Odwyk według Chińczyków
Z gier sieciowych korzysta ponad 20 mln Chińczyków, głównie w kafejkach internetowych. Wartość tego rynku wyniosła w ubiegłym roku 500 mln USD i dynamicznie rośnie.
Jednak "pieniądze szczęścia nie dają". Pojedyncze lecz szokujące przypadki zasłabnięć i śmierci osób, które spędzają przed komputerem dziesiątki godzin lub przypadek gracza, który zabił kolegę za kradzież wirtualnego przedmiotu, pchnęły Chiny do działań prewencyjnych.
Władze Chin zamiast wprowadzać surowe kary wpadły na inny pomysł, który trafił w najczulsze miejsce miłośników gier online. Postacie gier takich jak "Lineage II" czy "World of Warcraft" oraz wiele innych, prowadzone przez graczy, którzy spędzą przed komputerem ponad 3 godziny, będą miały automatycznie obniżane statystyki. Po 5 godzinach nastąpi poważne ograniczenie możliwości wirtualnej postaci i co 15 minut zaczną pojawiać się wiadomości z ostrzeżeniem.
Najciekawsze jest to, iż wszystkie najważniejsze firmy, produkujące najpopularniejsze gry online, zapowiedziały iż wdrożą pomysł w swój kod gier. Nowe przepisy mają wejść w życie od października.
www.bbc.com
#0 | -tyrion-
2005-08-29 12:56:00
Jak ktos slusznie zauwazyl to prawo to spowoduje wzrost liczby ciaz u maloletnich bo chlopaki zamiast grac beda sie nudzic , pic , cpac itp.
#0 | freak > elies :(
2005-08-29 18:07:46
#0 | yar
2005-08-29 18:22:32
#0 | yar
2005-08-29 18:25:37
#0 | LuZnY
2005-08-29 18:39:55
#0 | freak > elies :(
2005-08-29 19:21:16
Ja tego typu gier nawet nie rozróżniam, szkoda mi czasu. Chodzi o podstawowe rozumienie pojęcia \"wolność\", bez klapek na oczach.
#0 | m_D
2005-08-29 21:52:42