Mapy na WCG 2007
Jak wiadomo w grach komputerowych bardzo istotne jest na jakiej mapie będzie rozegrany dany mecz. Każdą gra się inaczej, gracze lub drużyny stosują inne zagrania. Żadna drużyna CS nie zagra tego samego na nuke i inferno, bo to nie możliwe. Podobnie jest z Warcraftem III, w którym na jednej mapie gra się danej rasie trochę łatwiej, z drugiej strony innej trudniej. Owszem dobry gracz, a chyba tylko takich zobaczymy na WCG, poradzi sobie na każdej.
Jednak aby się lepiej przygotować, już dziś admini World Cyber Games podali na jakich mapach będą toczyć się pojedynki w fazie grupowe, oraz zasady na jakich zawodnicy dokonają wyboru mapy w fazie pucharowej.
Zasady dotyczące map na WCG 2007
1 runda: Echo Isle
2 runda: Gnoll Wood
3 runda: Terenas Stand
4 runda: Twisted Meadow
5 runda: Turtle Rock
6 runda: Terenas Stand
7 runda: Twisted Meadow
Faza pucharowa:
Każdy z zawodników wybiera jedną mapę z 5 dostępnych. Mapy te będą grane jako pierwsza i druga. Następną, jeśli będzie potrzebna, wybiera sędzia z 3, które pozostały. Jeśli zawodnicy na początku wybrali taką samą mapę, to 2 i 3 wybiera sędzia.
Jak widać zasady, jak i same mapy nie zaskakują, gdyż włodarze WCG nie wymyślili nic nowego. Natomiast ułatwi to przygotowanie zawodnikom, którzy wiedzą na jakich mapach zagrają z danym przeciwnikiem.
4Kings