CPMA 1.43 wydane!
Dziś światło dzienne ujrzała kolejna wersja najpopularniejszej obecnie modyfikacji turniejowej do Quake'a 3 – Challenge Pro Mode Arena. W wersji oznaczonej numerkiem 1.43 stosunkowo ważne zmiany w gameplayu dotyczą tylko i wyłącznie trybu CPM.
Jednego możemy być pewni - arQon nieźle 'namieszał'. Nie sposób wspomnieć o mocniejszym odrzucie RL, czy zwiększeniu prędkości poruszania się w wodzie. Ponadto zmieniono czas respawnu powerupów w grze 2v2. Drobnych zmian jest więcej i wszystkich chętnych do zapoznania się z nimi zapraszam do odwiedzenia pełnego changelogu (wersja angielska).
Changelog
Full changelog for 1.43:
add: DM scoreboard shows weapon shots
add: player pings shown in the server browseradd: Slash's skates are affected by PM skin coloradd: acc now sortedadd: "sw" to class files
chg: RL knockback increased to 112.5%
chg: water speeds are significantly higher
chg: PG gun/TDM ammo 80, box 40
chg: default PU respawn in 2v2 now 120s
chg: removed vote_allow_remove, callvote remove been broken for years and nobody noticed, so it's clearly dead weight
chg: spectator speed increased to 480ups
chg: CA/DA/CTFS modes explicitly set spawn health to 100
chg: BFG is droppable
chg: removed the irrelevant "team color names" crud from many CTF messages (e.g. "PlayerA gets an assist for returning the >XYZ
chg: server stats are output in XML (same format as Q4Max stats) thanks to cha0ticz, panni, and cmd for their work on this
chg: NTF Heavies use Keel model and get SG instead of MG
chg: NTF Fighters spawn with 5 rockets
chg: NTF backpacks give 25 armor
chg: vote time is 20 seconds
chg: removed support for the very-legacy CPM 1.0 armor system
chg: removed !PreDecorate1-8 and _PostDecorate1-8 superhud elements just "PreDecorate" and "PostDecorate" now, limit 64 total
fix: dying while firing RG caused "ghost" rails on next switch to RG
fix: rebound/OB could still happen on surfaces under shallow water
fix: various AI bits, especially in VQ3
fix: an insanely pathological case to do with traces near patches when q3map has created a poisoned BSP that has non-convex spaces note: this fix makes no sense, it just "works". Such maps are broken, and this may well just be moving the fail cases to a different set.
fix: widescreen support should be much better now
DEV: RG is 1500ms reload, with damage scaling from 100 at point-blank down to 75 (linearly) at 768 units distance (LG range) and beyond
DEV: flaglocks are 5s
W tym miejscu warto także wspomnieć, iż podczas rozgrywek Quad Damage Tournament w ramach imprezy QuakeCon, wykorzystywanym modem do gry w Q3 będzie właśnie CPMA, które zastąpiło według wielu nieco przestarzałe już OSP.
CPMA 1.43 - no maps
CPMA map pack
promode.org
#0 | Lucas
2007-07-19 21:51:09
#0 | raul
2007-07-19 22:31:39
#0 | szacunek
2007-07-19 22:38:39
#0 | fur1
2007-07-20 10:41:16
#0 | SiKoR
2007-07-20 21:23:08
#0 | garo
2007-07-20 22:11:42