To nie fikcja - UrT 4.2 nadchodzi!
Nie mieliśmy jeszcze czasu "oswoić" się z wersją 4.1, a już na oficjalnej stronie UrbanTerror.net mamy informacje o pracach nad 4.2. Przypomnijmy, że UrT 4.1 ujrzała światło dzienne 22.12.2007. Wielu z was pomyśli teraz, że musi ona zawierać masę bugów skoro twórcy gry zdecydowali się już teraz poinformować nas o kolejnej aktualizacji. Jednak takie myślenie jest błędne, problemem obecnej wersji ioUrT 4.1 jest brak supportu jakiegokolwiek anti-cheata. Jak wiadomo, żadna szanująca gra FPP nie może istnieć bez tak istotnej rzeczy jaką jest takowy program, dlatego wszystkie ważniejsze turnieje odbywane są jeszcze na platformie Q3.
Jednak to ma się już niedługo zmienić. Spekulacji na temat wprowadzenia jakiegoś rozwiązania w obecnej sytuacji jest mnóstwo, jednak na forum UrbanTerror.net ukazała się informacja, która może rozwiać wszystkie wątpliwości na ten temat. Woekele - jeden z twórców gry, mówi o wprowadzeniu płatnych cd-keyów. Za taki klucz zapłacilibyśmy 5$. Takie rozwiązanie umożliwia wygenerowanie unikalnego kodu, podobnie jak, guid w przypadku Punk Bustera. Tego typu usprawnienia w znacznym stopniu ułatwiłyby zidentyfikowania gracza, tak jak i jego ukaranie w razie stwierdzenia posiadania nielegalnych programów, oraz zniechęcenie do używania tego rodzaju oszustw w przyszłości, po przez zbanowanie konta. Poniżej oryginalna wypowiedź samego
woekele, natomiast całą dyskusje na temat anti-cheata znajdziecie pod tym adresem.
Wypowiedz woekele na temat anti-cheata do UrT
BattlEye is dead by the way.
There's already a auth-server mechanism in q3, for the cd-keys. Afaik, just before you connect to a gameserver, the client first contacts auth-server, sends cd-key to it. The auth-server checks key and sends back an error if cd-key is invalid ('invalid/mistyped cd-key'). The authserver keeps a temp (like 5 minutes) database of IP + cdkey of everyone who authed succesfuly. On connect, the gameserver querys the auth-server and asks if the IP of the client is succesfuly authed or not. If so, it lets you in, if not, you get 'client unknown to auth'.
You could slighty adapt/extend this to use accounts and everyone account would have its own secret unique key. To get it do hardware-id-reading and base the key on that is a lot harder and since it's open source, very easy to spoof. You'd need a closed source library which gets loaded and does it, which again makes it much harder to do and which again can be hacked.
That's why I believe more in selling these keys. The community could very well start such a system. 5 dollar per key. All you need is a 'master' server that handles accountcreation/payments/key-database/authing. It would be nice though if the auth-server would also send a public unique number of clients to the server, so that with a /playerlist, this number would be shown and you would be able to look up who someone is, without getting to know their secret key. (same as PB does with guid)
Przeglądając forum natknąłem się na jeszcze jeden ciekawy wątek. Tym razem jego twórcą jest sam


- Introduction
- Soapbox
- Urban Radio Server of the Week (based on Server of the Month from the UT Forums)
- League News
- Current Stats/News on 4.1
- Update on 4.2
- Future Development
- And whatever the hell else I have.


UrbanTerror.net
#1 | `b0ciaM!
2008-01-15 11:07:59
gg BaR
#2 | 117
2008-01-15 11:24:22
#3 | BaR
2008-01-15 11:27:55
#4 | hub3rt
2008-01-15 13:36:58
#5 | hub3rt
2008-01-15 13:39:37
#6 | BaR
2008-01-15 14:04:48
Po pierwsze. Za 8 lat tworzenia gry coś im się należy.
Po drugie. Nie wierze, że kasę, którą by dostali przeznaczyli by na \"bóg wie co\". Część z niej przeznaczyli by na reklamę gry. Taki ruch na pewno dał by rozgłos grze i ściągną więcej chętnych. Ale jeszcze poczekajmy do Urban Terror Radia wtedy dowiemy się więcej na ten temat!
#7 | `b0ciaM!
2008-01-15 15:12:46
:)
#8 | BaR
2008-01-15 15:53:02
#9 | `b0ciaM!
2008-01-15 19:27:41
#10 | Juno|
2008-01-16 15:09:12
#11 | Beretka
2009-01-14 15:42:37
#12 | Fatal1ty
2009-06-11 13:16:36
#13 | Beretka
2009-08-25 14:24:06