Modernizacja silnika Quake3?

Dostosuj

Modernizacja silnika Quake3?

Jak zapewne wiecie, silnik Quake3 był w swoim czasie cudem techniki stworzonym przez programistów z id Software. Na jego bazie powstało kilkanaście kultowych gier, takich jak Return to Castle Wolfenstein, Call of Duty, Soldier of Fortune II, Medal of Honor Allied Assault i oczywiście Quake III Arena. Na długie lata wyznaczył on standardy grafiki trójwymiarowej w grach, jednak czas leci nieubłaganie, a technika wraz z nim i obecnie, w porównaniu z najnowaszymi engine'ami, kilkuletni twór Johna Carmacka i spółki wypada dość słabo. Zmienić to postanowili programiści pracujący nad projektem icculus.org/quake3, którzy od jakiegoś czasu pracują nad modernizacją silnika Q3.

Głównym założeniem było stworzenie perfekcyjnej wersji engine'u Q3, pozbawionej licznych bugów, które jednak z czasem "wyszły w praniu", dorównującej możliwościom najnowszym. Programiście usunęli zatem wszystkie wyłapane przez lata błędy, wyczyścili kod gry, a także dodali kilka nowych komend, które mają wprowadzić kilka istotnych, a zarazem ciekawych zmian. Niektóre z nich były wzorowane na ulepszeniach zaimplementowanych do Quake'a 4. Poniżej znajdzcie ich listę, które znajdziecie w najnowszej wersji ioquake3.

hide_dot.gifLista zmian

cl_autoRecordDemo
Boolean
Record a new demo on each map change.

cl_aviFrameRate
Integer
The framerate to use when capturing video.

cl_aviMotionJpeg
Boolean
Use the mjpeg codec when capturing video.

s_useOpenAL
Boolean
Use the OpenAL sound backend if it's available.

s_alPrecache
Boolean
Cache OpenAL sounds before use.

s_alGain
Float
The value of AL_GAIN for each source.

s_alSources
Integer
The total number of sources (memory) to allocate.

s_alDopplerFactor
Float
The value passed to alDopplerFactor().

s_alDopplerSpeed
Float
The value passed to alDopplerVelocity().

s_alMinDistanceFloat
The value of AL_REFERENCE_DISTANCE for each source.

s_alRolloff
Float
The value of AL_ROLLOFF_FACTOR for each source.

s_alMaxSpeakerDistance
Float
ET_SPEAKERS beyond this distance are culled.

s_alDriver
String
Which OpenAL library to use.

s_sdlBits
Integer
SDL bit resolution.

s_sdlSpeed
Integer
SDL sample rate.

s_sdlChannels
Integer
SDL number of channels.

s_sdlDevSamps
Integer
SDL DMA buffer size override.

s_sdlMixSamps
Integer
SDL mix buffer size override.

ttycon_ansicolor
Boolean
Enable the addition of ANSI escape codes for colors in the tty.

r_GLlibCoolDownMsec
Integer
Wait for a number of milliseconds to close GL library.

com_altivec
Boolean
Enable the use of Altivec on PowerPC systems.

s_backend
RO String
Indicates the current sound backend.

cl_consoleHistory
RO String
Stores the console history.

cl_platformSensitivity
RO Float
Indicates the mouse input scaling.

New Commands
video
Start video capture (use with demo command). Outputs to filename.

stopvideo
Stop the video capture.

Więcej - click!


Całość wygląda naprawdę interesująco. Aby sprawdzić co potrafi ulepszony silnik Q3, zapraszam do ściągnięcia tworu programistów z ioquake3. Do instalacji jest potrzebny plik pak0.pk3 z płyty z grą. Wersje pod Windows, Linux i Mac OS X znajdzicie pod tym linkiem. Zapraszam do komentowania.

ioquake3; ESReality

KomentarzeKomentarze

  • voodoo|norad

    #0 | voodoo|norad

    2006-04-08 11:13:59

    Zmiany jeszcze do q3 ? :> nie pomyślałbym :> gj
  • Ninger

    #0 | Capricorn

    2006-04-08 11:21:07

    To Q3 jest już takie stare, że nowy silnik mu robią? :O

    Chamstwo panie dzieju, chamstwo ;)
  • majcok

    #0 | majcok

    2006-04-08 11:23:22

    te tremelous czy jak to sie pisze co jest na tym poprawionym engine... fajnie nawet wygladalo, jednak gra po**bana konkretnie
  • kaboom

    #0 | kaboom

    2006-04-08 11:25:00

    nie robią nowego, tylko usprawniają stary :)

    q3 wyszło w 1999 roku :)
  • _PM_

    #0 | PM

    2006-04-08 11:57:24

    1. Ogólnie jestem za :)
    2. cytuję: \"istotnych, a zarazm ciekawych zmian\"
    \"zarazm\" to coś bliżej marazmu, czy raczej orgazmu? :D (że o \"znajdzcie\" nie wspomnę :P ). Sorry - nie mogłem się powstrzymać (mnie też poprawiają bezlitośnie :( )
  • R00ster

    #0 | r00ster

    2006-04-08 11:57:27

    \"standarty\" ?
  • kaboom

    #0 | kaboom

    2006-04-08 12:01:14

    mam syndrom dnia wczorajszego :) na ircu to samo bzdury wypisuje
  • jarzaq

    #0 | jarzaq

    2006-04-08 12:02:17

    Mogli by poprawić engine q3 pod względem grafiki, dodać dynamiczne oświetlenie i efekty cząsteczkowe :)
  • lukmen

    #0 | lukmen

    2006-04-08 12:19:47

    Ja myslałem, że od kiedy Carmack oddał silnik q3 w każde ręce za zupełne friko to będziemy zalani jakimiś nowymi produktami i modyfikacjami, jak np. Nexuiz.

    Kroczek do przodu w tym kierunku :D

    [+] ofkoz
  • P!thrawn

    #0 | ThrawN

    2006-04-08 12:21:22

    od 2 tyg. gram w Tremulous i fajna zabawa :)) naprawde polecam

    a co do poprawiania to jestem ciekaw strasznie wyniu...ściągam :)
  • Daryo

    #0 | dar

    2006-04-08 12:29:44

    Gram na tym tworze od 2 tygodni. Nie jestem wyjadaczem Q3, ale nie zauwazylem jakichs porazających zmian. Może poza taką, że lekko podskoczył mi FPS. Średnio ~100, zamiast ~80 wyciąganych na Q3 pod windą (tam mam \"normalnego\" Q3).
  • kaboom

    #0 | kaboom

    2006-04-08 12:40:43

    a jak tam ten OpenAL? sprawdzaliscie?
  • Daryo

    #0 | dar

    2006-04-08 13:18:35

    A co to ma dawać? Sprawdziłem teraz i cały czas mam włączone, a po wyłączeniu specjalnej różnicy nie czuje (choć _wydaje_ mi sie, ze troche dzwiek lepszy kiedy jest ON).
  • Grmx

    #0 | OFF @ Grumx

    2006-04-08 13:29:45

    ;];]
  • witchman

    #0 | witchman

    2006-04-08 13:37:37

    ehhh troche nie teges dokladny ten news ;) Ogolnie wiadomo ze istnieje port Quake3 pod linuxa, ale wersja stricte 32bitowa, wiec jezeli ktos posiada linxa 64bitowego to juz moze zapomniec o oficjalnym point release. ioquake3 wlasnie jest portem Q3 pod linuxy 64bitowe :] Wiem bo sam ostatnio wlasnie szukalem jak odpalic my beloved Q3 pod linuxem 64bitowym ;) Zauwazylem tylko jeden problem, gra zasowa ze 2x lub 3x szybciej o_0 i nie chodzi tutaj o fps`y :/
  • Daryo

    #0 | dar

    2006-04-08 13:59:42

    ? :P
  • twoonesix

    #0 | freak > elies :(

    2006-04-08 14:40:48

    heh, troszkę się nie postaraliście z tłumaczeniem listy zmian

    nie każdy wie co to boolean, float, integer... :)

    tak pokrótce - boolean = \"prawda\" lub \"fałsz\"
    integer - liczba całkowita
    float - liczba rzeczywista
    string - ciąg, znaków.
  • yeltzyn

    #0 | wzf | yeltzyn

    2006-04-08 18:44:20

    chmm, COPYRIGHTS ?
  • twoonesix

    #0 | freak > elies :(

    2006-04-09 21:12:31

    walić to, jestesmy w polsce
  • SpOOnman

    #0 | SpOOnman

    2006-04-10 14:21:34

    Szkoda, ze nie wejdziesz icculusem na publiczne serwery z PB...
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

2323 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2025

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie