"Quake 4 - nasz zbawca"
"Chcemy takiej gry, która dałaby możliwość pokazania talentu graczy jednocześnie stając się atrakcyjną rozrywką dla widzów. W ciągu ostatnich 3 lat, na żadnym z większych turniejów nie było tego typu gry 1v1... tylko Quake 3 spełniał tą rolę. Wierzę, że ta gra (Q4) ocali świat."
Quake 4 - ta nazwa zdominowała ostatnio wszystkie strony zajmujące się tematyką esportową. Wyznawcy religii spod znaku wielkiego "Q" przebitego gwoździem buszują nieustannie w odmentach sieci by znaleźć wiadomości o nowym obiekcie swoich westchnień. Pożywką dla nich okaże się na pewno wywiad przeprowadzony przez Carmac'a z djWheat'em, człowiekiem odpowiedzialnym za jedne z najlepszych relacji shoutcasto'owych, z wirtualnych pojedynków, jakie kiedykolwiek powstały. Tekst znajdującego się tutaj traktuje o fizyce gry, broniach i przebiegu rozgrywki. Z kolumny djWheat'a możemy się dowiedzieć między innymi, że:- Nailgun zadaje obrażenia użytkownikowi i "wall climbing" będzie możliwy.
- Bazowa ilość HP po respawnie to 120.
- Railgun nie zabija jednym strzałem.
- Shotgun ma dużą skuteczność zarówno w bliskim dystansie jak i z daleka (mały rozrzut).
- Dobule Jump jest możliwy (wykorzystywanie krawędzi obiektów, by po pierwszym skoku dodatkowo nabrać wysokości i pędu - tak jak wskakiwanie po YA na q2dm1).
Jeszcze więcej informacji dostarcza nam relacja, którą napisał Doug "citizen" Suttles. Skorzystał on z zaproszenia przedstwicieli INTEL'a by przetestować Q4 dokładniej niż było to dane zwykłym uczestnikom, QuakeCon 2005, a mianowicie zasmakował gry nie tylko w trybie FFA ale także TDM i CTF oraz miał okazje zobaczyć inne mapy niż, tą którą znamy z dotychczasowych materiałów krążąch po sieci. Z jego relacji możemy sie dowiedzieć iż:
- Maxymalna liczba graczy oddających się wirtualnej rozrywce na serwerze to szesnaście.
- Strzał z Railguna zabiera nieopancerzonemu przeciwnikowi 75HP.
- Zbroje działają na tej samej zasadzie co w Q3.
Po całość obfitującą w inne rewelacja zapraszam tutaj.
UPDATE: Dodatkowe dość dokładne info oraz własne wrażenia z testowania gry spisał Substance w tym miejscu. Za tą informację można kliknąć [+] Panu Xsi. Dziękujemy!
ESReality, GGL
#0 | ethical
2005-08-17 02:15:25
hmm.. troche to nie tak powinno byc ale pewnie to zmieniom
#0 | .u4
2005-08-17 02:16:26
#0 | SweepeR
2005-08-17 02:27:07
Na dniach podsumowanie tego wszystkiego na eSports.pl! ;)
#0 | Mav_
2005-08-17 03:18:39
http://www.gamecloud.com/article.php?article_id=1091
#0 | Nikon
2005-08-17 04:34:41
#0 | freak > elies :(
2005-08-17 06:21:17
#0 | pela
2005-08-17 08:30:56
#0 | Hakan
2005-08-17 08:40:11
#0 | freak > elies :(
2005-08-17 08:59:01
#0 | Lukin
2005-08-17 09:40:54
#0 | bizz
2005-08-17 09:43:38
#0 | kaboom
2005-08-17 09:55:51
#0 | JuiCe
2005-08-17 10:20:55
#0 | iNsEcT
2005-08-17 10:36:35
#0 | JuiCe
2005-08-17 11:21:25
#0 | 3r!c
2005-08-17 11:47:17
#0 | Xsi
2005-08-17 12:03:48
zrodlo: click
dokladnie opisane jest, ze kontrola lotu jest taka sama jak w vq3 + double jumping
#0 | Vymmiatacz
2005-08-17 12:24:41
#0 | Hakan
2005-08-17 12:29:32
Wg mnie iD za badzo zbliza sie do poprzedniej wersji i nie oferuje nic nowego...
#0 | ptm^
2005-08-17 12:45:53
#0 | freak > elies :(
2005-08-17 12:53:11
#0 | SweepeR
2005-08-17 13:24:21
#0 | Hakan
2005-08-17 13:31:47
#0 | acci
2005-08-17 13:36:05
#0 | Xsi
2005-08-17 13:36:16
#0 | iNsEcT
2005-08-17 13:40:52
#0 | OFF @ Grumx
2005-08-17 13:43:20
#0 | Shc
2005-08-17 14:38:38
#0 | revers
2005-08-17 14:49:59
#0 | Icarium
2005-08-17 14:51:31
Może jeszcze chcielibyście bawić się nabijanie fragów przy respawnach przeciwnika na prostackich mapkach-pudełeczkach?
Gdzie można znaleźć ten tekst CarMaca o balansie giwer (po polsku) w grach dm, bo na esports chyba go nie ma? Niektórym tutaj przydałaby się lektura. Will the game be hitscan-whored after a year or two or is the rocket launcher powerful enough (or the hitscans are weaker)? - zastanówcie się nad sensem tego pytania.
No i oczywiście znowu niektórzy będą błagać o cpma w Q4 (nie ma to jak rozbijanie sceny jeszcze przed jej powstaniem - im bardziej będziemy zacofani, tym lepiej, co?), bo tak ciężko jest nauczyć się czegoś nowego, nowego typu rozgrywki itp. Rozbrajają mnie tacy ludzie, podobnie jak kolesie, którzy życzą sobie aby w Q4 używano map z poprzednich części. Fascynująca sprawa: \'gram 6 lat na 2 mapkach i teraz będę grał na nich przez kolejnych kilka lat! Hurra!\'
Jak dla mnie, raila mogłoby w ogóle nie być, a najlepiej, żeby strzelanie z tej giwery wymagało czegoś więcej niż najeżdżanie celowniczkiem (strzał mógłby być nieco opóźniony po kliknięciu na przykład).
Szkoda, że kontrola ruchu w powietrzu jest ponoć równie ograniczona jak w vQ3. Chociaż okaże sie w praktyce, na ile pozwala Q4, jakie sztuczki można wykonywać itp.
#0 | JuiCe
2005-08-17 15:17:35
Oczywiście to wszytko gdybanie ale tak mi wpadło do głowy...
#0 | Mav_
2005-08-17 15:20:06
#0 | SweepeR
2005-08-17 15:35:41
#0 | m_D
2005-08-17 15:37:22
#0 | wzf | yeltzyn
2005-08-17 15:46:10
2. GTV to podstawa sukcesu
3. Mam nadzieje ze nie bedzie zadnych comb-shotow, czy alternatywnych trybow broni.
4. Przy maks. 16 graczach na mapie milym udogodnieniem mogloby byc wykorzystanie technologii voip do rozmow (drużynowe tryby rozgrywki).
5. Rozbudowane mozliwosci sterowania gameplayem, tj. szeroka mozliwosc ingerencji w ustawienia bazowana na OSP (sterowanie damagem/ammo rozmieszczeniem itemow itp.)
6. Niewyobrazam sobie tej gry bez klasykow jak dm4/dm6@qw i dm6@q3.
7. Co daje wieksza predkosc poruszania, jezeli kontrola lotu=0 ?
8. Wydanie q4testu powinno pomoc w ustaleniu koncowej wersji gry, przecierz to nie Developerzy beda w nia grac, tylko my.
#0 | iNsEcT
2005-08-17 15:57:34
#0 | Lukin
2005-08-17 16:13:48
#0 | Xsi
2005-08-17 16:13:57
nie ma alt. trybów ( z tym mg tylko cos przesadzili), a co do combo to bedziesz dostawal tylko odznaczenia (np za podbicie rakieta i dobicie railem w powietrzu )
edit: ehh zedytowales swoj komentarz, nie chce mi sie juz zmieniac :P, co do innych punktow, to jesli tworcy nie zrobia tych rzeczy, to skonczy to za nich społeczność ;)
#0 | Hakan
2005-08-17 16:36:14
Stwierdzalem tam, ze szkoda ze nie bedzie air control i ze Q4 coraz bardziej przypomina moda vQ3 w nowej grafice i paroma nowymi giwerami...
#0 | wzf | yeltzyn
2005-08-17 18:17:46
jesli tworcy nie zrobia tych rzeczy, to skonczy to za nich społeczność ;)
Ale gtv to mogliby sami zrobic, w koncu z tego co kojarze to PKtv robi pcf. Wyznacznikiem wielkości gry jest dla mnie też czas, po jakim pojawi sie pierwszy patch. Jeżeli chodzi o bf2, to po prostu brak mi słów.... n/c. Co do dooma3, to rzecz sprowadza się chyba to tego, że nikt w to nie gra, i nie trzeba patchy (sadBUTtruth).
Wiadomo, że nie unikną błędów (chociażby w prezentowanym na qconie q4mptescie jest bug z hyperblasterem), ale miejmy nadzieje, że testy pozwolą na okazanie nam lepszej gry. Wolałbym poczekać miesiac/dwa dłużej, a mieć możliwość kupienia gry, która po wyjęciu z pudełka da możliwość gry mp na wysokim poziomie (pk po wyjeciu z pudelka nadawala sie jedynie do zwiedzania map, lub ewentualnie do LANgames).