QuakeWars - zawirowania z betą

Dostosuj

QuakeWars - zawirowania z betą

Kiedy w któryś słoneczny i ciepły dzień czerwa 2001 roku anglik Paul Wedgwood podpisywał umowę zawarcia firmy SplashDamage, nikt nie myślał, że w ciągu kilku następnych lat marka ta stanie się jedną z najpopularniejszych w świecie gaming'u. Początkowo SplashDamage było grupą osób, która tworzyła profesjonalne, a zarazem darmowe mod'y do Quake'a 3 - w pamięci pozostaje chociażby Quake 3 Fortress. Wkrótce po założeniu firmy grupa pracowników SplashDamage wpadła na pomysł wykreowania kolejnego mod'a, osadzonego w czasach drugiej wojny światowej. Tym razem jednak mod ten nie był kierowany na platformę Quake'a 3, ale popularnego w tym czasie Return to Castle Wolfenstein.

Po długich naradach postanowiono, że kolejny wytwór fantazji SplashDamage będzie osobną grą, nie wymagającą podstawowej wersji - co więcej, będzie również darmowa. Umysły kreatorów nie próżnowały, gdyż okazało się, że gra ta jest tak dobra, iż dzięki niej doszło do parnerstwa z id Software i Activision. Po dokonaniu ostatnich poprawek 29 maja 2003 roku postanowiono wydać na świat dzieło, które zawładnęło tysiącami graczy aż do dnia dzisiejszego - Enemy Territory.

hide_dot.gifCzytajcie dalej

Wydawałoby się, że Enemy Territory początkowo nie miało wielkich szans na rynku gier. Istniało wiele wojennych shooter'ów, które śmiało mogły konkurować z grą SplashDamage. Niemniej jest jedna rzecz, która zdecydowanie przechyliła szalę zwycięstwa na stronę ET - cena. Bezkonkurencyjnym atutem EnemyTerritory od zawsze była cena - gdyż po prostu jej nie ma! Dzięki temu nie trzeba było długo czekać, aby doceniono również inne aspekty ET, ot, chociażby takie jak teamwork, ilość taktyk, które można stworzyć oraz ilość klas, pod które można się indywidualnie dopasować.

Aczkolwiek EnemyTerritory było zawsze grą osadzoną w klimatach II Wojny Światowej. Co więcej, wraz z dniej dzisiejszym ma już ono swoje lata, co przy obecnie rozwiniętych grach deklasuje je do miana kolejnego shooter'a. Po raz kolejny więc SplashDamage, id Software oraz Activision postanowili ze sobą współpracować, aby na nowo odrodzić ducha EnemyTerritory. Dla id Software współpraca ta szczególnie się opłaciła, ze względu na dość nieudaną próbę odrodzenia Quake'a w postaci Quake'a IV. W ten oto sposób w głowach kreatorów powstał pomysł stworzenia gry, która będzie łączyła ze sobą grafikę, klimat i czas trwania akcji z Quake'a oraz klasy, taktyki i możliwości EnemyTerritory. W efekcie na targach E3 w Los Angeles zaprezentowano EnemyTerritory: QuakeWars.

Oczywiście od razu zdania społeczności gaming'owej podzieliły się na sceptyczne i optymistyczne, jednak tych drugich było i jest zdecydowanie więcej. Na skutek co raz to większej liczby informacji oraz zbliżającej się wielkimi krokami premiery, gracze przekonują się do EnemyTerritory: QuakeWars, o czym świadczy na przykład ilość serwisów zakładanych specjalnie w celu redagowania informacji związanych z najnowszym dziełem SplashDamage.

Któregoś dnia pojawiła się oficjalna informacja na temat betatestów, które odbędą się w niedalekiej przyszłości. W tym momencie fora traktujące o ET: QuakeWars zaludniły się graczami żądnymi wypróbowania gry. Wszyscy z niecierpliwością czekali na dalsze informacje - najgorszą z nich była wiadomość o statusie betatestów, a konkretniej mówiąc o zamkniętym statusie. Tak mili Państwo, twórcy EnemyTerritory: QuakeWars postanowili udostępnić betę gry tylko nielicznym jednostkom.

Początkowo wszystko miało odbyć się drogą "kto pierwszy, ten lepszy" - konkretyzując: miała pojawić się strona, na której będzie można zapisać się na listę osób oczekujących. Co więcej, takowa strona pojawiła się, lecz nie na długo. Świat obiegł adres www.enemyterritory.com/betatest/, pod którym znajdował się formularz niezbędny do otrzymania przydziału do bety. Niestety jak nagle się pojawił, tak również nagle zniknął. Znikanie i pojawianie się twórcy strony enemyterritory.com mają opanowane do perfekcji, gdyż niedługo potem zamiast formularza, na wyżej wymienionej stronie mogliśmy znaleść informacje o następującej treści:
We are currently undergoing site maintenence and are not accepting any new registrations at this time. Please check back monday the 27th of November.

Puff! Znowu znikło! Tym razem pojawił się nieco krótszy tekst:
We are currently undergoing site maintenence - please check back in the near future
Obecnie odwiedzając enemyterritory.com/betatest/ naszym oczom ukaże się informacja, iż taka strona nie istnieje. Jak wiadomo, w internecie aż roi się od prześmiewców, dlatego powstały już fake'owe strony z formularzami oraz fake'owe screeny z domniemanego menu gry.

hide_dot.gifScreenshot z menu bety EnemyTerritory: QuakeWars


Jakie zamiary więc według graczy mają id Software i SplashDamage? Może lista osób, które dostąpią zaszczytu testowania EnemyTerritory: QuakeWars tak naprawdę jest już zamknięta? Tego jak na razie nie wiemy i jedynymi źródłami jakichkolwiek wiadomości mogą być tylko spekulacje. Pozostało nam czekać...


QuakeWars.com.pl

KomentarzeKomentarze

  • Nighter

    #0 | infin

    2006-11-27 19:09:33

    może trochę za dużo historii... tak wyszło ;)
  • Cagi

    #0 | benji

    2006-11-27 19:27:15

    ja już się nie mogę doczekać : )
  • RomaNn0

    #0 | RomaNn0

    2006-11-27 19:33:17

    ten jak już napisze newsa to klękajcie narody (taki długi znaczy się) :D
  • black sunday

    #0 | black sunday

    2006-11-27 21:00:10

    ladne piszesz newsy :) +
  • Nighter

    #0 | infin

    2006-11-27 21:15:06

    ;)
  • exilek

    #0 | Exil

    2006-11-27 21:15:47

    ET miało być płatnym dodatkiem do RTCW, ale że firma która robiła singla nie dotrzymała terminów i zaniechano prac, activision zdecydowało się wydać gotową wersje multiplayer ;) tak na przyszłość dla autora ;)
  • Nighter

    #0 | infin

    2006-11-27 21:19:04

    wiesz, ja czytałem to z niby pewnych źródeł, więc nie pomyliłem się tylko ja, ale również ktoś na o wiele większym serwisie ;)
  • conish

    #0 | conish

    2006-11-27 22:57:11

    Mozesz podac zrodla swojej tezy? Jest ona mocno... rewolucyjna, rzekłbym.
  • RagnaRock

    #0 | RagnaRock

    2006-11-27 23:01:59

    Tylko mnie nie porywa ten trailer? Jak dla mnie to wygląda jak battlefield, a jak będą chcieli zachować strukturę et (teamy po 5, 6 osób), to gg z pojazdami i ogromnymi mapami.
  • Grmx

    #0 | OFF @ Grumx

    2006-11-27 23:22:27

    hmm rzeczywiscie ... nie wiem czy bym odroznil ten trailer od bf2014(czy cos) .. bez znania nazwy
  • rml

    #0 | rml

    2006-11-27 23:41:46

    im wiecej Q tym mniej ET czyli tym gorzej dla QW
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

731 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2025

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie