WarSow czy nie WarSow?

Dostosuj

WarSow czy nie WarSow?

Do premiery najnowszej wersji kultowej już gry WarSow lada dzień. Z każdą chwilą dowiadujemy się również nowych, coraz ciekawszych szczegółów o WarSow 0.4. Nie od dziś wiadomo, że zmianie ulegnie fizyka gry i movement - element, za który ta była z jednej strony chwalona, z drugiej zaś karcona. Poruszanie się w grze było bardzo innowacyjne, dynamiczne i szybkie, ale zarazem trudne do opanowania i złożone. W związku z tym podopieczni SoLomoNKa postanowili nad nim popracować.

hide_dot.gifFilm prezentujący nową fizykę



Jak widać na wyżej umieszczonym nagraniu teraz model postaci zyskuje prędkość poruszania się poprzez zwyczajne skakanie i trzymanie klawisza "forward", czyli tego, po którego przyciśnięciu idziemy naprzód. Technika ta nazwana została "+fwd bunny". Jest to znaczne uproszczenie - wcześniej nabieranie prędkości i odpowiednie jej zachowanie wymagało o wiele więcej wprawy. Trzeba było nie tylko zręcznie poruszać się po klawiaturze, ale i wykazać się niemałym refleksem i opanowaniem mapy, zwłaszcza jeśli chodzi o te mniejsze. Co ma do powiedzenia na ten temat ETR, rzecznik prasowy projektu, jakim jest WarSow?
W grze jest odpowiednia komenda (cg_oldMovement 0/1), która wyłącza +fwd bunny, włącza zaś "oldschoolowy" movement z wersji 0.32. To jest ustawienie klienta, nie serwera.
Co to oznacza? Fani poprzedniej wersji zapewne korzystać będą nadal ze starego movementu, jednak w dłuższej perspektywie mijać się to będzie z celem. Znacznie łatwiej przecież będzie poruszać się za pomocą +fwd bunny, uwagę zaś skupiać na innych elementach gry. W efekcie zapewne gracze korzystający z nowej mechaniki będą mieli znacznie łatwiej podczas gry, także z czasem, choć niektórzy niechętnie, wszyscy będziemy musieli do tego przywyknąć.

Kolejny film, opublikowany przez autorów gry, przedstawia inteligencję botów. Te w 0.32 czasami poruszały się naprawdę absurdalnie i o ile celności odmówić im nie można, o tyle słowo "inteligencja" użyte w jednym zdaniu z "bot wSw" to zdecydowane nadużycie. Temat został szerzej rozwinięty w felietonie, który niedawno ukazał się na łamach naszego serwisu - WarSow 0.4 nadchodzi!. Zaś tych, którzy lekturę tekstu skończyli już dawno, zapraszam na projekcję wspomnianego filmu.

hide_dot.gifFilm prezentujący nową inteligencję botów


Jak więc widać koderzy nie zaniedbują prac i mimo tego, że WarSow to gra darmowa, wkładają w nią dużo serca i wysiłku. Czy jednak prace te zawsze idą w dobrym kierunku musicie ocenić sami. W wyrobieniu sobie własnej opinii pomóc może wam już tylko oficjalny blog SoLomoNKa i reszty.

WarSow.net - blog

warsownews

KomentarzeKomentarze

  • JC

    #1 | JC

    2008-01-17 23:25:46

    no no, niech juz koncza bo nie moge sie doczekac :d
  • V!ct!M

    #2 | vicek

    2008-01-17 23:48:41

    Co to oznacza? Fani poprzedniej wersji zapewne korzystać będą nadal ze starego movementu, jednak w dłuższej perspektywie mijać się to będzie z celem.

    nie, bo predkosc uzyskiwana za pomoca nowego movementu bedzie duzo nizsza niz to bylo mozliwe w 0.32
  • rox.

    #3 | Deo.

    2008-01-18 00:14:58

    fajne te dymki z rl :D
  • fur1

    #4 | fur1

    2008-01-18 01:58:44

    Siakies takie proste?;s
  • majcok

    #5 | majcok

    2008-01-18 02:14:59

    fajne, fajne :D niech to szybciej wydawaja :D
  • navineo

    #6 | navineo

    2008-01-18 03:30:50

    tak na wyglad to \"+fwd bunny\" wyglada podobnie do PK, ale moge sie mylic.

    za to ciekawe jest to co napisales: \"predkosc uzyskiwana za pomoca nowego movementu bedzie duzo nizsza niz to bylo mozliwe w 0.32\"
    czy zaraz sie nie okaze ze do skomplikowanego starego movementu trzeba bedzie dodac dodatkowego binda \"(cg_oldMovement 0/1)\" i odpowiednio go stosowac \"w locie\" ?

    wiem - troche teoretyzuje, z wSw mialem stycznosc na poziomie jakiejs 0.2 i wlasnie skomplikowany movement mnie zniechecil (choc raczej skoki niz sama predkosc).
  • a1mar

    #7 | aimowy

    2008-01-18 09:31:31

    Bo jest to wzorowane na PK. Poruszając się w ten sposób rozpędzasz się sporo wolniej i masz limit prędkości maksymalnej ;f
    Wiec pro beda nadal skakac normalnie, ale ta nowa fizyka, to dobre rozwiazanie dla nowych :)
  • ma1ik

    #8 | ma1ik

    2008-01-18 10:07:18

    Ja tez nie moge sie doczekac! moze znowu serwery sie zapelnia i bedzie mozna troche poownowac ;)
  • _PM_

    #9 | PM

    2008-01-18 10:08:55

    Przepraszam, ale utknąłem na czytaniu pierwszego zdania newsa. Bo nie zrozumiałem go:

    \"Do premiery najnowszej wersji kultowej już gry WarSow lada dzień.\"

    Lada dzień do premiery? Ludzie, czemu Wy wszyscy chcecie na siłę ozdabiać język jakim piszecie newsy? :(
  • Crash_

    #10 | Crash

    2008-01-18 10:53:58

    znow bede karał
  • Jon4thaN

    #11 | Jon4thaN

    2008-01-18 10:56:41

    pytanie brzmi ludzie dlaczego ciagle sie przypie...cie
  • sandx

    #12 | sandx

    2008-01-18 12:44:45

    ludziki zapraszamy na #warsow.pl @ quakenet
  • Grmx

    #13 | OFF @ Grumx

    2008-01-18 12:58:23

    oczywiscie ze nie, bo nowy movement czyli +forward bunny, ma rownież możliwosc rozpedzania sie za pomocy +left +right, jak za starego movementu...

    Mysle ze narazie dopoki sami nie sprawdzicie na czym to polega to dyskusje bedą pelne niedomówień.

    Soofka, mylisz sie... za pomoca starego movmentu mozna szybciej osiagnac wyzsze predkosci...
  • Grmx

    #14 | OFF @ Grumx

    2008-01-18 12:59:39

    :)
  • JuiCe

    #15 | JuiCe

    2008-01-18 13:22:29

    No to trochę uspokaja bo jakby wszstkie nooby (takim jak ja ;) ) miały zasuwać tak szybko jak inni (wy ;> ) to nie było by miło.

    Wolę gdy gra ma trudny movement, bo wtedy i on decyduje o skuteczności gracza, anie tylko aim.

    EDIT: No dobra mózg też ważny jest :P
  • Pajda

    #16 | Pajda

    2008-01-18 13:59:09

    Ktos wspominal, ze to ograniczenie ma wynosic 950, wiec raczej ludzie nie beda przechodzic, co najwyzej zrobia dwa strafy na start, albo dasha i strafa, a pozniej juz tylko do przodu. Ogolnie jak dla mnie brzmi to jak chybiony pomysl.
  • V!ct!M

    #17 | vicek

    2008-01-18 14:07:47

    ?:D
  • so0fka

    #18 | Soofka

    2008-01-18 14:29:53

    Kurczę, masz rację! Zabawne, ale chyba nikt tutaj nie czyta newsów/nie zna języka, skoro nikt tego nie wychwycił. Oczywiście dzięki i może masz racje, czasami przesadzam(y) ze zbędnym ozdabianiem zdań.
  • fur1

    #19 | fur1

    2008-01-18 15:57:30

    Fajny avatar ;o
  • Grmx

    #20 | OFF @ Grumx

    2008-01-18 16:13:27

    a som tam jakies gfiasdy?
  • navineo

    #21 | navineo

    2008-01-18 17:26:11

    to po co wtakim razie wogole to ustawienie (cg_oldMovement 0/1) skoro w nowym movemencie jest zawarty tez ten stary?
  • YackOO

    #22 | yac

    2008-01-18 18:31:03

    To mi się w wSw właśnie nie podoba. Ciągłe zmiany. Człowiek się przyzwyczai do jednej wersji, potem zmieniają movement, damage zadawany z poszczególnych broni, respawn itemow na mapie i wszystko, co się tylko da.
  • fronki

    #23 | Fronki

    2008-01-18 18:37:25

    zajefajnie, nigdy nie umialem szybko skakac :D
  • a1mar

    #24 | aimowy

    2008-01-18 18:50:36

    Akurat teraz bronie malo sie zmienia, a respawny zostana takie same chyba :P
  • CvX!

    #25 | CvX!

    2008-01-18 18:52:16

    To jest dodane specjalnie dla whinerów którym nie odpowiada nowy movement. :P
  • prawn

    #26 | pan prawn

    2008-01-18 19:18:02

    Ja jestem. Wystarczy.
  • V!ct!M

    #27 | vicek

    2008-01-18 19:39:29

    ja wychwycilem, ale potem by mowili, ze upierdliwy jestem
  • V!ct!M

    #28 | vicek

    2008-01-18 19:42:37

    zapomniales o BEEEEee :EEE B(
  • so0fka

    #29 | Soofka

    2008-01-18 21:16:46

    miło chociaż że ktoś czyta :)
  • so0fka

    #30 | Soofka

    2008-01-18 21:22:19

    wcale nie, bo ja sie akurat nauczyłem szybko skakać :x
  • EssePL

    #31 | Esse

    2008-01-18 21:24:36

    to nie jest ozdobnik, to po prostu błąd :P
    cytując znajomą, która się zajmuje korektą:
    \"całkowicie rozwalona stylistyka i łączliwość leksykalna x)\"
  • Grmx

    #32 | OFF @ Grumx

    2008-01-18 21:58:35

    rzeczywiscie B(((((((((((((
  • Grmx

    #33 | OFF @ Grumx

    2008-01-18 21:59:30

    ? to lepiej grac w cos co jest dobre? a jezeli mozna zrobic cos BARDZO DOBREGO ?
    dziwne myslenie.
  • fronki

    #34 | Fronki

    2008-01-18 22:06:10

    wcale tak, JA nie umialem... :DDD
  • Grmx

    #35 | OFF @ Grumx

    2008-01-18 22:27:47

    ja ,rzeczywiscie..ale tam zajebiscie...
  • _PM_

    #36 | PM

    2008-01-18 23:20:46

    Czytam, bo warsow to dobra gra. :)
    Powodzenia!
  • B4mc

    #37 | bamc

    2008-01-19 00:15:39

    nowy mvmnt ? imho bez sens po co zmieniac cos co charakteryzowalo/wyroznialo ta gre wsrod innych? to tak samo jakby zmienic nazwe mercedesa na cedemer i liczyc na ta sama sprzedaz :
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

3950 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie