znaczącą przewagę. Jednak póki co musimy zadowolić się zasadami umownymi. Tj. nauczyć się przestrzegać ustanowionych reguł turniejowych i nie używać niektórych opcji itp. pomimo tego, że są one dostępne. A oto wspomniane regulacje do których będziemy musieli się stosować chcąc grać w ET: QW w bardziej znanych organizacjach ligowych czy też na turniejach:

hide_dot.gifET:QW Community Rule set (oficjalne zasady turniejowe)


Pojazdy
  • Wszelkie pojazdy latające (poza ikarusami) są niedozwolone na każdym etapie gry.
  • Team może używać tylko 1 pojazd średni oraz 1 pojazd ciężki na raz. Pojazdy średnie to: Hog i APC. Natomiast pojazdy ciężkie to: Cyclops, Desecrator oraz Titan.
  • Podczas wykonywania ostatniego zadania na mapie zabrania się brać ciężkich pojazdów. Wyjątkiem jest sytuacja, kiedy ktoś używa ciężkiego pojazdu przed zakończeniem przedostatniego objectivu. Jednak, gdy podczas wykonywania ostatniego zadania na mapie takowy pojazd zostanie zniszczony - zabrania się używania go po jego respawnie (bądź któregokolwiek innego ciężkiego pojazdu).

Broń
  • Drużyna może mieć w swoim składzie tylko jedną osobę strzelającą z Railguna/Sniper Rifle.

Deploye
  • Można budować tylko po jednej wieżyczce z każdego rodzaju (AVT/APT/AIT).
  • Dozwolona jest jedynie jedna arta.

Propozycje
  • Zakaz używania radarów oraz 3rd Eye Cam.

Oficjalne mapy turniejowe
  • Area22, Ark, Island, Refinery, Salvage, Sewer, Volcano.


Jeżeli myślicie poważnie o graniu w ET: QW, czy też tylko dla zabawy chcecie występować w turniejach organizowanych przez Electronic Sports League, Clan Base, Enemy Down czy i3d, to musicie te zasady znać na pamięć i się do nich stosować, gdyż właśnie te ligi wyraziły już chęć stosowania tych rulsów jako oficjalnych (a zapewne za nimi pójdą następni). ET:QW Community Rule set, organizacja, która jest twórcą owych zasad, składa się z doświadczonych graczy oraz top klanów ET: QW, którzy działają na rzecz zbalansowania rozgrywki w Quake Wars. Każdy z graczy może wyrazić swoją opinię na temat wprowadzonych ograniczeń komentując je na stronie organizacji. Mam nadzieję, że do czasu ukazania się oficjalnego moda turniejowego wszyscy przyzwyczają się szybko do tych zasad.

ET:QW Community Rule set

KomentarzeKomentarze

  • Grmx

    #0 | OFF @ Grumx

    2007-10-08 12:07:35

    jednak juz chodza sluchy ze radar bedzie dozwolony... to jeszcze nie jest zupelnie zaakceptowany rule set..
    a po 2) zaraz wyjdzie MOD , ktory to wszystk obedzie juz mial zaimplementowane i nie bedzie problemow

    *edit: na ircu typek od modów mowi ze SDK za miesiac .omg
  • Vesp3r

    #0 | Vesp3r

    2007-10-08 12:11:26

    Rotfl, nie ma to jak samemu ograniczac gre którą sie stworzylo xD

    może jeszcze damy propozycje nei zabijania sie ? xD
  • raul

    #0 | raul

    2007-10-08 12:11:59

    W początkowej wersji owych zasad radar i 3rd Eye Cam były niedozwolone, jednak te zmiany nie zostały zaakceptowane i z nich zrezygnowano. Teraz widnieją jedynie w formie propozycji do zmian. A mod zapewne się pojawi za jakiś czas.
  • raul

    #0 | raul

    2007-10-08 12:13:57

    Żadna gra, gdy ujrzała światło dzienne, nie była od razu zbalansowana. Nie ma w tym nic dziwnego. Póki co są to jedynie zasady umowne, jednak można się spodziewać, że zostaną one zaimplementowane w niedalekiej przyszłości, czy to poprzez oficjalną modyfikację turniejową, czy też za sprawą kolejnego patcha.
  • Grmx

    #0 | OFF @ Grumx

    2007-10-08 12:14:18

    w sumie to chyba lepej dla gameplayu bez radaru...
  • Pajda

    #0 | Pajda

    2007-10-08 12:14:44

    Volcano na liscie mnie troche zaskoczylo.
  • raul

    #0 | raul

    2007-10-08 12:17:28

    A mnie wcale. To doskonała mapa, opierająca się na infantry, a nie na pojazdach. Póki co, wydaje się być zbalansowana, głównie za sprawą rozmieszczenia spawnpointów, lecz trudno wydać osąd po tygodniu grania na niej.
  • Pajda

    #0 | Pajda

    2007-10-08 13:37:51

    Zla nie jest, mozna na niej pograc. Ale gdyby nie dalo sie po prostu przeskakiwac muru i puszczac droidow az z tak daleka to by bylo nieco fajniej.
  • m3ribo

    #0 | meribo

    2007-10-08 13:40:27

    Troszke z dupy no ale coz trzeba sie bedzie dostosowac.
  • lab

    #0 | lab

    2007-10-08 13:41:15

    jak to samemu stworzylo, przeciez ludzie z SD nie maja wplywu na te reguly, te ustalane sa przez najwieksze zespoly i adminow
  • suSr

    #0 | panzer-

    2007-10-08 13:41:58

    Jendyna ujma na Vulcano to spawn strogg\'ow po zhackowaniu obj. Jest on wg. mnie zbyt daleko. Uwazam tez iz powinni ograniczyc ilosc Rocket Launcher/Obliterator.

    PS. Sorry za brak polskich liter ale w pracy mam wszystko po angielsku i brak mozliwosci zmiany
  • raul

    #0 | raul

    2007-10-08 13:45:27

    Mam podobne zdanie. 1 rl/obli na team.
  • Vesp3r

    #0 | Vesp3r

    2007-10-08 15:31:38

    Po takich betatestach jakie byly przy tej grze, poprostu żal ze nagle tak sie dzieje z tą grą... to po co byli gracze zaproszeni na tą bete? by szybciej mapy poznać czy by balansować rozgrywke ?

    Jezeli jakaś strona daje większe szanse to przecież można sie z tym pogodzić, przecież w następnej rundzie jest zmiana stron wiec w czym tu tkwi problem?
  • Zielek

    #0 | Zielek

    2007-10-08 16:38:59

    gracze bf2-inf beda chcieli gre bez pojazdow, gracze et beda chcieli gre bez snajperow , gracze q3 beda chcieli gre bez radarow , gracze cs beda chcieli ... hmm takie duze drewniane skrzynki ... itd ..... to wlasnie balans .... moim zdaniem to jak na razie wielka sciema , caly ten balans .

    Gra jeszcze dobrze sie nie ograla a ludzie juz panikuja i z etqw robia gre jak najbardziej podobna do swojej ulubionej gry online...
  • exilek

    #0 | Exil

    2007-10-08 16:43:07

    a grałeś może jakiś mecz w to? te zasady są po to, żeby w końcu można było postawić na skill a nie spam...
  • suSr

    #0 | panzer-

    2007-10-08 16:46:24

    Lepiej bym tego nie napisalem
  • Grmx

    #0 | OFF @ Grumx

    2007-10-08 17:14:06

    przy tym systemie aim, nie ma szans na skill :)
    luck luck luck fps fps fps ping ping ping
  • Pajda

    #0 | Pajda

    2007-10-08 19:00:05

    Z tymi fpsami to jest dziwnie, nie wazne jakie ustawienia i jaki sprzet mam wrazenie, ze ruch w grze nie jest plynny. Gra sie tak jakby byl tickrate z 15 (fps servera).
  • m3ribo

    #0 | meribo

    2007-10-08 21:17:41

    A mi sie caly czas wydaje, ze postac sie slizga to samo z pojazdami, co do pingu i fpsow grumx ma 100% racji.
  • priAm

    #0 | kumar

    2007-10-08 22:54:34

    fajny tekst, raul
  • Zielek

    #0 | Zielek

    2007-10-09 15:26:20

    Jakis tam meczyk gralem: open beta - demo - release ... i pozostaje przy swoim zdaniu ...
  • Zippi9

    #0 | z1ppi

    2007-10-09 15:33:48

    Za dużo fullholdow, a co za tym idzie remisów... Czy chciało by Ci się grać 1,5H-2H, żeby po deciderze zobaczyć że nadal jest remis?
  • bel

    #0 | bel

    2007-10-09 17:39:32

    Wlasnie chcialem napisac, ze gracze byli lub obecni z ET (a to oni pewnie beda wiekszosacia w QWet) beda dazyc do przerobienia tej gry na drugie ET tyle ze z ladniejsza grafika. Zaczynajac grac w bety QWet nie staralem sie szukac w niej na sile starej gry w nowej oprawie.Mialem nadzieje na cos nowego. Oczywiscie mowie o publicach bo do takich ta gra jest kierowana i identycznie jak ET na wyjsciu kompletnie sie nie nadaje do gry klanowo-konkursowo-zawodowej :) Wszystkie te kretynskie rulsy, idiotyczny pomysl grania tylko w 6sciu per team, cala mechanika i scenariusze map zaprojektowane nie do szybkich klanowek a na calodniowe batalie. Calosc utwierdzila mnie w przekonaniu zeby darowac sobie gre klanowa w kolejnym po ET gniocie zrobionym przez firmy SD/id ktorych mottem bylo i jest \"gracze zrobia reszte za nas\".
    Wczesniej potrzebowalem ok dwoch miesiecy nie liczac testow1-2 zeby przekonac sie, ze to nie to, zeby sobie darowac te cale ET i klan. Teraz w QWet nie liczac bet i dema nie bede potrzebowal juz na to nawet tygodnia. BF2 in my RTCW? nofway! Kampania lub dwie raz na weekend spoko, meczenie sie w to codziennie klanowo i krzyk na ventrilo - notnxlol. Kiedys rulsy byly jasne - takie jakie wymyslili autorzy gry a jedynym ograniczeniem byla ilosc graczy na team, na publicach za to mozna bylo sobie blokowac pfy itp, mody sie robilo pod publicki a nie do cw, wreszcie gra krzyczala wrecz do ciebie: wstap do klanu, na pubach, sam, bez kolegow nie uzyskasz tego co ta gra ma do zaoferowania i nie bedziesz sie tak bawil jak moglbys. Od czasow ET nastapil zwrot o 180 stopni, jest totalnie na odwrot. A bedzie jeszcze smieszniej dzieki statsom i rankom :>
    Zmylilo mnie troche logo nerve (mp w RTCW) w creditsach QWet, nie sprawdzilem czym sie ta firma obecnie zajmuje - robieniem kasy (xbox).
  • Zielek

    #0 | Zielek

    2007-10-10 19:01:24

    Poza tym nie wiem czy zauwazyliscie ale dziwnym zbiegiem okolicznosci w ETQW gramy 6v6 ... i to od razu, od czasow bety ...
    Nikt nie zastanawial sie czy mapy sa odpowiednio duze/male, czy bedzie ciekawiej/nudniej - nic. Po prostu gralismy tu w gre taka kiedys 6v6 i bylo fajnie wiec w etqw tez bedziemy bo akurat tylu mamy w klanie ... :)
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

108 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie