Nowe patch Quake4 i Q4MAX już są!

Dostosuj

Nowe patch Quake4 i Q4MAX już są!

Ponad dwa miesiące minęły odkąd mój redakcyjny kolega 3r!c informował Was o wydaniu wersji beta kolejnego patcha do Quake 4 oznaczonego numerkiem 1.4.1. W tej wersji jak to na betę przystało pojawiły się błędy, ale trzeba przyznać, że ekipa koderów z id Software nie próżnowała przez cały ten czas. Dokładnie wczoraj została wydana pełna wersja patcha Point Release 1.4.2. Nowa łatka wprowadza kilka usprawnień do funkcjonowania gry. Między innymi poprawiono hitboxy oraz netcode. Większość zmian zawdzięczamy scenie, która żywo uczestniczyła w przytaczaniu koniecznych usprawnień.

Wraz z nowym Point Release 1.4.2 wydano zoptymalizowaną pod tą właśnie wersję, kolejną odsłonę Q4MAX, tym razem nosi ona symbol 0.78C i w pełni współpracuje z serwerami 1.4.2. Poprawiono w niej m.in ustawianie limitu fps dla pojedynczego gracza jak i w trybie TDM. Wciąż jeszcze jednak nie ma botów do Quake 4, ale jak zapowiadają ludzie z Q4MAX praca nad nimi wciąż trwa i dobiega końca, także wkrótce możemy się ich spodziewać. Dodatkowo poprawiono kilka drobnych bugów w MAXBrowse.

hide_dot.gifChangelog Point Release 1.4.2

* player lean, player models lean in the direction of movement
* use g_playerLean to scale or disable the effect (client side)
* fix wallhugging on ramps
* fix also makes ramps slightly faster
* horizontal speed fully maintained when crouch sliding and hitting a ramp previous version had a little dip
* 1.4.1 had a bug that caused a sharp speed drop (this is also fixed)
* RG ammo box 10->7
* si_fps limited to 90fps for q4mp/, now declared in gamecode so mods can change their max
* predict weapon changes for the local client. more responsive on high ping
(can be turned off with net_clientPredictWeaponSwitch 0)
* revert the projectile code to 1.4.0, not trying to predict projectiles anymore
* the prediction code of 1.4.1 can be enabled with g_predictProjectiles 1 (client side)
(was causing too many bad artifacts)
* reworked the hit sounds / hit feedback propagation. fixed skipping problems
* change network demo extension to include the protocol number for Quake 4 1.4.2, the extension is .ndmo85
* fix network demos not setting the si_fps value properly
* fix client prediction being irregular when connected to a TV repeater
* added r_skipSky for a cheap black sky
* fix a crash in single player (sound related)
* fix several SMP-related crashes
* fix a crash in autodownload server
* hud_showSpeed cvar (shows current horizontal speed)
* hud_showInput cvar (shows the input state to learn how to make particular moves)
* hud_InputPosition, alters where the showInput feedback is displayed
* hud_InputColor, alters the highlight color of the showInput feedback
* s_useOcclusion no longer cheat protected (can be changed by network clients now)
* no gauntlet spinup time, damage is immediate now
* bse_rateLimit defaults to 3, showing all shotgun pellet impacts
* added g_nailTrail, g_grenadeTrail, g_rocketTrail, g_railTrail, g_napalmTrail to disable weapon trails
* updated reference netdemo included for performance tests: id_perftest.ndmo85

hide_dot.gifChangelog Q4MAX 0.78C
* add: Q4 beta 1.4.2 compatibility - this version of Q4Max does not run on previous versions of Quake 4.
* add: Tickrate is now mode-controlled through the "tickrate" setting. The core default is 60, duel runs at 90.
* si_fps is now read only. See the Votes and Modes documentation pages for more info.
* add: Spectators can now see respawn timers for powerups, armor, and the MH. This is enabled serverside via g_allowSpecTimers,
* Clients can enable/disable it with hud_showSpecTimers and position it using hud_specTimerPosition.
* add: Initial Battlesuit support. Mappers : in the entity menu, select pickup/powerup/powerup_battlesuit.
* add: NetworkStats command.
* On clients, reports in/out rate and incoming PL to the console.
On servers, does this for all connected clients.
* add: _moveDown can be used to cycle views backwards in spectator mode.
* add: cg_drawcrosshairnames 2 : teammate crosshairnames use ui_nick.
* add: "performance" and "eye candy" presets in the profiles menu.
* add: Game Version reported in the Server Info tab of the ingame menu (i.e "Q4Max 0.78c")
* chg: Too many bot things to list, considering they're still unsupported ;)
* chg: Allow teamchat for specs even in non-team gametypes.
* chg: Not showing ui_clan in crosshair names anymore.
* chg: Only beep on player chat/teamchat. This excludes server/game messages and TV chat.
* chg: god, noclip, give commands accessible again. Only useful on listen servers (go mappers).
* chg: Tweaked gladiator rail effect.
* fix: Coach now able to cycle views when team is speclocked.
* fix: Speclocking a team should now force uninvited specs to view something else.
* fix: Hud powerups stuck when switching teams.
* fix: Couldn't select Gladiator rail in the main menu

hide_dot.gifDownload

Warto również zauważyć, że na zbliżającym się wielkimi krokami WSVG Louisville, które zacznie się już w najbliższy czwartek, zostaną uzyte obie nowe wersje Point Release oraz Q4MAX. Ciekawe tylko jak gracze zareagują na wprowadzenie nowych łatek tuż przed ważną imprezą.

ESReality

KomentarzeKomentarze

  • Xsi

    #0 | Xsi

    2007-06-19 22:27:42

    no nareszcie ktos tutaj o tym napisal, prawie dzień opoznienia ;)
  • lab

    #0 | lab

    2007-06-19 22:33:40

    kaboom wyjechal to mamy opoznienia :D
  • matr0x

    #0 | matr0x

    2007-06-19 22:36:42

    nie mozliwe lucas nie skomentowal jako pierwszy. Ide po aparat :ASD
  • lab

    #0 | lab

    2007-06-19 22:44:48

    to nie art, a imo tylko tam ma pierwsze komentarze :)
  • matr0x

    #0 | matr0x

    2007-06-20 15:01:13

    :D nie wazne czy art czy nie :> w co wejde do jest Lucas :D
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

1001 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2025

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie