50 level dla każdego... || UPDATE.

Dostosuj

50 level dla każdego... || UPDATE.

Tak tak. Jak pewnie wszyscy zainteresowani wiedzą pl.gifSnake(DUNE) już od jakiegoś czasu cieszy się pięćdziesiątym, najwyższym levelem. Oczywiście - GRATULUJEMY!!! Dla przypomnienia: nadal jest to jedyny polski zawodnik z 50. poziomem, nadal to najwyżej na Northrend sklasyfikowany Ork - z resztą jedyny posiadający taki level i okupuje na europejskim serwerze w tej chwili 3. pozycję.
Nowych 'pięćdziesiątek' pojawiło się w ostatnim czasie jeszcze kilka, a następni gracze osiągną tę granicę już niebawem.
Domyślam się, że niektórym może brakować jakiegoś wielkiego WOW w tym niusie, no ale...
To, co zrobił patch 1.15 z systemem dobierania przeciwników (popularnie zwane od nazwy angielskiej: AMM) do gier drabinkowych na battle.net , może nie jest dla wszystkich jasne. Założenie było takie: "Nowe konta powinny teraz szybciej grać z przeciwnikami o podobnym poziomie umiejętności.". No, a wyglada to mniej więcej tak:

  • Masz niski level, a na dodatek Twoje konto to nie żaden fake - nie masz powodów do radości - jak spotkasz się z kimś 'lepszym' o 20 poziomów to się nie załamuj, bo to nie będzie odosobniony przypadek.
  • Masz fake z niskim levelem, też nie wiem czy się cieszyć, to zależy czy chcesz szybko zdobyć poziom, czy grać z noobami...
  • Masz poziom wysoki: jeżeli jesteś powiedzmy w pierwszej 40 rankingu, to na ladderze na pewno sobie nie potrenujesz... Jeżeli jesteś niżej, powiedzmy miejsca niższe od 40, to zacieraj ręce i bierz się do roboty, trochę pograsz, raz z lepszymi, częściej z gorszymi ale poziom będzie rósł!

Jakoś tak to wygląda, a krzywdzące jest dlatego, że zwycięstwo zawodnikowi z 50. poziomem nad kimś z levelem 25. nie daje praktycznie nic, za to odwrotnie...
Ostatnio mówi się o tym dużo, nawet, co ciekawe, zagrałem wczoraj pierwszy raz od jakichś 10 dni. Zagrałem tylko raz, a na końcu usłyszałem że jestem "AMM abuser'em" - chociaż rozbieżność poziomów była równa 3... Paranoja?
Ale nic to. Postanowiłem zapytać kilku bardziej uznanych graczy o zdanie na temat nowego AMM i o to jakie Blizzard powinien podjąć kroki by naprawić swoją ostatnią gafę.

Oto co powiedzieli:

pl.gifdots3.gifDemon-TT

Każdy ma takie samo zdanie, oprócz Snake'a.. Tzn. że nowy ladder jest do bani, lvl nie ma znaczenia, grasz w kółko z noobami.
Blizzard powinien dać stary AMM i by było good..

A te 50. poziomy nowe? Co z nimi? Może reset laddera?
To już nic nie zmieni, za późno na to.. Już koniec laddera, z resztą widać od razu, że nikt z good graczy juz nie gra gier ladderowych, tylko clan games..


pl.gifdots3.gifKrawieC.

Hahaha, ten nowy AMM jest do bani.

Dużo gier ladderowych grałeś odkąd wyszedł patch 1.15?
Moze ze 20, tylko clan games gram.

Dobra, to może powiesz co Blizzard powinien zrobić teraz?
Zmienić AMM.. Zmienić AMM, albo się powiesić :D

No okej, zmiana, ale dużo ludzi ma te 50 lvl na nowym AMM, więc co reset laddera?
Tak, reset.

A może chcesz coś powiedzieć o 50. levelu Snejka ??
Snake to good player, zdobył uczciwie.


bg.gifdots3.gifDSky`DIDI8

Hm, co mogę myśleć o tym, jest do dupy. Nowy system dobierania zawodników jest cholernie głupi, jest dla wszystkich noobów którzy nie mogą zrobić wysokiego poziomu, tylko grają 24/7...

Grasz na ladderze ostatnio?
Nie, grałem tylko raz odkąd weszły zmiany. To nie ma sensu, grasz 50 gier przeciwko noobom i 2-3 gry z normalnymi ludźmi, to nie jest trenowanie. Przed zmianami ladder był najlepszą drogą treningu, teraz nie jest niczym więcej tylko głupim systemem..

Jak myślisz, co zrobi Blizzard, zmienią system, a może zresetują ladder'y?
Sądzę, że najlepszym wyjściem byłoby przywrócenie starego systemu, był idealny, +- 6 lvl, zawsze masz przeciwnika tak dobrego jak Ty, więc możesz trenować i grać. Najlepszy system jaki kiedykolwiek zrobiono dla jakiejkolwiek gry, a oni go zdjęli... muszą być upośledzeni...

K, ale są nowe wysokie levele, może wyzerować drabinki??
Tak powinno być normalnie, bo ci nowi 50-poziomowi gracze, mają prawdziwy level około 30...

se.gifdots3.gif4K.Fury

System dobierania przeciwników jest do dupy, a w top 20 jest pełno noobów.


nl.gifdots3.gif4K.Grubby

Blizzard jest świadomy problemów z nowym AMM. Nigdy nas wcześniej nie zawiedli ( to jest ich jedyna duża gafa ) jak teraz, więc bądź pewnien że ich łata będzie satysfakcjonująca. Jak 1.15 ujrzał światło dzienne przewidywałem, że AMM będzie naprawiony ( odkąd, jak każdy, połapałem się że był gównem ) i że naprawa zajmie 4-5 tygodni. Teraz mija jakoś 1-3 tygodni i zostanę przy swoich przewidywaniach ^~^



-
UPDATE:

pl.gifdots3.gifSnake(DUNE)

Nowy AMM jest do dupy.

Grasz teraz więcej niż przed wejściem patch'a?
Gram teraz więcej o wiele, bo wcześniej się wqrwiłem, 2 losy z 6 niższym i szit. Grałem 2,3 gry tygodniowo. Teraz to gram 200 gier na tydzień.

Blizzard powinien naprawić jakoś patch'a 1.15?
Ale nie naprawi.

Pytałem czy powinien...
Na pewno.

A czemu nie naprawi? Większość sądzi że to kwestia może 2-3 tygodni.
Znaczy, nie zresetują laddera, bo napisali oficjalnie na battle.net o nowym AMM.

Grasz dalej na koncie Snake(DUNE) czy zaczynasz jakiś nowy nick, etc.?
Teraz lekcje, showmatche.

Jest zapotrzebowanie na to?
Ta.



No i faktycznie Blizzard wydał coś w rodzaju oświadczenia - reakcji na zarzuty graczy.
W wielkim skrócie: dążą do tego, żeby ktoś zupełnie słaby miał level około 10, zawodnicy ze średnim skillem - level 30., a wysokoumiejętnościowi - poziom 50.
I jeszcze kilka ciekawych rzeczy. Tłumaczą jak działa 'expected ladder level' (ELL), czyli spodziewany poziom drabinkowy. Jeżeli ktoś gra rzadko, to każda porażka będzie go kosztowała więcej punktów doświadczenia, niż kogoś kto gra częściej.
Inny przypadek, kojarzenie wysokich i niskich poziomów. Jest to mozliwe gdy np. wysokopoziomowiec przegra kilka kolejnych gier, a ktoś niżej sklasyfikowany kilka razy z rzędu zwycięży. Wyjasniają też, że dobrzy gracze grają częściej ze słabszymi, żeby nie musieli tak dlugo czekać na przeciwnika z zakresu +- 6 poziomów.
Na koniec, o naprawieniu zaistniałej sytuacji. Blizzard skupi się głównie na tym, żeby 'wysokie poziomy' były rzadziej parowane z trywialnymi przeciwnikami. Nic o zmianie systemu.
Całość w języku angielskim znajdziecie tutaj.
Muszę przyznać, że jak się czyta ich wyjaśnienie, to zaczyna to brzmieć logicznie... I czyni z ladder'a jakby ligę, a nie wykładnię umiejętności - bo jeżeli np. w WC3L klan zagra 6 meczy, tylko 3 z nich wygra, to będzie na wyższym miejscu niż team, który zagra 2 razy, ale zanotuje 2 winy. Do tego chyba dąży Blizzard.
-

No, co tu dużo dodawać, generalnie nowy AMM nie podoba się i tyle. Zaskakuje za to rozmowność se.gif4K.Fury'ego ;P i taka wręcz rozpacz bg.gifDSky`DIDI8... Biedaczyna.
A co do pl.gifSnake'a(DUNE) - ma najlepsze staty z nowych 50-level'owcow. Tyle :P

battle.net

KomentarzeKomentarze

  • Perez

    #0 | Perez

    2004-06-04 02:59:27

  • OnliNE

    #0 | P@sta San | oFF

    2004-06-04 06:13:56

  • streq

    #0 | streq

    2004-06-04 09:49:09

  • Slothart

    #0 | 0000000

    2004-06-04 10:02:59

  • InfernoMan

    #0 | InfernoMan

    2004-06-04 10:13:24

  • InfernoMan

    #0 | InfernoMan

    2004-06-04 10:18:00

  • Ph0bia

    #0 | faction

    2004-06-04 10:27:57

  • sxl

    #0 | sxl

    2004-06-04 10:28:58

  • Ph0bia

    #0 | faction

    2004-06-04 10:38:17

  • 3Months?ping500

    #0 | trzyeM-

    2004-06-04 11:39:55

  • Perez

    #0 | Perez

    2004-06-04 11:54:22

  • InfernoMan

    #0 | InfernoMan

    2004-06-04 13:11:47

  • InfernoMan

    #0 | InfernoMan

    2004-06-04 13:16:58

  • Shiro_4

    #0 | shiro_4

    2004-06-04 15:31:15

  • 3Months?ping500

    #0 | trzyeM-

    2004-06-04 15:39:50

  • InfernoMan

    #0 | InfernoMan

    2004-06-04 16:27:31

  • homme.fatale

    #0 | homme.fatale

    2004-06-04 21:41:30

  • Ph0bia

    #0 | faction

    2004-06-04 22:05:30

  • Darky

    #0 | Darky

    2004-06-05 04:45:10

  • Ph0bia

    #0 | faction

    2004-06-05 07:37:28

  • streq

    #0 | streq

    2004-06-05 09:19:48

  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

9051 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie