Podsumowanie: ESL CS Ladders - kwiecień
Siedzicie w domu podczas długiego weekendu ze względu na pogodę? Interesujecie się polską sceną Counter-Strike`a? Interesujecie się wszelkiego rodzaju ligami esportowymi? Więc na pewno nie będziecie się teraz nudzić, bowiem chciałbym Was zaprosić na comiesięczne podsumowanie ligi Electronic Sports League, jesli chodzi o trzy platformy Counter-Strike`a.
Nie zacznę, tak jak zawsze od Counter-Strike`a 1.6, bowiem na pierwszy ogień pójdą sprawy, które dotyczą wszystkich gier w lidze. 10 kwietnia po raz pierwszy w historii strona internetowa ligi - www.esl-europe.net - posiadała 15 000 użytkowników online w tym samym czasie. To też pomogło pobić inny rekord - w tym samym dniu rekord wyświetleń strony jednego dnia wyniósł 3.74 milionów! Gratulujemy! 10 dni po tej informacji główni admini poinformowali nas o nowej domenie, przez którą będzie teraz można się łączyć - www.esl.eu. Oprócz tego nadal będzie można wchodzić na stronę z adresu www.esl-europe.net. 6 kwietnia, po 6 miesiącach przygotowań i poprawek ruszył System ESL Gather. Rozgrywki mają na celu stworzenie wszystkim graczom jedynie dobrej zabawy. Nikt nie liczy przegranych, bądź wygranych meczów. Jedyne statystyki jakie tu istnieją pokazują ilość rozegranych gatherów przez danego gracza lub drużynę. Dzięki systemowi będziecie mogli zagrać w różne rodzaje rozgrywki - oto one:
System ESL Gather
- Rodzajów rozgrywki:
- Mecze towarzyskie (FW, PCW, ..)
- Treningi
- Miksy (gathery), wszędzie takie same, zarówno w trybie CS 3on3, Battlefield 16on16, dużym wyścigu dla 14 graczy w Live For Speed, itp......
- Granie w trybie Co-op, szukanie innych graczy do wspólnej roz(g)rywki.
- Testowania nowych zagrań i taktyk. - Cechy systemu w skrócie:
- Różne typy rozgrywki: Drużyna vs Drużyna, miks albo 1on1
- Aktywny 24 godziny na dzień, siedem dni w tygodniu
- Gather ustalany na teraz, bądź na termin w przyszłości
- Brak rankingów, tabel, punktów - oprócz licznika ilości rozegranych meczów
- Przedmeczowe okno z czatem i listą wszystkich uczestników
- Zaproszenia dla graczy, możliwość poinformowania znajomych o założeniu gathera
- Oceń poznanych graczy i decyduj czy chcesz grać przeciwko nim jeszcze raz
- Wiele możliwych filtrów dołączenia (Trusted, Premium, ocena...)
Counter-Strike 1.6 - 6 kwietnia poznaliśmy grupy Narodowych Mistrzostw Europy 2006 - pisaliśmy o tym tutaj. Ja jedynie przypomnę, iż naszymi przeciwnikami zostali: Austria, Słowacja i Luxemburg, a dziś mogę przedstawić Wam jak wyglądały mecze Polaków w swojej grupie:
Mecze Team-Poland w fazie grupowej ENC 2006
Polska [ 26:04 ] Luxemburg |
x |
x |
Data: 13 kwietnia, godzina 23:40 |
Mapy: de_cbble |
Demo: klik |
Polska [ 20:10 ] Słowacja |
x |
x |
Data: 21 kwietnia, godzina 21:00 |
Mapy: de_nuke |
Demo: klik |
Polska [ 21:09 ] Austria |
x |
x |
Data: 27 kwietnia, godzina 22:00 |
Mapy: de_inferno |
Demo: klik |
Takim właśnie sposobem dostaliśmy się do fazy play-off. Póki co czekamy na następnego rywala. Miejmy nadzieję, iż "naszym" pójdzie tak, jak szło do tej pory! A teraz coś z bardziej przyziemnych spraw. 15 kwietnia admini postanowili być bardziej radykalni i nie pozwalać na zmianę Steam:ID w profilu. W związku z tym, iż użytkownicy najpierw zakładają konta, zaś po paru przegranych spotkaniach, które "brudzą" wizerunek ich konta usuwają je i tworzą nowe. Po takiej operacji proszą o zmiane wartości Steam:ID na starą, bowiem jak wiadomo tą samą wartość można mieć tylko na jednym koncie. Od feralnego 15 kwietnia już nie ma takiej możliwości. Rozpatrywane są jedynie odosobnione przypadki. Na koniec przeglądu CS`a 1.6 przedstawiam Wam ranking wszystkich lig CS Series - w połowie marca zakończyła się 11, ostatnia kolejka, zaś przez cały kwiecień trwała przerwa w rozgrywkach, więc tabele od miesiąca pozostały bez zmian - dziś rozpoczyna się kolejny sezon:
Tabele CS Series
Counter-Strike: Source - 7 kwietnia nastąpiła mała poprawka w punkcie "6.1.2.1 Wymagane Screenshoty". Nie rozpisując się za dużo podaję listę zmian:
Poprawka 6.1.2.1. Wymagane Screenshoty
Każdy gracz podczas meczu powinien wykonać następujące screenshoty;
- screenshot ze statusem uwzględniającym wszystkich graczy na serwerze,
- screenshot każdej ćwiartki z włączoną tabelą wyników,
- screenshot przedstawiający rate wszystkich graczy obecnych na serwerze,
Dodatkowo drużyna przeciwna lub gracz może poprosić o zrobienie następujących screenshotów;
- "smoke screen" uwzględniający przeciwnika w rozwiniętym dymie,
- "flash screen" uwzględniający przeciwnika przy słabnącym efekcie flash grenade
- "model screen" uwzględniający przeciwnika jak i w przypadku meczy drużynowych członków swojej drużyny
Wymagania dotyczące powyższych screenów:
- net_graph 3
- minimum jeden model przedstawiający przeciwnika
- minimum jeden model przedstawiający członka naszej drużyny
- model broni (primary weapon lub secondary weapon)
- tabela wyników
Zmiana dotyczy wszystkich lig Counter - strike: Source.
Zaś na drugi dzień dobiegły końca zapisy do nowych lig CS:S - First Division oraz Second Division. Są to rozgrywki podobne do CS Series, jednak te nazywają się Spring Season. 12 zespołów przez 11 tygodni mierzyć się będzie między sobą w dwóch ligach, do których klany rozstawiane są według osiągnięć i dotychczasowych pojedynków w zwykłych ladder`ach. Po zasady i wszystkie szczegóły zapraszam pod ten adres. A oto lista zapisanych zespołów:
Zapisane drużyny
- First Division:
- Delta
- EWC
- nearGames.css
- NFU
- Pirotechniks 1st
- rT69 Team.CSS
- Severus
- sYnthesis.css
- TEAMDYNASTY
- The 7th Team
- Ultra Frag
- vNd - Second Division:
- Alea Iacta Est
- dgp.pl
- Elite Mates
- Geriavit Crew
- HSB
- o Co biega
- Pirotechniks 2nd
- RbB
- Southern Eclipse
- Team-Orthodox
- U N I T E D
- zer0six
10 kwietnia nastąpiło żadko spotykane ułaskawienie gracza przez adminów ESL. Chodzi tu o gracza grającego pod nickiem PaJoO, który pod koniec grudnia w rozgrywanym meczu miał wpisaną komendę „mat_fullbright 1", która uznawana jest za cheat. Zawodnik ten napisał esej do adminów ligi, zaś Ci postanowili znieść mu karę. Oto treść etykiety:
PaJoO - etykieta
Komenda mat_fullbright służy do włączania/wyłączania cieni w grze. Jest ona komendą zabronioną, ponieważ jej wpisanie wymusza zmianę serwerowej komendy sv_cheats na wartość "1", a co za tym idzie możliwość bezpiecznego czitowania. Ludzie którzy używają komendy "mat_fullbright 1" w rozgrywkach o punkty muszą być skończonymi idiotami lub poprostu nie wiedzieć do czego ta komenda służy i czy jest zabroniona. Ja użyłem tej komendy z czystego przypadku. Counter-Strike:Source na moim komputerze nie pracował tak ja myślałem, dlatego postanowiłem poszukać komend na zwiększenie ilości klatek na sekundę. Odnalazłem na jednym z serwisów CS:S config gracza. Postanowiłem zobaczyć czy różnica będzie widoczna i taka była. FPSy wzrosły z dwudziestu na siedemdziesiąt co mnie bardzo ucieszyło. Po paru tygodniach gry postanowiłem dołączyć do ligi 1on1 w Sourca. Pierwszy swój mecz przegrałem, jednak w drugim zwyciężyłem. Po zamieszczeniu moich screenów okazało się, że czitowałem. Oczywiście nie za bardzo wiedziałem o co chodzi jednak w recenzji meczu pojawiły się komentarze, które uświadomiły mi jaki błąd popełniłem. Postanowiłem, że oszukam ESL jeszcze raz i zrobię nowe konto. Jednak admini ESL są sprytni i bardzo szybko wykryli przekręty i zbanowali moje kolejne konta. Dopiero wtedy zdałem sobie sprawę, że zanim zacznie się grać w jakąkolwiek "sieciówke" najpierw trzeba przeczytać jej regulamin, zasady i zakazy. Gdy tylko w moim profilu pojawiła się informacja, że zostałem zbanowany we wszystkich ligach z powodu oszukiwania, posypały się obraźliwe komentarze w księdze gości. Nie było to miłe jednak wiedziałem, że jest to moja wina i nic nie mam na swoje usprawiedliwienie. Gdy wchodziłem na publiczne serwery na prawdziwym nicku "PaJoO" też "leciały" w moim kierunku różne wyzwiska, a potem zostawałem banowany przez admina. Musiałem przejść w stan "Inactive" w moim klanie ponieważ nie mogłem grać w lidzie. Zająłem się organizacją, ale to i tak nie pomogło bo klan Destructive Socks, którego jestem liderem zaczął być kojarzony z tym, że mają lidera czitera. Nie mogłem opuścić drużyny ponieważ beze mnie by się rozpadła. Nie dość, że ja zostałem zbanowany i odsunięty od gry to przeze mnie mój klan był często obrażany. Osoby, które decydują się na czitowanie, muszą liczyć się z tym, że nie tylko mogą zostać przyłapani i zbanowani w lidze. Taka osoba staje się przestępcą gdziekolwiek się pojawi: na forum, kanale irc, serwerze itd. Założenie nowego konta na ESL nie pomaga bo admini od razu dojdą do nieprawidłowości i będą banować nowe konta.
Po zbanowaniu nadal aktywnie uczestniczyłem w życiu serwisu i ligi. Odwiedzałem stronę codziennie (czasami częściej), czytałem newsy, przeglądałem profile nowych klanów, umawiałem mecze. Jednak gdybym został odbanowny bym był w siódmym niebie. Skończyły by się bluzgi na mój klan i na mnie. Mógłbym grać mecze w ligach. Od czasu zbanowania mojej podejście do gier sieciowych zmieniło się. Zawsze pierw czytam regulamin zanim się rejestruje, uważam co wrzucam do configa, przeczytałem dokładnie regulamin Electronic Sports League. Teraz na pewno nie popełnię takiego błędu jak przed paru miesięcy, ponieważ wiem z jakimi przykrościami mogę sie spotkać. Czy mogę liczyć na wybacznienie a co za tym idzie odbanowanie mnie w lidze ESL?
Pozdrawiam,
PaJoO
Link do meczu w którym miałem wpisaną komendę mat_fullbright 1: klik
12 kwietnia złapano zaś innego cheater`a - jest nim vip3r, znany z występów w bardzo znanym klanie sYnthesis - css.Poland. Został on złapany podczas meczu z klanem Severus w 3on3 Spring Cup #1. Według zespołu AntiCheat`css oraz FOMFNY`ego zawodnik posiadał wallhack, bądź ESP. Dostał on bana na 1826 dni bez możliwości cofnięcia wyroku. Jak widzimy tutaj nie będzie możliwości ułaskawienia, co już z góry zapowiedzieli admini.
Niestety w Counter-Strike: Condition Zero nie wydarzyło się nic godnego uwagi. W związku z tym na koniec przedstawie Wam jeszcze tabele wszystkich ladderów CS ESL:
Electronic Sports League - Counter Strike
- Counter Strike 1.6:
Tabela 3on3 MR12 Ladder
Tabela 2on2 MR12 Ladder
Tabela 1on1 MR12 Ladder
Tabela Funmap 1on1 Ladder
- Counter Strike: Source:
Tabela 2on2 MR12 Ladder
Tabela 1on1 MR15 Ladder
Tabela Funmap 1on1 Ladder
- Counter Strike: Condition Zero:
Jak widać administratorzy cały czas starają się nam, graczom zapewnić jak najlepsze warunki do gry w swej lidze. Wychodzi im to do tej pory znakomicie - tak trzymać!
ESL Polska
#0 | valkir
2006-05-01 15:57:43
#0 | Nor
2006-05-01 16:03:58
#0 | black sunday
2006-05-01 16:09:08
#0 | Nor
2006-05-01 16:26:11
#0 | ikzzZ
2006-05-01 17:33:36