Trochę historii, czyli WEG #1

Dostosuj

Trochę historii, czyli WEG #1

Każdy koszykarz marzy o tym, żeby grać w NBA. Każdy hokeista marzy o tym, żeby grać w NHL. Każdy e-Sportowiec marzy o tym, żeby zagrać w WEG.

Taki właśnie cel przyświeca twórcom World e-Sports Games, ogromnej ligi, w której zmierzyć się mają najlepsi pro-gamerzy naszego globu.


Tymi słowy mój redakcyjny kolega, n o o k i e, rozpoczął relację z pierwszego sezonu WEG 2005. Słowa być może i krótkie, lecz dosadnie mówiące o tym, czym w przyszłości WEG ma się stać. Sam pomysł jej stworzenia narodził się w Korei Południowej, małym państwie usytuowanym w centralnym punkcie wschodniej Azji, dokładniej na Półwyspie Koreańskim. Pro-gaming w Korei jest zupełnie inaczej postrzegany niż w Rzeczpospolitej, nie jest to rzecz tak egzotyczna jak w naszym kraju. Miliony Koreańczyków trenują całymi dniami chcąc dorównać najlepszym. Marzeniem każdego nastolatka jest zostać pro-gamerem, sławnym i kochanym przez swoim fanów idolem, reklamującym produkty swojego sponsora, który wykłada grube pieniądze na utrzymanie swojego gracza. Koreańscy gracze podziwiani są - zwłaszcza w Starcrafcie - za swoje poświęcenie. Grają po 12 godzin dziennie, traktują rozrywkę jako pracę, liczy się dla nich tylko zwycięstwo. Warto dodać również, że Starcraft jest w Korei sportem narodowym i przebija popularnością zarówno piłkę nożną, jak i wszystkie inne dziedziny sportu.

Pierwsze rozgrywki WEG, które odbyły się w 2004 roku, były azjatycką odpowiedzią na europejskie i amerykańskie turnieje, takie jak Cyberathlete Professional League, czy World Cyber Games. Był to jednocześnie ogromny krok naprzód jeśli chodzi o cały światowy gaming. Od swoich zachodnich braci, WEG różni się przede wszystkim tym, że drużyny nie przechodzą żadnych kwalifikacji, a są zapraszane. Eliminuje to przypadkowość, gdyż w turnieju startują wyłącznie drużyny z najwyższej półki. Ciekawą niespodzianką okazał się także fakt, że wszystkie koszty, czyli podróż do Azji, zakwaterowanie, wyżywienie oraz transport na miejscu zamieszkania - jest pokrywany przez organizatorów.

Pierwsza edycja odbyła się w Korei Południowej i w Chinach w dniach od 30 stycznia do 20 marca. Na imprezę zostało zaproszonych 8 klanów Counter-Strike 1.6, oraz 16 graczy WarCraft3: The Frozen Throne. Bardzo ciekawym zjawiskiem było to, że gracze mieszkali w specjalnie dla nich wybudowanej wiosce na obrzeżach Seulu, która wzorowana była na tradycyjnej wiosce olimpijskiej. To kolejny krok mający przybliżyć e-sport do "normalnego" sportu.

Ową wspomnianą przeze mnie ósemkę klanów hide_dot.gifstanowiły:

  • Norwegians of America
  • mousesports
  • wNv
  • ABIT-STRIKE
  • 4Kings
  • FLUX
  • MaveN
  • GamerCo


Z jednej strony cztery znakomite światowe potęgi, z drugiej natomiast cztery azjatyckie klany, które - choć topowe na swoim kontynencie - w tym starciu nie miały szans. Obyło się bez niespodzianek i po fazie grupowej skośnoocy zawodnicy pożegnali się z turniejem. Następnie rozegrane zostały półfinały, które wyłoniły najlepszą dwójkę mająca walczyć o główną nagrodę, oraz drugą parę do batalii o trzecie miejsce. Zawodnicy przenieśli się z Korei do Chin, gdzie odbyły się dwudniowe finały. W meczu o trzecie miejsce, w którym zmierzyli się GamerCo oraz mouseports, lepsi okazali się nasi sąsiedzi, którzy wygrali obie mapy i zapewnili sobie srebro. W drugim dniu imprezy o najwyższe miejsce na podium walczyli Team NoA oraz 4Kings. Mecz był bardzo zacięty, a o wszystkim zadecydować musiały aż trzy mapy. Ostatecznie przewagę uzyskali gracze Norwegians of America i tym samym stali się historycznymi, pierwszymi zwycięzcami World e-Sports Games.

hide_dot.gifPodium pierwszej edycji:

Team NoA
Four Kings
mousesports


Turnieje takie jak WEG - udowadniają obserwatorom zmian światowego e-Sportu, że ta "dyscyplina" staje się coraz bardziej popularna, a dodatkowo, rzeczy takie jak "pro-gaming" są w stanie w niedługiej przyszłości stać się czymś równie popularnym, jak zawód lekarza. Być może kiedyś będziemy swoim wnukom opowiadać, jak to w 2005 NoA walczyło z 4Kings...

hide_dot.gifIndex podstron

KomentarzeKomentarze

  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

15 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie