Turniej CoD4 od Frag eXecutors
Organizatorzy polskiego multiklanu Frag eXecutors skonstruowali zawody na platformie Call of Duty 4: MW z okazji dziesięciolecia swojego istnienia. Odpowiedzialność za rozgrywki turniejowe spocznie na barkach doświadczonego organizatora, Damiana "Oniona" Łukasiewicza, który przyczynił się m. in. do aranżacji PGA CoD4. Aby móc poddać próbie swoją drużynę, należy przesłać zgłoszenie, w którym zostaną zamieszczone najważniejsze informacje dotyczące zespołu.
Co ma zawierać formularz zgłoszeniowy
- nazwa drużyny (w temacie)
- imię i nazwisko wszystkich zawodników zgłaszanych do turnieju
- zarejestrowane nazwy kont wszystkich zawodników ze strony frag-executors.com
- nicki wszystkich zawodników
- guidy wszystkich zawodników
- dane kontaktowe kapitana drużyny
- adres strony internetowej oraz kanału IRC (jeśli drużyna posiada)
Zapisy trwają od dzisiaj, a zamknięte zostaną w najbliższy piątek (14 grudnia 2007 r.). W dniu zakończenia kumulowania formularzy z chętnymi do wzięcia udziału w zawodach drużynami, doświadczymy również rozpoczęcia rozgrywek turniejowych. Zmagania będą się toczyć przez kolejne sześć dni, czyli do następnego czwartku, tj. 20 grudnia 2007 r.
Nagrody
- 10-slotowy prywatny serwer CoD 4 na okres 3 miesięcy
- 10-slotowy prywatny serwer CoD 4 na okres 2 miesięcy
- 10-slotowy prywatny serwer CoD 4 na okres 1 miesiąca
Regulamin
1. Organizatorem turnieju jest Frag eXecutors, natomiast głównym Adminem - Damian "Onion" Łukasiewicz.
2. W turnieju może wziąć udział każda drużyna, która spełniła wymagania formalne zawarte w niniejszym Regulaminie.
3. Turniej przeznaczony jest dla drużyn pięcioosobowych.
4. Rozgrywki odbywają się w grę Call of Duty 4 z patchem 1.3 w trybie Search and Destroy (Znajdź i zniszcz).
5. Rozgrywki odbywać się będą tylko i wyłącznie za pośrednictwem sieci Internet.
6. Turniej zostanie rozegrany tylko i wyłącznie w przypadku, gdy zapisze się przynajmniej 8 drużyn.
7. Nagrody w turnieju zostaną podane w osobnym komunikacie.
8. Nagrody nie są wymieniane na równowartość pieniężną.
9. W kwestiach spornych lub takich, których nie rozstrzyga Regulamin należy kontaktować się z głównym Adminem.
10. Regulamin może ulec zmianie, jednak o wszystkich korektach uczestnicy zostaną wcześniej powiadomieni poprzez stronę Organizatorów turnieju.
11. Zapisanie do turnieju oznacza zaakceptowanie postanowień Regulaminu.
12. Każde złamanie regulaminu turnieju może spowodować wykluczenie z rozgrywek. Kwestie sporne rozwiązują Admini/Organizatorzy.
13. Nieznajomość Regulaminu nie stanowi wytłumaczenia dla jego nieprzestrzegania.
II Zapisy
1. Zapisy do turnieju rozpoczną się w środę 12 grudnia 2007 roku i potrwają do 14 grudnia 2007, do godziny 18:30.
2. Aby zgłosić drużynę do turnieju należy przysłać na adres [email protected] e-mail z następującymi danymi:
- nazwa drużyny (w temacie)
- imię i nazwisko wszystkich zawodników zgłaszanych do turnieju
- nazwy kont wszystkich zawodników na stronie www.frag-executors.com
- nicki wszystkich zawodników
- guidy wszystkich zawodników
- dane kontaktowe kapitana drużyny
- adres strony internetowej oraz kanału IRC (jeśli drużyna posiada)
3. Każdy zgłoszony zawodnik musi posiadać oryginalną grę Call of Duty 4.
4. Każdy zawodnik może być zgłoszony tylko w jednej drużynie.
III Rozgrywki
1. System rozgrywania turnieju uzależniony jest od ilości zgłoszonych drużyn. W przypadku ilości zgłoszonych drużyn wynoszącej między 28 a 36 turniej rozegrany zostanie w systemie single elimination.
2. Rozstawienie drabinki turniejowej/ogłoszenie par pierwszej rundy wraz z mapami przypadającymi na poszczególne rundy zostanie ogłoszone 14.12.2007 o godzinie 19:30.
a) Planowany program rozgrywek dla 32 drużyn przedstawia się następująco:
I Runda - 14.12.2007 - 15.12.1007
II Runda - 16.12.2007 - 17.12.2007
III Runda - 18.12.2007
IV Runda - 19.12.2007
Finał - 20.12.2007
3. Spotkania rozgrywane są na serwerach Uczestników. W przypadku gdy oba zespoły nie mają dostępu do serwera Organizatorzy mogą udostępnić jeden z serwerów turniejowych.
4. Mecze w każdej rundzie rozgrywane będą na jednej odgórnie narzuconej przez Adminów mapie spośród puli map turnieju.
5. W puli map znajdują się: mp_backlot, mp_crash, mp_crossfire, mp_strike, mp_district, mp_vacant.
6. Daty oraz godziny spotkań muszą zostać ustalone przez Liderów poszczególnych drużyn niezwłocznie po ogłoszeniu par następnej rundy. Ustalanie terminów odbywa się na stronie Organizatora w komentarzach do danego meczu.
IV Mecz
1. Zawodnicy obu drużyn muszą stawić się na serwerze przynajmniej na 10 min przed rozpoczęciem spotkania.
2. W spotkaniu nie mogą brać udziału zawodnicy nie zgłoszeni do turnieju.
3. Spotkania rozgrywane są na serwerze z pam`em 4.00 z ustawieniami Crossfire.
4. Mecz rozpoczyna się od rundy pbash (runda walki na noże). Drużyna, która wygra wybiera stronę po jakiej zaczyna mecz.
5. Mecz rozgrywany jest systemem mr12.
6. Mecz wygrywa drużyna, która pierwsza zdobędzie 13 punktów (wygra 13 rund).
7. W przypadku, gdy po rozegraniu 24 rund osiągnięty został remis rozgrywana jest dogrywka.
8. Dogrywka rozpoczyna się rundą pbash i rozgrywana jest systemem mr3. Drużyna, która wygra 4 rundy osiąga zwycięstwo.
9. W czasie meczu każdej z drużyn przysługuje prawo do jednej przerwy (spowodowanej problemami technicznymi), która trwać będzie nie dłużej niż 10 min.
10. Dopuszczalna jest zmiana zawodnika w czasie meczu jednak dopiero w czasie zmiany stron (po rozegraniu 12 rund).
11. Mecze rozgrywane są bez osób obserwatorów ( spektatorów ).
12. Spotkania mogą odbyć się bez Adminów.
13. Każdy z zawodników musi nagrywać dema w czasie trwania meczy i udostępnić je na prośbę Organizatorów.
14. Jeżeli jedna z drużyn stwierdzi, że mecz został rozegrany niezgodnie z Regulaminem, dema są podstawą do interwencji.
15. Po zakończonym spotkaniu zwycięska drużyna wysyła na adres [email protected] e-mail z wynikiem oraz screenami guidow, wyniku po zmianie stron oraz końcowego.
Jeśli mowa już o wynagrodzeniach za czołowe pozycje w zawodach, to należałoby wspomnieć, co zostanie nam oddane do użytku za pierwsze, trzy miejsca. W ramach "rekompensaty" za rozegrane spotkania (oczywiście z pozytywnym wynikiem), otrzymamy serwery prywatne o pojemności 10 slotów. Więcej szczegółów na temat nagród oraz pełen regulamin zawodów, znajdziecie w powyższych odnośnikach.
Frag eXecutors
#0 | Pajda
2007-12-13 12:57:28
Zreszta w bf przez brak unlockow nie moglem grac assaultem ani medem amerykancow, bo bron strzelajaca burstem jakos mi nie lezy :P
#0 | Pajda
2007-12-13 13:00:18
#0 | Pajda
2007-12-13 13:05:34
No, ale najpierw musza obie go uzywac, jezeli uzyje tylko jedna to ona to zrobi wczesniej. Bedzie mogla wykonac szybciej rusha itd. To wlasnie jest taktyka, sa rozne umiejetnosci, trzeba sie zastanowic jakich uzyje przeciwnik i jakich wzgledem tego uzyc samemu.
\"strzelanie z LMG to strzelanie na farta w miejsca gdzie na pewno koles bedzie biec w dannym momencie...\"
Teraz zabrzmiales jakbys mowil o publiku. Przeciez jak ktos jest dobry to takie cos przewidzi i nie wbiegnie. Myslalem, ze klanowka to nie bieganie na pale tymi samymi drogami :P
#0 | Pajda
2007-12-13 13:10:53
#0 | edwa
2007-12-13 13:27:12
#0 | reaktiv
2007-12-13 13:28:12
#0 | NukeM
2007-12-13 13:31:24
#0 | reaktiv
2007-12-13 13:40:40
A tu akurat czy jeden ma dluzszy sprint, a drugi nie, nie ma az tak znaczenia. Nie zawsze respy, czy to gdzie gracz atakuje/kryje sa w takiej samej odleglosci, a zawsze zastopowac mozesz nadem, czy flashem.
Jednak ten dodatkowy sprint moge zrozumiec, ale szybszy reload czy deep impact... bez sensu i to LMG.
#0 | karpik
2007-12-13 13:46:44
#0 | edwa
2007-12-13 13:58:24
#0 | NukeM
2007-12-13 14:13:48
#0 | edwa
2007-12-13 14:26:58
#0 | NukeM
2007-12-13 14:29:09
#0 | f4LecZka
2007-12-13 14:31:20
#0 | [c]
2007-12-13 14:39:07
#0 | infin
2007-12-13 15:44:01
#0 | qbarcaaaa
2007-12-13 16:24:28
#0 | Vesp3r
2007-12-13 18:01:19
#0 | Vesp3r
2007-12-13 18:03:31
#0 | qbarcaaaa
2007-12-13 18:50:09
moja rada nie graj... proste a jak chcesz miec full mega wypas gre to pozostan na publiku i nie zawracaj dupy...
#0 | powerslave
2007-12-13 22:12:52
dobry cup nie jest zly :) ale malo chetnych, trudno jak nie chcecie walczyc o serwery to Wasza strata, potem nie placzcie, ze scena sie nie rozwija :)
gl all!
#0 | Qub!c
2007-12-13 22:57:40
#0 | marikkkk
2007-12-13 23:00:46
#0 | Pajda
2007-12-13 23:01:21
Natomiast z blokowaniem biegu granatem to roznie bywa, bo przeciez trzeba wtedy rzucac w miejsce, w ktorym jezeli przeciwnik nie uzyje go, nic to nie da. Wiec decyzja rzucac czy nie rzucac? Mozna przeciez rozegrac 3 rundy bez biegu, po czym zaskoczyc przeciwnika szybkim rushem zdobywajac kolejna i przystopowac w kolejnej co by spodziewajac sie kolejnego wywalil niepotrzebnie granaty.
Oczywiscie szybkie przeladowanie i penetracja w polaczeniu z lmg zdenerwowaly mnie nie raz, jednak ze zwiekszona wytrzymaloscia i pewnym celowaniem, jezeli nie dam sie zlapac to w starciu ja mam przewage. Klocem z lmg nie zrobisz zreszta rusha. Dla mnie to wszystko jest kwestia wyboru, nawet grajac m4 decydujesz czy wolisz miec przewage w starciu, czy moze gdy przeciwnik ujdzie za scianke. Meczennik i bastion sa dla mnie bezuzyteczne, ale jezeli ktos chce poswiecic na to inne umiejetnosci by sprobowac zaskoczenia to mu nie bronie w sumie. Niektorzy sie zachwycaja przesada, a przeciez co z tego jak masz dwie bronie skoro poswiecasz jedna umiejetnosc, ktora moze rzutowac bezposrednio na skutecznosc strzelania, a jednoczesnie pozbawiasz sie szybkowyciaganego pistoletu, ktorego predkosc czesto decyduje o wyniku starcia.
Jasne, sa rzeczy ktore denerwuja, tym bardziej denerwuja bo wczesniej ich nie bylo, ale moim zdaniem ta odrobina decyzji i roznorodnosci, wzbogaca gre. W koncu nie ma sie co oszukiwac, ze seria cod jest jakims superzaawansowanym tytulem, wiec po co upraszczac eliminujac z niej rozne elementy i wprowadzac zagrozenie szybszego znuzenia. Pomysl sadze wkomponowal sie dobrze w gre. Balans natomiast jest jednym z bardziej przerazajacych pojec. Dlaczego bowiem calkowite zrownanie wszystkiego mialo by byc dobre? Prawdziwy balans nie polega na rownaniu rzeczy, lecz na uwydatnianiu ich mocnych i slabych stron, tak by jedna z nich w danej sytuacji byla lepsza lub gorsza od drugiej. Nawet karmak kiedys napisal artykul na ten temat z konkluzja, ze najlepszym balansem jest brak balansu. Zreszta historia wprowadzania w grach zmian pod katem wyrownania wszystkiego i zwiekszenia owego balansu, pokazuje jak destruktywne potrafi byc to dzialanie dla sceny i samej gry.
#0 | Pajda
2007-12-13 23:11:28
#0 | Pajda
2007-12-13 23:16:05
Z uwagi jakie gry ostatnimi czasy wychodzily i jak konczyly, troche szkoda mi tytulu z potencjalem.
#0 | Pajda
2007-12-13 23:19:52
#0 | Pajda
2007-12-13 23:20:24
#0 | doomciak
2007-12-13 23:26:56
#0 | Onion
2007-12-13 23:48:21
Nie mniej zgadzam sie z Toba jeśli chodzi o urozmaicenie gry;)
#0 | powerslave
2007-12-13 23:48:39
#0 | Pajda
2007-12-14 10:28:55
Jezeli obaj zaczniemy przeladowywac i przegram bo on mial szybkie przeladowanie to czy moge winic za to ta umiejetnosc? Ja wybralem wieksza wytrzymalosc i pewne celowanie aby zwiekszyc swoje szanse w bezposrednim starciu i mam dzieki temu przewage do pierwszego przeladowania, bo on wybral opcje, ktore daja mu przewage w sytuacji gdy nie ma roztrzygniecia po pierwszym magazynku (i w sumie po pistolecie) i w samotnej walce z wieloma celami (to dla mnie najwiekszy zysk tej umiejetnosci). Jezeli nastawilem sie na taki sposob walki i nie udalo mi sie zalatwic przeciwnika w okreslonym czasie mojej przewagi to dlaczego mialbym zwalac na cokolwiek?
Przy grze gdzie jeden w pewnym stopniu losowy strzal moze zadecydowac o wszystkim, wprowadzanie takich dodatkow celem urozmaicenia, jest moim zdaniem jak najbardziej pozadane.
#0 | Onion
2007-12-14 10:38:15
Nie jestem przeciwnikiem wszystkich perków i być może następny turniej będzie miał ich ograniczoną ilość. Nie mniej jeśli międzynarodowa organizacja ustaliła takie a nie inne zasady to nie mam zamiaru się w chwili obecnej wyłamywać ze swoimi pomysłami, bo później pojedziemy na LANa Eu i będzie płacz, że nie ma perków, a my graliśmy z nimi.
#0 | f4LecZka
2007-12-14 10:48:50
edit
Niewiem co chcesz osiagnac Twoimi wypowiedziami, moze myslisz ze masz racje, blad tak Ci sie tylko wydaje, bo osoby ktore ustanawialy zasady, siedza dlugo w owej serii znaja engine znaja gre i wiedza co trzeba aby ja zbalansowac, natomiast Twoje wypowiedzi sa na poziomie \"JASIU_PL\" :\"Gdzie moje naloty i gdzie moj granatnik\" :ASD
Naprawde nic tym nie zyskasz wiec lepiej zacznij grac albo daj sobie spokoj a jak Ci nie pasuje to napisz do CURE moze zrobia Ci pam_mode Pajda
#0 | karpik
2007-12-14 12:48:05
#0 | powerslave
2007-12-14 13:37:56
#0 | dramich
2007-12-14 13:57:30
Najfajniejsze są wypowiedzi super pro mastahów których to zdanie jest aksjomatem: \" mój COD4 jest bardziej mojszy niż twojszy\" płaczki z was straszne a to mu granatnik nie odpowiada, a to znowu przeładowanie, ja tam gram jak leci są perki - używam nie ma - gram bez, nie przeszkadza mi się to fajnie bawić. ups zapomniałem profesjonaliści grają dla kasy...
Omg a myślałem że COD4 to nowa gra - chyba coś przegapiłem.
#0 | karpik
2007-12-14 14:10:27
#0 | cOw.
2007-12-14 15:35:05
#0 | f4LecZka
2007-12-14 15:39:37