Crysis 1.1 patch dostępny
Dnia dzisiejszego ukazał się patch oznaczony numerkiem 1.1 przeznaczony do gry Crysis. Najnowsza strzelanka ze stajni Crytek doczekała się kilku mniej lub bardziej kluczowych usprawnień i poprawek. Całość zajmuje 139MB. Najbardziej jednak zainteresuje nas z pewnością fakt, że ów patch ma poprawiać wydajność renderowania tekstur zarówno pod DX9 jak i DX10 co ma się przełożyć na wzrost wydajności gry.Lista zmian (w języku angielskim)
Fixes
* Fixed: Potential crash in D3D10
* Fixed: Orange boxes apearing when hispec savegame loaded into lowspec game.
* Fixed: Inconsistent damage dealt to vehicles when shot by LAW.
* Fixed: Reflection resolution on D3D10, MultiGPU reflection update fix
* Fixed: Memory leak with FSAA modes
* Fixed: Infinite ammo hacks.
* Fixed: Memory leak in D3D10 when switching screen modes
* Fixed: Muti optimizations
* Fixed: When player melees during gun raise animation, their gun will be in a permanantly raised position.
* Fixed: Crash when loading savegame with level exported recently by editor
* Fixed: Virtual keyboard does not function properly when a game pad is connected
* Fixed: Users can lose the ability to look around with the Right Stick
* Fixed: Setting screen resolution to "default" stops user from selecting last resolution
* Fixed: Bug when changing resolution in D3D10
* Fixed: Issues with Depth of field and water droplets in D3D10
* Fixed: Crash on NaN warning
Updates
* Added: Motion Blur UI and V.SYNC UI options
* Optimized: Motion blur
* Optimized: FSAA (Full Scene Anti-Aliasing)
* Optimized sound id implementation
* Enabled VSync functionality in D3D10
* New benchmarking files for ice CPU benchmark.
* http/xmlrpc password protected remote control session
* Marked debug cvars as cheat
* F12 (screenshot) now works in restricted mode as well
Tweaks
* Reduced LAW splash damage vs. infantry in PowerStruggle mode
* Slowed Rocket projectile speed down in MP slightly
* Disabled automatic turret bounding boxes on vehicles to prevent issues with LAW hit detection
* Reduced grenade explosion radius in multiplayer
* Clamped water tesselation to avoid cheating in MP
* MultiGPU improvements with depth map updates

Miejmy nadzieję, że patch ten rzeczywiście wpłynie nieco na poprawę wydajności gry. Przy okazji mam także niezbyt dobrą wiadomość dla fanów konsol XboX jak i PlayStation. Niestety wydawca gry - firma Electronic Arts ogłosiła, że na konsole gra nie zostanie wydana.
Electronic Arts
#1 | kapiy
2008-01-08 21:41:20
#2 | ziom-pl
2008-01-08 21:49:59
#3 | vicek
2008-01-08 21:52:46
#4 | matisyaho
2008-01-08 21:57:22
a co, gra bedzie? o_O
#5 | raul
2008-01-08 22:01:34
#6 | z1ppi
2008-01-08 22:18:04