TDM - kolejna wersja!

Dostosuj

TDM - kolejna wersja!

Jakiś czas temu trójka graczy z naszego kraju, ON1, Harven oraz Asbest rozpoczeła pracę nad nowym, rewolucyjnym modem. W założeniu miał on łaczyć najlepsze cechy najbardziej popularnych w Europie Battleground'a oraz Tourneya. Szybko okazało się, że może być to projekt szalenie rewolucyjny. Systematyczne prace nad kolejnymi wersjami oraz liczne gorno chętnych beta-testerów sprawiły, że dziś możemy się cieszyc z prawie finalnej wersji.


Jak mówią sami autorzy, do końca prac zostało juz naprawdę niewiele czasu. Dwa dni temu światło dzienne ujżała wersja TDM opatrzona numerkiem 0.9.1 . Wprowadza ona naprawdę dużo zmian, oraz poprawia wiele błędów. Liste zmian znajdziecie poniżej.

hide_dot.gifTDM v0.9.1


  • Naprawiony błąd powodujący overflowy graczy na końcu meczu.
  • "TEAMKILL" zmienione na "TEAMMATE KILL" w kolorze zielonym.
  • Gracz może używać spacji w swoim name.
  • Kursor w menu może przechodzić z początku na koniec i z końca na początek.
  • Poprawione automatyczne otwieranie drużyn.
  • Kapitan w scoreboardzie jest oznaczony kolorem zielonym, reszta graczy białym niezależnie czy są READY czy NOTREADY.
  • Gdy timelimit jest większy nią 19 minut, kapitanowie obu drużyn mają do dyspozycji 3 przerwy podczas meczu. W przciwnym wypadku tylko admin może zapauzować mecz.
  • Po zginięciu można się respawnować po upływie 700ms.
  • Na zakończenie pokazywana jest rozwinięta punktacja w której są także gracze którzy wyszli podczas meczu.
  • Na warmupie można mieć BFG ale strzela blasterem.
  • Ze score wywalony net a na jego miejsce wstawione eff = (score*100)/(score+deaths).
  • W oldscore został net a zamiast pingu poszczególnych graczy jest ich eff.
  • Dodany trzeci tryb kamery, śledzenie gracza z quadem.
  • Nowa zmienna serwerowa "sv_configs" okreslajaca które konfigi można zagłosować.
  • Wprowadzone wcześniej zmienne "instagib_cfg" i "tp_cfg" zostały usunietę ze wzgledu na dodanie zmiennej "sv_configs".
  • Do vote dodana nowa opcja: "config". Pozwala na zagłosowanie na wybrany konfig wpisany w zminnej "sv_configs". Można głosować zarówno przez polecenie "vote" jak i z menu.
  • Nowa komenda "configlist" wyświetlająca dostępne konfigi serwera.
  • Nowa zmienna serwerowa "sv_adminlist_filename" za pomoca której można ustawić nazwę pliku z adminami z którego mają być wczytywane hasła. Domyślnie hasła wczytywane są z pliku admin_port_.lst (gdzie _port_ jest liczbą okreslającą na którym porcie stoi serwer).
  • Nowe zmienne serwerowe: allow_vote_dmf, allow_vote_tl, allow_vote_bfg, allow_vote_powerups, allow_vote_map, allow_vote_config, allow_vote_kick, allow_vote_fastweapons. Pozwalają na zablokowanie głosowania danej opcji.
  • Nowe komendy "vlock" i "vunlock" pozwalające adminowi na blokowanie lub odblokowanie głosowania danej opcji.
  • Domyślnie allow_vote_dmf jest ustawione na "0" co oznacza że nie można głosowac dmflags.
  • Do vote dodana nowa opcja: "cancel". Gracz, ktory rozpoczął głosowanie może je anulować. Admin może anulować każde głosowanie, nie tylko rozpoczęte przez siebie.
  • Nowa komenda dla admina: "hold" działa tak samo jak "time 0", czyli zatrzymuje mecz na nieokreślony czas.
  • Nowa zmienna serwerowa "sv_spawnrandom". Domyślnie "0", jeśli zostanie ustawiona na "1" gracze beda sie pojawiali w zupełnie przypadkowych miejscach na mapie.
  • Nowa zmienna serwerowa "sv_spawnrandom_numtries". Domyślnie "0", określa ile tdm może wykonać prób znalezienia przypadkowego miejsca na respawn. "0" oznacza, że będzie szukał az znajdzie. Na wolniejszych komputerach (np. 486 33Mhz ;)), można ustawić wartosc 1000 żeby za bardzo nie obciążać serwera. Jesli wtedy po 1000 prób miejsce do pojawienia gracza nie zostanie znalezione, gracz pojawi sie na jednym z oryginalnych spawnów mapy.
  • Przy "sv_spawnrandom" "1" poczas respawu gracz stoi tyłem do najbliższej sciany.
  • Gdy jest się spectatorem i nikogo się nie śledzi to nacisniecie +moveup powoduje przemieszczenie sie do góry a nie przełączenie sie do trybu sledzenia.
  • Zmienna "sv_maplist" pozwala na ustawienie nazwy pliku z lista map, dzieki temu różne konfigi mogą używać różnych list.
  • Gdy jest się spectatorem i nikogo sie nie śledzi, naciśnięcie "+attack" spowoduje włączenie menu a ponowne nacisniecie wybranie tego co znajduje sie pod kursorem.
  • Nowa zmienna serverowa "sv_displaynamechange", domyslnie "1" ustala czy tdm ma wyswietlac zmiany name gracza. W wiekszosci modow zajmuje sie tym q2admin ale jesli istnieje taka mozliwosc, lepiej jest wylaczyc ta opcje w q2adminie a wlaczyc w TDM.
  • Nowa komenda "players" która działa tak samo jak "playerlist".
  • Nowa komenda "chase" pozwalajaca spectatorowi przełączyć się do trybu śledzenie a nastepnie do zmiany śledzonego gracza.
  • Oldscore nie resetuje sie po 60 sek. po zmianie mapy lecz dopiero przy rozpoczeciu meczu. Po 60 sek. jednak nie jest juz dostepne przez komende "score", tylko poprzez "oldscore".
  • Przy włączonym menu można używać "weapnext" i "weapprev" do zmiany pozycji kursora, a w przypadku śledzenia gracza można używać tych komend do wyboru innego gracza (nastepnego bądź poprzedniego).
  • Nowa zmienna "sv_obsmode" określająca czy spectatorzy mogą rozmawiać z graczami podczas meczu: "0" - moga, "1" - moga rozmawiać tylko z innymi spectatorami, "2" - nie moga wogóle rozmawiać.
  • Nowa komenda dla adminow: "obsmode". Ustawia "sv_obsmode na odpowiednia wartosc: "speak" = "0", "whisper" = "1", "shutup" = "2".
  • Nowe zmienne serwerowe "sv_log_connect", "sv_log_admin", "sv_log_votes", "sv_log_change" ktorych wartosc okresla do jakich plikow beda logowane poszczegolne akcje.
  • Nowa zmienna serwerowa "sv_spawn_invincible" okresla przez jaki czas gracz po respawnie bedzie mial invulnera. Domyslnie "0" - wylaczone. "1" = 0.1 sek, "10" = 1 sek, itd. Jesli gracz wystrzeli z broni to invulner zostaje wylaczony przed czasem.
  • Nowa komenda "highlight". W punktacji domyslnie innym kolorem oznaczeni sie kapitanowie druzyn. Po wpisaniu tej komendy innym kolorem bedzie oznaczony gracz, po ponownym pisaniu nikt. I tak w kolko ;).
  • Spectatorowie nie moga rozpoczynac glosowania podczas trwania meczu.
  • Do vote dodana nowa opcja: "tp" (na wzór battleground'a). Mozna glosowac 4 rozne tryby tp (domyslnia wartosc to "2"):
    - "1" - gracze nie zadaja obrazen sobie ani graczom ze swoich druzyn.
    - "2" - gracze moga zabic siebie oraz graczy ze swoich druzyn.
    - "3" - gracze moga zadac obrazenia sobie oraz zbroi graczy ze swoich druzyn ale nie ich hp.
    - "4" - gracze moga zadac obrazenia sobie ale nie graczom ze swoich druzyn.
  • Nowa komenda "tp" pozwalajaca adminom zmienic tryb TP a pozostalym graczom dowiedziec sie jaki jest aktualnie.
  • Do score dodane obrazki modeli druzynowych.
  • Przy "sv_spawnrandom" ustawionym na "1" mozna definiowac przestrzenie z ktorych bedzie losowane miejsce respawnow graczy. Ladowane sa one z pliku tdmspawns
    azwa_mapy.ran, czyli np. tdmspawnsq2dm1.ran. Jesli TDM nie znajdzie pliku to spawny losowane sa z przestrzeni calej mapy.
  • Poprawiony bug ktory powodowal pojawianie sie na raz bfg i railguna na q2dm2.
  • Do old score dodane obrazki modeli druzynowych.
  • Do "sets" dodane info o trybie TP.
  • Dzwiek podczas oddawania glosu.
  • Pare poprawek w menu.
  • Podczas pauzy w hudzie w miejscu stanu meczu jest info w formie: "MM:SS (ss)", gdzie MM i SS to czas pozostaly do konca meczu a ss to ilosc sekund pozostala do konca pauzy.
  • W scorze na koncu meczu dodane troche przydatnych informacji.
  • "allow_gibs" domyslnie ustawione na "1".
  • Spectatorzy moga uzywac skrotow %w/%W %h/%H %n/%N %l/%L %a/%A.
  • Jak jest admin to druzyna moze uzyc 1 time na mecz, a jak nie ma to 3.
  • Zmieniona kolejnosc w komendzie "hud". Pierwsze uzycie wlacza liste a drugie wlacza migajace ikony.
  • Dodane dzwieki przy timein i timeout.
  • Naprawione chasecamy.
  • Kod vote napisany od nowa, mozliwosc glosowania paru rzeczy na raz - tylko z vote menu.
  • Deathsy nie dodaja sie tylko jak gracza zabije gracz z jego druzyny.
  • Do vote dodana opcja "hud".
  • Nowa zmienna serwerowa "allow_vote_hud" okreslajaca czy mozna glosowac "hud".
  • Nowa zmienna serwerowa "allow_hud" okreslajaca czy mozna wlaczyc liste broni w hudzie.
  • Gracz moze zmienic vote tylko 3 razy.
  • Nowa komenda dla adminow: "config" pozwalajaca na execowanie wybranego konfiga serwera.
  • "allow_vote_config" ustawione domyslnie na "0".
  • Nowa komenda "commands" wyswietlajaca liste wszystkich komend tdm.
  • Naprawiony bug ktory powodowal ze czasami na rozpoczecie meczu gracz mogl pojawic sie w scianie.



Jak widać lista zmian jest naprawdę imponująca. Widać, że autorzy starają się wyeleminować nawet najdrobniejsze niedociągnięcia. Nie pozostaje nam nic innego, jak czekać, aż admini polskich serverów zmienią MODy na nasze rodzime dzieło.

TDM v0.9.1 win32
TDM v0.9.1 Linux

Q2.TV

KomentarzeKomentarze

  • sting

    #0 | STING

    2005-01-06 18:52:02

    No brawo, brawo :) byle tak dalej !
  • sxl

    #0 | sxl

    2005-01-07 01:08:56

    widze ze gosia ostatnio jest aktywniejsza ^^
  • guandinek

    #0 | PGS|guandi

    2005-01-07 07:09:38

    Toz mowilem ze tak bedzie :D
  • guandinek

    #0 | PGS|guandi

    2005-01-07 07:10:13

    Pozatym jesli chodzi o jej aktywnosc to tez nie moge marudzic :P
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

2935 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie