A jednak CPMA!
Ostatnie dni obfitują w doskonałe wiadomości związane z trzecią częścią Quake'a. Po wielu tygodniach walki z młodszym bratem i żądnymi profesjonalizmu graczami organizacja Cyberathlete Professional League (CPL) wybrała Quake'a 3 na swoją platformę duelową w nadchodzącym sezonie. Po tej wiadomości eSportowy świat dosłownie zatrząsł się w posadach. Nastąpił natychmiastowy podział na tych zadowolonych i oburzonych. Jednakże wyniki głosowania były nie podważalne. Definitywne zwycięstwo trójki nad czwórką i fani mogą tylko zacierać ręce.
Dlaczego? Największe sławy, nieco zapomnianego Q3 zapowiedziały huczny powrót na stare śmieci. Ponownie chcą poczuć radość, szybkość i piękno rozgrywki za pomocą starych rakiet i starej spawarki. A nam pozostaje tylko czekać na zapierające dech w piersiach pojedynki, overtime'y, mid-air'y, impressive'y i inne tego typu rzeczy, które nieusatnnie sprawiają, że Quake 3 jest nieśmiertelny. Tyle tytułem wstępu, przejdźmy do wiadomości dnia!
Teraz na większości serwerów używany jest mod o nazwie OSP, jednak CPL nie wybrało go na nadchodzące turnieje. Popularne jogurty (czy koktajle) zastąpi znany wielu - BioHazard! Tak, tak panie i panowie. W Quake'a 3 będziemy grali na modzie Challenge ProMode Arena z zaaplikowaną vaniliową fizyką. Mówiąc skrótem: CPMA VQ3.
Decyzja ta została podjęta przez włodarzy CPL'a, którzy jako powód podają liczne udogodnienia, których w OSP brak. Lepszy kod sieciowy, który sprawia, że nawet pingi rzędu 80 ms stają się grywalne. Dodatkowym atutem z pewnością są dema z technologią MVD (Multi View Demo), które w przeciwnieństwie do OSP pozwalają oglądać mecz z obydwu POVów (z oczu obydwu graczy). To wszystko dopełnia istnienie cudownego programu jakim jest GTV (Gamers TeleVision), dzięki któremu możemy na żywo oglądąć poczynania graczy z każdego zakątka świata. Zupełnie jak popisy naszych piłkarzy.
Internetowe zapisy startują 1 sierpnia, a wpisowe wynosi $30 dolarów amerykańskich i zapewnia stanowisko BYOC (Bring Your Own Computer). Zaplanowano 128 miejsc. Poszczególne rozgrywki wyłonią najlepszych 32 graczy, którzy zagrają o nagrody w wysokości $50,000 dolarów. Wielkie Finały odebędą się w dniach od 13 do 17 grudnia tego roku w Landmark Hyatt Regency hotel w Dallas w stanie Texas.
Nie pozostaje nam nic innego jak czekać na pierwsze mecze! O wszystkim dowiecie się z serwisu eSports.pl. Zostańcie z nami!
Cyberathlete Professional League
#0 | El-Mo
2006-07-27 00:43:46
play more cpma !!! =D
CPMA!!!1
#0 | SL4VE
2006-07-27 01:03:58
#0 | Perez
2006-07-27 01:09:49
#0 | Perez
2006-07-27 01:10:32
#0 | SweepeR
2006-07-27 01:21:31
#0 | El-Mo
2006-07-27 01:26:49
a pozatym kiedyś grano cpma-tdm na osp i teraz sytuacja się odwróciła, różnice oczywiście są i jak zawsze znajdzie się ktoś kto będzie miał jakieś problemy (gdyby wybrano osp też by smucili)
co do bugów to cpma je też posiada i jak tu ludzie narzekają na respy to przecierz nie jedna wersja do startu cpl-a wyjdzie, a respy nie zdziwiłbym się jakby poprostu były inne niż na osp i to ich największa wada
#0 | ThrawN
2006-07-27 02:05:13
#0 | ThrawN
2006-07-27 02:10:20
#0 | edwa
2006-07-27 08:19:10
#0 | SpOOnman
2006-07-27 09:13:35
#0 | SpOOnman
2006-07-27 09:15:38
#0 | Mav_
2006-07-27 10:10:32
nie wejdę, bo nie mam cpma
nie sprawdzę, bo nie mam jak
i nie narzekam, tylko wolałem się upewnić, a jeśli postawiłeś tylko taki jeden to za wczasu Cię ochrzanić xD
#0 | SL4VE
2006-07-27 10:12:04
#0 | Hakan
2006-07-27 10:14:44
mapy do ../quake3/baseq3
odpalasz quake\'a poleceniem quake3.exe +set fs_game cpma
w modzie w konsoli /map cpm1a
po zaladowaniu mapy w konsoli /callvote gameplay vq3
potem jeszcze /ready ;)
pewnie mozna domyslny gameplay(fizyke) ustawic w cfg serwera ale o to juz mnie nie pytaj...
#0 | kaboom
2006-07-27 10:21:43
#0 | El-Mo
2006-07-27 10:40:34
#0 | tibijczyk
2006-07-27 10:48:17
#0 | SpOOnman
2006-07-27 11:04:55
#0 | ThrawN
2006-07-27 11:36:21
#0 | kaboom
2006-07-27 11:36:22
#0 | kaboom
2006-07-27 11:36:56
#0 | ThrawN
2006-07-27 11:38:19
#0 | ThrawN
2006-07-27 11:39:37
#0 | Mav_
2006-07-27 11:57:17
#0 | kaJos
2006-07-27 12:27:43
#0 | Sh1eldeR
2006-07-27 15:51:23
No chyba ze juz ten system zmienili i zastosowali inny, jestem jednak _pewien_, ze przynajmniej przez jakis czas tak to wlasnie w cpma wygladalo i nie slyszalem, by to sie zmienilo (chociaz moglem po prostu... o tym nie slyszec).
#0 | d00mer
2006-07-27 15:59:21
#0 | Sh1eldeR
2006-07-27 16:01:33
To wszystko bardzo dobrze. Byle tylko rowniez i uspieni admini sie obudzili i byli w stanie update\'owac cpma na serwerach na biezaco (bo poprawki do tego modu zawsze wychodzily czesciej niz do osp!).
Nie przejmowalbym sie jednak az tak bardzo tym problemem. Spodziewam sie malego wysypu nowych i porzadnie administrowanych serwerow, jesli q3 na dobre wroci do łask. Na pewno (szczegolnie na poczatku) lepsze beda te, ktore od dawna trzymaja poziom - bo gdy gra jest tak stara jak q3, gracze przywiazuja sie do swoich serwerow, wiec to na tych starszych bedzie wiekszy poziom rozgrywki. Ale pojawienie sie nowych powinno zmniejszyc dlugosc kolejek i dac inna opcje niz czekanie dwoch godzin na asterze :D
#0 | kaJos
2006-07-27 16:03:24
#0 | tibijczyk
2006-07-27 16:33:44
#0 | kaboom
2006-07-27 16:38:18
#0 | El-Mo
2006-07-27 17:07:54
#0 | SL4VE
2006-07-27 18:27:33
Bez sensu. Rzeczywiście mogliby to zmienić...
#0 | SL4VE
2006-07-27 18:28:48
#0 | El-Mo
2006-07-27 20:05:26
#0 | SL4VE
2006-07-27 20:12:07
#0 | Goniek
2006-07-27 21:50:28
dajcie jakiś opis komend do cpma ;]
#0 | guhard
2006-07-28 00:25:44
#0 | SL4VE
2006-07-28 00:31:18
#0 | SL4VE
2006-07-28 00:34:51