Premier League - Faza Grupowa
Zacznijmy od tej najbardziej prestiżowej ligi - Premier League. Wszystko miało swój początek w fazie grupowej, którą zaraz przedstawię. Otóż do pierwszej ligi dostało się szesnaście zespołów, które podzielono na cztery grupy. Brakowało wśród nich takich sław jak np. finalistów ostatniego Eurocupa Check6.et oraz Parodii czy reaktywowanych wtedy masowo legend sceny Enemy Territory - np. Team9 czy Saevus. Jednak i tak zapowiadało się ciekawie!
Przede wszystkim podstawową innowacją tegorocznego SummerCupa był maplist, w którym postanowiono przetestować dwie nowe mapki - Braundorf_b2 oraz SOS Secret Weapon. Jak się później okazało, tylko ta pierwsza przyjęła się powszechnie na światowej arenie - zarówno w cupach, jak i na FFA. Jednak tymczasem przyjemnie było zamienić oklepaną Oasis na coś zupełnie nowego... Ta nutka finezji! ;)
Maplist
RadarKlasyka Enemy Territory. Mapa znienawidzona przez początkujących graczy zostaje doceniona przez bardziej doświadczonych. Nie muszę chyba jej wyjaśniać - każdy szanujący się gracz miał z nią do czynienia. Alianci po zdobyciu bunkra mają dwie drogi do głównego kompleksu baz Osi, gdzie zaś muszą ukraść im dwie partie części z dwóch radarów - Wschodniego i Zachodniego. Bardzo liczy się tutaj umiejętność strzelania z odległości oraz dobry crossfire.
Timelimit: 12 minut.
Braundorf_b2Jedna z rzeczonych nowości wśród map. Mapa bardziej podchodząca pod RtCW niż pod Enemy Territory ze względu na klimat. Objective teoretycznie przypomina nieco Radar - Alianci przejmują flagę, wysadzają jedno z dwóch wejść (lub oba :P), a następnie wysadzają cel misji. Jestem ciekaw, czy ta - moim zdaniem bardzo grywalna mapa - przyjmie się np. w ClanBase.
Timelimit: 20 minut.
SW_Goldrush_TETa stosunkowo nowa mapa okazała się niesamowicie grywalna i spotkała się z ogromną aprobatą ze strony światowej sceny ET. Od zwykłego Goldrusha różni się przede wszystkim szybkością. Alianci muszą tu odebrać czołg siłom Osi, a następnie, wysadzając barierę, przeprowadzić go na most, a stamtąd wysadzić drzwi do banku. Następnie ukraść dwie sztabki złota i załadować je na trucka, przejechać nim przez kilka barier i dojechać do końca mapy. Wydaje się, iż objective nie jest łatwy do wykonania, jednak zazwyczaj timelimit w zupełności wystarcza.
Timelimit: 15 minut.
BatteryDruga i ostatnia mapa, grana w tymże turnieju, która została wyprodukowana przez samych twórców gry. W Seawall Battery Alianci muszą wysadzić morskie działo, znajdujące się na brzegu plaży normandzkiej. Mogą to zrobić dwojako: zdobywając tylny bunkier sił Osi i wysadzając drzwi do ich głównej bazy, lub budując kładkę na górną część plaży, następnie zdobywając bunkier frontowy i również dostając się do ich głównej bazy. W początkowej fazie gry prowadzony jest ostrzał z daleka, co dodatkowo urozmaica rozgrywkę, zaś po zdobyciu któregoś z bunkrów Osi i podczas walki w ich głównej bazie liczy się skill oraz różnego rodzaju heavy weapons - rifle, granaty i flamethrower.
Timelimit: 15 minut.
SupplyDepot2Niesamowicie grywalna mapka. Od dość dawna już jest to obowiązkowa pozycja na wszelkich turniejach i ladderach. Alianci muszą przeprowadzić trucka do pierwszego bunkra, zająć go i wysadzić drzwi, następnie poprowadzić go do tytułowego Supply Depot, wysadzić kolejne drzwi, osłonę, zbudować machinę, ładującą złoto na ciężarówkę i zrobić to. Następnie okrążyć bazę i opuścić ją. Proste? Niezbyt... Jednak to tylko teoria - w praktyce niezwykle szybka i efektowna mapa.
Timelimit: 15 minut.
DubrovnikRównież niedawno "odkryta" mapa, która zyskała wielką popularność na scenie Enemy Territory. Alianci muszą przebyć małe, chorwackie miasteczko portowe, aby zdobyć keycard do objective'a, znajdującego się wewnątrz kapliczki, do której drzwi należy wysadzić. Rozgrywke urozmaica tutaj przede wszystkim wiele dachów, dzięki którym mapa zyskała status "raju dla panzy". Poza tym niezwykle emocjonująca będzie z pewnością walka wewnątrz wąskiego kościoła.
Timelimit: 12 minut.
SOS Secret WeaponKolejna z map, dotychczas nie widywanych na większych turniejach i ladderach. Cała akcja toczy się w południowej Norwegii, w bunkrze Osi. Alianci muszą zdobyć flagę, a następnie zdobyć tytułową tajną broń i zanieść ją do samolociku. Niezwykle prosty objective. Walka na tej mapie z pewnością przysporzy nam wiele emocji głównie ze względu na to, iż wszystkie pojedynki toczyć się będą w ciasnych pomieszczeniach, dzięki czemu przede wszystkim liczyć się będzie tu skill graczy. Dodatkowo urozmaicić ją może ulatniający się w niektórych miejscach oślepiający gaz oraz niezłe "kamperskie" pozycje dla sił Osi.
Timelimit: 15 minut.
Pora omówić grupy, w jakich przyszło się naszym idolom zmagać. Oczywiście nie obyło się bez dropoutów - w grupie C z rozgrywki zrezygnował
Team-Helix oraz
StaZi. Pierwszy z tych dwóch był z pewnością jednym z faworytów imprezy, co bardzo zmniejszyło widowiskowość imprezy. Jednak to nie był koniec - z gry zrezygnowało także
Rewind, które również można było zaliczyć do grona faworytów SummerCupa 2005. W parze z nim odeszło
Reality Squared w grupie D.
GrupyGrupa A - idle.ee
- Kreaturen
- pornstarZ
- Diablo has BOobs
| Grupa B - P!mp.ext
- GodsInc.ET
- one4one Clan
- Team Massacre
|
Grupa C - Animus
- UQ-Gaming.com
-
Team-Helix
-
StaZi
| Grupa D - Clan SoF
- wArning!
-
Reality Squared
-
Rewind
|
Tak więc w grupie C i D automatycznie awansowały
Animus i
UQ-Gaming.com (Grupa C) oraz
Clan SoF i
wArning! (Grupa D). Rywalizacja miała toczyć się już tylko w grupach A i B. Teraz faworytem zostały klany
one4one Clan,
GodsInc.ET oraz
wArning!. Wtedy jeszcze nic nie wskazywało niespodzianek, jakie gotował nam Los na ten turniej. O tym jednak w Fazie Playoff, zaś teraz zapoznajcie się z meczami, rozegranymi w ramach Fazy Grupowej Premier League.
Grupa AKreaturen vs. idle.eeKreaturen [ 2:4 ] idle.ee |
x |
x |
Data: 3.07.05, godzina 21:00 |
Mapy: Radar / SupplyDepot2 |
idle.ee vs. dHbidle.ee [ 4:0 ] Diablo has BOobs |
x |
x |
Data: 18.07.05, godzina 21:00 |
Mapy: Dubrovnik / Battery |
pstarZ vs. idle.eepstarZ [ 2:4 ] idle.ee |
x |
x |
Data: 17.07.05, godzina 19:45 |
Mapy: Braundorf_b2 / SW_Goldrush_TE |