Mamy Patch 1.2 !
Tak więc po naprawdę długich wyczekiwaniach, w końcu doczekaliśmy się upragnionego patcha do Call of Duty 2 ! Autorzy długo zwlekali z jego wydaniem, ale w końcu decyzję podjęli i dziś tj. (11.04.2006) można go już bez problemu pobrać. Wiadomym jest, że przez nadchodzący okres możemy na scenie odczuć mały bałagan, bowiem niektórzy od razu przerzucą się na wersję v 1.2, a połowa poczeka na moment uspokojenia grając dalej w v 1.0/1.
Może zacznijmy od zawartości samego Patcha v 1.2. Otóż najważniejszym dodatkiem jaki wprowadzi jest oczywiście program anty-cheaterski PunkBuster. Tak więc miejmy nadzieję, że nie będzie więcej afer oskarżających kogokolwiek o używanie haxów. A liczba samych cziterów będzie malała z dnia na dzień. Kolejnym ważnym elementem, który owy patch wprowadzi jest oczywiście pojawienie się 2 nowych map. Pierwszą z tych jest znana z wersji poprzednich harbor, nazwana przez autorów - Rostov, Russia, natomiast drugą z "plansz" na jakich przyjdzie nam się zmagać jest rhine (Wallendar, Germany). Z patcha, największą radość chyba będą mieli użytkownicy dwu-rdzeniowych procesorów firmy AMD, bowiem oprócz w/w zmian, ten poprawi także błąd związany z regeneracją życia występujący w maszynach z tymi procesorami. Oficjalną liste zmian przedstawiam poniżej.
Patch v 1.2- zmiany
- Added two new multiplayer maps. These maps support all current game types:
mp_harbor (Rostov, Russia)
An important shipping port in southern Russia, Rostov fell to the Germans in November 1941. The Soviet 37th army quickly counterattacked and punched through the overextended and winter-weary German lines to the north, forcing the 1st Panzer Army out. The Battle of Rostov resulted in the first major German withdrawal of the war.
Call of Duty veterans will recognize this location as an updated version of the original Harbor map. In addition to the graphical and performance updates, several new structures and flanking paths have also been added.
mp_rhine (Wallendar, Germany)
The 2nd Rangers crossed the Rhine on March 24, 1945 at Wallendar, Germany in pursuit of retreating German forces. German forces harassed the advancing Allied units while withdrawing.
Decimated by 5 years of war, the streets of Wallendar are covered with rubble and impact craters creating intense battle over difficult terrain with blown-out buildings providing cover. The Americans are attempting to take the German city on this map of urban combat.
- New PunkBuster functionality included (as described above).
- Added a "PunkBuster" filter under the "Filters" section of the "Join Server" screen.
- Added a "PunkBuster" display column on the "Join Server" screen.
- Added HTTP redirection for Servers running Mods or custom maps.
To enable redirection on the server, set sv_wwwDownload to 1. Set sv_wwwBaseURL to the base directory where the files are stored. For example, if the server had a file named 'myfile' meant to be stored locally at Call of DutyMain, sv_wwwBaseURL should be set to "samplewebpage1.com/". The file should be stored at samplewebpage1.com/Main/myfile. To prevent clients from taking up a slot on the server while downloading, set sv_wwwDlDisconnected to 1. This will free up a slot for the duration of the download and the client will attempt to autoconnect when the download is complete. Set cl_wwwDownload to 1 to enable redirection downloading on the client.
- Added a new Multiplayer welcome screen when joining a server that details the Map objectives and victory conditions.
- Added a "Message of the Day" for Multiplayer servers that will appear on the player's welcome screen upon joining. Server admins can control this text by setting the "scr_motd" dvar to whatever text is desired.
- Added Multiplayer spawning logic that will reduce instances of players spawning in front of enemy players.
GENERAL FIXES
- Corrected an issue that occurred on certain systems using AMD(R) Dual-Core processors where player health would not replenish at the intended speed.
MULTIPLAYER FIXES
- Fixed a potential exploit where players could get outside the map boundaries.
- Corrected an exploit that caused some servers to shut down unexpectedly.
- Please note that all "Message of the Day" text needs to be less than 1000 characters total.
- Hovering over an enemy player no longer causes the crosshairs to highlight in red. This change does not affect teammates and crosshairs pointed at a friendly player will still highlight green.
Headquarters Changes
- Adjusted the objective timers to ensure that the objective respawns more quickly once destroyed.
- Removed compass icons for potential objective locations before the objective has spawned.
Capture the Flag Changes
- Added HUD icons to show the flag post location when the flag is missing.
- Players in possession of the flag are now identified as flag carriers on the scoreboard.
- When an Allied player picks up the flag, fellow teammates will now see the flag carrier's position displayed on the compass.
Patch v1.2 zajmuje około 35 MB, a ten możecie ściągnąć z niżej podanych adresów.
Mirrory
Miejmy nadzieję, że wyjście patcha naprawdę przyniesie oczekiwany przez wszystkich efekt i na dobre rozkręci scenę Call of Duty 2 zarówno w Polsce jak i na świecie. Tego na sam koniec życzę zarówno sobie jak i wszystkim graczom CoD-a 2 !
junk52
#0 | zlyy
2006-04-11 19:14:42
#0 | adraju
2006-04-11 19:18:19
#0 | exani
2006-04-11 19:21:56
#0 | Cappo
2006-04-11 19:23:15
#0 | baha
2006-04-11 19:23:59
#0 | Nanashi
2006-04-11 19:37:02
#0 | GrejT <3 Ewelinka
2006-04-11 19:37:18
\" patcha, największą radość chyba będą mieli użytkownicy dwu-rdzeniowych procesorów firmy AMD, bowiem oprócz w/w zmian, ten poprawi także błąd związany z regeneracją życia występujący w maszynach z tymi procesorami\"
???????????
#0 | sl!m
2006-04-11 19:39:01
#0 | roflcopter
2006-04-11 19:45:12
#0 | sl!m
2006-04-11 19:50:08
#0 | f4LecZka
2006-04-11 19:52:24
#0 | zlyy
2006-04-11 19:52:53
#0 | GrejT <3 Ewelinka
2006-04-11 19:54:12
#0 | Generall
2006-04-11 20:02:06
Dalej jest bug scianowy - zle sie ustawisz to widac gnata, a nawet stope i wiecej.
Nie wiem czy tylko mnie tak zle szlo na Harbor, ze z Ppsz nic ustrzelic prawie nie moglem... :)
Teraz pytanie czy PB eliminuje wszystkei hacki dostepne na rynku?
#0 | Cappo
2006-04-11 20:05:03
#0 | baha
2006-04-11 20:05:22
#0 | zlyy
2006-04-11 20:09:16
pozdrooooo
#0 | roflcopter
2006-04-11 20:14:00
#0 | piwoszeq
2006-04-11 20:23:53
widze ze kazdy teraz sie ociaga z wydawaniem paczy.... najpierw Painkiller (do tej pory nie wyszlo pktv obiecane ;P) Quake4, COD2...
#0 | Nero
2006-04-11 20:27:48
#0 | sl!m
2006-04-11 20:32:18
#0 | Andrzej :)
2006-04-11 20:37:47
#0 | sl!m
2006-04-11 20:43:16
#0 | zlyy
2006-04-11 20:50:00
#0 | wolfzone
2006-04-11 21:08:18
#0 | Bieniek
2006-04-11 21:16:16
cod2patch-pb
tyle na niego czekaliscie
GG \\o/
#0 | Cappo
2006-04-11 21:21:06
#0 | sl!m
2006-04-11 21:27:15
#0 | sardyn
2006-04-11 21:49:03
#0 | Osk4r
2006-04-11 22:19:42
#0 | sl!m
2006-04-11 22:33:21
#0 | GrejT <3 Ewelinka
2006-04-11 22:41:41
#0 | [c]
2006-04-11 23:39:14
#0 | Ottar
2006-04-11 23:52:53
#0 | reaktiv
2006-04-12 00:44:12
imo nie wytrzymali napierania graczy i wydali na szybko pb+ 2 mapy i malo widoczne zmiany , zeby chwilowo zaspokoic graczy...jeszcze sie okarze ze to beta oO ... za 2miechy dostaniemy patcha 1.2final albo 1.3 -.^
#0 | f4LecZka
2006-04-12 01:51:21
#0 | reaktiv
2006-04-12 02:07:57
x800gt 2 win xD
#0 | cRIME
2006-04-12 10:19:37
#0 | mgnz
2006-04-12 10:48:57
www.iwnation.com/Forums/index.php?showtopic=21704
#0 | pecek
2006-04-12 15:34:13
szkoda ze kupiłem org teraz bym gral w cos lepszego :S