StarCraft 2: Q&A Batch 23
Blizzardowski posłaniec wieści ze stajni StarCrafta 2 Karune na łamach forum battlenetu już po raz 23 zaprezentował szereg pytań i odpowiedzi z serii Q&A Batch. Jak zwykle zostały one nadesłane z przeróżnych stron, traktujących o najnowszym projekcie gry. I jak łatwo się domyślić - niektóre są trafne, inne mniej ciekawe i interesujące.
SC2: Q&A Batch 23
1. Will the Campaign have as many videos as the original Starcraft? (www.starcraft2.hu)
There will be several more in-game cutscenes, which are at a much higher quality than the original StarCraft pre-rendered movies. And while StarCraft II's single player will likely feature a few less pre-rendered movies, they will be much longer and more epic than anything seen in the original StarCraft.
2. Is the ghost unit going to be able to use the EMP Shockwave and - within short time interval - the Nuclear Strike as well? (starcraft2.4players.de)
Currently, there is no restriction to when you can follow up a special ability with another, as long as there are available energy points.
3. Will the Ghost's EMP affect building shields and energy? (www.TheWarCenter.net)
Yes, the Ghosts EMP ability currently affects both building and unit shields, as well as casters energy. It is important to note that there is a possibility the Ghost may lose its EMP ability due to balance.
4. Will there be some sort of wall structure in StarCraft, for any of the races? (www.vilegaming.com)
Aside from building current structures close to each other to form walls, such as a line of Terran Supply Depots, no, there will not be walls that can be built. On the other hand, there will be some new wall structures in the single player mode and these doodads can also be accessed in the map editor.
5. Will the game feature a mechanic similar to Warcraft 3 where if a selection of units contains more than one unit type then the whole selection will move at the speed of the slowest unit to maintain cohesion? (www.sclegacy.com)
No, units in the same selection will not move at the same speeds. The slower units will need to be micromanaged by the players to keep up with the larger group.
--- End of Transmission ---
W rezultacie dowiadujemy się, iż w uniwersum StarCrafta2 pojawi się nieco mniej filmików w porównaniu do oryginału, ale będą one znacznie dłuższe i oczywiście w lepszej jakości. W grze zobaczymy także przeróżne krótkie scenki, co jakiś czas przerywające rozgrywkę w kampanii singleplayer. Ponadto wiemy już, że mocno "podpakowany" Ghost i inne jednostki posiadające specjalne umiejętności będą mogły ich używać jedną po drugiej - o ile starczą im na to zasoby energii.
Widać również, że Blizzard stale balansuje jednostki, odbierając zaklęcia jednej z nich i przekazując je innej. Ten proces prawdopodobnie jest najcięższy, z racji tego, że już nieskoczenie wiele razy żąglowano specjalnymi zdolnościami wśród jednej rasy. Jednakże to właśnie niebanalny balans sprawił, że pierwszy StarCraft do dziś żyje i ma się całkiem dobrze.
Co ciekawe, SC2 nie idzie w ślady Warcrafta 3, czego się tak bardzo obawiano. Wszyscy miłośnicy Zergów, Protossów i Terranów mogą być spokojni. Dowodem na to jest chociażby ostatnia odpowiedź, w której stwierdzono, że jednostki będą chodziły swoim własnym tempem. Czyli dalej będziemy się bawić w ochronę naszych ślamazarnych i bezbronnych casterów. Widać wszystko idzie w dobrą stronę i nie ma się co martwić.
Battle.net