Q4MAX i X-BATTLE - nowe wersje
Od dziś dostępne są nowe wersje dwóch wiodących, turniejowych modów na rozwijającej sie scenie Quake'a 4. Q4MAX doczekał się edycji opatrzonej numerkiem 0.72, natomiast aktualne X-Battle to ver. 0.20. Teraz ważna informacja: obydwa mody nie są kompatybilne z najnowszym patchem do Q4 (ver 1.1 BETA), oprócz tego uniedogodnienia programiści postarali się, bardzo ułatwiając i urozmaicając graczom życie. Czekają nas nowe tryby gry, opcje i wiele innych możliwości...Ważniejsze zmiany w Q4MAX
- Dodano nowy tryb gry: CTFS - CaptureStrike
- Dodano timeout (tylko dla sędziów)
- Dodano skiny PM
- Naprawiono działanie komend r_gamma/r_brightness/r_lightscale - teraz już napewno nie będzie za ciemno
- cg_logXMLStats i sv_logXMLStats - dla wartości "1" zapisują statystyki do plików XML
- Dodano tzw. "chat tokens" #c #k #r
- #l podaje tą samą lokację co team overlay
I wiele, wiele innych o których przeczytacie w oficjalnym changelogu.
![hide_dot.gif](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/layouts/hide_dot.gif)
- Pełne wsparcie timeout, zarówno dla graczy jak i dla sędziów
- Powaznie zmieniona została tablica wyników, średnie pingi drużynowe, "kolorowe pingi" (tak jak w OSP do Q3), oraz "bilans netto" czyli stosunek zdobytych fragów do fragów straconych itd.
- Naprawiono funkcjonowanie "coacha", między innymi: coach, coachInvite, coachDecline, coachKick itd.
- Nowe typy gry: Instagib, ClanArena, Duel
- Dodano inny dźwięk trafienia jeśli trafiamy kogoś z naszego teamu
- Poprawiono Over Time, ich długość itp.
- Wiele innych zmian, np. /autorecord
O reszcie zmian można przeczytać
![hide_dot.gif](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/layouts/hide_dot.gif)
v0.20 ~ February 28th, 2006
fix: cl_weaponConfig(x) client game crash. now all 18 crosshairs are
allowed.
fix: demo / autorecord bug.
fix: cl_weaponConfigX now allows all 18 crosshairs and no longer can
crash the client.
fix: missing grenade and dmg glow texture readded.
fix: map location files now support all valid linebreaks formats and no
longer cuts off the teamchat line.
fix: hud wasnt drawn if g_skipViewEffects was enabled.
fix: server log output now recognizes arenas in tourney games correctly.
fix: hud no longer shows -1 for infinity ammo.
fix: scorebot no longer shows wrong player ids.
fix: spectators can no longer see teamchat from their old team.
fix: chatline linebreaks now restores default messagemode color.
fix: teamchats are no longer played with a publicchat sound.
fix: auto-generated filesnames (demorecord) will now replace invalid chars
with an _ (underline).
add: timeout / timein / time command to pause/unpause a running match
add: teammate hitsounds ( s_altHitsounds 1 only ).
add: Q3 like damage feedback sounds depending on opponents health
( s_altHitsounds 1 only ).
add: 'ClanArena' gametype and voteoption.
add: 'InstaGib' gameplay.
add: gametype 'Duel' as you know it from quake3.
add: si_roundLimit to set roundlimit for round based games like CA
add: match_timeoutLength to control the maximal length of a timeout
before the game goes on.
add: material water for map makers. like in q2dm1 or q3ctf2. mappers will
soon find a tutorial on our homepage on how to add water in your
own maps.
add: different sound files for water effects.
add: match_timeoutCount to control the maximum number of timeouts in
a game per team.
add: match_overtime to control different types of overtime modes.
add: match_overtimeLength to set the length in minutes for each overtime round.
add: match_overtimeCount to set the maximum number of overtime rounds before
the match can end in a tie or switch to sudden death.
add: server cvar match_fallingDamage.
add: server cvar match_selfDamage.
add: g_instaGib cvar to enable/disable instagib gameplay.
add: 'instagib' as callvote option to (dis)allow instagib gameplay.
add: netto stats in Team DM scoreboard.
add: colored pings depending on ping times as you know it from osp.
add: cl_gimmikMod ( whos the first? ).
add: coach functionality from osp. ( coach, coachInvite, coachDecline, coachKick etc. )
add: g_onlyArmorTD added to change between full and armor only teamdamage.
chg: various fixes to improve gameplay smoothness.
chg: sg glow adjusted.
chg: si_teamDamage restored to id default to avoid a conflict with the current
1.0.6 linux patch.
chg: all hud symbols and pickable items are now drawn in picmip 0 regardless
of your image_downSize settings ( except ctf flags ).
chg: new overtime + timeout control commands added to Kuh3Liga + ClanBase
hardconfigs.
chg: gameclock forced to be count up in overtime mode and clock color will
change to yellow to indicate overtime mode.
chg: scoreboard background color changed to a transparent black.
chg: all black colorcodes are replaced to white at the summary board.
( to allow readable auto-screenshots for leagues )
chg: following player and waiting on more player string replaced to the top of the
HUD.
chg: addloc / delloc / listloc are no longer cheat protected commands.
chg: weaponicon colored background border removed in statusbar and replaced with
a real weapon icon.
chg: statusbar font changed.
Teraz zabierajcie się do testowania, najnowszą wersję Q4MAX (13 mb) lub X-Battle
(15,5 mb) pobierzecie wybierając któryś z poniższych mirrorów.
![hide_dot.gif](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/layouts/hide_dot.gif)
Q4MAX v. 0.72
Levitation
PlanetQuake4
Quake Community
cool.hot.ee
![Estonia](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/ee.gif)
SlashQuit
![Australia](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/au.gif)
X-Battle v. 0.20
QuakersNet
own3d.at
QuakeCommunity
Levitation
Życzę przyjemnej zabawy :)
ESReality
#0 | castor
2006-02-28 18:20:09
jest takie słowo w jezyku polskim? :ASD
#0 | Nura5eN
2006-02-28 19:14:29
Super extra! Takich programistów pragniemy...
#0 | d00mer
2006-02-28 19:34:21
#0 | jakub m.
2006-02-28 20:27:25
#0 | castor
2006-02-28 20:46:27
#0 | castor
2006-02-28 20:48:28
#0 | OFF @ Grumx
2006-02-28 21:11:34
#0 | Nura5eN
2006-02-28 23:37:27
#0 | Vymmiatacz
2006-03-01 01:59:04
#0 | Perez
2006-03-01 04:57:40
#0 | yar
2006-03-01 07:28:50
#0 | yar
2006-03-01 07:32:53
A to nigdzie indziej takiego slowa nie znajdziesz ;) ?
#0 | yar
2006-03-01 07:36:14
#0 | [3M.Luq]
2006-03-01 11:01:08
Btw. znów q4max zawiera tylko drobne kosmetyczne zmiany nic nie wnoszące do jakości gry... : /
#0 | castor
2006-03-01 12:59:14
uniedogodnienia - :F
#0 | yar
2006-03-01 15:45:24
nieudogodnienia 311 vs 647 uniedogodnienia :P
Btw. Jestem prawie pewny ze rano jak szukalem \"uniedogodnienia\" w Google to bylo ponad 2000 wynikow :S.
#0 | Perez
2006-03-01 19:52:28
#0 | shiro_4
2006-03-02 09:14:07
1. rzecz. od udogodnić.
2. lm D. ~eń
«to, co wprowadzono, zrobiono dla ułatwienia czegoś; ulepszenie, usprawnienie»
Udogodnienia techniczne.
Udogodnienia w spłatach ratalnych.
Korzystać z udogodnień życia w mieście.
NIE z rzeczownikami
- wyjątek: pisownia nie z rzeczownikami, przymiotnikami i przysłówkami, gdy stanowią przeciwstawienia. Wtedy piszemy osobno: Nie ładna, ale piękna. Nie złe, ale makabryczne.
NIE UDOGODNIENIA.