Fear Factory X-Fi traci Enemy Territory
Chyba ostatnią rzeczą, o jaka fani mogli podejrzewać organizację Fear Factory X-Fi było rozstanie się z jej zespołem Enemy Territory. A jednak, zespół Warriors of Wolfenstein od lat związany z Fabryką Strachu, a teraz będący o dwa kroki od historycznego sukcesu - wygrania ClanBase EuroCupa Enemy Territory - będzie od teraz reprezentował barwy portugalskiej organizacji k1ck eSports.
Skład zespołu
wiesiek
Frag'Stealer
dvk3
Xanah
wiaderko
Templar
n00n
Z dniem dzisiejszym stare już Warriors of Wolfenstein opuszcza multiklan Fear Factory po 2 letniej przygodzie w tej organizacji. Na samym początku chciałbym bardzo podziękować całej organizacji za umożliwienie nam wyjazdów na wiele lanów a w szczególności dwóch najważniejszych dla naszej drużyny (PGA 2006 oraz CPC2 ). To właśnie dzięki temu wsparciu mieliśmy możliwość pokazania się. Wszystko co piękne kiedyś się jednak kończy. Powód naszego odejścia jest bardzo prosty: brak sponsoringu na kolejne edycje turnieju w Holandii - tak na łamach serwisu et.owned.pl tłumaczył taką a nie inną decyzję drużyny Rafał "Wrobel" Maćkowiak.
Rozstanie nie przebiegło w najmilszej atmosferze (jak to już w polskim esporcie bywa). Na stronie Fear Factory znajdziemy drobną słowną przepychankę pomiędzy Wroblem a menadżerem multiklanu - Mit0sem. Jak nietrudno zgadnąć, powodem konfliktu były pieniądze, a raczej ich brak, bowiem Fabryka Strachu nie chciała w całości sfinansować wyjazdu swojego zespołu na holenderski lan Crossfire Challenge 5. Najwyraźniej Wrobel, wiesiek i spółka dostali od Portugalczyków gwarancje pokrycia kosztów ewentualnego wyjazdu do Enschede.
Crossfire ; Fear Factory X-Fi
#1 | arm
2008-11-13 10:43:43
#2 | rml
2008-11-13 10:47:33
Tyle że tutaj Wroble by mogły odegrać sporą role na turnieju.
#3 | sofiaN1
2008-11-13 11:37:00
#4 | zZz
2008-11-13 11:44:16
#5 | vicek
2008-11-13 11:45:21
#6 | arm
2008-11-13 12:34:24
#7 | arm
2008-11-13 12:36:51
#8 | lecho
2008-11-13 14:21:45
#9 | chelmianin
2008-11-13 14:25:07
#11 | Blade
2008-11-13 15:09:40
#12 | malczik
2008-11-13 15:16:41
#13 | Artlight
2008-11-13 16:15:45
To jest wlasnie mentalnosc wielu graczy, ktora jednak Piotrek powinien znac i zabezpieczac sie kontraktami. Jechali dlugo na wsparciu FF i marce FF, ktora ich integrowala. Jak cos ugrali to byebye i maja gdzies, ze moze wypadaloby teraz spalcic FF otrzymany support osiagnietym wynikiem i ew. potem szukac nowego domu.
#14 | vicek
2008-11-13 16:28:35
#15 | Artlight
2008-11-13 16:32:56
#16 | lab
2008-11-13 16:39:36
#17 | lab
2008-11-13 16:40:10
#18 | lab
2008-11-13 16:42:10
#19 | lab
2008-11-13 16:43:47
#20 | Wrobel
2008-11-13 21:08:05
#21 | Wrobel
2008-11-13 21:25:37
#22 | Fronki
2008-11-13 23:12:17
moje pytanie - po co, jeśli jest jasno powiedziane (komentarz mitosa) ze drużyna nie dostanie kasy na kolejny wyjazd do holnadii, reaktywować skład pod tagiem FF?
ps. nie trzeba byc nostradamusem zeby przewidziec ze wrobel bedzie chcial jechac...
#23 | Artlight
2008-11-13 23:19:03
Piszesz o wygranych lanach, a ja Ci napisze: who cares?
Smiem twierdzic, ze daleko lepiej od Ciebie potrafie ocenic medialnosc danych platfrom. Obawiam sie, ze nie zdajesz sobie sprawy, ze zadna polska topowa organizacja nie chcialaby miec dywizji ET, nawet za darmo. To, ze Mitos dawal Wam jakikolwiek support, to byl jego \"kaprys\".
Prawda jest brutalna, medialnie ta scena lezy i nawet jak wygracie EC to dla mnie jest to zdecydowanie mniej istotne niz sam awans CSa na jednen z waznych lanow w PL.
Powinno Ci to dac do myslenia, bo pisze to czlowiek, ktory prywatnie uwaza ET za jedna z najlepszych gier fps eSportowych ever.
Nic mi do tego jak Wam bylo w FF. Czytalem jedynie kiedys w komentach na stronie FF Wasze odpowiedzi pod newsem dotyczącym przekazania kart dzwiekowych dla dyw. CSa i sie zastanawialem, na jakim swiecie Ci ludzie zyja.
#24 | Wrobel
2008-11-13 23:45:30
Piszesz o wygranych lanach, a ja Ci napisze: who cares? -
: niczym innym odpłacić się nie możemy, chyba,że mówisz tutaj o zdjęciach czy promocji drużyny, to się zgodze.
Smiem twierdzic, ze daleko lepiej od Ciebie potrafie ocenic medialnosc danych platfrom. -
: Ameryki nie odkryłeś, wszyscy bardzo dobrze wiedzą,że Enemy Territory nie jest grą medialną i każdy z nas jest tego świadomy. Nie gramy w te gre dla pieniędzy, tylko dla własnej przyjemności.
Obawiam sie, ze nie zdajesz sobie sprawy, ze zadna polska topowa organizacja nie chcialaby miec dywizji ET, nawet za darmo. -
: też jestem tego świadomy, dlatego nigdy nie pisałem do żadnej innej polskiej organizacji.
To, ze Mitos dawal Wam jakikolwiek support, to byl jego \"kaprys\". -
: może i to był jego kaprys, dlatego staraliśmy się grać jak najlepiej i promować drużyne w podziękowaniu za ten jego \"kaprys\".
Prawda jest brutalna, medialnie ta scena lezy i nawet jak wygracie EC to dla mnie jest to zdecydowanie mniej istotne niz sam awans CSa na jednen z waznych lanow w PL. Powinno Ci to dac do myslenia, bo pisze to czlowiek, ktory prywatnie uwaza ET za jedna z najlepszych gier fps eSportowych ever.
: Ja to też rozumiem i nie wiem dlaczego porównujesz tutaj CSA do ET. W tej pierwszej jest do wygrania znacznie więcej pieniędzy i większy nakład sponsorów czego skutkiem jest większa ilość graczy,klanów, turnieji etc. Logiczne więc,że wygląda to zupełnie inaczej.
Nic mi do tego jak Wam bylo w FF. Czytalem jedynie kiedys w komentach na stronie FF Wasze odpowiedzi pod newsem dotyczącym przekazania kart dzwiekowych dla dyw. CSa i sie zastanawialem, na jakim swiecie Ci ludzie zyja. -
: czytałem też w życiu bardzo wiele różnych \"dyskusji\". Widzisz Artlight tym się różnimy,że ty nie patrzysz na to wszystko oczami zwykłego gracza, tylko menadżera. Dla Ciebie ważne są inne aspekty , np. promocja, marketing itp( Tak mi się przynajmniej wydaje). Sam bardzo dobrze wiesz,że gracz postrzega to wszystko zupełnie inaczej i inne rzeczy mają dla niego wartość priorytetową. Trzeba też czasem dostrzegać w tym nutke ironii. My z tego nie mamy pieniędzy, inni mają, chyba właśnie tutaj jest ta zasadnicza różnica :)
Wszystko to co piszesz jest prawdą, niestety nie każdy tak potrafi :) Przeczytaj może co napisałem w oświadczeniu i potem komentarze \"innych osób\". Wydaje mi się,że nasze zachowanie było bardziej odpowiednie. Pozdrowionka
#25 | Wrobel
2008-11-13 23:54:48
moje pytanie - po co, jeśli jest jasno powiedziane (komentarz mitosa) ze drużyna nie dostanie kasy na kolejny wyjazd do holnadii, reaktywować skład pod tagiem FF?
- Po to,że nie zawsze kasa się liczy. Miałem bardzo dobry kontakt z Borsukiem i to głównie albo może i wyłącznie dzięki niemu tak długo graliśmy pod Tagiem FF. Jak pewnie dobrze wiesz od dłuższego czasu większość ważnych decyzji podejmowałem ja samemu, bądz z Wieśkiem. Nawet pare dni temu rozmawiałem z Borsukiem,że zostaniemy w Fear Factory już do samego końca naszej wspólnej gry. Niestety zaszły takie, a nie inne okoliczności i większość osób chciała odejść. Dałem wolną ręke n00nowi i załatwił wszystko za mnie, za co mu dziękuje :) Czasem trzeba zamknąć dany rozdział i rozpocząć coś innego.
#26 | lab
2008-11-14 00:04:39
Sorry, ale co ty mozesz o tym wiedziec? Nie bedziemy trabic przeciez wokoło jakie mamy plany, bo to mijałoby sie z celem.
#27 | Fronki
2008-11-14 00:10:29
wiedziales od poczatku ze kasy nie bedzie ale mimo to chciales grac w ff, jak mitos zaproponowal wbrew ustaleniom wcześniejszym ze moze czesc kasy dolozyc to jednak bylo to za malo i odeszliscie?
chce zebys mnie teraz dobrze zrozumial - rozumiem ze jak ktos daje wam jablko a drugi ktos pol tego jablka to wezmiecie cale jablko - na tym polega konkurencja i bron boze nie odbieram wam prawa wyboru lepszej oferty (czy to jest fair, czy nie - nie oceniam), tylko nurtuje mnie nastepujaca kwestia czego Mitos sie spodziewal, jakie mial plany odnosnie ff.et etc (bo w sumie moje pytanie z poprzedniego posta bylo do niego kierowane - choć tak nie zabrzmiało :))
#28 | Wrobel
2008-11-14 00:13:55
#29 | Fronki
2008-11-14 00:15:37
lab, przemyśl 2x zanim odpiszesz :P
#30 | Wrobel
2008-11-14 00:19:27
#31 | ZACKy
2008-11-14 00:29:38
#32 | khaard
2008-11-14 01:44:11
#33 | FF|czarny
2008-11-14 10:18:27
#34 | Artlight
2008-11-14 15:41:41
\"Ty oceniasz negatywnie to co napisał Mitos, jak pewnie wielu innych, a moim zdaniem to błąd. Jeśli poważny, zaprawiony w bojach manager, tak się zachowuje, to oznacza tylko jedno... zabolało go mocno. Jeśli zabolało, to znaczy, ze mu serio zależało.\"
Potem pisałem długo o tym, jaka to szkoda, ze w ET nie grają ludzie z AA. I na koniec:
\"Napisałeś, ze nie patrzę oczami graczy, mylisz się, nie zbudujesz dobrego zespołu jeśli nie próbujesz dostrzec sytuacji z ich punktu widzenia. Wiesz natomiast, na czym polega Twój problem (nie tylko Twój)? Że nie potrafisz, chociaż czasami, spojrzeć oczami managera.\"
Dlaczego w ogóle zdecydowałem się komentować tego newsa? Ano pewnie z tego samego powodu, dla którego Mitos palnął parę średnio wyważonych zdań - po prostu byliśmy tymi nielicznymi, którzy myśleli z sympatia o scenie ET i którym na tej scenie w jakiś sposób zależało. Przecież zaczynało się robić ciekawie, 2 pl zespoły w topie EC. Jedna znana marka już obecna na scenie, jeśli pojawiła by się druga, mogłaby się zacząć ciekawa medialnie rywalizacja. Potem jeszcze kilka kroków, parę rozmów w kuluarach lanów i... kto wie. Niestety, są magicy którzy potrafią zrobić cuda, mając do dyspozycji coś, czego się nie da oglądać (patrz scena AA), a są tacy, którzy mając świetną platformę potykają się jedynie o ręce wyciągnięte do nich z pomocą.
#35 | Wrobel
2008-11-14 16:18:31
Może i masz racje, jednak jeżeli tak się zachowuje osoba, której zależy ( nie mówie tutaj nawet o tej sytuacji ) to trzeba sobie samemu zadać pytanie, na czym mi tak naprawde zależy i w jaki sposób chce to osiągnąć?
\"Napisałeś, ze nie patrzę oczami graczy, mylisz się, nie zbudujesz dobrego zespołu jeśli nie próbujesz dostrzec sytuacji z ich punktu widzenia. Wiesz natomiast, na czym polega Twój problem (nie tylko Twój)? Że nie potrafisz, chociaż czasami, spojrzeć oczami managera.\"
Pewnie masz racje,że nie każdy potrafi patrzeć oczami managera. Jeżeli jednak jesteś managerem to powinieneś mieć czas na zbudowanie właśnie takich relacji,których tutaj kompletnie nie ma. Ja do tego wszystkiego podchodze z lekkim uśmieszkiem :) Niestety jak po dwóch latach grania dla kogoś i reprezentowania jego barw, czyta się potem w komentarzu kpiny i wypisywanie jaki to ja byłem dobry a wy źli, to człowiek własnie wtedy sobie sam może zadać pytanie : ile to wszystko było warte? :) Jak kogoś coś bardzo boli, bądź też ma o coś pretensje , mamy telefony i zawsze można zadzwonić a nie wypisywać takie rzeczy publicznie.
Co do Twojego ostatniego akapitu to się do końca nie moge zgodzić. Mineły 4 edycje największego lana ET i tylko jedna polska drużyna pojawiła się w Holandii. Jeżeli w Twoim odczuciu obecna rywalizacja ( która zaczęła się już w 2005/20006 roku ), coś w tym aspekcie zmienia to możesz odpowiedzieć co? W 2006 roku na PGA dostarczyliśmy chyba dosyć emocji wszystkim tym, którzy śledzili to co się działo. Skończyło się na tym,że tylko jedna z drużyn pojechała do Holandii, nikt się tym zjawiskiem nie zainteresował, więc chyba nie było ono na tyle medialne, czy też ważne. Te kilka kroków i rozmów mogą się zacząć wtedy, kiedy już nie będzie o co walczyć w ET.
#36 | Artlight
2008-11-14 17:37:47
Dlugo myslalem ze z ET juz nic nie bedzie. Potem zobaczylem na to co zrobila w tym roku scena AA. Oni chyba nie wiedzieli, ze nie maja szans ;]
#37 | Blade
2008-11-14 18:21:43
#38 | smajl
2008-11-14 20:39:15
szkoda że tak się stało, bo mogliście coś tam ugrać na tym CC5. niemniej jednak popieram Wrobla. osoba taka jak mitos nie powinna pisać takich rzeczy na swojej stronie, gdyż widać w tych jego komentarzach, że nie może się pogodzić z tym, że odeszli. a przede wszystkim tak jak Wróbel napisał, są telefony, gadu-gadu itd. jak dla mnie flejmowanie to nie jest dobry ruch, mimo tego, że jest rozgłos.
#39 | ss|termit
2008-11-14 21:24:06
a powaznie cenie Mitosa, cenie Wrobla, rozumiem motywy dzialania jednego jak i drugiego, ciezko wywarzyc kto ma wiecej racji, jak mawial moj jeden szurniety profesor na PK \"ciezko porownywac sterte gazet do guzikow\"
mozna wymagac od kogos lojalnosci tylko jak dlugo ? jak dlugo splaca sie kredyt zaufania ? itd
#40 | JC
2008-11-14 23:49:04
#41 | Wrobel
2008-11-15 02:04:46