Gopher i Toxic wywiedzieni przez GotFrag
Toxic i Gopher - dwaj bracia i jednocześnie gracze Quake udzielili wywiadu mTw.dosowi z redakcji Gotfrag. Głównie znani oni są z gry w iCE cLIMBERS (WIII & Quake 3 multiclan), lecz nie tylko.
Ostatnio mogliśmy zobaczyć obydwu Szwedów w akcji na scenie Quake 4. W wywiadzie, panowie odpowiadają na różnorakie pytania, nawiązując do Q3 i Q4 - serdecznie zapraszamy do lektury: Wywiad
Gdzie wy teraz właściwie obecnie gracie? Czy cały klan gra z jednego miejsca, czy tylko wy dwaj (są braćmi) gracie z jednego miejsca?
gopher: tox, fox i Ja żyjemy wspólnie w jednym mieszkaniu, ale desp i reptile grają oddzielnie od siebie.
Pytanie do gophera. Jak dajesz sobie radę z powagą TDM i duelingu, jako że prawdę mówiąc wydajesz się być lepszym graczem drużynowym? Jak ćwiczysz te dwa tryby?
gopher: Zawsze wolałem tryb TDM od dueli, więc wydaje mi się że jest całkiem proste wyjaśnienie, dlaczego znacznie lepiej daje sobie radę w Quake 3 TDM niż w duelach, nie gram praktycznie żadnych dueli w tą grę. Jednakże, po graniu w Doom 3, który był w dużej części grą duelową i wygraniu QuakeCon, myślę że dueling zaczął mi się troszkę bardziej podobać!
Pytanie do toxica. Nie udało Ci się wygrać przeciwko Jibo w ClanBase EuroCup, byłeś postrzegany jako jeden z najlepszych duelerów na świecie. Czy poświęcasz swój czas na treningi 1on1, czy większe znaczenie ma wygrana w EuroCup TDM? Czy masz jakiegoś specjalnego partnera, z którym ćwiczysz duel, aby być w formie na nadchodzące CPL World Tour?
toxic: Więc, już wkrótce zacznę trenować więcej 1on1, Podszedłem do tego raczej "na lekko" po CPL Winter, Prawdopodobnie będę grał jedynie przeciwko Szwedzkim graczom przed CPL WT.
Obydwaj gracie dla SK-Gaming, w trybie duel. Czego spodziewacie się po nadchodzącym World Tour? Czego oczekujecie od siebie?
gopher: Zawsze grasz po to, aby wygrać ale aby być troszkę bardziej realnym, jeżeli chodzi o cały ten skill i talent, powiedział bym, że zajmiemy jedno z top 3-5 miejsc, w miarę możliwości.
toxic: Mój cel, to być w top 3, na jak największej ilości przystanków, ale będzie tam na prawdę ciężka konkurencja, będę się po prostu starał, aby wypaść jak najlepiej!
Czy zmiana z Quake 3 na 4 była dla was ciężka, czy daliście sobie radę, jeżeli chodzi o zmianę w różnego typu nałogach i przyzwyczajeniach?
gopher: Zaadoptowaliśmy się bardzo szybko, ponieważ gra jest bardzo podobna do Quake 3, lecz zawsze są jakieś szczegóły, nad którymi można popracować.
toxic: Uważam, że to prawie że ten sam styl gry, tą dużą różnicą jest to, że średni gracze są lepsi w Q4 niż byli w Q3, wydaje mi się że to przez obszar trafień.
Pytanie do gophera. Czy granie w Doom III przed Quake IV Ci pomogło, skoro obydwie gry są zbudowane na tym samym silniku?
gopher: Myślałem, że tak właśnie będzie, ale jeśli mam być zupełnie szczery - nie był bym tego taki pewien, Quake 4 jest bardzo różny od Dooma 3, głównie poprzez crouchsliding (ślizganie podczas kucania) i walkę, która jest po prostu inna, z powodu totalnie innego balansu broni.
Jak uważacie, co było powodem decyzji CPL, aby użyć monitorów TFT, zamiast starych dobrych CRT?
gopher: Prawdopodobnie wszyscy wiedzieli, że ten nadejdzie prędzej czy później, po prostu wielka szkoda, że musiało się to stać już teraz, kiedy to nowa technologia nie jest jeszcze na to gotowa.
Które zmiany w Quake IV zmienili byście, aby uczynić z niego lepszą grę?
gopher: Mógłbym prawdopodobnie napisać tu całą biblię, w odpowiedzi na to pytanie, ale nieco to skrócę. Najistotniejszą zmianą, jakiej potrzebuje Quake to obszar trafień; zaczyna to być niezmiernie frustrujące, kiedy to odskoczenie od rakiety mimo wszystko kończy się śmiercią. Rakiety powinny być szybsze, tak aby mapy przestały być ściśnięte tylko dlatego, że RL nie jest na tyle dobra aby prowadzić bliską wymianę. Hyperblaster powinien być bardziej użyteczny do czegoś więcej niż tylko spamu a LG i Rail powinny mieć bardziej dźwięczne odgłosy. LG powinien odrzucać do tyłu, nie unieruchamiać, shotgun natomiast również powinien odrzucać przeciwnika do tyłu. To jest te kilka zmian, które przychodzą mi w tej chwili do głowy.
Jako żę obydwaj graliście na pro-q3dm6 ad nauseam, czy uważacie że konwersacja mapy dla Quake IV jest dobra, czy był to zły pomysł konwertować stare mapy do nowego silnika gry?
gopher: Nie powinno być żadnych starych map w nowej grze, Ja tego po prostu nie lubię. Jeśli chodzi o konwersacje do Q4, wydaje mi się że jest ok, lecz nie możność zrobienia skoku bridge-rail "po normalnemu" zabija tę mapę.
toxic: Ja myślę, że dm6 to świetna mapa, możesz grać na nią różnymi stylami. Wydaje mi się, że chcę po prostu z powrotem dm6 w Q4.
Które mapy chcieli byście przekonwertować do Quake IV, aby znów móc na nich zagrać?
gopher:: żadnej
toxic: Dm6 i hub3
Kiedy obydwaj rzucicie granie w gry wideo na dobre, czy mierzycie aby podwyższać swój poziom w profesjonalnej karierze gamingowej?
gopher: Prawdę mówiąc, nie zastanawiałem się nad tym, prawdopodobnie jeśli nie będzie żadnych gier, z których będę czerpał przyjemność, czas pokaże!
toxic: Tak długo, jak będzie mi to sprawiało frajdę.
Jak przewidujecie umiejętności Fatal1ty'ego w nadchodzącym World Tour, biorąc pod uwagę, że nie dowiódł jeszcze swoich umiejętności w Quake IV?
gopher: Jestem pewien, że sprawi się dobrze, ale będzie to bardzo interesujące patrzeć JAK dobrze.
Mając do wyboru Vo0 i Fatal1ty - który z nich waszym zdaniem zagra lepiej w tegorocznym World Tour?
gopher: Ciężkie pytanie, ale zmuszony jestem powiedzieć, że będzie to fat.
XBattle czy Q4Max?
gopher: Q4Max
toxic: Q4max
Rail czy Shaft?
gopher: Rail
toxic: Rail
Tłumaczenie:
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
Wersja oryginalna wywiadu w języku angielskim:
![Niemcy](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/de.gif)
GotFrag
#0 | ikzzZ
2006-02-14 20:56:02
#0 | mtheus
2006-02-14 21:01:16
#0 | FervenT
2006-02-14 22:33:55
;)
#0 | enjoy
2006-02-15 00:43:00
#0 | j0k3r
2006-02-15 06:47:37
...masz link do gotfrag a wywiad jest na 1 stronie.
#0 | mysi
2006-02-15 10:50:58
trzeba promować takie texty, aby w przyszłości było więcej takich \"avków i skubich\" w Polsce :))
#0 | raul
2006-02-15 11:06:09
#0 | j0k3r
2006-02-15 11:17:16
kolejny na celowniku: j4rno
#0 | sonny
2006-02-15 11:47:57
#0 | enjoy
2006-02-15 12:59:10
#0 | mysi
2006-02-15 14:00:48
#0 | Kha!n
2006-02-15 14:11:38
#0 | j0k3r
2006-02-15 15:15:37