Q4Max 0.75 staje się rzeczywistością!

Dostosuj

Q4Max 0.75 staje się rzeczywistością!

Dosłownie kilka minut temu świat obiegła długo oczekiwana wiadomość. Najnowsza wersja, chyba najpopularniejszego turniejowego moda do Quake'a 4 - Quake 4 Maximiser'a ujrzała światło dzienne! Nowa modyfikacja jest oznaczona numerkiem 0.75. Wprowadza szereg zmian, widocznych zmian. Tak upragniony i oczekiwany przez wszystkich "normalny" zegarek stał się faktem. Teraz czas rozgrywki będzie biegł w tą samą stronę co w starym dobrym Quake'u 3.

Chcecie więcej zmian? Zagrajcie sobie duelka z kolegą i spójrzcie na tablicę wyników przytrzymując wciśnięty tabulator. Coś Wam to przypomina? Zgadza się. Tzw. Scoreboard będzie teraz miał wygląd taki (klik!) jaki miał w najbardziej znanym modzie do Q3 - ProMode. Będziecie także mogli skorzystać z menedżera konfiguracji, który zapisze Wasze configi i pozowli je uruchamiać w prosty i przejrzysty sposób. W taki sam sposób przygotowano całkowicie nową przeglądarkę dem. Teraz z poziomu gry będziecie mogli zorientować się, na którym nagraniu jest to cudowne zwycięstwo z jakimś progamerem z pierwszych stron serwisów eSportowych lub jakiś imponujący i wiekopomny, potrójny mid-air. Dla miłośników mrożącej krew w żyłach rozgrywki, dodano tryb Freeztag. Ściągajcie!

hide_dot.gifChangelog


* add: Freezetag gametype added.

Two standard modes, "FTEU" and "FTUS". Players are frozen until thawed by a teammate.
Callvote "thawtime" controls how long it takes to thaw.
Callvote "thawauto" controls time before players autothaw.

* add: Demo playback menu - shows all netdemos.

To playback most demos, "Enforce Files" must be turned ON (demo_enforcefs 1 or 2)
"Force media only" (demo_enforcefs 1) will play the demo with all the paks it was recorded with BUT using the latest Q4Max game code (instead of the version the demo was recorded with).
"Force all paks" (demo_enforcefs 2) will play it with all paks - including game code it was recorded with (instead of the latest game code).
Q4Max 0.75 can play most demos recorded with 0.74a and 0.74b except for TDM demos, which must be played back using "Force all paks".
If all required files are not present, the filenames and checksums will be displayed - if more than 1 is missing, they will all be listed on the console.
Support will not be provided for errors encountered using "Enforce Files - OFF". As usual, if there's something odd in playback, enforcefs 2 is a safe way out.

* add: Player Profiles.

Some competitions do not allow cvars not editable via the gui to be used. Player profiles are restricted .cfg's that may only contain settings that can be adjusted via the gui.
The cfg's can be saved and loaded via the menu interface or via the loadProfile / saveProfile commands.
When loaded via these commands or the user interface, no "restricted" cvar can be changed, allowing this menu to be used to load configs in competitions.

* add: CPMA style duel scoreboard.

Shows stats for both players, and a layout more suited to 1v1.

* add: "Net" now displayed in the TDM scoreboard.

* add: Callvote modelsounds 1 enables strogg sounds on all strogg models.

Applies a full soundset - pain, jumps, footsteps etc. Can be used with cg_enemymodel "strogg" or similar to get enemy sounds.

* add: autorecord command records a netdemo with a name in the same format as autoaction recorded demos.

* add: Client XML stats include "damagegiven" and "damagetaken" values

* add: Server + client XML stats output kills for each weapon

* add: cg_railstyle (0|1, default 1)

alternate rail trail styles. 1 is q4 default, 0 has no swirl

* add: hud_timer (-1|0|1, default 1)

1 - Standard Q4 (countdown)
0 - no timer
-1 - Inverted (count up)

* add: hud_timerposition (default 305 10)

x/y position of the timer

* chg: ui_autoswitch (bitmask, default 3) now allows switching to weapons that have no ammo

0 manual switches
1 auto switches
2 manual switches, empty weapons allowed

* chg: cg_ambienteffects is now a bitmask (default 3)

0 - don't show any ambient particle effects
1 - show world effects
2 - show item effects

* chg: instagib can now only be changed via modes - "callvote mode IFFA" instead of "callvote instagib 1"

* chg: after playing a demo, force a reloadEngine command so that the "latest" menus are reloaded - applies to demo_enforcefs 1 only.

* chg: autoaction demos in duel now use Name-vs-Name format

* chg: "qanotes" command removed, allowing q for quit. Thx goes to RR2DO2 @ SD.

* chg: brighter PM skins

* chg: nopicmipped id's Pro brightskins

* chg: "helmeted" skin has a bright helmet.

* chg: Statistics in _ingamestats and summary statistics tab shown to .1% accuracy.

* fix: (RB) "FreeCurrentPVS: invalid handle" server errors. Error reduced to a warning, code protected so that it cannot do any harm, and causes of calling FreeCurrentPVS with an invalid handle corrected.

* fix: (RB) hitbeeps not sounding if a shot hit multiple targets

* fix: (RB) toggling ingame stats was drawing the hud twice

* fix: (RB - Performance) optimised/fixed assorted broken code, for up to 25% fps boost.

* fix: (RB - Performance) projectiles performance improved, reducing CPU load when spamming with HB / RL.

* fix: (RB - Performance) ui_showgun implemention changed, thus providing performance boosts with showgun 0.

* fix: (RB - Performance) Improved g_simpleitems implementation, giving bigger FPS gains.

* fix: (Performance) Improved cg_ambientEffects implementation, giving bigger FPS gains.

* fix: (RB) Player physics bugs corrected, which were causing jumps to be missed.

* fix: changing between the stock hud_styles ingame didn't initialise hud team colouring

* fix: "no ammo" sign disappears properly when you pick up ammo for an empty weapon. props to Lava of jachud fame :)

* fix: compound mode+map votes misbehaving, you can now vote both in one go

* fix: serverdemo playback now uses the correct cg_weaponfoveffect, g_gunx/y/z cvars

* fix: serverdemos no longer crash on playback if the game reaches overtime

* fix: Vote menu now shows only modes defined as available on the server by si_modes (including custom modes). Note: custom modes will not be shown if si_modes is blank.


Download
ClanBase; Q4Max

KomentarzeKomentarze

  • PiWo5z

    #0 | piwoszeq

    2006-06-17 23:38:56

    powinni cos orginalnego wymyslec a nie zadne cpma...
  • kaboom

    #0 | kaboom

    2006-06-18 00:10:39

    no ale fajny ten z cpma jest, lepszy niz był, przynajmniej screen z meczu wyglada teraz jak screen, widac jakies statsy itp
  • Pajda

    #0 | Pajda

    2006-06-18 00:36:10

    Normalny zegarek ? Przeciez byl normalny, jak w UT :P To q3 mialo jakis dziwny :P

    A swoja droga, to fajnie ze cos wypuszczaja (chociaz pewnie nadal q4max bedzie mi zabieral te conajmniej 10 klatek...), ale jakos grywalnosci gry to nie poprawia :P
  • Nighter

    #0 | infin

    2006-06-18 08:31:10

    eee tam, stary scoreboard był fajniejszy :/ nowe to nowe, na kij wracać do starego... niech sie ludzie przyzwyczają do gry, a nie gra do ludzi
  • d00mer

    #0 | d00mer

    2006-06-18 09:55:22

    Ten tytuł Q4Max 0.75 staje się rzeczywistością! wydawał mi sie lepszy wczoraj o polnocy.... :D
  • Xsi

    #0 | Xsi

    2006-06-18 11:03:49

    hmm lekki powiew świerzości, z normalnie uruchomilem q4 zeby oblookac :D
  • e2

    #0 | edwa

    2006-06-18 11:28:12

    ahh instalowałem to o 7 rano ;p w sumie nie miałem okazji przetestować ale scoreboard wygląga fajnie :)
  • grubyBubu

    #0 | jakub m.

    2006-06-18 11:41:39

    7 rano?
    Ciota komputerowa :D
  • d00mer

    #0 | d00mer

    2006-06-18 11:55:22

    Na dodatek ped****il :D
  • e2

    #0 | edwa

    2006-06-18 13:08:56

    przed szkołą wstałem i miałem kompa na noc bo ściągałem PFFII ; p dlatego komp włączony to sobie sprawdziłem co na esp ciekawego no i był nowy mod

    więc nie żadna ciota komputerowa cioto komputerowa :D

    @dr

    no i co z tego? :D
  • SpOOnman

    #0 | SpOOnman

    2006-06-18 13:55:56

    Ktoś w to gra jeszcze? Chłopaki męczą się i robią ciekawe rzeczy dla 30 duelowców na świecie...
  • grubyBubu

    #0 | jakub m.

    2006-06-18 13:59:01

    \"Troche\" wiecej niz 30...
    A to sa goscie tylko z oryginalami : P
  • d00mer

    #0 | d00mer

    2006-06-18 14:29:19

    Nie lubie \"odmieńców\" :D
  • Xsi

    #0 | Xsi

    2006-06-18 15:11:36

    hey spn zerknij czy ci dziala timer na nowym maxie w twoim minhudzie, bo mi go nie wyswietla a nie wyobrazam sobie grania na czyms innym ;)
  • coolfon

    #0 | coolfon

    2006-06-18 15:15:19

    heh nich ktoś w końcu wypuści patcha, który usunie q4, zainstaluje q3 (ze zmianą cyferek 3 na 4 :) i wszystko wróci do normy, zegarek będzie normalny i w ogóle będzie tak jak powinno być:)
  • dc

    #0 | Dc

    2006-06-18 16:01:55

    ej nie przesadzajcie q4 nie jest taki zly!
  • floyd76

    #0 | floyd76

    2006-06-18 16:38:56

    Każdy element z części trzeciej polepszy gre,ale niestety to dalej jest q4 :/
  • Perez

    #0 | Perez

    2006-06-18 17:35:25

    shattering news...
  • kai

    #0 | camon

    2006-06-18 17:58:50

    e2 nie jest odmiencem on jest oryginalny ;)
  • SpOOnman

    #0 | SpOOnman

    2006-06-18 18:47:05

    No tak, trochę więcej niż 30, ale nie nazwałbym Q4 sukcesem i grą popularną. To bardziej ścieżka Painkillera - 1v1 only. Ja wolę teamowe rozgrywki, na które liczyłem, tak jak myślę wielu graczy. Anyway GL w graniu 1v1.
  • SpOOnman

    #0 | SpOOnman

    2006-06-18 18:51:27

    O miło mi, że ktoś tego używa jeszcze :) Ale niestety już nie zajmuję się tym hudem. Nawet nie mam najnowszej wersji Q4 i Q4MAXa :/ Pokombinuj sam ;]
  • Xsi

    #0 | Xsi

    2006-06-18 18:58:18

    hehe probowalem, ale jakos nie czaje tego gui calego, trudno sie mowi, trzeba bedzie sie przyzwyczaic do tego standardowego ;)
  • dc

    #0 | Dc

    2006-06-18 20:39:18

    szkoda tylko ze sa to kosmetyczne zmiany ogli by troche poprawic netcode:)
  • d00mer

    #0 | d00mer

    2006-06-18 21:42:02

    wlasnieee! :D oj przydałyby się mojej nesostradzie takie zmiany :D
  • Xsi

    #0 | Xsi

    2006-06-18 22:35:51

    eeee tam, jest calkiem niezle, z tym maxem az mi sie zachcialo grac w ta gre znowu, chyba sie szarpne na orginalke bo niedrogie sa na allegro :P
  • SpOOnman

    #0 | SpOOnman

    2006-06-19 21:06:16

    Aaaa macie :P Nowa wersja tam gdzie stara, szczegóły na forum Q4MAXa :)
  • Xsi

    #0 | Xsi

    2006-06-19 21:20:35

    thx man, jestes wielki ;)
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

9353 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2025

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie