ET: QW 1.4 patch wkrótce!
Jak zapowiada Paul "Locki" Wedgwood jeszcze przed świętami ma się ukazać rewolucyjny patch przeznaczony do gry Enemy Territory: Quake Wars oznaczony numerkiem 1.4. Zaraz? A co z łatką 1.3? Nie macie się o co martwić, firma SplashDamage pamięta o wszystkim. Otóż aktualizacja 1.3 ma być przeznaczona jedynie dla użytkowników zamieszkałych w Korei i wprowadzać jedynie niewielkie zmiany związane z kompatybilnością. Za to aktualizacja 1.4 ma okazać się prawdziwie rewolucyjna. Czego możemy się spodziewać w nadchodzącej aktualizacji? Wystarczy rozwinąć poniższy link.
Nowości, które wprowadzi patch 1.4
Ulepszony interfejs użytkownika
Nowy patch 1.4 wprowadzi kilka zaawansowanych zmian w interfejsie użytkownika. Pierwsza zmiana dotyczy przeglądarki serwerów. Pojawia się tutaj pojęcie 'Hot Servers'. Będą to trzy obecnie najbardziej atrakcyjne serwery dla gracza. Wyszukiwarka zakwalifikuje serwer jako 'HOT' jeśli kampania będzie się dopiero rozpoczynać a ping będzie dla Ciebie bardzo dogodny. Zostanie dodany także licznik osób oczekujących na połączenie, także od teraz zawsze będziesz już wiedział ile czasu dzieli Cię od połączenia się z serwerem.
Obsługa HUD-a będzie łatwiejsza. Wprowadzone zostaną bardziej zaawansowane i przy tym prostsze tryby jego konfiguracji. Ekran końca misji zostanie także zmodyfikowany. Będzie on informował nas ile punktów doświadczenia musimy jeszcze zgromadzić na dany "unlock" czy też jaki będzie nasz najbliższy "upgrade". Nowe pojęcie 'Personal Bests' – czyli osobiste statystyki, które pokazują najlepsze osiągnięcia przypadające na jedno życie. Od teraz zniknie statystyka 'Least Accurate Player' a w jej miejsce pojawi się 'Most Objectives Completed'.
Pojawi się także wiele mniejszych usprawnień, np. możliwa będzie identyfikacja, który Deploy należy do jakiego gracza, zawodnik dostanie ostrzeżenie, że jest namierzany przez APT, czy choćby będzie widział pasek postępu podczas "podnoszenia" przez Techniciana. Pojawią się kolorowe ikonki nad głowami osób z Twojego Fire Teamu. Admin będzie miał możliwość pauzowania rozgrywki.
Tryb pojedynczego gracza ulegnie zostanie nieco zmodyfikowany pod kątem szkolenia nowych graczy. Od teraz dostępne będzie nowy tryb treningu, który przybliży początkującym tajniki gry drużynowej i uzmysłowi jaka ona jest ważna w perspektywie osiągnięcia celu. Poza tym będzie on zawierał swego rodzaju tutorial, który przedstawi w sposób prosty jak wykonywać cele misji, gdzie stawiać deploye czy choćby jak przejmować punkty odradzania wroga (spawn pointy). Pojawią się nowe odgłosy, które będą przedstawiać nowe rodzaje wskazówek dla początkujących graczy.
Auto Downloading
W związku z pojawieniem się SDK (Software Development Kit - Zestaw Do Samodzielnego Rozwoju Oprogramowania) opcja auto pobierania plików z serwera okaże się znacznym ułatwieniem, czy to ze względu na modyfikacje czy też na nowe mapy.
ETQW:TV
To na co gracze czekali od dawna. ETQW:TV ma być brakującym spoiwem pomiędzy rozgrywkami ligowymi a sceną. Od teraz każdy mecz będzie można śledzić jako obserwator na specjalnie przygotowanym do tego serwerze. Jest to naprawdę kluczowa zmiana, która była wyglądana już od samego początku.
Poprawiony balans rozgrywki
SlpashDamage zapewnia setki zmian dotyczących balansu gry. A wszystko to w oparciu o spostrzeżenia graczy, którzy swoje spostrzeżenia opisują na oficjalnym forum gry.
Head-shoty nie będą zależeć już od przypadku, lecz od skilla gracza, gdyż poprawiony został hit-box obszaru głowy. Obrażenia kierowcy pojazdu wzrosną wraz z obrażeniami maszyny (ma zapobiec to kampieniu spawnów). Obrażenia zadawane przez maszyny latające także ulegną nieco zmianie.
Sniper Rifle oraz Railgun będą teraz łatwiejsze do wykrycia, tj. z którego miejsca dochodzą strzały, gdyż trail będzie bardziej widoczny. Lekkim zmianą ulegną także Shotgun, Assault Rifle oraz Lacerator, a wszystko po to, aby rozgrywka była bardziej zbalansowana.
Położony został także spory nacisk na mapy gdzie występuje MPC. Aby nie dochodziło już tak często do fullholdów. MCP nie będzie przyjmować obrażeń w okresie kiedy jest naprawiany, aż do momentu osiągnięcia mobilności. Kierowca MCP nie będzie ginął podczas zadawania obrażeń maszynie, lecz nie będzie mógł używać karabinu na przodzie.
Po części rozwiązano problem, który sprawiał, że ET: QW było rozpoznawane przez firewalle i routery jako program p2p (porty na których pracowała gra), które są w niektórych środowiskach blokowane przez providera.
Jak widzimy lista zmian zapowiada się imponująco. Najważniejsze dla nas to chyba ETQW:TV, autodownload, poprawiony balans rozgrywki, pauza czy poprawiony hitbox strzału w głowę. A to wszystko już niebawem, bo jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia.
ET: QW Community Site
#0 | Bodzio^^
2007-12-12 17:48:53
#0 | OFF @ Grumx
2007-12-12 17:52:17
#0 | Krolewicz
2007-12-12 18:01:40
#0 | Thoro
2007-12-12 18:06:00
Co do reszty zmian, to niestety nadal SD glownie skupia sie na graczach ffa, anizeli na rozgrywkach klanowych. Skuteczny sposob na zabijanie wlasnej gry.. szkoda ;[
#0 | -mess-
2007-12-12 18:43:22
#0 | Thoro
2007-12-12 18:56:59
#0 | -mess-
2007-12-12 19:13:51
#0 | idog
2007-12-15 06:59:59