Prawdziwe FBI w nieprawdziwym świecie
Popularny MMORPG, częściowo płatny wirtualny świat 3D, udostępnionym publicznie w 2003 praktycznie co chwilę zyskuje nowych fanów. Temat alternatywnego życia, które prowadzi już ponad pięć milionów internautów powraca do grona nowości i informacji dość sporadycznie. Tym razem grą Second Life zainteresował się nie byle kto, bo główna agencja kontrwywiadowcza Stanów Zjednoczonych. Mowa oczywiście o Federalnym Biurze Śledczym (FBI), które postanowiło skontrolować działalność wirtualnych kasyn.
Agenci po uzyskaniu zgody producenta, Linden Lab z siedzibą w San Francisco, wtargnęli do świata wirtualnego hazardu aby sprawdzić działanie tamtejszych kasyn. Co prawda użytkownicy obracają tam własną walutą (Linden Dollar), jednakże wedle zasad, każdy gracz ma możliwość wymiany komputerowej jednostki monetarnej na bardzo prawdziwe dolary. Biorąc pod uwagę jeszcze to, iż w Stanach Zjednoczonych wirtualny hazard nie został zalegalizowany, FBI miało dobre podstawy, aby dokonać owej kontroli. Oczywiście rezultaty przeprowadzonych 'badań' nie zostały publicznie przedstawiane, a same biuro nie komentuje sprawy.
Czytając wyżej podaną informację można dojść do wniosku, iż wyimaginowany świat może być bardzo rzeczywisty. Z jednej strony dobrze, że władze ingerują w poprawność rozgrywki, którą prawo również obowiązuje. Jednak chyba lepiej by było, gdyby producenci gry zmniejszyli dochody i usunęli możliwość wymiany dolarów, albowiem zabawa przez to traci na wartości.
Onet.pl
#0 | mahatma
2007-04-05 18:27:20
moim zdaniem zyskuje nie traci, ty kumar to chyba do każdego newsa musisz dorzucić swoje 3 grosze... przynajmniej ja trafiam tylko na newsy w których coś komentujesz
#0 | spec_u
2007-04-05 19:02:44
#0 | Nanashi
2007-04-05 19:32:34
Ludzi którzy wymieniają wirtualną kasę na realną też Ci szkoda? :>
#0 | bt55
2007-04-06 13:10:18
Możliwość przepływu gotówki w jedna czy w druga stronę staje się tu już porostu częścią gry , która jest tak a nie inaczej zaprojektowana i pewnymi prawami się rządzi.
Może spróbuj pograć trochę w second life , zinwestowac trochę gotówki , wyjąc trochę , spędź przy grze trochę czasu , wtedy zrozumiesz temat.
Póki co takie komentarze od siebie , są trochę na poziomie ja gram w grę A a oni grają w grę B ale ta ich gra jest nie fajna bo coś tam.
To jest podejście dość subiektywne a to nie przystoi dziennikarzowi szanującej się instytucji :P
rozumiem ze jest to tylko news nie zadna tam kolumna , i czas poświecony na zgłębienie tematu można wykorzystać bardziej pożytecznie, niemniej jednak tego typu komentarze mogą dotknąć cześć widowni która widzi jakiś sens , nawet czerpie przyjemność z tego typu a nie innej roz(g)rywki.
#0 | kumar
2007-04-06 14:30:57
#0 | bt55
2007-04-06 15:37:04
Rozumiem, ze opinia która napisales, tak jak po części spec_u, podyktowana jest złym wpływem tzw. handlu itemami na gry typu mmorpg który faktycznie psuje nieco zabawę, aczkolwiek w tym konkretnym przypadku nie ma za bardzo zastosowania ponieważ obrót walutą w tej grze jest z założenia OK I jest w pewien sposób uzasadniony.
A jeśli już pisizesz, to pisz to co myslisz! Wolny kraj , wyrazac swoje prawdziwe zdanie każdy może wrecz powinien :P Poco pisać cos pod publiczke 
#0 | kumar
2007-04-06 17:33:07