Czy też tak macie?

Dostosuj

Czy też tak macie?

Magazyn wired.com proponuje nam lekturę artykułu o znamiennym tytule "Realny świat nie stosuje joystika"(Real World Doesn't Use a Joystick) autorstwa Daniela Terdimana

Jak łatwo się domyślić, to kolejny tekst traktujący o przenikaniu się świata wirtualnego i rzeczywistego u osób spędzających zbyt dużo czasu przed komputerem. Opowieści cytowanych tam graczy można by uznać za zabawne, gdyby nie fakt, że często efektem zatracenia się w grze może byc zagrożenie zdrowia i życia. Nie "zdrówka" i "żyćka" dających się podreperować wirtualną apteczką, ale tego związanego z krwią, wnętrznościami, chirurgami... te rzeczy... wiecie.

Oto fanka japońskiej gry Katamari Damacy polegającej na kierowaniu kulą i powiększaniu jej objętości poprzez przetaczanie po znajdujących się na drodze obiektach, podczas jazdy samochodem wyrywa mężowi kierownicę, by zaliczyć skrzynkę pocztową. Mąż zresztą również, jak sam wyznaje, w momencie pół snu - pół jawy, przed zaśnięciem, rozgrywał w myślach partyjkę wspomnianej gry i złapał się na chęci przetoczenia kuli przez żonę. Hmmm... I to tylko od przypatrywania się rozrywce małżonki. (Nie pytajcie co i jak chciał przetoczyć. Nie mam pewności)

Niejaki Chris Taylor, grający zbyt długo w Quake3, zorientował się w pewnej chwili, że chodzi po korytarzach firmy spoglądając na współpracowników jak na obiekty do odstrzału. "Tak bardzo przyzwyczaiłem się strzelać do wszystkiego co się rusza". Temu panu akurat łatwo pomóc - więcej TDM, mniej FFA.

Pani grafik komputerowy, chyba niezbyt dobry, bo często korzystający z funkcji undo swojego Photoshopa, orientuje się pewnego dnia, że próbuje cofnąć jakąś sytuację życiową korzystając w myślach z kombinacji klawiszy.

Artykuł nie zajmuje się wyjaśnieniem tego zjawiska, prócz wypowiedzi jednej z ofiar opisywanej tendencji, która tłumaczy to odruchami wyrobionymi w grze, przynoszącymi satysfakcję rozwiązaniami i podświadomą chęcią użycia ich w otaczającym nas świecie.

Przyznam się, niestety, że wszystko to zabrzmiało bardzo znajomo. "Efekt undo", chęć wykonania strafe jumpa na chodniku, cóż... nie omijają i mnie, człowieka, który graniu poświęcił promil swojego życia.

Jak to jest więc z pokoleniem, które rodzi się z klawiaturą?

Ech - pograłbym w Carmageddon!

www.wired.com

KomentarzeKomentarze

  • 1
  • 2
  • fpp|fr3zzer

    #0 | smile-

    2005-01-15 17:58:08

    bez jaj, nie mam tyle wiosenek co wy - mimo tego znam/ gralem w carmageddon...
  • guhard

    #0 | guhard

    2005-01-16 00:54:22

    ale wy jesteście dziwni - mi starzy wmawiaja ze jestem uzalezniony i takie tam a nic mi sie nie sni ani nie skacze double jumpami (yar !! xD) ani nic z tych rzeczy.

    Czasem zdazy mi sie walnąć jakąś emot ikonke na kartkowce zeby pokazac jaki śmieszny wynik mi wyszedł albo ze to totalna głupota :D
  • Krypton

    #0 | Krypton

    2005-01-16 13:03:52

    najgorzej bylo w wakacje - probowalem wyciagnac noz jak sie gdzies spieszylem

    OMG, OWNED :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

    Czas sie wziac za dziewczyny itd.... :)
  • SABATHUS

    #0 | SABATHUS

    2005-01-20 18:14:59

    Sorki że odświerzam stary temat ale mi sie coś przypomniało.

    W pracy jak siedze przed kompem, to palce mojej lewej ręki jakoś zawsze ustawiają się na klawiszach w,a,s,d :) a mam zamiar np. pisac maila :)
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
  • 1
  • 2
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

7245 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie