X-Battle v0.22
Niedługo po tym, jak Team X-Battle wypuścił wersję beta 0.21 swojego modu dla najnowszego patcha Q4 1.1, ukazała się wersja ostateczna owej łatki, o oznaczeniach XBM 0.22, ponieważ zawiera pewne poprawki, jakich nie posiadała wcześniej wspomniana beta. Patch ten, przeznaczony jest dla Q4 1.1 FINAL i oferuje pełną kompatybilność z tą wersją gry.
Szczegóły, na temat poprawek i zmian znajdują się poniżej.
Poprawki i zmiany w XBM 0.22
- ustawianie kolorów teamrail i enemyrail
- możliwość wyłączenia rysowania muzzleflash broni (gdy mamy ustawione pokazywanie broni - cl_showgun 1)
- możliwość ustawienia przyśpieszenia (akceleracji) myszy w weaponconfig (opcja o nazwie m_accel przy cl_weaponConfigs 1 )
- możliwość włączenia po stronie serwera random spawn dla pierwszych powerupów (quad itp) po starcie mapy - czyli nie będą one od razu dostępne a pojawią się w losowym czasie pomiedzy 30 a 60 sekund od startu mapy - dzięki temu początkowe spawny graczy będą miały mniej decydujący wpływ na to, kto dostanie pierwszego powerupa.
- w pełni automatyczne opcje follow-powerup i follow-killer dla speców (bardzo pomagają przy shoutcastach/pisania opisów meczu)
- bindy dla speców do przełączenia się na ostatniego "RA taker" (gracza, który wziął czerwoną zbroję) albo "MH taker" (gracza, który wziął megahealth) - korzyści jak wyżej dla shoutcastów/opisów
- powróciły simpleitems stworzone przez X-Battle - można sie przełączać pomiedzy tymi oryginalnymi a wersją X-Battle poprzez komendę cl_altSimpleItems, bez konieczności vid_restart.
- możliwość włączenia/wyłączenia (w locie, bez s_restart) dźwięków tła (tzw ambient sounds) poprzez komendę s_ambient
- ważna zmiana w configach po stronie serwera - zmienna vote_allow_gametype ustawiana jest od teraz bitmaską - więcej szczegółów w pliku server-commands.txt
Pełna lista zmian i poprawek (ENG)
v0.22 SDK 1.1 ~ April 2nd, 2006
fix: gui votes now work properly again
fix: hud-team is updated to team of spectated player if spectating
fix: ping on scoreboard-tab of summary in CTF is shown at correct position
fix: no longer showing incorrect item pickups for spectators.
fix: crosshair now disappears if spectating free fly.
fix: nickcolors no longer override the colorcode of deathmessages.
fix: hitsounds are now playing correctly when using a listenserver.
fix: missing powerup symbols in teamoverlay.
fix: net score not resetted after localmaprestart.
fix: changed auto record demo filename to fit arg completion of command
playNetDemo
fix: auto action screenshot is taken 500ms after gamestate change to
GAMEREVIEW to assure summary board is drawn complete
add: showing flag carrier name in hud right of the flag icons in gametype CTF
add: now showing 'caps' in scoreboard and scoreboard-tab in summary
add: real follow mode for spectators, selectable triggers are flags,
powerups, items (RA, MH) and killer - controlled via the new CVars
cl_followPU, cl_followItem and cl_followKiller.
See client-commands.txt for a detailled explaination of follow mode!
add: command 'follow' to switch to the player wearing a special powerup or
to the last player that took up a given item; 'follow ' switches
to the player with the client id as listed with command listPlayers.
add: cl_altSimpleItems to enable XBM simpleitems.
add: m_accel option to cl_weaponConfig. (client-commands.txt!)
add: s_ambient to control ambient sounds (ofcourse on the fly).
add: cl_muzzleFlash to enable/disable the drawing of the muzzleflash.
add: average ping on scoreboard-tab on summary.
add: new vote option 'firstpurandomspawn' to make g_firstPUrandomSpawn
voteable.
add: cl_teamRails to control the behaviour of the railcolor.
add: cl_enemyColorRail and cl_teamColorRail to allow user defined railcolors
for your team and enemy.
chg: cl_teamForceColors now supports the bit 4 for the teamrail color and
default changed to 15.
chg: auto record demos now contain countdown.
chg: disabled votes 'selfdamage' and 'fallingdamage' in gametype CA
chg: changing map according to the selected gametype to avoid.
server halts on misconfiguration of map/gametype combination.
chg: vote_allow_gametype is now a bitmask to control in details which
gametype votes are allowed
1 - Deathmatch (FFA)
2 - Tourney
4 - Team Deathmatch
8 - Capture the Flag
16 - *reserved*
32 - Arena Capture the Flag
64 - *reserved*
128 - ClanArena
256 - Duel
chg: updated to SDK 1.1 final.
chg: argcompletion for model names shows all models if freemodels set on
server.
chg: the railtrail is now always drawn in picmip 0.
The config-generator to update and create your client- and serverconfigs has also been updated and can be reached for everyone who needs it here .
You can find out more about the XBM mod and its features at the XBM-wiki. If you want to provide feedback to the team, you can do so on IRC in #battlemod (QuakeNet).
Download
ESReality
#0 | lab
2006-04-02 22:59:11
#0 | Vitez
2006-04-02 23:05:32
A w ligach nie tylko plynnosc gry decyduje o tym ktory mod jest uzyty, rowniez nie tylko przyzwyczajenia graczy. Decyduje stabilnosc, mozliwosci konfiguracji, administracji i dobrego coverage z meczy.
#0 | Dc
2006-04-02 23:10:37
#0 | pogo
2006-04-02 23:13:37
#0 | mefajpe^
2006-04-02 23:31:50
#0 | Vitez
2006-04-03 00:40:44
1) slaby komputer
2) slabe lacze
3) zle skonfigurowany
O ile dwa pierwsze punkty do poprawy wymagaja nakladow finansowych, o tyle do punktu trzeciego wystarczy odrobina checi i ew. jez angielskiego by skorzystac z gotowego skryptu generujacego poprawny config.
Niestety wiekszosc polskich graczy jest na to zbyt leniwa \"bo po co skoro i tak smierdzi a qmax rula\" i dopiero odgorne wymuszenie przez ligi/serwery moze was zmusic do tej odrobiny wysilku, jaka jest zrobienie raz a dobrze porzadnego configa.
Ja swoj zrobilem 4 miesiace temu i od tego czasu wprowadzam w ciagu paru minut jedynie minimalne poprawki.
Co dziwniejsze - moj cfg dziala rownie dobrze na xbm jak i qmax... rownie plynnie mi sie pod obydwoma modami chodzi.
Tak wiec wina ze \"chodzi jak shit\" tkwi w shitowatym podejsciu i lenistwie graczy a nie w samym modzie.
#0 | Lukin
2006-04-03 01:56:38
Ale podobno arQon niedługo wraca do pracy.
#0 | pogo
2006-04-03 08:04:55
#0 | Dc
2006-04-03 09:35:15
#0 | sonny
2006-04-03 13:08:17
#0 | Dc
2006-04-03 14:23:52
#0 | sonny
2006-04-03 22:37:54
#0 | Dc
2006-04-04 00:49:10
#0 | Vitez
2006-04-04 01:21:58
Ja ich nie konfiguruje bo przy moim kompie (nie bed etu sie chwalil - starczy kliknac na profil) nawet przy high detail, wszystko wlaczone, bez uzycia lightdetaillevel 9 itp mam stale ponad 60fps.
Sprawdz najpierw najnowszego battla, potem stronke z configuratorem, a dopiero potem odpalaj whinerstwo. Bo tak to jak mowilem - lenistwo przez ciebie przemawia.
#0 | Vitez
2006-04-04 01:30:28
seta r_skipBump \"1\"
seta r_skipSpecular \"0\"
seta r_skipNewAmbient \"1\"
seta r_renderer \"best\"
seta r_mode \"5\"
seta r_displayRefresh \"85\"
seta image_downSizeLimit \"0\"
seta image_ignoreHighQuality \"1\"
seta image_downSizeBumpLimit \"256\"
seta image_downSizeSpecularLimit \"64\"
seta image_downSizeBump \"0\"
seta image_downSizeSpecular \"0\"
seta image_useCache \"1\"
seta image_cacheMegs \"512\"
seta image_cacheMinK \"1024\"
seta image_usePrecompressedTextures \"1\"
seta image_useNormalCompressionLoadDDSForPal \"1\"
seta image_useNormalCompression \"2\"
seta image_useAllFormats \"1\"
seta image_useCompression \"1\"
seta image_downSize \"1\"
seta image_lodbias \"0\"
seta image_anisotropy \"1\"
seta image_filter \"GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR\"
seta com_videoRam \"256\"
seta com_machineSpec \"2\"
seta com_systemRam \"2048\"
seta g_skipItemShadowsMP \"1\"
seta g_skipPlayerShadowsMP \"1\"
seta g_showPlayerShadow \"0\"
seta r_ambientlightonly 2.0
seta r_lightDetailLevel \"9\"
seta r_skipWorldFX \"16\"
seta cl_blood \"0\"
seta cl_gibs \"0\"
seta cl_simpleitems \"1\"
seta cl_weaponBobbing \"0\"
seta cl_viewBobbing \"0\"
seta cl_grenadeTrail \"0\"
seta cl_nailTrail \"0\"
seta cl_rocketTrail \"0\"
seta cl_tinyRailTrail \"1\"
Sprobuj takich ustawien w battlu, choc nie wszystkie moga sie zgadzac (szczegolnie te odnosnie com_ ).
#0 | pogo
2006-04-04 08:08:25
#0 | Dc
2006-04-04 10:09:03
#0 | sonny
2006-04-04 13:11:38
#0 | Dc
2006-04-04 17:37:41