Quake4 patch 1.1 wycofany!
Wczoraj na łamach naszego serwisu ukazał się news autorstwa mefaipe, informujący o wydaniu przez ID Software nowego patcha do Quake 4. Był to wielki ukłon w stronę graczy, bowiem nakładka wnosiła szereg długo oczekiwanych zmian. Ale...
Dzisiaj oficjalnie ID Software wycofało swojego patcha z powodu licznych błędów. Na marzenia o "idealnym Quake'u" trzeba będzie jeszcze poczekać. Głównym problemem okazała się obsługą rozdzielczości widescreen (16:10), która może nawet uszkodzić monitor (dotyczy w szczególności monitorów, które takiej rozdzielczości nie obsługują).
Jeśli ktoś z Was zdąrzył zainstalować nowego patcha, to zalecane jest nie uruchamianie trybu widescreen podczas gry lub zablokowanie tej opcji z poziomu sterowników.
Producent zapewnia, że niebawem problem ten zostanie wyeliminowany. Jedyne, co nam pozostaje to czekać... a do tego zdążyliśmy się już przyzwyczaić.
benchmark.pl; c-load
#0 | freak
2006-03-30 12:21:03
#0 | kaboom
2006-03-30 12:27:47
ciekawi mnie tylko jedna rzecz, dlaczego te rzeczy, które wprowadzają dopiero w patchu 1.1 nie były od razu zaimplementowane do gry? przeciez większość z nich jest znane z q3 od 5 lat
#0 | niuss
2006-03-30 12:33:58
#0 | kaboom
2006-03-30 12:39:12
#0 | Sh1eldeR
2006-03-30 12:40:52
A kaboom nie denerwuj sie, to prawdopodobnie nie wina id, tylko jakis bug w tych monitorach (bo to tylko w niektorych sie pieprzy). Tworzenie gry to bardzo skomplikowany proces i z tych czy innych powodow to, co dzialalo w q3, moglo byc bardzo trudne do umieszczenia w q4 - i dlatego dopiero teraz tam sie to znalazlo. Zreszta wiekszosc tych \"fajnych rzeczy\" co ma q3, a q4 nie ma, pochodzila nie z samej gry, a z moda - OSP/CPMA - do ktorego programisci z id software/ravena wstepu raczej nie maja (lub z nieog nie korzystaja)
#0 | kaboom
2006-03-30 12:47:25
shr dla przykładu simpleitems i autodownading bylo dostepne z menu :)
#0 | edwa
2006-03-30 12:55:17
#0 | mysi
2006-03-30 13:29:09
#0 | yar
2006-03-30 13:48:01
Btw. to nie \"Id\" tylko \"id\" (w razie watpliwosci zobacz na ich stronie).
EDIT: To tez nie ID :PPP.
Z ciekawosci: jesli oficjalnie wycofali to gdzie moge zobaczyc oficjalna informacje na ten temat?
#0 | Lukin
2006-03-30 13:52:18
#0 | kaboom
2006-03-30 13:52:50
#0 | cmx
2006-03-30 13:55:03
ale to się nazywa \"podkręcanie atmosfery\", żeby nie było że gra wydana i się nią nie interesują już...
a tak zobacz, wszedzie piszą o Q4 :) reklama jak cholera, nawet już chciałem sobie oryginała zamówić, jak przeczytałem taki optymistyczny news o tym patchu :)
narazie pozostaje czekać :) hehe... na Q4 PL :) - ciekawe czy te patche będą na Q4 PL chodziło bez problemu ?
#0 | yar
2006-03-30 14:14:39
#0 | niuss
2006-03-30 14:34:10
#0 | zoom
2006-03-30 14:40:22
BTW: srednim pomyslem byl dzwiek przechodzacej rakiety przez tele oraz dziwne dzwieki kiedy enemy ma malo zycia. :-)
#0 | mefajpe^
2006-03-30 14:59:51
#0 | sxl
2006-03-30 15:19:41
#0 | sxl
2006-03-30 15:19:56
#0 | SpOOnman
2006-03-30 15:23:54
#0 | dave
2006-03-30 15:57:54
#0 | sonny
2006-03-30 18:38:00
#0 | j0k3r
2006-03-30 19:39:11
#0 | yar
2006-03-30 19:42:00
#0 | sxl
2006-03-30 19:47:29
Coś takie mroczny?
#0 | YoGi
2006-03-30 19:55:02
#0 | yar
2006-03-30 20:15:06
http://en.wikipedia.org/wiki/Widescreen
#0 | yar
2006-03-30 20:17:11
#0 | satrab
2006-03-30 20:19:28
#0 | YoGi
2006-03-30 20:32:52
poza tym w linkow ktory zes podal nie ma absolutnie zadnej wzmianki o 16:10 xDD
#0 | niuss
2006-03-30 22:06:57
#0 | yar
2006-03-30 22:17:13
Skoro ta subtelna sugestia byla zbyt trudna tutaj masz \"wlasciwy\" link: http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_display_standard.
Nie wiem jak ty ale ja tam widze nie tylko 4:3 i 16:9 ale i 16:10 oraz pare innych standardow. Na dodatek 16:10 jest duzo wiecej niz 16:9 :ASD.
Nadal sadzisz ze nie ma czegos takiego jak 16:10?
Poza tym tak sie sklada ze mam w domu monitor 16:10, zonk? A moze tylko mi sie wydaje ze mam? Policzmy, jego natywna rozdzielczosc to 1280x800, 1280/800 = 1.6, 16/10 = 1.6. Chyba jednak mam.
Wiecej? Wpisze sobie w Google \"16:10 display\".
Tutaj z kolei masz podane 22 rozne aspect ratio zaczynajace sie od 1.19:1 az do 4:1.
Pierwszy lepszy monitor 16:10:
http://www.fujitsu-siemens.com.pl/products/displays_projectors/prof_displays/scenicview_p24.html
Natywna 1920x1200, 1920/1200 = 1.6 czyli 16:10 aka 8:5.
Ew. mozesz sobie wejsc w ustawienia ekranu i przeliczyc rozdzielczosci. Zobaczymy czy wyjda Ci same 4:3 i 16:9.
EDIT: A moze jakas recenzja?
ASUS PW191
Monitory LCD o przekątnej 19 cali to widok, który mocno spowszedniał. Na rynku jest cała masa tego typu modeli, różnych producentów. Zdecydowana większość z nich oferuje rozdzielczość 1280x1024. Występują jednak również modele \"szerokie w barach\", jak w wolnym tłumaczeniu (i to bardzo - przyp. red.) oddać można angielskie wide screen. Mają one rozdzielczość 1440x900 pikseli i proporcje boków ekranu równe 16:10. Taki właśnie, jeszcze gorący produkt wprost z chińskiej fabryki Asusa trafił do laboratorium PCLab.pl.
#0 | yar
2006-03-30 22:19:14
EDIT: LOL jeszcze plusa dostal.
#0 | YoGi
2006-03-30 22:38:55
oki moze i jest o 16:10 ale to nie jest standard :) - to jakas z dupy wzieta proporcja :)
ludki graja zawyczaj w 4:3 - co poniektorzy w 16:9 jak maja cos z glowa ;)
#0 | yar
2006-03-30 22:44:43
Pewnie ze to standard pelno jest takich monitorow i kazda gra z supportem widescreen obsluguje zarowno 16:9 jak i 16:10.
#0 | kaboom
2006-03-30 23:20:32
#0 | Vymmiatacz
2006-03-30 23:43:21
Od samego początku dali ciała i to za.... cie mocno. Nie ma żadnego wytłumaczenia.
#0 | mefajpe^
2006-03-31 02:14:27
#0 | Sh1eldeR
2006-03-31 04:16:49
Wg mnie i tak id software zrobilo sporo zeby gra nadawala sie do profesjonalnego multi :).
#0 | kaboom
2006-03-31 08:10:06
#0 | niuss
2006-04-01 12:31:19