John Dean odpowiada
Planetquake to serwis, jak sama nazwa wskazuje, skierowany przede wszystkim do fanów Quake'ów i innych gier ze stacji id Software. Dnia wczorajszego ukazał się tam wywiad z Johnem Deanem, człowiekiem odpowiedzialnym za sztuczną inteligencję botów w jakże cieszącym się popularnością Enemy Territorry: Quake Wars. Dla przypomnienia dodam, że pełna wersja będzie miała swoją światową premierę niedługo, bo już 28 września.
Dean swoją zabawę ze sztuczną inteligencją rozpoczął w chwili debiutu poczciwego Quake'a 1. Następnie wraz z kolejnymi częściami wstrząsu hobbystycznie tworzył różne modyfikacje mające poprawić zachowanie się komputerowych przeciwników. Gdy światło dzienne ujrzał Return to Castle Wolfenstein, John zasmakował w grach zespołowych. Zirytowany brakiem botów stworzył własny projekt - FritzBot, który przeniósł również później z powodzeniem do klasycznego ET. To właśnie dzięki modyfikacjom do tych gier zyskał pogłos i zwrócił uwagę panów z id, którzy zaproponowali mu pracę przy swoim najnowszym dziecku.
Wywiad jest bardzo ciekawy, czyta się go przyjemnie. Całość, jak przystało na planetquake, dostępna jest w języku angielskim. Zapraszam do lektury!
Interview with John Dean: Quake Wars AI
planetquake
#0 | raul
2007-09-15 18:13:53
A ja dla przypomnienia dodam, że w Polsce 5go października ;)