QuakeWars - zawirowania z betą
Kiedy w któryś słoneczny i ciepły dzień czerwa 2001 roku anglik Paul Wedgwood podpisywał umowę zawarcia firmy SplashDamage, nikt nie myślał, że w ciągu kilku następnych lat marka ta stanie się jedną z najpopularniejszych w świecie gaming'u. Początkowo SplashDamage było grupą osób, która tworzyła profesjonalne, a zarazem darmowe mod'y do Quake'a 3 - w pamięci pozostaje chociażby Quake 3 Fortress. Wkrótce po założeniu firmy grupa pracowników SplashDamage wpadła na pomysł wykreowania kolejnego mod'a, osadzonego w czasach drugiej wojny światowej. Tym razem jednak mod ten nie był kierowany na platformę Quake'a 3, ale popularnego w tym czasie Return to Castle Wolfenstein.
Po długich naradach postanowiono, że kolejny wytwór fantazji SplashDamage będzie osobną grą, nie wymagającą podstawowej wersji - co więcej, będzie również darmowa. Umysły kreatorów nie próżnowały, gdyż okazało się, że gra ta jest tak dobra, iż dzięki niej doszło do parnerstwa z id Software i Activision. Po dokonaniu ostatnich poprawek 29 maja 2003 roku postanowiono wydać na świat dzieło, które zawładnęło tysiącami graczy aż do dnia dzisiejszego - Enemy Territory.
Czytajcie dalej
Aczkolwiek EnemyTerritory było zawsze grą osadzoną w klimatach II Wojny Światowej. Co więcej, wraz z dniej dzisiejszym ma już ono swoje lata, co przy obecnie rozwiniętych grach deklasuje je do miana kolejnego shooter'a. Po raz kolejny więc SplashDamage, id Software oraz Activision postanowili ze sobą współpracować, aby na nowo odrodzić ducha EnemyTerritory. Dla id Software współpraca ta szczególnie się opłaciła, ze względu na dość nieudaną próbę odrodzenia Quake'a w postaci Quake'a IV. W ten oto sposób w głowach kreatorów powstał pomysł stworzenia gry, która będzie łączyła ze sobą grafikę, klimat i czas trwania akcji z Quake'a oraz klasy, taktyki i możliwości EnemyTerritory. W efekcie na targach E3 w Los Angeles zaprezentowano EnemyTerritory: QuakeWars.
Oczywiście od razu zdania społeczności gaming'owej podzieliły się na sceptyczne i optymistyczne, jednak tych drugich było i jest zdecydowanie więcej. Na skutek co raz to większej liczby informacji oraz zbliżającej się wielkimi krokami premiery, gracze przekonują się do EnemyTerritory: QuakeWars, o czym świadczy na przykład ilość serwisów zakładanych specjalnie w celu redagowania informacji związanych z najnowszym dziełem SplashDamage.
Któregoś dnia pojawiła się oficjalna informacja na temat betatestów, które odbędą się w niedalekiej przyszłości. W tym momencie fora traktujące o ET: QuakeWars zaludniły się graczami żądnymi wypróbowania gry. Wszyscy z niecierpliwością czekali na dalsze informacje - najgorszą z nich była wiadomość o statusie betatestów, a konkretniej mówiąc o zamkniętym statusie. Tak mili Państwo, twórcy EnemyTerritory: QuakeWars postanowili udostępnić betę gry tylko nielicznym jednostkom.
Początkowo wszystko miało odbyć się drogą "kto pierwszy, ten lepszy" - konkretyzując: miała pojawić się strona, na której będzie można zapisać się na listę osób oczekujących. Co więcej, takowa strona pojawiła się, lecz nie na długo. Świat obiegł adres www.enemyterritory.com/betatest/, pod którym znajdował się formularz niezbędny do otrzymania przydziału do bety. Niestety jak nagle się pojawił, tak również nagle zniknął. Znikanie i pojawianie się twórcy strony enemyterritory.com mają opanowane do perfekcji, gdyż niedługo potem zamiast formularza, na wyżej wymienionej stronie mogliśmy znaleść informacje o następującej treści:
Puff! Znowu znikło! Tym razem pojawił się nieco krótszy tekst:
Screenshot z menu bety EnemyTerritory: QuakeWars
Jakie zamiary więc według graczy mają id Software i SplashDamage? Może lista osób, które dostąpią zaszczytu testowania EnemyTerritory: QuakeWars tak naprawdę jest już zamknięta? Tego jak na razie nie wiemy i jedynymi źródłami jakichkolwiek wiadomości mogą być tylko spekulacje. Pozostało nam czekać...
QuakeWars.com.pl
#0 | infin
2006-11-27 19:09:33
#0 | benji
2006-11-27 19:27:15
#0 | RomaNn0
2006-11-27 19:33:17
#0 | black sunday
2006-11-27 21:00:10
#0 | infin
2006-11-27 21:15:06
#0 | Exil
2006-11-27 21:15:47
#0 | infin
2006-11-27 21:19:04
#0 | conish
2006-11-27 22:57:11
#0 | RagnaRock
2006-11-27 23:01:59
#0 | OFF @ Grumx
2006-11-27 23:22:27
#0 | rml
2006-11-27 23:41:46