DeltaCTF coraz bliżej!
Capture The Flag to tryb rozgrywek, bez którego żadna gra FPP nie ujrzałaby światła dziennego. Tryb, którzy kochają wszyscy, a przynajmniej większość starych i nowych wyjadaczy. Ci pierwsi powinni być bardziej zadowoleni, ale i najmłodsze pokolenie kwaka będzie zacierać ręce, bo Quake 4 powraca do CTFowskich korzeni, a to znaczy bardzo wiele. Czytając te słowa, już powinniście skakać z radości.
Ogólnie zastanawiano się czy tryb CTF w czwartej odsłonie wstrząsu przyjmie się tak dobrze jak w poprzednich częściach i czy w ogóle do tego dojdzie. Wygląda na to, że jak najbardziej TAK!
Założeniami programistów z Delta CTF jest przywrócenie starego klimatu, starej 'magii' w CTFie, która pojawiła się już przy okazji QWCTF, a później przy Q2CTF. O czym mowa? Wiemy na pewno, że do gry wraca tzw. hook, czyli hak przy pomocy którego mogliśmy bezkarnie i niepostrzeżenie poruszać się po pomieszczeniach, z flagą na plecach i ręką na piersi. Poza starym, bardzo przydatnym hakiem będziemy mogli wyrzucać bronie, naboje i flagę(!). Prócz sporej ilości zmian, a także dodaniem nowych map, pojawi się sporo ciekawych elementów.
Jest o co się martwić? Raczej nie, bowiem Delta CTFem zajmują się znani ludzie, m.in. SyncError z ID Software, oraz AnthonyJ pracujący przy Q4MAXie. Panowie bez wątpienia posiadają spory bagaż doświadczeń. Prace nad modem wciąż trwają i są coraz bliższe końcowi, a zespół wciąż poszukuje mapperów oraz grafików (2d).
Już teraz zapraszamy na stronę Delta CTF po więcej informacji, a wszystkich zainteresowanych rozmowami live - na kanał IRCowy #deltaCTF @ enterthegame.com
ESReality
#0 | SpOOnman
2006-04-06 10:28:59
Czytałem, że hak w Q3 się nie przyjął gdyż cała gra wyglądała jak \"monkeys with rail\". Gra była zdominowana railgunem, natomiast mniejsze znaczenie miał movement i inne bronie.
Czytałem, ża autorzy poza hakiem idą w gameplay changes - np. szybkość, ale dodają też np. dropy i orginalne runy. Zobaczymy, zobaczymy. Do tego czasu może wyjdzie Q4PL (hehehhee), to może zaczniemy w to grać :)
#0 | mefajpe^
2006-04-06 13:24:13
#0 | Lukin
2006-04-06 14:09:09
#0 | SpOOnman
2006-04-06 14:31:10
Dlaczego sceptycznie?:
- nowe mapy - fajnie, z tego się cieszę, ale to pewnie potrwa tygodnie/miesiące
- runy (zamiast powerupów) - ok
- hak - totalna zmiana w stosunku do gry bez niego, ale wiem, że to koronny przedmiot dla tradycyjnych CTFowców
- szybsza zmiana broni - jak to zmienia rozgrywkę chyba nie trzeba nikogo przekonywać. Ja wolałbym baseq4.
- nowe przedmioty - pożyjemy zobaczymy
- przeczytałem też o szybszym przyspieszaniu - ja wolałbym baseq4.
#0 | Lukin
2006-04-06 15:07:36
#0 | Vitez
2006-04-07 03:04:55
Co do zmian:
- prawie na pewno jednak nie bedzie zmniejszana sila railguna
- powerupy to disruptor shield (przejmuje 1/2 obrazen ale tylko tych idacych w health), autodoc (regeneruje health i pancerz do 150 pkt, jak sie wezmie megahealth to health nie spada i mozna miec 250h), time accel (2 razy szybsze strzelanie), power amplifier (dwukrotnie wiecej obrazen, kumuluje sie z quadem)
- szybsza zmiana broni jest koniecznoscia jesli chce sie skutecznie zmieniac na on-hand hook . Czyli hook to kolejna bron i \"strzela sie\" z niego , w czasie latania na haku nie mozna uzywac innych broni... tak wiec szybka zmiana broni szczegolni z/na haka to koniecznosc... byl nie byla instant bo to by bylo przegiecie
- ze swojej strony bede naciskal tworcow tego moda by byl tylko ammo drop (oraz weaponstay) i flag drop, choc slyszalem juz glos ze ma byc i weapon drop i/lub weapon respawn co 5 sek.
- nowe mapy maja byc specjalnie dopracowane - glownie pod katem uzycia haka, strejf jumpow i crouch slide\'ow by przyspieszyc ta rozgrywke - dac szanse flag carrierowi na wyslizgniecie sie z bazy poprzez dobrego skilla/nieuwage obroncow a nie jak to w vanilla q4ctf - trzeba solidny atak i eskorte postawic by zdobyc flage. Dotychczasowe mapy maja tez byc przerobione oraz czekaja nas star, dobre i znane mapy z QW/Q2CTF/Q3CCTF
#0 | Vitez
2006-04-07 17:53:44