ShinHan OSL - pierwsze gry!

Dostosuj

ShinHan OSL - pierwsze gry!

Jedna z największych lig koreańskich, skupiająca najlepszych progamereów z Korei przeszła już wszystkie fazy przygotowania. Było już ogłoszenie zmian w tej edycji, przedstawienie listy zaproszonych graczy, ogłoszenie nowego sponsora, wylosowanie grup. Teraz za to, mamy to na co wszyscy czekali. Krew się polała, gosu się napocili pokonując rywali, a publika zdarła sobie gardła dopingując swoich ulubieńców - jednym słowem - pierwsze gry ShinHan OSL za nami!

Z powodu zmiany formatu rozgrywek z 16 osobowego turnieju na 24 osoby, zmianie uległ także terminarz rozgrywek. Teraz gry są rozgrywane w środy oraz piątki, co wymusiło podzielenie tygodnia rozgrywek (tzw. playweek) na dwie części. W środę mogliśmy zobaczyć 6 terranów, 5 protossów oraz 1 zerga, stających do walki na mapach Peaks of Baekdu, New Cultivation Period, Rush Hour III, 815 III. Przed Wami podsumowanie gier środowych oraz piątkowych.

hide_dot.gifSpotkania środowe


hide_dot.gifOov vs. Cloud (@ Peaks of Baekdu)

Zdecydowanie jedna z ciekawszych gier. Oov, zwycięzca poprzedniego OGN StarLeague, kontra żywa legenda - Cloud. Oov na godzinie 1, Cloud na 7. Cloud zaczyna od zbudowania barracków blisko bazy Oov, potem przechodzi do budowy factory, blisko expo w lewym górnym rogu mapy. Niestety, na jego nieszczęście Oov przejrzał jego plan. Oov niszczy barracki oraz factory, w tym samym czasie przygotowując odpowiednią armie, złożoną z tanków i vulturów, do zniszczenia bazy Clouda. Obrońca tytułu wychodzi z bazy, kierując się w stronę ekspansji Clouda, w tym samym czasie budując własną. Cloud zamknięty we własnej bazie nie miał wiele do powiedzenia, pierwsza wygrana na konto Oov.

hide_dot.gifKrótki wywiad z Oov'em

Udało Ci się rozpocząć OSL od wygranej.

Myślę, że moja wygrana była prawie pewna. Nawet przez moment nie myślałem, że mogę przegrać, byłem bardzo pewny siebie.


Wygląda na to, że klątwa zwycięzcy poprzedniego OSL nie działa na Ciebie

W ogóle się nad tym nie zastanawiałem. Jedyne o czym myślałem to wygrana.


Jak przygotowywałeś się do tej edycji OSL?

Nie mogłem ćwiczyć tak dużo jak chciałem, ponieważ miałem do rozegrania gry w MSL, ale wydaje mi się, że to ile ćwiczysz nie przekłada się na rezultaty. Ostatnio ćwiczyłem dużo TvP, potem skupiłem się tylko na TvT, które ćwiczyłem od wczoraj do dzisiaj. Canata i Hakju Kim pomagali mi w tym.


Jeżeli klątwa zwycięzcy się sprawdzi, to nie uda Ci się zajść dalej niż do rundy 16 graczy.

To znaczy, że uda mi się przynajmniej dojść do następnej rundy. Pomyślę o klątwie, po rozegraniu tej rundy. Tak jak powiedziałem wcześniej, w ogóle się nie przejmuje klątwą.


Nie byłeś zaskoczony widząc mariny Clouda?

Używał on strategi z którą już się spotkałem podczas treningów. Domyśliłem się, że gra on 8-rax, wiedziałem także, że następnym krokiem będzie zbudowanie ukrytego factory, żeby móc harrasować mnie. Wysłałem więc moich marines żeby się upewnić oraz podjąć odpowiednie kroki by temu przeciwdziałać.


To twoja pierwsza oficjalna gra od poprzedniego sezonu.

Nic specjalnego się nie zmieniło. Odpoczywałem tak długo, że już prawie zapomniałem, że wygrałem poprzednie OSL.


Twój cel w tej edycji OSL?

Jest taki świetny tekst w "The King's Clown" - "Let's have a big party." - to właśnie chciałbym powiedzieć. Chcę po prostu grać oraz dobrze się bawić.

hide_dot.gifRock vs. Sync (@ New Cultivation Period)

Rock zaczyna na godzinie 9, otwierając w miarę standardowym buildem 2x gate ranged goon. Po tym jak zbudował parę goonów, zaczyna budować nexusa w swoim naturalu. Sync widząc to zaczyna budować także własną ekspansje. Zaraz po wybudowaniu nexusa Rock zaczyna techować do carrierów. Sync domyślając się, że coś jest nie tak, wysyła vulture'a na zwiad, ten przedostaje się do bazy Rocka, a oczom Syna ukazuje się stargate oraz fleet beacon. Sync, wiedząc, że to jest jego jedyna szansa, atakuje całymi siłami. Rock, próbując jeszcze odwrócić bieg wydarzeń, atakuje baze Synca, ale bez rezultatu. GG Sync!

hide_dot.gifKrótki wywiad z Sync'iem

To było zasłużone zwycięstwo, a także twoje pierwsze zwycięstwo w OSL od 485 dni.

Czuję się bardzo dobrze po wygraniu tej gry. Nerwy się zaczynają kiedy przegrywasz swoją pierwszą grę, ale ponieważ wygrałem, mogę się przygotować do następnego meczu bez żadnego stresu.


Dawno Cię nie widzieliśmy na scenie OSL.

Miałem rok przerwy od rozgrywek OSL, ale nie sądzę aby tak dużo się zmieniło. Rozegrałem tą grę, traktując ją jak każdą inną.


Czy spotkałeś się z szybkim techem do carrierów podczas treningów?

Nie. Jak tylko zobaczyłem carriery, wiedziałem, że jedyną szansą na wygranie był atak właśnie w tej chwili.


Byłeś bardzo skrupulatny w scoutowaniu.

Na New Cultivation Period, TvP może być bardzo trudne gry Protoss ciągle atakuje, nie dając ci chwili wytchnienia. Zbudowałem nawet bunkier żeby być bezpiecznym. Jeżeli zaczynasz grać w defensywie i nie sprawdzisz techa twojego przeciwnika, musisz być przygotowanym na wszystko. Dlatego właśnie wysłałem 2 SCV i vulture'a żeby sprawdzić techa Rocka. Jak widać opłaciło się.


Zniszczyłeś carriera marinem.

Tak naprawdę to nie wydaje mi się, żeby to marin właśnie go zniszczył. Kazałem marinom atakować a samemu zająłem się budową turretów. Obydwoje byliśmy bardzo skupieni na budujących się turretach, więc nie zwracaliśmy uwagi na to co się dzieje z marinami. Chociaż muszę przyznać, że zniszczenie carriera w ten sposób było dużym plusem.


Co myślisz o samej mapie (New Cultivation Period)?

TvP jest tutaj bardzo trudnym matchupem, zwłaszcza, że nie możesz zbudować walla na wyjściu ze swojej bazy. Jeżeli wyjdzie nowa wersja tej mapy, mam nadzieję, że to zmienią.


Twój cel w tej edycji OSL?

Na razie nie myślę o wygraniu tego turnieju. Chcę po prostu grać dobre gry.

hide_dot.gifBoxer vs. Pusan (@ Rush Hour)

Chyba najciekawszy mecz środowy. Wszyscy zastanawiali się jak wypadnie Boxer, któremu ostatnio nie wiedzie się najlepiej, co sprawiło, że do OSL nie dostał się jako jeden z graczy zaproszonych, tylko musiał wywalczyć sobie drogę do turnieju, wygrywając kwalifikacje. Z drugiej strony, bardzo silny protoss - Pusan. Boxer na godzinie 3 zaczyna od zbudowania 2x factory z academy, a Pusan techuje do dark templarów, poprzedzając techa zbudowaniem nexusa w swoim naturalu. Boxer przewidując poczynania przeciwnika, wysyła parę vulturów i ustawia miny, po czym atakuje ekspansje Pusana, który do próbuje się bronić, ale z comsat station wybudowanym przez Boxera, nawet jego DT nie mają szans. Boxer szybko uzyskuje przewagę minująć baze Pusana, zmuszając go do wyjścia z gry. Imperator zaczyna powolny marsz po swój tron.

hide_dot.gifKrótki wywiad z Boxerem

Twoja pierwsza gra i od razu wygrana.

Będąc szczerym - nie byłem nastawiony optymistycznie do tego pojedynku. Pomyślałem sobie, że jest możliwość, iż Pusan będzie grał double nexus. Buildem którego ja użyłem, nie możesz wygrać z dobule nexusem, ale Pusan użył strategi która nie może wygrać ze strategią której ja użyłem. To jest ten rodzaj gry, gdzie przegrywasz w buildach ale wygrywasz w strategi.


Powiesz nam coś więcej o tym?

Miałem przygotowaną inną strategie na double nexusa, ale ta strategia działa tylko przeciwko double nexus. Jeżeli Pusan użyłby czegokolwiek innego, przegrałbym z łatwością. Nie mogłem sobie pozwolić, by moja pierwsza gra wyglądała tak, więc wybrałem strategię która dawała mi największe szanse. Nie mogę nawet zliczyć, ile razy zmieniałem i ulepszałem tę strategie. Za każdym razem kiedy myślałem, że już skończyłem, miałem ochotę zmieniać ją znowu i znowu.


Więc twoja gra z Terato w MSL była tylko podpuchą?

Nie chciałem żeby to tak wyglądało, ale na to wyszło. Kiedy tylko większość terranów zaczęło używać taktyki fast drop, protossi nauczyli się jak temu przeciwdziałać, więc potrzebowałem przygotować dużą ilość różnych strategi. Próbuję także, pokazać przeciwnikowi, że gram jedną strategią, a potem zmieniam ją, żeby szybko zakończyć pojedynek. W dzisiejszych dniach nie możesz wygrywać stosując ciągle tę samą strategie.


To twoja druga wygrana TvP pod rząd.

Jeżeli mapa jest zbalansowana, TvP jest najłatwiejszym matchupem, ale jeżeli mapa faworyzuje Protossa, wtedy wszystko definitywnie się zmienia. Musisz starać się przewidzieć ruchy swojego przeciwnika. Wcześniej, jeżeli ułożyłeś dobrą strategie, mogłeś wygrać tylko dzięki temu. Teraz już to nie działa, musisz ciągle ulepszać swoje strategie, jeżeli chcesz przetrwać.


Twój cel w tej edycji OSL?

Chcę być graczem z którym przeprowadzono największą ilość wywiadów.

hide_dot.gifRainbow vs. Child (@ 815)

Jedyny zerg w środowych spotkaniach staje na przeciw świetnie micrującego protossa - Rainbowa. Rainbow zaczyna od rushowania Childa probem i zealotem, potem korzystając z chwili nieuwagi przeciwnika, zabudowuje jego gaz. Korzystając z przewagi techuje do robotics facility, buduje dropshipa oraz reavera i udaje się do bazy Childa, gdzie harrasuje jego drone'y. Child wysyła zerglingi i hydraliski do obrony, ale przeciwko świetnemu micro Rainbowa nie odnosi to efektu. Dzięki tak niespodziewanemu sukcesowi dropa Rainbowa, uzyskuje on przewagę dzięki której pokonuje Childa bez problemów.

hide_dot.gifKrótki wywiad z Rainbowem

Zacząłeś OSL od wygranej.

Jestem szczęśliwy, to moja czwarta gra na 815 III. To była ciężka gra, ponieważ nie mogłem wymyślić żadnej nowej strategi. Strategia której użyłem była owocem tygodni treningów.


Powiedziałeś, że nie spodziewałeś się wiele przychodząc tutaj.

Moi sparing partnerzy byli bardzo dobrzy. Kiedy tutaj wchodziłem nie myślałem, że mam jakiekolwiek szanse. Wydaje mi się, że z wszystkich protossów, mam najwięcej rozegranych gier PvZ na 815. 815 jest bardzo łatwą mapą dla zerga, dlatego ciesze się tym bardziej, że wygrałem.


Wiele osób mówi "Reavery Rainbowa są inne"

To pewnie dlatego, że używam ich tak często, w tak wielu grach, że fani je kojarzą ze mną.


Twój cel w tej edycji OSL?

Nigdy nie udało mi się wyjść z fazy grupowej. Tym razem dojdę co najmniej do ćwierćfianłów.

hide_dot.gifCasy vs. Nal_rA (@ Peaks of Baekdu)

Kolejna gra PvT, tym razem na Peaks of Baekdu. Ra szybko wychodzi ze swojej bazy, i zmierza na godzinę 1 - do bazy Casy'ego. Zaczyna budować gatewaye'a ukryte niedaleko bazy Casy'ego, ten zauważywszy to, wysyła mariny i SCV by je zniszczyć. W tym samym czasie rA zaczyna budować kolejnego gatewaye'a na godzinie 11. Dzięki temu udaje mu się stworzyć zamieszanie za pomocą zealotów. W tym zamieszaniu przemyca jednego probe'a który zaczyna budować cannona nad bazą Casy'ego. Casy w ostatnim akcie desperacji podnosi swoje command center i odlatuje do naturala, ale bez dostępu do gazu zostaje szybko wyeliminowany przez rA.

hide_dot.gifKrótki wywiad z rA

To twoje pierwsze zwycięstwo w OSL od 692 dni.

Denerwowałem się przed tą grą, ale jak tylko wygrałem wszystkie obawy zniknęły momentalnie. Czuję się teraz jak za starych, dobrych czasów. Ale nie mogę zapominać, że to tylko pierwsza gra.


Twoja gra była bardzo "dreamer-like" (Dreaming protoss = Nal_rA przyp.Redakcja)

Próbowałem grać w sposób który najbardziej pasował do mapy. Eksperymentowałem z wieloma taktykami takimi jak: granie na jedną bazę, szybkie ekspansje, proxy gatewaye. Strategia której użyłem dzisiaj, była najlepsza na tą mapę, dlatego ją wybrałem, chociaż i tak miałem wątpliwości. Wszystkie moje gry treningowe były bardzo krótkie, dlatego nie byłem pewien jak dam sobie radę w dłuższej grze, ale ostatecznie i tak wygrałem, więc myślę, że było ok.


Jak się przygotowywałeś do tej edycji OSL?

Ćwiczyłem dzień i noc, bez odpoczynku. Najczęściej grałem z moimi kolegami z klanu, GoodFriendem i Hery[Hyo]


Wygląda na to, że twój stosunek do tej edycji OSL będzie inny.

Nie sądzę, oczywiście chcę wygrać, ale do tego daleka droga jeszcze. Będę pracował ciężko aby to osiągnąć.

hide_dot.gifStork vs. Iris (@ 815)

Stork zaczyna na godzinie 10, Iris na 7. Obydwaj zaczynają budować szybko ekspansje, Stork na wyspie, a Iris w swoim naturalu. Potem zaczyna się całkiem standardowa rozgrywka. Stork gra goony oraz reaver, w tym czasie Iris robi tanki oraz goliathy. W między czasie możemy zaobserwować parę dropów, i terrana i protossa, w ekspansje przeciwnika, które wyprowadziły ekonomię Storka na prowadzenie, dzięki czemu uzyskał on widoczną przewagę. Wygrana Storka to była tylko kwestia czasu.

hide_dot.gifKrótki wywiad z Storkiem

Pierwszy raz zaczynasz OSL od wygranej.

Chyba za bardzo się odprężyłem po skończeniu ostatniego sezonu. Musiałem więc skupić się, i wrócić do formy. W moich poprzednich rozgrywkach OSL, zawsze brakowało mi jednego zwycięstwa do awansowania dalej. Zastanawiałem się wcześniej nad tym, ale teraz, kiedy mam już pierwszą wygraną na koncie, mogę pokazać na co mnie stać.


Wygrałeś poprzez umiejętne wykorzystanie swojej przewagi ekonomicznej.

Grałem przeciwko buildowi Irisa dwa razy podczas treningów. Skontrowanie jego taktyki było łatwiejsze niż przypuszczałem, chociaż moje ręce były jak z drewna, i ciągle popełniałem błędy, przez to nie mogłem zrobić wszystkiego co zaplanowałem.


Kiedy pomyślałeś, że masz szansę wygrać?

Kiedy udało mi się zniszczyć jego containa na mojej ekspansji. Po tym była bardzo duża różnica w ilości naszych wojsk, więc zacząłem po prostu atakować.


Twój cel w tej edycji OSL?

We wszystkich 3 poprzednich edycjach OSL, nie mogłem się dostać poza rundę 16 graczy. Tym razem powinno mi się udać. Zaraz po tym, zrobię co w mojej mocy aby dostać się do ćwierćfinałów i półfinałów.

hide_dot.gifOstateczne wyniki

Iloveoov > [Oops]ClouD @ Peaks of Baekdu
TheRock[3.33] Sync @ New Cultivation Period
PuSan[S.G] SlayerS_`BoxeR` @ Rush Hour III
IntoTheRainbow > SaSin)Child @ 815 III
CaSy[Alive] Nal_rA @ Peaks of Baekdu
StOrK[gm] > Iris[gm] @ 815 III


W piątkowych meczach także nie zabrakło emocji, chociaż tutaj mogliśmy obejrzeć aż 4 pojedynki ZvZ, jeden TvT i na koniec, jeden TvZ.

hide_dot.gifSpotkania piątkowe

hide_dot.gifChojja vs. YellOw(Name) (@ New Cultivation Period)

Pierwszą z piątkowych gier i pierwsze piątkowe ZvZ. Obydwaj gracze zaczynają grę 12 pool buildem, potem przechodzą do spire. Dzięki szybszemu zbudowaniu extractora, Chojja wychodzi on na prowadzenie, którego nie oddaje już do końca. Potem jesteśmy jeszcze świadkami dwóch walk powietrznych, obydwie przegrane przez YellOwa[Name], który nie ma za wiele do powiedzenia w tej grze. Chojja vs YellOw[Name] – 1:0

hide_dot.gifKrótki wywiad z Chojja

To twoja pierwsza wygrana w OSL od 470 dni.

Pamiętam, że przegrywałem wiele razy w fazach grupowych, ale nie sądziłem, że było to aż tak długo.


Twoje wyniki gier ZvZ są świetne do tej pory.

Do ostatniego MSL nienawidziłem ZvZ. Zmieniło się to dopiero, kiedy pokonałem Zerga w finale.


Twoja drużyna jest w bardzo dobrych nastrojach.

Wszyscy są o wiele żywsi niż kiedykolwiek wcześniej, wszyscy są bardzo rozentuzjazmowani, jedyne co dla nas pozostaje, to wygrać.


Wszystkie pozostałe gry grasz przeciwko terranom.

Nie ma nikogo kto byłby dla mnie niepokonany. Zrobię wszystko co w mojej mocy, by dostać się do kolejnego etapu.

hide_dot.gifJuly vs. GoRush (@ Rush Hour)

Najszybsza gra tego dnia, trwała około 5 minut. July zaczyna od ekspansij, a GoRush gra 7 pool. July spokojnie rozbudowuje swoją ekonomie, a co robi GoRush? ... rushuje. I właściwie to wszystko co możemy napisać o tej grze. GoRushowi zajmuje tylko chwilę zniszczyć July'ego do końca.

hide_dot.gifKrótki wywiad z GoRushem

Twoim pierwszym przeciwnikiem był sam JulyZerg - „Bóg wojny”

Jak już wcześniej powiedziałem podczas losowania grup, jestem bardzo wdzięcznym July'emu, że uważa mnie jako najwybitniejszego gracza roku 2005, a także jako jego osobistego rywala. Trenowałem dwa razy więcej, gdy dowiedziałem się, że będziemy grać przeciwko sobie. W dużej mierze, moją wygraną zawdzięczam jemu.


Kiedy już wiedziałeś, że wygrałeś?

Strategia sama w sobie była nastawiona na szybkie zwycięstwo, więc denerwowałem się bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Modliłem się żeby przeciwnik nie użył builda, który kontruje build którego ja użyłem. Kiedy zobaczyłem build July'ego, wiedziałem, że wygrałem.


Z 6 wygranymi i 6 przegranymi na koncie, jesteś teraz na równi z Julym.

Nie zastanawiam się za dużo nad statystykami, to bardzo rozpraszające. To normalne, że jednego dnia masz dobry dzień i wygrywasz, drugiego gorszy i przegrywasz.


Strategia której użyłeś była bardzo agresywna.

W naszej kwaterze głównej rozmawiałem z trenerem. Mówił mi on, że ta strategia ma około 51% szansy na wygraną. Więc podjąłem ryzyko, mając na uwadze te 1%. Od teraz będę grał tak, jak gdyby każda gra była moją ostatnią.

hide_dot.gifJju vs. ShinHwa (@ 815)

Jju zaczyna grę od 12 pool builda, ShinHwa gra 9 pool. Na samym początku Jju udaje się skutecznie odeprzeć atak zerglingów ShinHwa, po czym buduje drugie hatchery, oraz techuje do spire. Niedługo po tym, jesteśmy świadkami walki mutalisków oraz scourge'y obydwu graczy, z której to walki zwycięsko wychodzi Jju. Jju czując się bezpiecznie, postanawia zbudować ekspansje na godzinie 7, którą udaje mu się obronić. Dzięki silniejszemu ekonomicznemu zapleczu, Jju udaje się zebrać większą armie, przy pomocy której z łatwością pokonuje ShinHwa.

hide_dot.gifKrótki wywiad z Jju

ZvZ to twój ulubiony rodzaj gry?

Podczas mojej kariery, grałem bardzo dużo gier ZvZ. Jest to bardzo miłe uczucie, kiedy jestem rozpoznawany przez fanów, jako dobry gracz w ZvZ. Niedługo będę grał swoje pierwsze mecze w Proleague i Survivor League, mam nadzieję, że tam wypadnę tak samo dobrze.


Podczas tej gry, miałeś parę niepewnych momentów.

Był taki moment, gdzie byłem trochę za bardzo chciwy, przez co straciłem trochę za dużo mutalisków na jego scourge'ach. Jednakże byłem już bardzo do przodu z ekonomią więc mogłem sobie pozwolić na takie straty.


Twoim następnym przeciwnikiem, jest nikt inny jak sam Boxer.

YoHwan ma w tej chwili 10 wygranych TvZ pod rząd. Jedną z tych wygranych zaliczył na mnie, więc traktuję naszą grę jako szanse rewanżu. Peaks of Baekdu ma w sobie niezwykły potencjał strategiczny, więc może pokażę bardziej strategiczną grę tym razem.

hide_dot.gifSea vs. GoodFriend (@ Peaks of Baekdu)

Najmłodszy uczestnik tego turnieju – Sea - kontra jeden z najlepszych terranów świata – GoodFriend. Jak się to wszystko potoczyło? Sea zaczyna grę od zbudowania barracków w naturalu swojego oponenta. GoodFriendowi udaje się odeprzeć ataki Sea, zaraz po tym buduje ekspansje w swoim naturalu. Sea buduje 2x factory, i zaczyna produkcje vulture'ów, którymi znacznie przerzedza obronę GoodFrienda. W czasie kiedy GoodFriend jest zajęty obroną własnej bazy, Sea buduje ekspansje, oraz rafinery. Po tym gra potoczyła się już po myśli Sea. Dzięki dodatkowemu gazowi, mógł sobie pozwolić na tracenie większej ilości jednostek atakując GoodFrienda, dzięki czemu w końcu udało mu się przełamać jego obronę.

hide_dot.gifKrótki wywiad z Sea

To twoja pierwsza wygrana w OSL.

Tak, czuję się świetnie. Chciałbym podziękować wszystkim moim sparing partnerom. Mój zespół, razem z Kim Hak Joo i Kim Chang Hee, niezmiernie mi pomogli.


Grasz zadziwiając dobrze, zwłaszcza przeciwko graczom KTF.

Podczas ustalania grup, nie myślałem o tym w taki sposób, po prostu wybrałem GoodFrienda, jak jakiegokolwiek innego terrana. Chciałem po prostu zagrać z silnym terrańskim graczem. Wydaje mi się, że mogę przez to mieć złe stosunki z graczami KTF, więc mam nadzieje, że ten trend nie potrwa zbyt długo.


Twoja strategia gry była imponująca.

Pokazał mi ją, mój kolega z drużyny, Gang Goo Yeol. Zmieniłem ją tylko lekko, by bardziej pasowała do mapy. Jednakże GoodFriend bronił się bardzo dobrze, czego się spodziewałem, od tak dobrego gracza terrańskiego jak on.

hide_dot.gifZergMan vs. Stay (@ Peaks of Baekdu)

Najbardziej widowiskowa gra piątkowa. Stay zaczyna grę od 12 pool-hatch, a ZergMan gra 9 pool i rushuje Staya, próbując zniszczyć jego ekspansje. Stayowi udaje się obronić swoje nowe hatchery, w tym czasie ZergMan techuje do spire. Potem następuje atak Staya na bazę ZergMana, który to musiał zbudować dużą ilość sunkenów, by się obronić. ZergMan także nie pozostaje dłużny, i wysyła do bazy Staya 2 zerglingi, które zaczynają systematycznie wybijać drony Staya. Stay widząc, że nie ma już nic do stracenia, atakuje swoimi zerglingami i scourge'ami. Cudem udaje mu się zniszczyć ZergMana.

hide_dot.gifKrótki wywiad ze Stayem

Wyglądałeś na bardzo zdenerwowanego podczas gry.

Zaczynając grę bardzo się zdenerwowałem, pomimo tego, że trenowałem wystarczająco dużo, wydaje mi się, że podczas treningów zagrałem około 100 gier. Całe szczęście, przerabiałem podobny scenariusz podczas gier rozegranych dzisiaj, więc udało mi się zachować zdrowy rozsądek. Wiedziałem, że jedna pomyłka może kosztować mnie przegranie całej gry. Zaraz po tym jak ZergMan napisał „GG”, odczułem wielką ulgę.


Powód dla którego nie przerwałeś budowy hatchery?

Zastanawiałem się przez chwilę nad tym, ale ostatecznie zdecydowałem, że spróbuję je obronić zerglingami i drone'ami. Jak widać, to była dobra decyzja.


Twój przeciwnik miał mutaliski o wiele wcześniej niż ty.

Całe szczęście, że nie miał ich tak dużo jak myślałem, ponieważ musiał wydać dużo minerałów na sunkeny.


Czy zdawałeś sobie sprawę z tych dwóch zerglingów, którym udało się przedostać do twojej bazy?

Zdałem sobie z tego sprawę dopiero, kiedy jedynymi dronami jakie mi pozostały, były dwie drony zbierające gaz. Całe szczęście, że mój przeciwnik także był w nie najlepszej sytuacji, więc postanowiłem zachować spokój. Kiedy udało mi się zabić jego ostatniego mutaliska scourgem, wiedziałem, że wygralem.


Co myślisz o samej mapie (Peaks of Baekdu)?

To bardzo skomplikowana mapa, na której gra się szybko, a same spotkania są bardzo ekscytujące.


Twój cel w tej edycji OSL?

To moje pierwsze OSL, więc gdyby powiedział, że chcę wygrać byłaby to lekka przesada, więc na razie myślę o półfinałach.

hide_dot.gifYellOw vs. Midas (@ 815)

Gra na którą czekało tysiące widzów w Korei. Wiele osób zastanawiało się, jak wypadnie Yellow po tak długiej przerwie, jednak na ich szczęcie, „The Storm Zerg” nie zawiódł. Yellow zaczyna na godzinie 1, Midas na godzinie 5. Midas zaczyna agresywnie, budując bunkier w naturalu Yellowa, ten jednak nie traci zimnej krwi. Wyczekuje moment w którym Midas przysyła posiłki do bunkra, i przechwytuje je na środku. Zaraz po tym Yellow przechodzi do kontrataku. Czeka na jednostki Midasa, które udają się do jego ekspansji, i niszczy je. Po uzyskaniu takiej przewagi ekonomicznej, wygrana Yellowa była o wiele łatwiejsza. Jedyne co pozostało Yellow'owi do zrobienia, to ciągłe dosyłanie zerglingów i lurkerów, które zakończyły sprawę.

hide_dot.gifWywiad z Yellowem

To było piękne zwycięstwo.

Trenowałem bardzo ciężko do tego meczu, zwłaszcza, że ta mapa jest trudna dla zerga do grania. Jednakże wiedziałem, że znajdę jakieś rozwiązania, jeżeli będę grał dostatecznie długo. Poprzednim razem, przeciwnicy byli bardzo dobrze przygotowani, jeżeli używałem jakiś znanych taktyk, dlatego tym razem stwierdziłem, że zagram po swojemu.


Na samym początku, byłeś bunker rushowany.

Tak, bardzo łatwo jest zrobić bunker rush na tej mapie, więc obrona przed takim rushem była jedną z pierwszych rzeczy jakie przećwiczyłem. Chociaż muszę przyznać, że w momencie kiedy zdałem sobie sprawe, że jestem bunker rushowany, pomyślałem sobie „co u licha?”, ponieważ kiedy zobaczyłem bunkier, był on już prawie gotowy. Jeżeli mój przeciwnik byłby w pozycji poziomej, lub ukośnej do mnie, znalazł bym ten bunkier o wiele szybciej. Miałem na prawdę dużego pecha. No i bunkier został zbudowany (śmiech). Zacząłem więc, myśleć o najlepszej kontrze. Upewniłem się, że jego posiłki nie dotrą do bunkra, i zabiłem je kiedy dotarły zerglingi.


Od teraz, musisz być przygotowany na bunker rushe.

Teraz, przed każdą grą, siadam i zastanawiam się czy mój przeciwnik jest w pozycji pozwalającej na bunker rusha (śmiech). Nie przeszkadza mi on, muszę być teraz po prostu bardziej uważny podczas gry. Od teraz będę ulepszał moją grę, więc nie przegram przez jakąś zaskakującą taktykę, taką jak bunker rush.


Czy decyzja, aby użyć lurkerów, wynikła z kaprysu chwili, czy zastanawiałeś się nad tym przed grą?

Używanie jednostek naziemnych, jest bardzo uciążliwe na tej mapie, więc wielu zergów woli grać mutaliskami. Jednakże, wiedziałem od samego początku, że jeżeli będę non stop naciskał, będę w stanie przesuwać lurkery coraz dalej. Jeżeli grałbym defensywnie, mógłbym mieć z tym problemy, jednak miałem przewagę, od kiedy udało mi się zabić jego pierwsze jednostki zerglingami.


Odzyskałeś już swoją pewność siebie?

Jak już wspomniałem podczas losowania grup, mam zamiar być o wiele silniejszy psychicznie w tym roku. Mam zamiar grać na 101% moich możliwości. Moja chęć zwycięstwa, jest większa niż kiedykolwiek wcześniej. Czuję, że znowu wiem jak wygrywać.


Czy czujesz jakiś stres idąc na mecz?

Tak. To moja pierwsza gra od jakiegoś czasu. Żeby było jeszcze gorzej, wszyscy moi koledzy z drużyny wygrywali, tylko nie ja. Czytałem nawet artykuł, że to dzięki mnie KTF udawało się ciągle wygrywać. Po przeczytaniu czegoś takiego, byłem jeszcze bardziej zdeterminowany żeby wygrać.


Niedawno wycofałeś się z roli kapitana swojej drużyny.

Mam mieszane uczucia co do tego. Chciałem prowadzić moją drużynę do wielu zwycięstw i wygranych, ale z drugiej strony nie mogłem znieść moich własnych porażek. Jestem rozczarowany, że nie mam wielu sukcesów jako kapitan. Teraz kiedy nie muszę się tym przejmować, czuje się o wiele lepiej.


Twój cel w tym sezonie?

Sądzę, że raczej nie jest to jakiś wyznaczony cel, nie chcę po prostu zawieść. Nawet jeśli mi się nie uda, chcę tak grać, by nie żałować niczego potem.

hide_dot.gifOstateczne wyniki

Chojja > Yellow[Name] @ Cultivation Period
JulyZerg Gorush @ Rush Hour
ShinHwa[Name] JJu @ 815
Sea[Shield] > GoodFriend @ Peaks of Baekdu
Zergman Stay[HyO] @ Peaks of Baekdu
Midas YellOw @ 815


Jak widzicie, już pierwsze starcia w tej edycji ShinHan OSL, zapewniły nam niesamowite emocje. Pozostaje tylko dodać, że to początek, oraz czekać do następnej środy oraz piątku, kiedy to zostanie rozegrana druga runda.

Teamliquid.net; wgtour.com

KomentarzeKomentarze

  • MerT

    #0 | MerT

    2006-04-23 20:30:55

    \'słów : 4749\' (ponad 4 arty :)). GW!
  • RagnaRock

    #0 | RagnaRock

    2006-04-23 20:34:54

    Muszę przyznać, że napisanie tego chwilkę mi zajeło ; P
  • BaLL

    #0 | wodar

    2006-04-23 22:07:39

    No tak wspieralem RR w trudnych chwilach (czyt. oglądaliśmy Straszny film 4) xD
  • RagnaRock

    #0 | RagnaRock

    2006-04-23 22:09:35

    Ty się szykuj, bo zobowiązałeś się, że następne wywiady mi przetłumaczysz ;P
  • vader

    #0 | vdr

    2006-04-23 22:16:50

    Chala, ale jest pare dobrych momentów (motyw z piły, a raczej pulapka jaka dostal ten facet : - D)
  • pitertohuj

    #0 | p1ter

    2006-04-23 23:14:05

    GW widać bardzo dużo pracy włożonej w ten news
  • Ksujuhu

    #0 | Ksujuhu

    2006-04-23 23:22:32

    GW [+]
  • cwir3k`

    #0 | cwirek

    2006-04-23 23:29:14

    czego ty nie piszesz o ET.. :P
  • sxl

    #0 | sxl

    2006-04-24 00:49:21

    Omfg, tożto mega art a nie news : D
  • igor

    #0 | igor

    2006-04-24 08:37:08

    Napracowałeś się, vGJ!
  • RagnaRock

    #0 | RagnaRock

    2006-04-24 16:49:10

    Bez przesady ; P Ty masz majcoka.
  • FervenT

    #0 | FervenT

    2006-04-24 19:40:07

    Ładnie!
    Oczywiście [+]
  • majcok

    #0 | majcok

    2006-05-02 00:43:09

    wystarczy nam w sekcji ET jeden taki news na miesiac :D!
  • majcok

    #0 | majcok

    2006-05-02 00:44:27

    lolol nie zauwazylem tego tzw. newsa ;DDD naprawde genialna robota ragnarock ;)
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

5345 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2025

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie