Pierwsza gra z DirectX 10
Już od jakiegoś czasu wiadomo, iż DirectX 10 miał być synonimem piękna w grach komputerowych. Doskonale dopracowana grafika oraz realistyczne efekty przedstawiane na demonstracyjnych filmach kusiły swoją niezwykłą atrakcyjnością. Kiedy nVidia rozpoczęła produkcję kart serii GeForce 8 wiadomym było z wcześniejszych ich zapowiedzi, iż wspomagać będą one DX10. Jak powiedzieli tak zrobili, jednak gier korzystających z tejże technologii na horyzoncie jednak widać nie było. Dotychczas nie wydano bowiem gry w pełni korzystającej z nowych bibliotek.
Do tej pory mogliśmy jedynie oglądać te efekty z demek i screenów. Jednak mam dobrą wiadomość. Jeden z najpopularniejszych wydawców gier komputerowych na świecie - THQ, udostępnił łatkę do swojego wielkiego hitu - Company of Heroes. Nie było by w tym nic nadzwyczajnego gdyby nie fakt, iż nowy patch oznaczony symbolem 1.7 odblokowywuje dostęp do bibliotek DirectX10. Można więc bez wahania stwierdzić, iż jest to pierwsza gra wspomagająca tą właśnie technologię.
Już na pierwszy rzut oka dostrzec można olbrzymi postęp w jakości grafiki. Dodatek pozwala na oświetlanie budynków poprzez przypisanie instrukcji oświetlenia do konkretnych pikseli. Wykorzystano także model cieniowania w wersji 4.0, co daje o wiele bardziej realistyczne efekty. Do pozostałych "fajerwerków" należą m.in. cienie dla obiektów, na które pada światło z kilku (do 4) źródeł oraz efekt "krótkiej trawy".
Screeny z gry
Miejmy nadzieję, iż nie okaże się to tylko polewą z lodów, które nam podano. Co prawda producenci zapowiadają gry korzystające z DX10, jednak jak narazie musimy obejść sie tylko smakiem...
Company of Heroes
#0 | Dreptolus Wielki
2007-06-01 15:01:06
#0 | edwa
2007-06-01 15:02:51
#0 | F@NT
2007-06-01 15:08:58
Chyba nie opłaca się kupować teraz kart z DX10. Więc chyba poczekam na nowe GF9 i R700 :PPP
#0 | WILK
2007-06-01 18:57:31
W DX10 maja ponoc zniesc limit renderownaych obiektow (w koncu) co moze naprawde dac dobre efekty jezeli oczywiscie wyjda na to gry. Czyli nie liczmy na cuda, bo dopoki nie beda dysponowali pelnym projektem opartym na DX10 to moga sobie screeny pokazywac przez latki usprawniajace, ktore z reszta nie wnosza tak naprawde nic ciekawego.
Tak wlasciwie co do tych screenow. Wygladaja jakby ktos (w grze na DX9) po prostu obnizyl detale na srednie machnal screena i dal na max detale i machnal screena. Podpisal gorszy rendering \"DX9\", a lepszy \"DX10\". Po prostu tragedia.
Przyjrzycie sie porownaniu 1. Tekstury obnizone bez filtru anizotropowego. Przeciez dziecko zauwazy, ze to jakis zart chyba to cale porownanie DX9, a DX10 (przeciez nawet na tych screenach nie ma roznicy w cieniach czy oswietleniu...)
Takie porownaniu powinni robic np. na Crysis, ale nie na Company of Heroes.
Pozatym porownanie 3...z tego co pamietam na filmikach z DX9 takie oswietlenie wystepuje (no i dlaczego kadr ze sceny nie jest ten sam tylko pare sekund pozniej czyzby spadochron nie byl oswietlony wczesniej? :/ ).
Pokazcie nastepnym razem jakies bardziej wiarygodne porownanie miedzy DX9, a DX10 (bo widzialem takie na Crysis i tam widac roznice i to prawdziwa). :]
Pozatym watpie zebym posiadal gre z tym patchem (nic nie instalowalem :P). Gram na max detalach i grafa sie nie rozni wlasciwie od tej prezentowanej na screenach DX10. Jednak co do porownania 2 to tutaj nie pamietam jakie jest oswietlenie ale moze pozniej sprawdze jak to sie ma.
#0 | Preak
2007-06-01 19:46:15