Regulamin
Na każdym z rozgryanych meczy obecność co najmniej jednego admina obowiązkowa.
Config serwera wygląda następująco:
- pausable 1
allow_spectators 1
mp_buytime 0.25
mp_roundtime 3
mp_friendly_grenade_damage 1
mp_friendlyfire 1
mp_c4timer 35
mp_freezetime 6
mp_forcechasecam 2
mp_forcecamera 2
mp_fadetoblack 0
mp_footsteps 1
mp_flashlight 1
mp_autocrosshair 0
mp_limitteams 0
mp_logfile 1
mp_logmessages 1
mp_autoteambalance 0
mp_autokick 0
mp_tkpunish 0
mp_hostagepenalty 0
mp_startmoney 800
mp_timelimit 0
mp_maxrounds 16
sv_aim 0
sv_cheats 0
sv_maxspeed 320
sv_gravity 800
sv_airmove 0
sv_airaccelerate 3
sv_clienttrace 1
Mapy i ustawienia:
- Wszystkie mecz są standardowo rozgrywane przy użyciu systemu liczenia punktów MaxRounds 15
- Mecz jest rozgrywany na jednej mapie wylosowanej bądź ustalonej wczesniej przez organizatorów turnieju. Team, który wygra runde nożową wybiera stronę: CT badź T.
- Poniższa lista jest standardową listą map na której zostanie rozegrany turniej:
- de_dust2
- de_inferno
- de_train
- de_nuke
- de_cbble
Cheaty i Anty-Cheaty:
- Poza programami do komunikacji głosowej takimi jak Teamspeak czy BattleCom wszystkie programy działające poza Halflifem które wpływają na grę są zakazane. Wszystko co wpływa na grę w sposób niezamierzony oryginalnie przez autorów jest zabronione. Jest to bardzo ogólna definicja ale liczymy że gracze będą sami w stanie odróżnić co jest dopuszczalne a co nie.
- Ponieważ zawsze jest kilka rzeczy na granicy przepisów podamy kilka przypadków o które dostajemy wiele pytań (ta lista będzie uzupełniana kiedy zajdzie potrzeba):
- Używanie skryptów które zmieniają sposób w jaki został zrobiony CS jest zabronione, skrypty takie jaki 'duck+jump', 'centerview' i 'norecoil' są zabronione.
- Inne niż standardowe modele i tekstury są zabronione. Dotyczy to zarówno modeli i tekstur graczy jak i modeli i tekstur broni.
Jedynym wyjątkiem od tej reguły są uproszczone modele graczy. - Własne tekstury map są zabronione.
- Bunny hooping jest zabroniony.
- Jakiekolwiek wykorzystywanie błędów jest zabronione
- Przemieszczanie się w ścianach ('map swimming') lub używanie błędów w mapach do patrzenie przed/nad ścianami jest zabronione. Jest to uważane za wykorzystywanie błędów mapy i oszustwo. Za każde udowodnione naruszenie tej reguły dwie rundy będą odbierane oszustom i przyznawane przeciwnikowi. Przykłady niektórych z tych błędów to:
Brzeg nad lampą na około domku na prodigy. Można jednak stać na lampie.
#1, #2, #3, #4, #5, #6
Pozostałe:
- Wszyscy gracze muszą nagrywać demka z całego meczu (jedno demko jako CT jedno jako T z każdej mapy). W przypadku konfliktu po meczu oba klany mogą zażądać wszystkich dem z mapy od przeciwnika. Konflikty wolno zgłaszać do 30 minut po zakończeniu spotkania.
- Demka po meczu należy udostępnić dla organizatorów turnieju.
- Jeżeli gracz wypadnie z powodu problemów technicznych mecz powinien być zapauzowany na końcu rundy (nigdy w trakcie rundy). Maksymalny czas pauzy wynosi 5 minut i powinno to wystarczyć na restart i podłączenie. Jeżeli jedna drużyna podczas meczu pauzowała więcej niż 15 minut druga może domagać się kontynuowania meczu bez brakujących graczy.
- Jeżeli wszyscy gracze jednego teamu wypadną z powodu problemów technicznych przeciwnik powinien poczekać co najmniej 5 minut zanim opuści serwer.
- Zmiana zawodników jest zawsze możliwa podczas meczu ale musicie przekonać przeciwnika do zapausowania jeżeli chcecie dokonać tego podczas rundy.
- Jeżeli jedna z drużyn dobrowolnie opuści serwer przed końcem meczu, drużyna która pozostała otrzymuje pozostałe punkty.
- Jeżeli serwer przestanie działać przed końcem 5 rundy mapy, powinno się je powtórzyć od początku. Jeżeli nastąpi to po piątej rundzie pozostałe zostaną rozegrane z mp_startmoney ustawionym na 4500.
- Jeżeli serwer przestanie działać więcej niż 2 razy podczas meczu klany mogą zażądać zmiany serwera.
- Obserwatorzy są dopuszczalni jeżeli oba klany zgodzą się na to.
- Serwer HLTV jest zawsze dopuszczalny, ale opóźnienie musi wynosić przynajmniej 30 sekund i oba klany musza mieć do niego dostęp.
Wszystko będzie na bieżąco uzupełniane. Rules w/g CB.com.