Hayabusa wyjaśnia...

Dostosuj

Hayabusa wyjaśnia...

Przeglądając dzisiaj polskie strony poświęcone sportom elektronicznym, napotkałem się na bardzo ciekawy artykuł napisany przez jednego z administratorów serwisu Heyah Cybersport - Janusza 'Hayabusę' Kubskiego. Dość obszerny artykuł noszący nazwę "Polscy sponsorzy nie dorośli do...", odnosi się wprost do sytuacji, która panuje na polskiej scenie sportów elektronicznych. Otóż jak się można domyślić Janusz Kubski przybliża nam własny pogląd na sytuację krajowych organizacji oraz drużyn.

Artykuł powstał nie bez przyczyny. Są w nim zawarte odniesienia także do ostatniej sytuacji, jaka miała miejsce w zespole UltraFrag. Przypominam, że organizacja w ostatnim czasie straciła sponsora tytularnego - firmę gGear, która wycofała się ze wspierania drużyny. Janusz w swojej pracy wspaniale posługuje się zdobytymi doświadczeniami w ekipe Pentagram G-shock, którą jeszcze nie tak dawno temu dowodził.

Janusz Kubski - Polscy sponsorzy nie dorośli do...

W artykule zawartych jest także wiele cennych informacji oraz rad dla młodych zespołów. No i przede wszystkim, poruszony dogłębnie jest temat finansów, jakie sponsorzy muszą ponosić podejmując współpracę z pewną organizacją gamingową. Nie przedłużając, zapraszam do lektury.

Heyah Cybersport

KomentarzeKomentarze

  • fur1

    #0 | fur1

    2006-12-05 00:05:53

    Warto przeczytac. Duzo w tym prawdy :P
  • yeltzyn

    #0 | wzf | yeltzyn

    2006-12-05 00:58:11

    O Boże kolejny \"\"\"autor\"\"\" (...) popełnienia tego artykułu (...) n/c!
  • Pajda

    #0 | Pajda

    2006-12-05 02:42:47

    Musze przyznac, ze 8-12 tysiecy zeby jedna druzyne wyslac to nawet ja bym mial problemy ze zlozeniem takiego kosztorysu, a i tak sie na mnie dra, ze ostro przesadzam :P
  • cyper

    #0 | ee #eeeee-sports

    2006-12-05 08:33:25

    Co prawda, to prawda, ale faktem jest, że Polscy gracze, także nie dorośli do bycia sponsorowanymi drużynami, tak jak to napisał FOMFNY w jednym ze swoich artykułów. Pytanie kiedy gracze/sponsorzy dojrzeją na tyle, aby poważnie podejść do sprawy?
  • e2

    #0 | edwa

    2006-12-05 08:39:29

    Dość popularny zwrot. Stosuje się go, gdy ten artykuł nie jest pisany dla własnego \"widzi mi się\", ale dla skomentowania jakiejś sytuacji.
  • szefo

    #0 | boogie

    2006-12-05 12:42:22

    albo ja jestem slepy albo wszyscy ktorzy czytaja arta i mowia ze duzo w nim prawdy
    haya badz tak dobry i dodaj do artykulu jakies dane prezentujace mozliwosci marketingowe klanow, a pozniej rozpisuj sie na temat podpisywania umowy przez nie, bo umowa gowno zmieni, dalej sponsor bedzie niezadowolony bo tak jak wspomnialem wczesniej mozliwosci marketingowe polskich klanow sa gdzies na poziomie blogow nastolatkow - tyle samo hitsow

    klany na siebie NIE ZARABIAJA reklama sponsorska, bo nie potrafia, wiec mozemy sobie dyskutowac o umowach, a najpierw niech sie klany otrzasna ze nie zasluguja na polowe tego co juz obecnie maja, a wyglada to jak wyglada tylko dlatego ze niektore firmy dalej wierza ze cos sie zmieni i ze z czasem sponsoring przyniesie korzysci - ggear przestalo wierzyc i chwala im za to bo jak dlugo mozna pompowac kapuste w deficytowe przedsiewziecie

    nie bede tu przedstawial wyliczen co do kosztow jakie moze poniesc sponsor w porownaniu do efektow jakie z tego bedzie mial, ale uwierzcie mi na slowo stosunek jest jak 4:1 na korzysc klanow

    za duzo klanow dostaje wafle za ktore nic sie nie staraja promowac sponsora i koleczko sie zamyka - jedynym rozwiazaniem jest kilka mocnych druzyn z mocnymi sponsorami, ktorzy nie rozdrabniaja sie na malutkie teamy ktore gowno im przynosza

    i konkluzja taka - poza top20 amoze nawet top 10 jesli o cs\'ie mowa nie ma sensu nawiazywac rozmowy o jakikolwiek sponsoring - JAKIKOLWIEK

    mocne imho
  • SweepeR

    #0 | SweepeR

    2006-12-05 12:57:07

    Nikt inteligentny chyba sie nie ludzi, ze bedac poza top10 moze miec jakikolwiek sponsoring ;) (chyba, ze darmowe bnc albo inne pierdoly, ktore nikogo nic nie kosztuja)
  • fur1

    #0 | fur1

    2006-12-05 15:18:36

    Zeby grac na jakims poziomie trzeba miec jakies warunki. Uwazasz ze ktos poswieci sie i bedzie gral 12h dziennie za koszulke? Mysle ze jezeli sponsor spelni oczekiwania to gracze odwdziecza sie tym samym. Zreszta pewnie mozna w umowie wymagac jakis wynikow.
  • grubyBubu

    #0 | jakub m.

    2006-12-05 17:16:08

    Tylko trzeba dojść do etapu takiej rozmowy. Imo sa warunki spelnicie dostaniecie to to to i to nie spelnicie dostaniecie to (albo nic) i tyle :)
  • szefo

    #0 | boogie

    2006-12-05 17:50:04

    \"Uwazasz ze ktos poswieci sie i bedzie gral 12h dziennie za koszulke?\"

    Uwazam ze gralem 3-4 lata na wysokim poziomie i robilem to dla przyjemnosci. Dlaczego nagle na oko 80% klanow nie umie juz tego robic dla przyjemnosci tylko dla floty? Ja prosilem tate i mame, a jak nie mieli to babcie i jakos na lany jezdzilem. W team poland zagralem 2 mecze w wawie, na ktore wydalem kase z wlasnej kieszeni, na 3 kasy juz nie mialem wiec nie pojechalem, ale nie plakalem ze nie mam sponsora, a jednak gralem te kilka godzin dziennie. Jak sie nie chce poswiecac to sobie znajdz inne hobby - taka jest rzeczywistosc, nikt nie kaze ci sie poswiecac.

    \"Mysle ze jezeli sponsor spelni oczekiwania to gracze odwdziecza sie tym samym. \"

    Nie no jasne, ja od razu moge podac swoje warunki. 3-4 grafiki na stronie zmieniane na zyczenie, zero konkurencyjnych reklam, wyniki na poziomie top8, spraw umowy nie poruszam ale mam taka gotowa w biurku. I co teraz taki klan za przykladowe 500 zl na miesiac jest mi w stanie dac? Uswiadomic cie? 200 hitsow to wynik wysoki :D Bez zaglebiania sie w liczenie za 200 hitsow moge sie spodziewac zlozenia 1 jednego zamowienia za 130 zl na ktorym marza wynosi okolo 35-40 zl bez podatku. Gdzie moje pozostale 460 zl zainwestowane w klan? I nie ludz sie ze w pamieci graczy, ktorzy kiedys skorzystaja z tej oferty.

    Nie chodzi juz nawet o rodzaj oferty sponsora, ale o to ile odwiedzin jest w stanie zapewnic taka druzyna. Skoro sa mega wyjebanymi proplayerami, a i tak gowno z tego jest to moja opiniajest taka ze to sie nie oplaca. Ten rynek jest za maly, stosunek kasy wlozonej jest niewspolmiernie wiekszy do tej wyjetej z inwestycji.

    Pokusze sie o takie stwierdzenie, ze caly ten sponsoring powinien byc raczej okreslany mianem mecenatu, bo ciezko mi znalezc duzo klanow ktore nie dostaly nic, a bardzo latwo moge wskazac firmy ktore sie grubo przejechaly na wielkich \"kontraktach\"
  • fur1

    #0 | fur1

    2006-12-05 19:33:15

    Nie wszytskie inwestycje zwracaja sie odrazu :P Obie strony musza ryzykowac inaczej sie nic nie bedzie rozwijalo. Pewnie jeszcze nie jedna firma i klan sie na sobie przejada... ale tak to juz jest :>
    Co do przyjemnosci z grania dobry jest przyklad q4. Jestem pewny ze wiekszosc polskich top playerow nie gra w to dla zabawy. Wystarczy tylko porownac scene q4 i q3. 20 osob ktore gra w czworke dla przyjemnosci mowi samo za siebie! :S Czasy sie zmieniaja i powoli kazdy zaczyna dostrzegac potencjal esportu(ten finansowy oczywiscie) :P
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

3419 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2025

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie