ET: QW na targach E3

Dostosuj

ET: QW na targach E3

Enemy Territory: Quake Wars to gra, na którą czekają wszyscy fani "zwykłego" ET, a także amatorzy innych rozgrywek sieciowych. Wydaje się bowiem, że znajdą się w niej dobre, sprawdzone elementy z kilku innych produkcji online, np. z Battlefielda 2. Z wieloma innowacjami, oraz wciąż starym, dobrym kilmatem ET, może stać się godną kontynuatorką serii. Na trwających aktualnie targach E3 zaprezentowano najnowszy trailer QW (download), pokazujący już rozgrywkę w swojej prawdziwej postaci. Gwoli przypomnienia - będziemy mieli możliwość wcielenia się w jedną z dwóch stron konflitku, Marines albo Stroggów, co daje niesamowite możliwości.

Co nowego pokazano na stoisku Activision? Przede wszystkim intensywną walkę i złożoność rozgrywki. Będzie nam dane grać na naprawdę dużych mapach, umieszczonych w różnych strefach środowiskowych - w lasach, terenach pustynnych czy zaśnieżonych wyżynach. Udało się to zrobić dzięki opracowanej przez Johna Carmacka technice MegaTexture, tworzącej jedną gigantyczną teksturę, co znacznie obniża ilość pamięci wymaganej do wczytywania terenów. Warto wspomnieć, że do czynienia z tą innowacją mieliśmy już przy Quake'u 4, teraz jednakże ma to być o wiele bardziej rozbudowane.

Każda mapa będzie podzielona na kilka terytoriów, a na każdym z nich z kolei będzie do wykonania szereg zadań. Misja z prezentacji opierała się na zwykłym opanowaniu terenów zajętych przez Stroggów. GDF (Global Defense Force, czyli po prostu marines) musieli m.in. zbudować most następnie przeprawić się na drugą stronę i wybudować command post. Wydaje się więc, że tu będziemy mieli więcej zapożyczeń z samego ET, obfitującego w szybką rozgrywkę, wymagającą jednocześnie zmysłu taktycznego.

Wspomniana taktyka również się zmieni, albowiem wprowadzone zostaną pojazdy, m.in. samoloty, mechy czy odpowiedniki humvee. Stwarza to możliwość zorganizowania desantu na teren wroga poprzez skok ze spadochronem, czy też szybki rekonesans za pomocą buggie. Ponoć sam system sterowania tymi zabawkami ma być bardzo realistyczny, co z kolei zwraca grę ku BF2.

Cóż, mam bardzo mieszane uczucia. Z jednej strony to może być świetny shooter online, bardzo złożony i przez to stwarzający wiele możliwości rozgrywki; z drugiej strony znacznie odbiega od Enemy Territory, wydaje się, że tzw. "spam" będzie tu na porządku dziennym i już nie umiejętności pojedynczych graczy, ale zgranie całego teamu i użycie odpowiednich środków decydować będzie o wynikach meczów. Patrzę na QW bardziej jako dodatek, umilający tylko czas wyczekiwania na RtCW 2.

Dema gry możemy się pewnie spodziewać na QuakeConie, bo premiera gry ma sie odbyć w okolicach października. Tymczasem zapraszam na nową stronę gry - enemyterritory.com. Znajdziecie tam wiele przydatnych informacji i materiałów, m.in. ważący 70 mb zestaw do robienia stron fanowskich.

* Update *
Udostępniono właśnie cztery nagrania wideo prosto z dema opisywanej gry (z gameplayu). Naprawdę warto obejrzeć! Zapraszamy tutaj.

GameSpot

KomentarzeKomentarze

  • 1
  • 2
  • tequar

    #0 | tequar

    2006-05-12 09:55:42

    Aktualna scena RTCW > ET głownie z tego powodu ze ET nie ma zadnej sceny.
  • blacktyger

    #0 | blacktyger

    2006-05-12 10:02:51

    hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahaahahahah
  • Iron

    #0 | Iron

    2006-05-12 12:06:00

    i tu sie zgadzam z `blacktyger
    ET wyszło w wersji beta. Nikt nie wierzyl w jej sukces to wyszła wogole nie przetestowana. Brak testów = bugi
  • tequar

    #0 | tequar

    2006-05-12 19:23:04

    hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
  • web1e

    #0 | web1e

    2006-05-13 07:52:19

    ET się nie starzeje tak szybko. imo lepsze klany nie przejdą na QW, widać było zresztą, jak wyszła zmiana na bf2 niektórym. Et nie wymaga dobrego sprzętu a oferuje wiele. Nie wiadomo tak naprawdę na jakich kompach pójdzie QW. Zapowiedzi to jedno, ale z reguły wydawanie takich tytułów łączy się z wychodzeniem na rynek nowych kart grafiki. No i ET mamy darmowe xDDD
  • blacktyger

    #0 | blacktyger

    2006-05-13 09:40:10

    Nie powinno smiac sie z zartow, ktore sie opowiada :(.
  • Lukin

    #0 | Lukin

    2006-05-13 14:19:07

    Warto wspomnieć, że do czynienia z tą innowacją mieliśmy już przy Quake\'u 4, teraz jednakże ma to być o wiele bardziej rozbudowane.

    Bzdura. Zalążki technologii MegaTexture były w silniku \"Dooma 3\" i \"Quake\'a 4\", ale w żadnej z tych gier nie korzystano z tego (tzn. były jakieś tam komendy w konsoli, ale nie działały).
  • tequar

    #0 | tequar

    2006-05-13 19:16:45

    1. Nie zartowalem
    2. Chyba na swojego posta nie odpowiadam tylko na Twojego tak wiec odpowiedz zostala skierowana do Ciebie.
  • blacktyger

    #0 | blacktyger

    2006-05-13 19:21:52

    Widze, ze pojecie ironii jest Ci dosc obce wiec powiem wprost, zeby nie bylo niedomowien. Twoj post mowiacy o braku sceny et, albo ma za zadanie zapoczatkowac jakis flejm i sam nie wierzysz w to co piszesz, albo masz takie pojecia o tej scenie jak wcale. To by byla na tyle.
  • tequar

    #0 | tequar

    2006-05-13 21:34:29

    \"Twoj post mowiacy o braku sceny et, albo ma za zadanie zapoczatkowac jakis flejm i sam nie wierzysz w to co piszesz, albo masz takie pojecia o tej scenie jak wcale.\"

    Flejmy czyta sie przyjemnie, ale ja ich nigdy nie prowokuje i nigdy nie mam takiego zamiaru :); w zupelnosci wierze w to co pisze; na \"scenie\" et wysiedzialem wystarczajaco duzo czasu, tak wiec nie zarzucaj mi, ze nie mam o niej pojecia, jesli mnie nie znasz.

    W moim wczesniejszym poscie chodzilo mi o porownanie takie, ze scena ET przy dawnej i aktualnej scenie RTCW jest niczym :)

    Peace :*
  • blacktyger

    #0 | blacktyger

    2006-05-13 22:02:09

    Przy terazniejszej scenie RtCW, nawet QW ma wieksza. Ale co tam, obaj lubimy ta gre, wiec moze lepiej szukac rzeczy ktore ludzi lacza niz dziala :). A nie we wszystkim trzeba sie zgadzac.
  • tequar

    #0 | tequar

    2006-05-13 22:18:30

    Dokladnie, ale pogadac zawsze mozna :P
  • dRaZe

    #0 | Nanashi

    2006-05-14 09:08:23

    O-sensei ;)
  • arfis

    #0 | arfis

    2006-05-14 09:19:42

    Skoro Q4 poszedl [ 30-63fps ] na Celku 2.6 i r9200SE to QW tez pojdzie :P
  • Iron

    #0 | Iron

    2006-05-14 12:54:52

    moim zdaniem ET QW bedzie bardziej podobne do samego ET. Gdy widze trailery i filmiki z Game Play-a to widze bardzo podobna fizyke :) (ale moze sie myle) no i czy w bf2 byly naloty i artylerja sama z siebie, Tzn. nie kierowna przez człowieka tylko jak naszym klasycznym et. Rozdawanie ammo przez ludzi a nie na \"stojakach\" jak w bf. Moze to tylko detale ale zbliżają do et.
  • Grmx

    #0 | OFF @ Grumx

    2006-05-14 13:10:36

    hmm grafika nie powala ... a jakos same glupie zachowania typu , wchodzenie po drabince trzmyajac w rekach lornetkę... jakos mnie nie motywują aby zagrac w tą gre ;]
    sredniawka narazie :)
  • Kugar

    #0 | Kugar

    2006-05-14 16:05:29

    Iron owned xD widac ze grales w demo bf2 :) lub wogole. ammo i apteke mozna dac na dwa sposoby: trzymac w reku i leczyc/dawac ammo powoli, lub rzucic na ziemie i ktos podnosi z miejsca ale ta truga opcja przez klanowcow jest malo urzywana z racji widzianej ikony nad apteką/zasowbikiem i widac kto gdzie siedzi :)

    et:qw jest b. interesujące dla graczy serii bf ( to co robi EA & DICE przeresta ludzki tok myslenia ;| ) i nie tylko. tyle powiem jezeli ktos lubi grac w Starego ET to niech gra ( sam gralem rok ) a ci co lubią team play i \" nowe \" zabawki pójdą z tokiem ewolucji :P
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
  • 1
  • 2
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

5341 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2025

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie