Multiklany? iMpures Gaming

Dostosuj

Multiklany? iMpures Gaming

Od mniej więcej dwóch lat w sieci jest tendencja do tworzenia multiklanów - nieformalnych (czasami formalnych) stowarzyszeń zrzeszających wiele drużyn, które grają pod jedną nazwą, tagiem, szukających lub działających ze wsparciem tego samego sponsora. Przez polską jak i zagraniczną scenę przewinęło się parę takich multi-drużyn - jedne do dziś działają, inne z powodu nieporozumień o sponsoring czy problemów organizacyjnych upadały. Zadaję sobie od dłuższego czasu pytanie: czy multiklan to rzeczywiście dobre rozwiązanie? Czy takie posunięcie pomaga, czy przeszkadza w rozwoju profesjonalizmu w konkretnej drużynie danej gry?

Są tego różne aspekty, jedni mówią że tylko łącząc się można znaleźć sponsora, inni że łatwiej szukać w pojedynkę: dla 6-10 graczy, niż od razu 40tu. Jeszcze inni są zdania, iż tylko wielki team może posiadać odpowiednią medialność by zbliżyć się dzięki popularności do bycia "pro" (przykładem dobrze spopularyzowanego multi-teamu jest SK). Cóż, nie da się jednoznacznie ocenić czy budowanie wielkich drużyn jest dobre, definitywnie jednak klanom wchodzącym w skład np. Schroet Kommando pomogło, a tym z Identity Gaming czy innych, które skończyły na rozpadzie wyrządziło szkody. Na temat polskich multiklanów ciężko jeszcze dyskutować, bo tak naprawdę żaden z nich nie miał do tej pory poważnego sponsora.

Na zachodzie, nasi przyjaciele es.gif Hiszpanie stworzyli nowy multiklan: iMpures Gaming. Obecnie składa się on z dywizji złożonych z klanów: Counter-Strike (immortal sQuad -iQ), FIFA (Fifa Majestic Players - FMP), BattleField 1942 (Freestyle - FsT), Unreal Tournament (iMpures - iMp) oraz Tactical Operations (l@G). Na SoGamed znajdziecie oświadczenia każdego z klanów odnośnie ogłoszenia działalności iMpures Gaming. Czy to zapowiedź nowej, silnej drużyny w Europie? A może kolejny przyszły niewypał, który skończy jak Id (pod kątem rozpadu, a nie przekrętu)? Czas pokaże, tymczasem GL dla chłopaków z ciepłego kraju. Oby mieli więcej szczęścia niż coniektórzy.

eSports.pl
SoGamed

KomentarzeKomentarze

  • .Xaos

    #0 | .Xaos

    2004-04-05 22:33:37

  • Blom

    #0 | bl0m9

    2004-04-05 23:13:11

  • Suprise

    #0 | Suprise himself

    2004-04-06 09:12:42

  • mit0s

    #0 | mit0s

    2004-04-06 11:35:40

  • sxl

    #0 | sxl

    2004-04-06 14:32:38

  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

6021 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie