Na zimowe mrozy najlepszy Quake 4 !
Takiej zimy to chyba nawet najstarsi górale nie pamiętają, a na pewno takich temperatur, które specjalnie nie zachęcają do zrezygnowania z naszego domowego zacisza i ciepła przede wszystkim. Chodzą słuchy, iż wiele szkół odwołuje lekcje z powodu tych niekorzystnych warunków atmosferycznych, a co za tym idzie, to niewątpliwe nieszczęście może dotknąć, któregoś z Was drodzy czytelnicy. W tym momencie rodzi się pytanie 'czym by tu zapełnić nieoczekiwany czas wolny spędzony w domu?'. Dla zainteresowanych w temacie 'Quake 4' mam dwie propozycje.
Pierwszą z nich jest testowanie nowej wersji jednego z dwóch najpopularniejszych obecnie modów do czwartej części wstrząsu – X-battle. W nowym wydaniu modyfikacji, używanej między innymi w rozgrywanym aktualnie EC XII Q4 TDM, oznaczonym numerkiem 0.12, jak zapewniają autorzy, nie znajdziemy już żadnych bugów kojarzonych z wersją poprzednią. X-battle v0.12 oferuje nam pomoc w walce z liczbą FPS'ow, udogodnienia w zmianie configów na serwerze, w miarę potrzeb poprzez vote, dopisane zostały również lokacje na poszczególnych mapach, oraz poprawiono zapisywanie statystyk gracza. To jedynie niektóre z wielu poprawek. Całość znajdziecie poniżej.Pełna lista zmian w X-battle v0.12a
fix: missing teamscore bug.
fix: missing warmup weapons bug. this time for sure :)
fix: nailgun bgcolor in weaponswitch
fix: (raven/id bug) q4base will crash by trying to vote a map without flags
in a ctf gametype.
fix: small issue with g_maxRespawnTime fixed.
add: cl_simpleItems to draw 3D models as 2D icons. (requested like hell)
add: referee mode to force several match stuff. see client-commands for full
details.
add: forced configs to allow the forcing of standard settings for leagues.
use callvote option setconfig to force a standard
config. name can be : Quake4, XBattle, ClanBase, Kuh3Liga.
add: enhanced log support.
the following server commands were added to control the log support:
g_statsLog - enables statistics log output.
g_statsLogEmptyGames - determines whether games with no player action
will be logged or not.
fs_statsPath - path to statstics log file
add: cl_statsUserName , cl_statsPassword to identify player
in server statistics.
add: chattokens for teamgames:
#h - player health colored by value
#H - player health
#A - player armor
#U - lists all powerups the player is currently wearing
#w - player weapon as shortext. like RG for RailGun etc.
#W - player weapon as icon.
#D - damaged by. the last player which attacked you.
#P - last item that was picked up.
#I - nearest item name.
#L - your location.
add: r_skipWorldFX to remove some world effects.
0 - Skip nothing
1 - skips the drawing of the glow effects around items.
2 - skips the drawing of the visual effects for item spawnpoints.
4 - skips the drawing of the visual effects for jumppads.
8 - skips the drawing of the visual effects for teleporter.
16 - skips the drawing of the visual effects for fog, sparks
and some more.
To remove an effect just add his value.
i.e : A value of 31 removes all visual effects!
a value of 6 only removes the item spawnpoints and jumppad effects.
add: user defined map-location support for the teamoverlay and teamchat.
to add a location you can use the following commands :
addloc - to add a location. It will automaticly saved to
the battle/locs folder. i.e.: mapname.cfg
listloc - displays all known locations for this map
delloc - delete an entry out of the location-file.
add: cl_editMapLocations to toggle the drawing of the area number in the
teamoverlay on/off (useful for creating locationfiles)
add: cl_weaponConfigs to allow the usage of separate settings for each
weapon.
The weapons-cfgs can be set with the cvars cl_weaponConfig0 up to
cl_weaponConfig9.
Arguments are : g_fov, sensitivity, ui_showGun, g_crosshairCustomFile,
g_crosshairSize, g_crosshairColor in rgb hex color.
add: si_autoAction to enforce several things from server-side
bitmask:
1 statsdump at the end of the match
2 take endlevel screenshot
4 records a demo
So a value of 7 will do everything.
add: cl_autoAction to enforce several things from client-side
bitmask:
1 statsdump at the end of the match
2 take endlevel screenshot
4 records a demo
So a value of 7 will do everything.
add: players / listplayers commands to list all players with id, team,
flags (ref,coach,captain) and names.
add: .pakFileList serverinfo cvar which contains all loaded pk4's files
a client needs to connect to the server.
add: match_respawnOnSD command to control respawn for sudden death.
chg: matchtimer visible in warmup and sudden death ( always counts up )
chg: teamoverlay now shows playerlocation / nearest item.
chg: hud_drawTeamOverlay positioning: 1 upper right, 2 lower right and
3 lower left.
chg: r_displayRefresh works now in MP.
chg: chat and teamchat appears in q3 style (requested).
chg: g_gibs and g_blood renamed to cl_gibs and cl_blood.
chg: recolored weaponmodel textures and glowtexture added.
chg: scorebot serverinfo names got a . prefix.
like .Score_Marine / .Score_Time etc.
to allow smart serverbrowsers to display it sorted at the top of
the list.
chg: g_voteFlags now work for callvote.
A tutaj zamieszczam kilka linków, z których możecie ściągnąć najnowszą wersję moda:
ingame.de
team-infinity
planetsmove
endboss.org
Natomiast dla tych, którym chociażby sprzęt nie pozwala na cieszenie się bezpośrednio urokami Q4, mam inną propozycję. Wiele z osób, które zaliczają się do grupy określonej przeze mnie w poprzednim zdaniu, bez wątpienia ma ochotę zobaczyć zmagania najlepszych obecnie graczy nowej platformy. Gdzie takich znajdziemy? Z pewnością organizowany przez ClanBase EuroCup 1v1 jest dobrym miejscem na rozpoczęcie poszukiwań zwłaszcza, iż turniej wkroczył już dawno w fazę playoff. Na pewno zapytacie 'jak możemy podglądnąć zmagania top gamerów w EC skoro nie mamy sprzętu aby odpalić demo?'. Z pomocą przyszedł
![USA](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/us.gif)
FJCCoomish's video recaps
ClanBase, Xbattle.de
#0 | lab
2006-01-23 01:04:29
#0 | piwoszeq
2006-01-23 01:31:01
edit: ja tez taki zrobie :DDD
#0 | zlyy
2006-01-23 02:00:56
heheheheh ja mam ferie... zeby w za tydzien tak bylo i zebym ja nie mial lekcji!!!
#0 | ajss
2006-01-23 02:17:44
#0 | pogo
2006-01-23 08:36:54
#0 | OFF @ Grumx
2006-01-23 08:50:13
#0 | kaboom
2006-01-23 08:53:17
#0 | igor
2006-01-23 09:33:13
#0 | [3M.Luq]
2006-01-23 09:37:01
EDIT: Wszystko chodzi jednak nie wiem co się zwaliło że nie chciało chodzić : ]... anyway dużo minej ładuje do pamięci... mod marzenie. : ) Tylko żeby jeszcze dodali zmiane wybuchów i będzie perfect!
#0 | Suprise himself
2006-01-23 10:05:52
#0 | averan
2006-01-23 10:10:54
#0 | kaboom
2006-01-23 10:47:48
dam ci przykład:
wstajesz rano (jesteś studentem, czyli masz już sesje), jesz coś, myślisz, że trzeba by się pouczyć prawa na środowy egzamin, ale ci się nie chce, więc lejesz na nauke i wtedy masz czas wolny :)
#0 | bheliom
2006-01-23 11:02:39
#0 | j0k3r
2006-01-23 12:28:53
cholera no, \"powalczyl bym\" wspolnie z wami, ale dzis niestety nawal pracy - ledwo zdazam napisac tego koment\'a ;\\
gj
#0 | Pajda
2006-01-23 13:23:42
#0 | r.a
2006-01-23 14:12:58
tzn zeby byly takie jak z q3 :PP
#0 | cen0
2006-01-23 16:38:42
#0 | dominikt
2006-01-23 17:18:06
#0 | sonny
2006-01-23 19:17:18
no teraz czekamy na te same zmiany w q4maxie - zwlaszcza simpleitems, skipWorldFX i cl_weaponConfigX