Konkurs maps.unreal.com.pl zakończony!
Zakończony został konkurs dla twórców map organizowany przez serwis maps.unreal.com.pl. Jak pisaliśmy wcześniej, główna rywalizacja odbywała się pomiędzy mapami prezentującymi najwyższy poziom, czyli DM-Furio Kaki oraz DM-Dystopia Charona. Mapy na przemian obejmowały pierwsze miejsce, aż wreszcie, ostatecznie 0.06 punkta zadecydowało o wygranej. Zwyciężył Kaka i jego industrialna mapa DM-Furio!
Rozstrzygnięcie jest o tyle sensacyjne, że jest to pierwszy konkurs Charona, w którym nie zajął on pierwszego miejsca. Widocznie brak ostatnich szlifów na DM-Dystopia przechylił szalę zwycięstwa na korzyść DM-Furio. Charon, zapytany przeze mnie, czy nie jest zaskoczony wynikiem, zapewniał mnie, że byłby zaskoczony, gdyby było inaczej. Jak twierdzi - ''niedokończonymi mapami nie wygrywa się konkursów''. Tak też się stało. Kolejną niespodzianką jest brak Ravena w pierwszej trójce. Trzecie miejsce i niespodziewanie wysoka ocena przypadły mapie DM-Chainless Deadkatza. Ostateczne wyniki prezentują się następująco:
Miejsce | Ocena | Mapa & Autor
1.(8.88) DM-Furio by Kaka
2.(8.82) DM-Dystopia by Charon
3.(8.00) DM-Chainless by Deadkatz
4. (6.63) DM-RP-1on1-Eneida by Raven
5. (5.12) DM-Metallum by Deadkatz
6. (4.37) DM-Crone by Deadkatz
7. (4.33) DM-Stud by rnlp
8. (4.09) DM-KingSize by Preki
9. (3.50) DM-Tarydium by Preki
Wszystkim twórcom gratulujemy i życzymy powodzenia w dalszej działalności.
maps.unreal.com.pl
#0 | macabre
2006-05-25 06:46:41
#0 | Pajda
2006-05-25 14:33:09
#0 | Charon
2006-05-25 16:45:39
Więcej...flip('4f6243df8f_1');
Kwestie poziomu wykonania, umiejętności, znajomości technik - zależą tylko i wyłącznie od samego twórcy i jego samozaparcia, aby poznać dobrze edytor i wiedzieć co i jak można z nim zrobić.
Jeśli chodzi o rzeczy czysto praktyczne, a mam tu na myśli placement i szeroko rozumiany gameplay - są to rzeczy, które przychodzą najpóźniej. Nabyć je - to jest to sedno. Przeważnie maperzy nie zajmują się graniem, jeśli już to 4fun, z botami. Dlatego w takim przypadku duże znaczenie ma kontakt z graczami, wyciąganie wniosków z tego co mówią - i po prostu z mapy na mapę robienie coraz lepszych rzeczy. Co do samych graczy - nie zawsze im się po prostu chce, i przeważnie zainteresowanie z ich strony, jako społeczności, jest małe. Dzięki Bogu są nieliczne wyjątki.
Najlepiej byłoby, gdyby maper był graczem czołowego klanu - wtedy gameplay na jego mapach byłby niekwestionowany. Gdyby jednak był graczem, mógłoby mu braknąć czasu na edytor:P Poza tym zwykle ludzie decydują się na editing, bo samo granie nie ciągnie ich aż tak bardzo, aby mu się poświęcić. I tak jest w przypadku 95% maperów, lepszych i słabszych.
Ocenianie map w konkursie Pitera faktycznie pozostawiało wiele do życzenia. W końcu, gdyby decydowały głosy publiki, wygrałaby niegrywalna (fps, layout) przeróbka decka;) A tak wygrała śmieszna mapka 4fun ze śmiesznym layoutem i niemal przypadkowym placementem:P Obiecuję, że już nigdy nie zrobię czegoś takiego jak Restless;)
Poza tym, nawet najlepsi z nas, nadal uczą się i nabierają doświadczenia. Szkoda tylko, że tak późno.
#0 | Vanson | off
2006-05-29 11:25:04