Zobacz mapy, które wkrótce podbiją Koreę

Dostosuj

W przerwie między trzecim i czwartym etapem ShinHan Bank ProLeague progamerzy szlifują formę, organizatorzy wychodzą z pomysłami pokroju Race Wars, a KeSPA szykuje mapy na najbliższą rundę. Najnowsze scenerie testowane są teraz przez wybranych zawodników, którzy mają wspólnie wydać werdykt. Tylko u nas zobaczysz jak wyglądają propozycje map na najbliższy sezon koreańskiej gorączki.

 

Częste zmiany scenerii w StarCrafcie są kluczem do zwiększenia emocji i wydłużenia żywotności samego tytułu. Przede wszystkim jednak wymagają one od zawodników całkowicie nowego spojrzenia na stare taktyki i opracowywania nowych, bardziej optymalnych build-orderów. Dlatego też wybór zbalansowanej mapy jest dla KeSPA priorytetowe. Nikt nie chciałby, aby do zbioru map profesjonalnych lig wpuszczono równie niezrównoważoną mapę, jak np. Deamons Forest, którą na szczęście szybko usunięto z listy. Aby uniknąć podobnych historii, tym razem zaproszeni progamerzy otrzymali szansę testowania wszystkich nowych propozycji. To od nich zależeć będzie, które mapy oglądać będziemy w roku 2009. Możliwe też, że niektóre scenerie zostaną poprawione przy pomocy profesjonalnych wskazówek. Wiemy, że wśród graczy testujących nowe mapy, znajdują się m.in. Stork, firebathero, great, Canata i GuemChi. Poniżej znajdziecie makiety wszystkich propozycji.

 

Obejrzyj propozycje map

 

중원 (Joongwon) / Central Plains

Bardzo specyficzna mapa. Pomijając olbrzymią przestrzeń w jej centrum (dodatkowo ozdobioną logiem ShinHan), zaskakująca może być konstrukcja mainów. Nie dość, że są dość zamknięte, to zawierają podwójny gaz i trzy zbiory źródła minerałów, co już teraz zapowiada bardzo ciekawe, makrozorientowane mecze.

 

 

 

황혼의그림자 (Hwanghonuigrumja) / Shades of Twilight

Całkiem klasycznie wyglądająca mapa na czterech graczy. Naturalna expansja na podwyższeniu, z bardzo wąskim zejściem i blisko położonym trzecim expem. Ponieważ w każdej z baz znajduje się gaz, szybkie zajęcie i zabezpieczenie trzeciej expansji może być kluczowe w wielu rozgrywkach. Mapa wydaje się umożliwiać agresywną grę dropami i daje kilka ciekawych możliwości postawienia proxy.

 

 

 

신의정원 (Shin Uijangwon) / God's Garden

Ogród Boga daje spore możliwości przy zabezpieczeniu dwóch expansji jednocześnie. Natural położony jest poniżej maina, jednak prowadzi do niego wąska droga. Dodatkowo, charakterystyczną cechą mapy jest znany m.in. z Loki patent na położenie trzeciego expa, który tutaj znajduje się na tyłach bazy. Niemniej, twórcy dają spore szanse na harassowanie tych baz, głównie dzięki wysokim niedostępnym klifom nad nimi.

 

 

 

단장의능선 (Danjanguineungsun) / Heartbreak Ridge

Bardzo oryginalna sceneria. Przewidziana dla dwóch graczy, ozdobiona licznymi rampami dookoła centrum. Aby dostać się do przeciwnika, należy pokonać trasę w sposób, w jaki wskazówki zegara przesuwają się po tarczy. Podwyższenia terenu, które co chwilę będą mijać wojską, z pewnością będą kluczową podporą strategii opracowywanych specjalnie dla tej mapy. Dodatkowo, zajęcie takiej rampy daje bardzo duże możliwości harassowania lub zabezpieczania expansji, gdyż niemal w każdym przypadku wzniesienie takie wypada prosto na minerały.

 

 

 

배틀로얄 / Battle Royale

Równie oryginalna mapa i także dla dwóch zawodników. Tym razem jednak gracze lądują bardzo blisko siebie, "zamknięci" w środku. Aby opuścić centrum mapy, jedna ze stron będzie musiała zniszczyć którąś ze świątyń blokujących wyjście. Bez wątpienia będziemy widzieć na niej mnóstwo szybkich potyczek, gdyż droga, jaką do przebycia będą miały przeciwne jednostki jest wyjątkowo krótka. Liczba uskoków i ścian faworyzować będzie harass takimi jednostkami, jak mutaliski. Bez wątpienia duża rolę odgywać będzie tu podwójny gaz znajdujący się w połowie odległości między mainami.

 

 

 

아웃사이더 / Outsider

Zamknięta, "wyspiarska" mapa z trzema spotami. Minerały w mainach mają bardzo niską wartość - 750, przez co zajęcie szybkiej expansji będzie kluczowe w utrzymaniu tempa middle-game. Rozłożenie mienrałów pomiędzy przeciwnikami dodatkowo utrudnia przemieszanie się po mapie. W efekcie, mimo ogromnej przestrzeni na środku, akcja toczyć powinna się przy minerałach a przewaga w liczbie baz może być na tej mapie głównym wyznacznikiem zwycięstwa lub porażki.

 

 

 

Źródło: teamliquid

KomentarzeKomentarze

  • PleeC

    #1 | Plec

    2009-03-18 21:07:12

    dlaczego od razu po tytule skojarzylem sobie, ze to news o sc2? :)
  • mefistomek

    #2 | szejk

    2009-03-18 21:16:21

    pytanie, kto skojarzył inaczej?
  • coldfear

    #4 | coldfear

    2009-03-19 08:21:56

    ktoś kto śledzi koreańskie ligi?
  • Sekal

    #3 | OMG

    2009-03-18 22:04:50

    chłyt markłetingowy :)
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

551 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie