A jednak CPMA!

Dostosuj

A jednak CPMA!

Ostatnie dni obfitują w doskonałe wiadomości związane z trzecią częścią Quake'a. Po wielu tygodniach walki z młodszym bratem i żądnymi profesjonalizmu graczami organizacja Cyberathlete Professional League (CPL) wybrała Quake'a 3 na swoją platformę duelową w nadchodzącym sezonie. Po tej wiadomości eSportowy świat dosłownie zatrząsł się w posadach. Nastąpił natychmiastowy podział na tych zadowolonych i oburzonych. Jednakże wyniki głosowania były nie podważalne. Definitywne zwycięstwo trójki nad czwórką i fani mogą tylko zacierać ręce.

Dlaczego? Największe sławy, nieco zapomnianego Q3 zapowiedziały huczny powrót na stare śmieci. Ponownie chcą poczuć radość, szybkość i piękno rozgrywki za pomocą starych rakiet i starej spawarki. A nam pozostaje tylko czekać na zapierające dech w piersiach pojedynki, overtime'y, mid-air'y, impressive'y i inne tego typu rzeczy, które nieusatnnie sprawiają, że Quake 3 jest nieśmiertelny. Tyle tytułem wstępu, przejdźmy do wiadomości dnia!

Teraz na większości serwerów używany jest mod o nazwie OSP, jednak CPL nie wybrało go na nadchodzące turnieje. Popularne jogurty (czy koktajle) zastąpi znany wielu - BioHazard! Tak, tak panie i panowie. W Quake'a 3 będziemy grali na modzie Challenge ProMode Arena z zaaplikowaną vaniliową fizyką. Mówiąc skrótem: CPMA VQ3.

Decyzja ta została podjęta przez włodarzy CPL'a, którzy jako powód podają liczne udogodnienia, których w OSP brak. Lepszy kod sieciowy, który sprawia, że nawet pingi rzędu 80 ms stają się grywalne. Dodatkowym atutem z pewnością są dema z technologią MVD (Multi View Demo), które w przeciwnieństwie do OSP pozwalają oglądać mecz z obydwu POVów (z oczu obydwu graczy). To wszystko dopełnia istnienie cudownego programu jakim jest GTV (Gamers TeleVision), dzięki któremu możemy na żywo oglądąć poczynania graczy z każdego zakątka świata. Zupełnie jak popisy naszych piłkarzy.

Internetowe zapisy startują 1 sierpnia, a wpisowe wynosi $30 dolarów amerykańskich i zapewnia stanowisko BYOC (Bring Your Own Computer). Zaplanowano 128 miejsc. Poszczególne rozgrywki wyłonią najlepszych 32 graczy, którzy zagrają o nagrody w wysokości $50,000 dolarów. Wielkie Finały odebędą się w dniach od 13 do 17 grudnia tego roku w Landmark Hyatt Regency hotel w Dallas w stanie Texas.

Nie pozostaje nam nic innego jak czekać na pierwsze mecze! O wszystkim dowiecie się z serwisu eSports.pl. Zostańcie z nami!

Cyberathlete Professional League

KomentarzeKomentarze

  • El-Mo

    #0 | El-Mo

    2006-07-27 00:43:46

    pfff lepiej od razu przeżucić się na cpma/cpma
    play more cpma !!! =D
    CPMA!!!1
  • SL4VE

    #0 | SL4VE

    2006-07-27 01:03:58

    Co jest z tym systemem respawnów?
  • Perez

    #0 | Perez

    2006-07-27 01:09:49

    duzo znakow, duzo znakow - kiedy ktos zacznie pisac streszczenia Twoich postow ?:P
  • Perez

    #0 | Perez

    2006-07-27 01:10:32

    to jest oczywiste, nawet nie wspomnialem :DDDD
  • SweepeR

    #0 | SweepeR

    2006-07-27 01:21:31

    Odezwij sie jak bedziesz we Wrocku kiedys ;)
  • El-Mo

    #0 | El-Mo

    2006-07-27 01:26:49

    cpma od czasów matr0x-a się bardzo zmienił
    a pozatym kiedyś grano cpma-tdm na osp i teraz sytuacja się odwróciła, różnice oczywiście są i jak zawsze znajdzie się ktoś kto będzie miał jakieś problemy (gdyby wybrano osp też by smucili)
    co do bugów to cpma je też posiada i jak tu ludzie narzekają na respy to przecierz nie jedna wersja do startu cpl-a wyjdzie, a respy nie zdziwiłbym się jakby poprostu były inne niż na osp i to ich największa wada
  • P!thrawn

    #0 | ThrawN

    2006-07-27 02:05:13

    to kwestia cfg ;e
  • P!thrawn

    #0 | ThrawN

    2006-07-27 02:10:20

    hehe dużo promodowców sie podnieciło a tu zonk vq3 se bedzie latac na serverach i beszczelnie odpalać mod cpma ;D oby cos zrobili z respami i bedzie miodzio :)
  • e2

    #0 | edwa

    2006-07-27 08:19:10

    powiedzcie mi jak to jest z tym vq3 cpma... zgrywam sobie pełne 1.34 promode (mam problemy z update - wywala mi grę :/ ) i co dalej? Uruchamiam moda czy zwykłe q3 (tam gdzie jest opcja single player [lololololol])? No i jak dalej? Zielony jestem, ale spodobały mi się quake\'i ostatnio i sobie czasem tam pogrywam i chciałbym wiedzieć jak będą grali wszyscy bo wtedy nie będzie problemu z graniem w necie, gdyż zawsze będą ludzie. Za pomoc jak i co i jak to uruchamiać oczywiście [+] :)
  • SpOOnman

    #0 | SpOOnman

    2006-07-27 09:13:35

    Dobry post. Dokładnie jest tak jak mówisz. Szkoda, że tak mało jest swiadomych tego graczy. Ale na szczęście CPL poszedł po rozum do głowy i wybrał dobrze. Teraz tylko zyskać na popularności i możemy powoli żegnać się z OSP.
  • SpOOnman

    #0 | SpOOnman

    2006-07-27 09:15:38

    Mav a jak z Twoim czytaniem? :) Pierwszy jest stricte VQ3, na tamych można vote\'ować. Nawet nie doczytasz, nie wejdziesz, nie sprawdzisz a już narzekasz.
  • Mav9l1ty

    #0 | Mav_

    2006-07-27 10:10:32

    nie doczytam, bo nie pisze, że można vote\'ować
    nie wejdę, bo nie mam cpma
    nie sprawdzę, bo nie mam jak

    i nie narzekam, tylko wolałem się upewnić, a jeśli postawiłeś tylko taki jeden to za wczasu Cię ochrzanić xD
  • SL4VE

    #0 | SL4VE

    2006-07-27 10:12:04

    Co jest w końcu z tymi respawnami? Są za blisko miejsca śmierci, za daleko, totalnie losowe, zbyt przewidywalne, natychmiastowe, zbyt opóźnione czy co?
  • Hakan

    #0 | Hakan

    2006-07-27 10:14:44

    zgrywasz moda do katalogu ../quake3/cpma
    mapy do ../quake3/baseq3

    odpalasz quake\'a poleceniem quake3.exe +set fs_game cpma
    w modzie w konsoli /map cpm1a
    po zaladowaniu mapy w konsoli /callvote gameplay vq3
    potem jeszcze /ready ;)

    pewnie mozna domyslny gameplay(fizyke) ustawic w cfg serwera ale o to juz mnie nie pytaj...

  • kaboom

    #0 | kaboom

    2006-07-27 10:21:43

    za blisko, możesz bieć i śmignac z 8 frag na respach :P w zwykłym vq3 da się max koło 3 zrobić, ale nie więcej, bo kolejny bedzie po przeciwnej stronie mapy
  • El-Mo

    #0 | El-Mo

    2006-07-27 10:40:34

    zrób skrót do q3 z parametrem +set fs_game cpma (quake3.exe +set fs_game cpma) bo jak odpalasz przez baseq3 to się podmieniają konfigi i wogule =] możesz jeszcze dorzucić +nologo (tu moge nie dokladnie dopawać bo jestem w robocie i pisze z pamięci)
  • tibijczyk

    #0 | tibijczyk

    2006-07-27 10:48:17

    Czyli nie wchodze w zakładke Mode i nie odpalam CPMA, tylko wszystko robie w konsoli na normalnym q3?
  • SpOOnman

    #0 | SpOOnman

    2006-07-27 11:04:55

    Jak zawczasu postawiłem taki serwer z półtora roku temu CPMA VQ3 to było kilku chętnych, ale potem nikt nie wchodził to zrobiłem vote\'owalne. Narazie na tych nowych też tłoku nie ma. Sam się ochrzań, że nie masz CPMA i nie możesz wejść ;) Czyli komentujesz a nie wiesz co ;]
  • P!thrawn

    #0 | ThrawN

    2006-07-27 11:36:21

    ja nieiwem czy za blisko ... właśnie chyba odwrotnie :P
  • kaboom

    #0 | kaboom

    2006-07-27 11:36:22

    pytanie jeszcze na ile szybko serwery przejdą na cpma vq3, bo niektore stojacy w europie servery wygladaja jakby nie byly wogole administrowane, stoja bo stoją, ile razy wysylalem maile do adminow zeby dodali jakies mapy, bo by sie przydaly do lig i odzew byl zerowy
  • kaboom

    #0 | kaboom

    2006-07-27 11:36:56

    do tdm postaw
  • P!thrawn

    #0 | ThrawN

    2006-07-27 11:38:19

    ja ci dam /map cpm1a ;-D
  • P!thrawn

    #0 | ThrawN

    2006-07-27 11:39:37

    czytaj koment #54
  • Mav9l1ty

    #0 | Mav_

    2006-07-27 11:57:17

  • kaioshen

    #0 | kaJos

    2006-07-27 12:27:43

    To co trzeba zainstalowac na czystego Q3, zeby ogladac dema badz przez cos na wzór HLTV z cs :>?
  • Sh1eldeR

    #0 | Sh1eldeR

    2006-07-27 15:51:23

    Z tego co mnie sie wydaje (a promodem sie za bardzo nie interesuje, delikatnie mowiac), to spawny na cpma.cpm sa calkowicie losowe. Moze chodzi o to, ze to sie automatycznie przenioslo na cpma.vq3. Jakie to ma konsekwencje - wiadomo. Odejmuje od gry dosc wazny element wymagajacy myslenia i nauczenia sie mapy (+kombinacji zabilem go tam, stojac tu), a dorzuca do gry spora dawke zwyklego FARTA. Mozesz miec pecha i pojawic sie 5 czy 10x tuz przed ryjem przeciwnika i ZADNA bedzie w tym jego zasluga, a mozesz ciagle miec spawn w drugim koncu mapy i tez zadna bedzie w tym twoja zasluga. Dodaje to do duela nieprzewidywalnosci (ale takiej calkowicie glupiej i tępej, skoro calkowicie losowej z punktu widzenia graczy), a come backi czyni przypadkowymi. Przez polowe meczu przeciwnik majac farta (zupelnie niezwiazanego ze skillem - w kodzie gry to tylko funkcja random) moze nabic na tobie 20 fragow, a przez druga polowe ty, majac mape i ciagle go zabijajac, mozesz nabic ich tylko 10 mimo iz bedziesz gral lepiej niz on. I nie bedzie mozna powiedziec: spawnrapre tez wymaga umiejetnosci. Bo nikt (z zalozenia) nie jest w stanie obliczyc, nawet intuicyjnie, ktory spawn zostanie wylosowany, nie znajac dokladnie funkcji pseudolosowej (plus jej modyfikacji napisanych przez arqona), numerow spawnow i jeszcze czasu systemowego z dokladnoscia co do milisekundy od wlaczenia komputera. W skrocie: redukuje to ilosc skilla ktory ma udzial w zwyciestwie, a zwieksza ilosc farta.

    No chyba ze juz ten system zmienili i zastosowali inny, jestem jednak _pewien_, ze przynajmniej przez jakis czas tak to wlasnie w cpma wygladalo i nie slyszalem, by to sie zmienilo (chociaz moglem po prostu... o tym nie slyszec).
  • d00mer

    #0 | d00mer

    2006-07-27 15:59:21

    Point Release 1.32 + CPMA 1.34 i już
  • Sh1eldeR

    #0 | Sh1eldeR

    2006-07-27 16:01:33

    Co rownie wazne, albo i wazniejsze - dobrze by bylo, zeby rowniez i admini serwerow podeszli do tej zmiany z entuzjazmem. Sorry, ale nie wszyscy tak prowadza serwer, jak ty. Tzn. nie wszystkim chce sie ruszyc dupe, zeby cokolwiek przy serwerze pogrzebac - poprawic, ulepszyc, zainstalowac jakies nowe patche, mody, czy mapy. Wiele serwerow, jak napisal kaboom, jest chyba pozostawionych samymi sobie. Dla dobrych adminow, ktorzy maja chec poswiecic troche czasu na to, by serwer byl porzadnie przygotowany do gry i zapewnial wysoki poziom rozgrywki, przejscie na cpma.vq3 bedzie blogoslawienstwem. Bo stworzy im nowe mozliwosci. Moze nawet ulatwi pewne aspekty administracji. Kto jak kto, ale arqon akurat jest w stanie posiedziec troche nad kodem i wrzucic jakis przyjazny graczom system wspomagania rotacji map ;-D (zeby dalo sie np. za trzecim razem przevotowac inna mape niz pdm6, jesli brakuje tylko 1 glosu), czy kolejke uniemozliwiajaca wpieprzanie sie do gry. Pewnie dojdzie sporo ustawien, i funkcji dajacych lepsza mozliwosc panowania nad serwerem.

    To wszystko bardzo dobrze. Byle tylko rowniez i uspieni admini sie obudzili i byli w stanie update\'owac cpma na serwerach na biezaco (bo poprawki do tego modu zawsze wychodzily czesciej niz do osp!).

    Nie przejmowalbym sie jednak az tak bardzo tym problemem. Spodziewam sie malego wysypu nowych i porzadnie administrowanych serwerow, jesli q3 na dobre wroci do łask. Na pewno (szczegolnie na poczatku) lepsze beda te, ktore od dawna trzymaja poziom - bo gdy gra jest tak stara jak q3, gracze przywiazuja sie do swoich serwerow, wiec to na tych starszych bedzie wiekszy poziom rozgrywki. Ale pojawienie sie nowych powinno zmniejszyc dlugosc kolejek i dac inna opcje niz czekanie dwoch godzin na asterze :D
  • kaioshen

    #0 | kaJos

    2006-07-27 16:03:24

    Dzięki.
  • tibijczyk

    #0 | tibijczyk

    2006-07-27 16:33:44

    A w tym cpma vq3 nie da sie zmienic wygladu huda i itp?
  • kaboom

    #0 | kaboom

    2006-07-27 16:38:18

    da sie tylko jakos ciezko :P
  • El-Mo

    #0 | El-Mo

    2006-07-27 17:07:54

    najprościej to wgrać gotowe, np. pisze w konsoli /ch_file hudX (są od hud1 do hud5)
  • SL4VE

    #0 | SL4VE

    2006-07-27 18:27:33

    No to chyba się nie zmieniło :D. Grałem coś dzisiaj i np. raz mi się koleś spawnował dosłownie parę milimetrów od miejsca gdzie go zabiłem, a że akurat miałem 2 hp to mnie zabił :D.

    Bez sensu. Rzeczywiście mogliby to zmienić...
  • SL4VE

    #0 | SL4VE

    2006-07-27 18:28:48

    Nie wiesz czy jest gdzieś jakiś tutorial konsoli CPMA? Bo mi by zależało na moim starym hudzie z osp :)
  • El-Mo

    #0 | El-Mo

    2006-07-27 20:05:26

    w ridmi jest praktycznie wszystko, a jeżeli ci chodzi o konfiguracje hud-a to jeszcze nie ma ridmi ale jest TO
  • SL4VE

    #0 | SL4VE

    2006-07-27 20:12:07

    thx
  • syerrmiro

    #0 | Goniek

    2006-07-27 21:50:28

    o ile wiem to vq3 na CPMA to nie jest to samo co na OSP i tak samo pm na OSP nie jest taki sam jak na CPMA :P
    dajcie jakiś opis komend do cpma ;]
  • guhard

    #0 | guhard

    2006-07-28 00:25:44

    no tak nie jest. Pm na osp jest inny ale vq3 na CPMA jest taki jak na OSP. Jest nawet o tyle fajniej ze w CPMA nie wazne czy masz stale 125 fps do robienia over_bouncow (czyli jest opcja ze na pro6 z kazdego pietra jak sie spadało to jak sie mialo 125 to nie zabieralo 5 hp a jak sie nie mialo to zabieralo - ale w OSP była chyba komenda na to - jakis pmovefixed czy cos...)
  • SL4VE

    #0 | SL4VE

    2006-07-28 00:31:18

    Można votować z tego co widziałem.
  • SL4VE

    #0 | SL4VE

    2006-07-28 00:34:51

    BTW: to ch_file mi nie działało:P
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

4520 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2025

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie