Quake4 patch 1.1 wycofany!

Dostosuj

Quake4 patch 1.1 wycofany!

Wczoraj na łamach naszego serwisu ukazał się news autorstwa mefaipe, informujący o wydaniu przez ID Software nowego patcha do Quake 4. Był to wielki ukłon w stronę graczy, bowiem nakładka wnosiła szereg długo oczekiwanych zmian. Ale...

Dzisiaj oficjalnie ID Software wycofało swojego patcha z powodu licznych błędów. Na marzenia o "idealnym Quake'u" trzeba będzie jeszcze poczekać. Głównym problemem okazała się obsługą rozdzielczości widescreen (16:10), która może nawet uszkodzić monitor (dotyczy w szczególności monitorów, które takiej rozdzielczości nie obsługują).

Jeśli ktoś z Was zdąrzył zainstalować nowego patcha, to zalecane jest nie uruchamianie trybu widescreen podczas gry lub zablokowanie tej opcji z poziomu sterowników.

Producent zapewnia, że niebawem problem ten zostanie wyeliminowany. Jedyne, co nam pozostaje to czekać... a do tego zdążyliśmy się już przyzwyczaić.

benchmark.pl; c-load

KomentarzeKomentarze

  • freak

    #0 | freak

    2006-03-30 12:21:03

    o lol
  • kaboom

    #0 | kaboom

    2006-03-30 12:27:47

    jak zwykle spieprzyli i trzbe wydawać kolejne łatki

    ciekawi mnie tylko jedna rzecz, dlaczego te rzeczy, które wprowadzają dopiero w patchu 1.1 nie były od razu zaimplementowane do gry? przeciez większość z nich jest znane z q3 od 5 lat
  • mavv

    #0 | niuss

    2006-03-30 12:33:58

    fajny obrazek zrobilem nie?:D
  • kaboom

    #0 | kaboom

    2006-03-30 12:39:12

    nie :D
  • Sh1eldeR

    #0 | Sh1eldeR

    2006-03-30 12:40:52

    Kozacki. Btw., mala literowka na samym koncu newsa - \"a do zdążyliśmy się już przyzwyczaić\" - zdaje sie, ze powinno byc \"do TEGO\" ;).

    A kaboom nie denerwuj sie, to prawdopodobnie nie wina id, tylko jakis bug w tych monitorach (bo to tylko w niektorych sie pieprzy). Tworzenie gry to bardzo skomplikowany proces i z tych czy innych powodow to, co dzialalo w q3, moglo byc bardzo trudne do umieszczenia w q4 - i dlatego dopiero teraz tam sie to znalazlo. Zreszta wiekszosc tych \"fajnych rzeczy\" co ma q3, a q4 nie ma, pochodzila nie z samej gry, a z moda - OSP/CPMA - do ktorego programisci z id software/ravena wstepu raczej nie maja (lub z nieog nie korzystaja)
  • kaboom

    #0 | kaboom

    2006-03-30 12:47:25

    done

    shr dla przykładu simpleitems i autodownading bylo dostepne z menu :)
  • e2

    #0 | edwa

    2006-03-30 12:55:17

    bo taka jest ich polityka - będą kupować i narzekać, ale i tak będą grać :D a my im stopniowo podamy na tacy q3 z cukierkową grafiką :D
  • mysi

    #0 | mysi

    2006-03-30 13:29:09

    rofl amatorszczyzna
  • yareq

    #0 | yar

    2006-03-30 13:48:01

    Widescreen to nie tylko 16:10 ;). Chyba ze id potwierdzilo iz bug dotyczy wylacznie wlasnie rozdzielczosci o aspect ratio 16:10.

    Btw. to nie \"Id\" tylko \"id\" (w razie watpliwosci zobacz na ich stronie).

    EDIT: To tez nie ID :PPP.

    Z ciekawosci: jesli oficjalnie wycofali to gdzie moge zobaczyc oficjalna informacje na ten temat?
  • Lukin

    #0 | Lukin

    2006-03-30 13:52:18

    Problem występuje na monitorach LCD o przekątnych 20\" jednej firmy i jest to najprawdopodobniej spowodowane wadami wrodzonymi tych monitorów, nie \"Quake\'a 4\". W Activision muszą teraz całego patcha ostro przetestować - przede wszystkim muszą sprawdzić, czy te plotki o uszkodzonym sprzęcie są prawdziwe.
  • kaboom

    #0 | kaboom

    2006-03-30 13:52:50

    Please take down your mirror for the Quake 4 1.1 beta and/or final. There is a problem with the widescreen functionality that may harm a user\'s monitor. We are working on a re-release and will make it available as soon as possible. Please advise your viewers that may be using the current 1.1 beta and/or final to NOT enable widescreen or disable widescreen if they are currently using it.
  • Nas1R

    #0 | cmx

    2006-03-30 13:55:03

    no i looz :)

    ale to się nazywa \"podkręcanie atmosfery\", żeby nie było że gra wydana i się nią nie interesują już...

    a tak zobacz, wszedzie piszą o Q4 :) reklama jak cholera, nawet już chciałem sobie oryginała zamówić, jak przeczytałem taki optymistyczny news o tym patchu :)

    narazie pozostaje czekać :) hehe... na Q4 PL :) - ciekawe czy te patche będą na Q4 PL chodziło bez problemu ?
  • yareq

    #0 | yar

    2006-03-30 14:14:39

    Widzialem to juz dawno, ale ja chce link do oficjalnego oswiadczenia o wycofaniu patcha, a nie wklejona wypowiedz z forum ;).
  • mavv

    #0 | niuss

    2006-03-30 14:34:10

    :)))) Dobrze ze odkryles we mnie grafika XD
  • zoom

    #0 | zoom

    2006-03-30 14:40:22

    Tak czy inaczej patch jest bardzo dobry i powoli gra staje sie grywalna na internecie. Calosc chodzi duzo \"stabilniej\" czy jak to mess ujal \"twardo\". Jednak jeszcze troszke rzeczy mogli by dopracowac m.im mozliwosc dowolnej zmiany rozmiaru crosshaira lub troszeczke pomniejszyc spirity (simple items). Gram od wczoraj na 1.1 i naprawde jestem zadowolony :-) tylko szkoda ze tak pozno latka zostala wydana :-/

    BTW: srednim pomyslem byl dzwiek przechodzacej rakiety przez tele oraz dziwne dzwieki kiedy enemy ma malo zycia. :-)
  • mefikh

    #0 | mefajpe^

    2006-03-30 14:59:51

    Moim zdaniem nawet trafne byly sa te dzwieki. Fakt, ze to strasznie ulatwia sprawe dobicia takiej osoby, bo wiesz dokladnie, ze doslownie zdycha, ale z drugiej strony, czasem atakowalem kolesia, ktory doslownie wyl z bolu u mnie w sluchawkach, po czym sie okazywalo, ze mial jeszcze mase zycia i mase zbroii ;)

  • sxl

    #0 | sxl

    2006-03-30 15:19:41

    To się Panowie nie popisali : /
  • sxl

    #0 | sxl

    2006-03-30 15:19:56

    Wiadomości z pierwszej ręki? : )
  • SpOOnman

    #0 | SpOOnman

    2006-03-30 15:23:54

    Lukin, a o Q4 PL coś wiesz z pierwszej ręki? :)
  • dave

    #0 | dave

    2006-03-30 15:57:54

    wlasnie fajne sa te dzwieki jak przeciwnik dostaje. Te teleporty fakt mi tez nie bardzo to odpowiada jeszcze sie nie przyzwyczailem :>
  • sonny

    #0 | sonny

    2006-03-30 18:38:00

    1.1 jest spoko , a lubisz kiedy mess ma \"twardo\" ?
  • j0k3r!rA

    #0 | j0k3r

    2006-03-30 19:39:11

    smiech na sali ;o
  • yareq

    #0 | yar

    2006-03-30 19:42:00

    Wiadomosci z komentarzy na ESR...
  • sxl

    #0 | sxl

    2006-03-30 19:47:29

    Żartowałem...

    Coś takie mroczny?
  • YoGi

    #0 | YoGi

    2006-03-30 19:55:02

    widescreen to 16:9 :D
  • yareq

    #0 | yar

    2006-03-30 20:15:06

    Tez nie tylko :P.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Widescreen
  • yareq

    #0 | yar

    2006-03-30 20:17:11

    Co? Gdzie? :P
  • s4trab

    #0 | satrab

    2006-03-30 20:19:28

    LOL...
  • YoGi

    #0 | YoGi

    2006-03-30 20:32:52

    blagam - nie podawaj mi linkow do wikipedii skoro sam nie wiesz :P na benchmarku sie pomylili ^^ - NIE MA takiego czegos jak 16:10 - 2 standardy to 4:3 (normal) i 16:9 (panoramic) :)

    poza tym w linkow ktory zes podal nie ma absolutnie zadnej wzmianki o 16:10 xDD
  • mavv

    #0 | niuss

    2006-03-30 22:06:57

    masz racje, heh, tez tak rozummowalem ale zwatpilem:P
  • yareq

    #0 | yar

    2006-03-30 22:17:13

    Nie ma tam 16:10 ale sa inne oprocz twojego jedynego 16:9.

    Skoro ta subtelna sugestia byla zbyt trudna tutaj masz \"wlasciwy\" link: http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_display_standard.

    Nie wiem jak ty ale ja tam widze nie tylko 4:3 i 16:9 ale i 16:10 oraz pare innych standardow. Na dodatek 16:10 jest duzo wiecej niz 16:9 :ASD.

    Nadal sadzisz ze nie ma czegos takiego jak 16:10?

    Poza tym tak sie sklada ze mam w domu monitor 16:10, zonk? A moze tylko mi sie wydaje ze mam? Policzmy, jego natywna rozdzielczosc to 1280x800, 1280/800 = 1.6, 16/10 = 1.6. Chyba jednak mam.

    Wiecej? Wpisze sobie w Google \"16:10 display\".

    Tutaj z kolei masz podane 22 rozne aspect ratio zaczynajace sie od 1.19:1 az do 4:1.

    Pierwszy lepszy monitor 16:10:
    http://www.fujitsu-siemens.com.pl/products/displays_projectors/prof_displays/scenicview_p24.html

    Natywna 1920x1200, 1920/1200 = 1.6 czyli 16:10 aka 8:5.

    Ew. mozesz sobie wejsc w ustawienia ekranu i przeliczyc rozdzielczosci. Zobaczymy czy wyjda Ci same 4:3 i 16:9.

    EDIT: A moze jakas recenzja?

    ASUS PW191

    Monitory LCD o przekątnej 19 cali to widok, który mocno spowszedniał. Na rynku jest cała masa tego typu modeli, różnych producentów. Zdecydowana większość z nich oferuje rozdzielczość 1280x1024. Występują jednak również modele \"szerokie w barach\", jak w wolnym tłumaczeniu (i to bardzo - przyp. red.) oddać można angielskie wide screen. Mają one rozdzielczość 1440x900 pikseli i proporcje boków ekranu równe 16:10. Taki właśnie, jeszcze gorący produkt wprost z chińskiej fabryki Asusa trafił do laboratorium PCLab.pl.
  • yareq

    #0 | yar

    2006-03-30 22:19:14

    Nie ma racji, czytaj komentarz nizej.

    EDIT: LOL jeszcze plusa dostal.
  • YoGi

    #0 | YoGi

    2006-03-30 22:38:55

    chcesz sie bic ? :P

    oki moze i jest o 16:10 ale to nie jest standard :) - to jakas z dupy wzieta proporcja :)

    ludki graja zawyczaj w 4:3 - co poniektorzy w 16:9 jak maja cos z glowa ;)
  • yareq

    #0 | yar

    2006-03-30 22:44:43

    Nie chce ;].

    Pewnie ze to standard pelno jest takich monitorow i kazda gra z supportem widescreen obsluguje zarowno 16:9 jak i 16:10.
  • kaboom

    #0 | kaboom

    2006-03-30 23:20:32

    ale bez kitu z tym 1.1 da sie juz pograc normlanie :P
  • Vymiott

    #0 | Vymmiatacz

    2006-03-30 23:43:21

    Ale co to za argument, że kolesie z ID nie mieli dostępu do OSP? Nie widzieli, co się dzieje w Q3? Że to ułatwia sporo rzeczy i jest b.popularne?
    Od samego początku dali ciała i to za.... cie mocno. Nie ma żadnego wytłumaczenia.
  • mefikh

    #0 | mefajpe^

    2006-03-31 02:14:27

    Kiedy gramy ? :D
  • Sh1eldeR

    #0 | Sh1eldeR

    2006-03-31 04:16:49

    Ta gra miala przede wszystkim odniesc sukces komercyjny. Uczynienie jej platforma dla competitive-gamingu bylo z pewnoscia celem drugo, czy nawet trzeciorzednym. Pro-gracze to niewielka czesc nabywcow oryginalnych kopii gry. A co za tym idzie - niewielka czesc ich dochodow.

    Wg mnie i tak id software zrobilo sporo zeby gra nadawala sie do profesjonalnego multi :).
  • kaboom

    #0 | kaboom

    2006-03-31 08:10:06

    dalej map nie znam :) ale mozemy kiedys zagrac
  • mavv

    #0 | niuss

    2006-04-01 12:31:19

    o jejq:P tobie tez moge dac plusa, chcesz? tak jak na tym by sie swiat konczyl:P
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

3460 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2025

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie