StarCraft 2: Q&A Batch 24
Przed nami kolejny odcinek z serii StarCraft 2: Q&A Batch. To już dwudziesty czwarty cykl pytań i odpowiedzi o najnowszym dziecku Blizzarda. Jak zwykle posłaniec dobrych wieści Karune nie zawiódł fanów gry i dostarczył szczyptę interesujących nowinek o świecie Protossów, Zergów i Terranów.
SC2: Q&A Batch 24
1. Will there be a way for fan sites to parse replays uploaded to their website so they can pull information such as race, player names, map, etc.? (www.vilegaming.com)
Exact details have not been finalized, but we do plan to create a much more robust way of being able to search and share replays in game.
2. The Soul Hunter was considered a good counter unit against the Zerg; why did you remove the Soul Hunter from StarCraft II?
There were a couple of reasons, but one of the more important ones is that it was difficult to make it easily readable in big battles when the Soul Hunter had upgraded. Another reason is that this unit was way too targeted against the Zerg, since they have so many low hit point units, as opposed to other factions.
3. Has the Merc Haven been removed since the Reaper is built from the Barracks? If so, whats replacing it (if anything)? (www.Starcraft-Source.com)
The Merc Haven has been brought back in for the current build. It currently needs a Factory as a prerequisite, and is a prerequisite building to build Reapers from the Barracks.
4. Will "Unlockable Content" be included with the game, such as Art Packs, Secret Maps and Missions, Extra Units, and Special Sounds and Movies? (www.starcraftzone.com)
We are exploring the possibility of having various types of art unlockables, which may include some in-game decals.
5. Is it possible to build Phase Cannons, turn them into energy and then move them across the map to your opponents base or an expansion, redeploying them using a Phase Prism? (www.starcraft2.com.au)
Yes, this tactic will be possible.
6. How does a Zerg Overlord fly? (www.gamereplays.org)
To fly, the Zerg Overlord uses gas sacs (filled with helium) combined with a weak telekinetic psi-ability for lift and motive power.
---End of Transmission---
Tym razem dowiadujemy się, że Blizzard planuje prawdopodobnie dodać znacznie większe możliwości replay'ów. Chodzi tu o to, by bez większych problemów można było wydobyć z nich kilka istotnych informacji - jak np. rasa graczy, ich ksywki, na jakiej mapie gra się toczyła, i tak dalej. Ponadto podane są przyczyny usunięcia jednostki Protossów - Soul Huntera. Po prostu, według twórców, nie pasowała ona zbytnio do gry, była mało czytelna i za bardzo any-zergowska.
Widać również, że Blizzard stale balansuje nie tylko jednostki, ale także budynki. To jedne z nich znikają, a do kolejnych zaś przeniesione zostają inne stworzenia i istoty. Najważniejsza kwestia dotyczy jednak chodzącego, terrańskiego monstrum, jakim jest Thor. Według twórców gry ten potężny mech niezbyt sprawdził się w swojej roli. W długim procesie testowania jednostki próbowano różnych scenariuszów - łącznie z tym, w którym Thor stanowił superjednostkę. W tej chwili jednak wielki robot zastąpił Cobrę i stał się główną przeciwwagą dla powietrznych eskadr.
Co ciekawe, testowane jest również dodatkowe rozwiązanie, a raczej innowacja. Ze względu na ogromne rozmiary Thora będzie on musiał być "zabity" dwukrotnie. Pierwsza śmierć, to wyłączenie mecha z ruchu. Wtedy by mógł ponownie kroczyć, będą go musiały naprawić SCV. Z kolei druga śmierć, to śmierć dosłowna, anihilacja robota. Jak widać najwyraźniej pomysłów w Blizzardzie nie brakuje, co powinno cieszyć wszystkich miłośników ich nowego projektu.
Battle.net