ClanBase NationsCup - maplist!
ClanBase NationsCup IX powoli się rozpoczyna. Już prawie każda reprezentacja trenuje, wszyscy gracze zabierają się poważnie do roboty, oczy całej sceny skupione są na tym właśnie turnieju. Wielkimi krokami zbliża się jego początek, co zwiastuje kolejny news, który ukazał się na jego oficjalnej stronie. Traktuje on tym razem o mapliście całego cupa, który, nawiasem mówiąc, miejscami może zaskoczyć. Tym razem będziemy mogli chyba obserwować powrót do korzeni! Interesujące? Zatem zapraszam do lektury!
Maplist
Braundorf_b4
Najnowszy wytwór wyobraźni mapperów. Mapa ta przyjęła się bardzo szybko i teraz już mamy okazję skakać po czwartej becie. Nieodłączny element tego sezonu na każdym prawie turnieju, rozgrywanego w formacie 6on6.
Cele misji
Alianci przeprowadzają swój pierwszy atak przez małe miasteczko, aby wypchnąć siły Osi z ich pierwszych stanowisk obronnych. Następnie mogą oni zdobyć bunkier, wysadzić Main Door lub też zrobić to samo z Side Door. Ostatnim ich celem jest wysadzenie "controlsów" sił Osi, zaś te muszą ich bronić.
Radar
Klasyka w najlepszym wydaniu. Chyba jedyna grywana dotychczas mapa w niezmienionej formie. Mapa znienawidzona przez początkujących graczy, ulubiona dla tych bardziej doświadczonych. Zdecydowanie obowiązkowa pozycja.
Cele misji
Podstawowym zadaniem Aliantów jest wykradnięcie części od dwóch radarów, znajdujących się na terenie bazy sił Osi. Mogą to zrobić w różnaki sposób. Pierwszym ich celem jest bunkier, znajdujący się nieopodal ich podstawowego respawna. Następnie wysadzają albo Main Entrance, albo Side Entrance, albo oba te wejścia. Pozwalają one przedostać się na teren sił Osi, znajdujący się na górskiej przełęczy. Zabrane stamtąd partie radarów należy umieścić w ciężarówce, stojącej przed zdobytym wcześniej bunkrem.
Railgun
Powrót do korzeni. Na tej mapie rozgrywany został finał ClanBase NationsCup VI. Jestem niezmiernie ciekaw gry na Railgunie czołowych światowych teamów - przecież od dawna nikt na niej nie trenował, nikt nie testował na nią żadnych taktyk...
Cele misji
Tym razem Alianci się bronią, zaś siły Osi atakują. Muszą oni przetransportować pusty wagonik do zajezdni, zwanej Depot Yard. Tam znajduje się również ruchomy respawn, który mogą przejąć zarówno broniący, jak i atakujący. Na wspomniany wagonik załadowane zostaje paliwo do tytułowego railguna, czyli działa pociągowego. Tymże wagonikiem należy wrócić do jego początkowej pozycji, gdzie paliwo zostanie przeniesione na inny transporter, dowożący je właśnie do działa. Ostatnim już etapem jest wystrzelenie z działa poprzez "controlsy", które Alianci mogą wysadzić. Warto też wspomnieć, iż na torach dla wagoników postawiony jest szlaban, który należy otworzyć, aby przejechać.
SupplyDepot 2
Kolejna mapa, która została stworzona od początku do końca przez mapperów-amatorów. Mimo tego, już od prawie dwóch sezonów jest to obowiązkowa pozycja zarówno w turniejach formatu 6on6, jak i 3on3. Wielkie brawa dla tworców!
Cele misji
W pierwszej fazie ataku Alianci muszą zdobyć pierwszy bunkier, okupowany przez siły Osi, a następnie wysadzić bramę, która pozwoli przejechać dalej eskortowanej ciężarówce. Kolejnym celem jest wysadzenie drugiej bramy, prowadzącej do głównego centrum dowodzenia Niemców. Samochodzem należy podjechać pod maszynę, która przeniesie sztaby złota, a następnie zreperować urządzenie sterujące tym mechanizmem, znajdujące się w samym centrum bazy sił Osi. Ostatnią fazą gry jest odeskortowanie ciężarówki na bezpieczną odległość.
SW_Goldrush_TE
Stara mapa w nowym wydaniu, czyli zdecydowanie przyspieszony Goldrush. W sumie grana już od pewnego czasu, jednak wymaga zdecydowanie najwięcej zgrania i doskonałej wprost taktyki. Również obowiązkowa pozycja na tego typu turniejach.
Cele misji
Pierwszym celem Aliantów jest naprawa oraz kradzież czołgu, który znajduje się pod panowaniem sił Osi. Następnie należy eskortować go dopóty, dopóki nie znajdzie się na moście. Na tej drodze Niemcy mogą zbudować jedną barierę, którą, w takim przypadku, należy wysadzić. Czołg, dowieziony bezpiecznie na most, wysadza Aliantom drzwi do banku, z którego ci muszą ukraść sztaby złota i umieścić je na ciężarówce. Tą należy przejechać tuż obok głównej bazy sił Osi i odjechać
bezpiecznie jak najdalej stamtąd. Również na tej drodze może powstać bariera, którą Alianci muszą niezwłocznie wysadzić.
SW_Oasis_b3
Ta z kolei mapa została stworzona stosunkowo niedawno. Również ten wytwór jest przerobioną, popularną do dziś, standartową Oasis, jest to jednak wersja specjalnie przystosowana do trybu StopWatch. Ostatnimi czasy pozycja obowiązkowa.
Cele misji
Cele misji są identyczne jak w standartowej wersji tej mapy. W pierwszej fazie Alianci muszą zdobyć bunkier, będący pod panowaniem Niemców - Old City. Następnie ich zadaniem jest wysadzenie ściany, znajdującej się tuż obok wspomnianego bunkra - Old City Wall. Stanowi ona przejście pomiędzy dwoma częściami mapy. Na tej drugiej mieszczą się dwa działa przeciwczołgowe - South oraz North. Celem Aliantów jest wysadzenie ich, zaś sił Osi - obrona. Ci pierwsi mogą zrobić to dwojako - atakować od frontu, przez Old City Wall, oraz skorzystać z bocznego tunelu, prowadzącego na tyły bazy Niemców.
Jak widać, maplist prezentuje się niezwykle ciekawie. Obok standartowych map, takich jak SupplyDepot 2 czy Radar, znajduje się Railgun. Gra na tej właśnie mapie niezwykle mnie interesuje. Jak poradzą sobie na mroźnych polach bliskiego wschodu Polacy? Przecież żadna chyba reprezentacja nie trenowała jeszcze gry na niej! Jednak o wszystkim przekonamy się już niedługo - ClanBase NationsCup IX zbliża się wielkimi krokami!
Zobaczcie także
» ClanBase NationsCup - nominacje!
» ClanBase NationsCup - początek!
» ClanBase NationsCup - kapitan wybrany!
» ClanBase NationsCup - reprezentacja
ClanBase NationsCup IX
#0 | blacktyger
2006-01-07 15:39:31
#0 | Soofka
2006-01-07 15:40:19
#0 | majcok
2006-01-07 15:41:01
#0 | majcok
2006-01-07 15:44:22
#0 | blacktyger
2006-01-07 16:23:19
#0 | kichus
2006-01-07 16:34:04
#0 | alwaysmad
2006-01-07 16:37:47
#0 | rolLer
2006-01-07 16:40:22
#0 | RagnaRock
2006-01-07 16:52:23
#0 | majcok
2006-01-07 16:52:38
#0 | Blade
2006-01-07 17:01:21
#0 | lab
2006-01-07 17:27:32
#0 | wildcat
2006-01-07 18:38:52
#0 | alwaysmad
2006-01-07 18:45:55
#0 | cwirek
2006-01-07 18:57:08
#0 | wildcat
2006-01-07 19:39:45
#0 | akhor
2006-01-07 20:36:15
#0 | cwirek
2006-01-07 20:53:52
#0 | Soofka
2006-01-07 21:00:16
gratuluję wiedzy :) dzieki za pokazanie błędu :* już poprawiam
#0 | Blade
2006-01-07 21:38:30
#0 | akhor
2006-01-07 22:22:49
#0 | wildcat
2006-01-07 23:15:19
#0 | Stork
2006-01-08 00:00:23
#0 | lab
2006-01-08 01:01:45
#0 | Thoro
2006-01-08 02:55:27
A czy ktoras z map jest przystosowana niespecjalnie tudziez jest nieprzystosowana do trybu stopwatch ? :D
A co do raila, pamiatam jak DSky i repra Finlandii czesto grala ta mape i mecze na niej byly naprawde widowiskowe. Railgun jest bardzo grywalna mapa, wymagajaca dobrych taktyk i szybkiego podejmowania decyzji (to ostatnie stwierdzenie troche naciagane, ale fajnie brzmi ^^).
#0 | lab
2006-01-08 03:07:04
#0 | Blade
2006-01-08 11:13:59
#0 | bryan
2006-01-08 11:40:43
#0 | kichus
2006-01-08 16:13:08
#0 | Soofka
2006-01-11 20:40:23