ET:QW SDK na horyzoncie!
Na oficjalnej stronie społeczności Enemy Territory: Quake Wars pojawiła się notka Jareda 'jRAD' Hefty, który obejmuje posadę programisty w Splash Damage. jRAD odpowiada głównie za linijki kodu wchodzące w skład interfejsu gry oraz wszelakich dodatków do tytułu. Tematem owego newsa jest nic innego jak SDK (Software Development Kit - Zestaw Do Samodzielnego Rozwoju Oprogramowania). Dzięki niemu to już sama scena będzie mogła pracować na zbalansowaniem gry, aby rozgrywka była bardziej wyrównana. SDK zawiera bowiem w sobie kod źródłowy większości elementów gameplayu, które będą mogły być modyfikowane.
Pierwsze spojrzenie na SDK do ET: QW
SDK zawierać będzie:
- Część aktualnego kodu C++ gry, dzięki któremu można będzie modyfikować np. fizykę gry, broni, interfejs, właściwości klas. Praktycznie wszystko, co chcemy.
- Przykładowe mapki, które w prosty sposób pomogą nam zrozumieć, jak pisać skrypty odpowiedzialne za np. przejazd MPC z miejsca do miejsca, czy hakowanie generatora.
- Wysokiej jakości media wykorzystane do generowania mega tekstur.
- Będzie można wykorzystywać customowe modele/elementy graficzne przy produkcji map.
- Narzędzia do prostej edycji kody źródłowego gry.
Data wydania SDK nie jest jeszcze znana. W skrócie już niebawem do rąk graczy oddane zostanie potężne narzędzie, które sprawi, że gra stanie się jeszcze bardziej przyjazna. Pozostaje nam tylko trzymać kciuki, że wyjdzie nam to na dobre, gdyż jak sami wiecie SDK stwarza zagrożenie, że modyfikacji wyjdzie kilka i każda z nich zyska swoją rzeszę fanów, co rozłamie scenę na kilka frontów.
ET: QW Community Site
#0 | Thoro
2007-11-02 17:26:00
#0 | dnl
2007-11-02 17:58:44
#0 | raul
2007-11-02 18:17:12