Bunt chińskich graczy!
Od pamiętnego poranka 11 lutego, kiedy to wielu z nas z wypiekami na twarzy od samego rana czekało na kuriera mającego dostarczyć nam wymarzoną i długo oczekiwaną przesyłkę, mały kartonik z rozpoznawalnym z daleka logiem World Of Warcraft, minął już ponad rok. Przez te około trzynaście miesięcy, w Azeroth zmieniło się naprawdę wiele a jak podaje Blizzard, liczba mieszkańców tego magicznego świata przekroczyła już sześć milionów, co jest naprawdę oszałamiającym wynikiem.
Ciąg dalszy
Dużą część graczy stanowią ludzie ze wschodniej części świata, między innymi Chin, skąd pochodzi ponad półtora miliona abonentów najmłodszego dziecka Blizzarda. Jak się okazuje nie mają oni ostatnio powodów do zadowolenia. Dlaczego? Otóż The9 Limited, dystrybutor World Of Warcraft w Chinach, a także firma odpowiedzialna za serwery gry, łagodnie mówiąc nie wywiązuje się ze swoich obowiązków tak jak należy. Jak możemy dowiedzieć się z oficjalnego chińskiego forum WoW, zalogowanie się do gry graniczy z cudem, a czterocyfrowe pingi i często zrywane połączenia z serwerem praktycznie uniemożliwiają grę. Pojawiły się pogłoski, że za całą sprawą stoi The9, które pobiera dodatkowe opłaty za grę i czerpie duże zyski z obecnej sytacji (częste disconnecty zmuszają do ponownego zalogowania się, co jest równoznaczne z rozpoczęciem nowej godziny gry, za którą chińscy internauci muszą zapłacić). Przypominają mi się nie tak dawne przygody polskich fanów WoW związane z problemami z dostępem do serwerów Telii, jednak w tym przypadku sprawa wygląda o wiele poważniej. Gracze ogłosili bojkot gry i masowo anulują swoje abonamenty, które jak zapowiedzieli wznowią dopiero gdy sytuacja wróci do normy. Sprawa została także wieloktrotnie zgłoszona do China's Consumer Association (chińskiego odpowiednika naszej Polskiej Federacji Konsumentów), jednak i to nie zapewniło zainteresowanym bezstresowej gry. Kiedy zdesperowani gracze zaczęli mówić o pozwach sądowych skierowanych przeciwko The9, Zhang Heng, człowiek odpowiedzialny za public relations we wcześniej wspomnianej firmie, powiedział, że o całym incydencie poinformowany został Blizzard, który we współpracy z The9 zobowiązał się do zbadania sprawy i zrekompensowania graczom straconych przez nich pieniędzy.
Czy oświadczenie
Zhang Heng'a oznacza koniec kłopotów dla chińskich graczy? Miejmy nadzieję, że tak, jednak na ich drodze stoi jeszcze rząd, który ostatnio masowo zamyka kafejki internetowe na terenie całego kraju i planuje wprowadzić do nich zakaz wstępu dla ludzi, którzy nie ukończyli jeszcze osiemnastego roku życia, co również bardzo ograniczy dostęp do internetowych rozrywek (a przy okazji także do niewygodnych dla rządu informacji) wielu młodym Chińczykom.
Zobaczcie takżegry.onet.pl
#0 | [iGs]spook!
2006-03-11 03:04:02
#0 | ikzzZ
2006-03-11 03:41:45
Kurcze odtracaja mnie od WoW te abonamenty :(
#0 | blacktyger
2006-03-11 07:21:35
#0 | Seti!!!
2006-03-11 09:08:50
#0 | shiro_4
2006-03-11 09:36:04
#0 | blacktyger
2006-03-11 09:59:43
#0 | Nor
2006-03-11 10:48:09
#0 | shiro_4
2006-03-11 11:19:53
#0 | Ottar
2006-03-11 11:36:59
#0 | L3wY
2006-03-11 12:10:19
Wracając do tematu: dystrybutor serwerów miał prawo wprowadzić jakieś własne opłaty? Jakoś mi się to nie dziwi... będzie sprawa w sądzie, będzie.
Rekompensata dla 1,5 mln userów? Raczej dostaną jeden abonament za friko, lub coś w tym guście, bo na kasę nie ma co liczyć.
#0 | yeah yeah yeahs
2006-03-11 12:23:03
#0 | yeah yeah yeahs
2006-03-11 12:42:28
#0 | b3d
2006-03-11 12:48:53
w EU jak zauwazylem ostatnio na swoim koncie dali 2 dni free w tym miesiacu, ale nie jestem pewny czym to spowodowane.
+
#0 | L3wY
2006-03-11 13:24:15
Blizzard nie popisał się na tym rynku, a chińscy gracze robią bardzo dobrze, że mają ich w du**.
#0 | maGeta
2006-03-11 14:07:19
#0 | yeah yeah yeahs
2006-03-11 16:42:40
ja nic nie dostalem : /
#0 | trzyeM-
2006-03-12 16:25:10
#0 | yeah yeah yeahs
2006-03-12 22:14:06