Windows XP 64 Bit a gry?

Dostosuj

Windows XP 64 Bit a gry?

Część z was zapewne już wie, że jest dostępny na rynku Windows w wersji na procesory 64 Bitowe. Ci co nie wiedzieli - to już wiedzą :)

Oczywiście jest to wersja dla komputerów z procesorami AMD Athlon 64 lub Intela z instrukcjami EM64T (seria 6XX i wybrane 5XX). Uprzedzając pytania - nie działa on na procesorach 32 bitowych, ale programy 32 bitowe można odpalać. Jednakże sterowniki do systemu muszą być w wersji 64 bitowej (nVidia i ATi już wydały).

Skoro stary soft działa, panowie z Hard|OCP postanowili sprawdzić jak działają gry pod nowym systemem. Dokładniej - postawili tezę czy w stosunku do systemu 32 bitowego jest wzrost, lub może spadek wydajności w grach. Dlatego też nie zajmowali się czym dokładnie się charekteryzuje Win XP 64 Bit Edition, jedynie jest króki wstęp i odrazu lecą z testami.

Tekst polecam, bo 64 Bity to przyszłość i niedługo każdy z nas będzie musiał zastanowić, a wyniki są ciekawe. Jednej gry nie dało się uruchomić. Tekst jest tutaj.

in4.pl

KomentarzeKomentarze

  • postal1

    #0 | postal1

    2005-05-07 14:15:28

    wniosek :
    przetestowali różne wersje sterowników a nie systemy. skoro i tak testowali 32bitowe programy to nie wiem na co liczyli. wszystkie testy - niemal identyczne, z lekkimi odchyleniami spowodowanymi chociazby sterownikami.

    ogolnie [+] za news, przestroga dla was czytających - nie dajcie sie nabić w butle, nie potrzebujecie 64 proców jezeli nie ma dla nich wykorzystania. poczekajcie az stanieją i wtedy zmieniajcie.

    pzdr
  • b0b3k_

    #0 | b0b3k`

    2005-05-07 14:19:04

    i tak okienka są przewiewne i łapią wirusy... kumpel sciagnol fake plik nie wiedząc i dysk do wymiany.. uszkodzilo sektory :G
  • Lucas

    #0 | Lucas

    2005-05-07 14:21:47

    Ati ma niedopracowane stery - bo kazdy test maja w plecy.

    Mnie zakoczyly wyniki i sie wyleczylem z AMD 64.
  • ziel1na

    #0 | ziel1na

    2005-05-07 14:26:25

    wyniki praktycznie identyczne :/ jedyne co to kroniki na radku wypadly duzo gorzej ale to jest rozdzialka 1600x1200 :>

    w splinter cella i tak nie gram :D
    ale ja rowniez uwazam (tak jak polstal1) ze narazie nie ma co sie spieszyc do 64bitowych procow tylko czekac az stanieja i powstanie wiecej oprogramowania w pelni wykorzystujacego ich potecjal
  • postal1

    #0 | postal1

    2005-05-07 14:35:02

    ty sie nie spiesz z zadnymi dziwnostkami typu jakies procesory dziwnowatościowate - ty sobie lepiej jakiego 6600 kup i bedziesz 3x wiecej radochy :D
    a radka mi mozesz oddac - przygarniem z milom checiom :D
  • Lucas

    #0 | Lucas

    2005-05-07 14:42:39

    Nie oplaca sie... Za slaby proc...
  • shock

    #0 | shock

    2005-05-07 14:46:36

    Jak oni chcieli zeby byly lepsze wyniki na Win64 niz na Win32 ?? muahah
    Wzieli Procek 64 i Win32 a potem Procek 64 i Win 64 i wyszło to samo bo to oczywiste ze w obu przypadkach procesor musi wszystko przeliczyc na 32 bity bo tak jest gra zrobiona.
    Przeciez jezeli gra jest zrobina dla systemu win32 to na win64 procek musi przeliczyc wszystko od nowa dla 32 a jezeli odpalaja na Win32 to i tak musi przeliczyc i dzialac w trybie 32. Bez zadnych testow kazdy kto normalnie i logicznie mysli dojdzie do takich wnioskow. Już keidyś słyszałem ze miala wyjsc wersja HL2 64 bit ale chyba nieprawda.
  • postal1

    #0 | postal1

    2005-05-07 15:26:56

    1.8ghz. wedlug mnie starczy i to na luzie.
    wymiana proca a grafiki bedzie o wiele wydajniejsza.
    przylozenie nawet 700mhz nie da mu takiego kopa jak zmiana na 6600
  • Preak

    #0 | Preak

    2005-05-07 15:45:37

    to chyba jednak dobrze ze nie kupilem AMD 64...W sumie predko nie kupie bo mam pyte glowna pod P4 ;)
  • ziel1na

    #0 | ziel1na

    2005-05-07 15:51:31

    heh nie mam kasy narazie na 6600 :> ale jak co to pomysle ;)
  • ziel1na

    #0 | ziel1na

    2005-05-07 16:16:18

    aa puki co to wydajnosc spadla mi (od zmiany A1800+ na durnia 1.8GHz) w 3dmarku2001 o 2000!!).. niedlugo dopiero bede sie bawil w odblokowywanie ;)

    a co ja pisale o jakichs procesorach dziwnowartosciowych tak btw ? :F
  • yeltzyn

    #0 | wzf | yeltzyn

    2005-05-07 18:26:20

    Chmm, wogole AMD64 i EMT64 to sciema!
    Przecierz to nie sa 64-bitowe procesory, a zwykle 32-ki z rozszerzonymi rejestrami.

    Takie testy to tez sciema, bo jak testowac programy z x86 na pseudo-64? (jak juz ktos wczesniej napisal)

    Jakby taki system i gry 64bit zaisntalowali na jakichs procesorach Itanium, to rozumie. Ale napewno na takim procku nie poszedlby XP 64bit, bycmoze 2003 Server dal by rade.

    Pozatym jedyna gra, jaka moze cokolwiek pokazac w tym psudo-64 bitowym srodowisku, to FarCry (widzialem bodajze w Chipie jakis art. o tym).

    Nie ma sie co rzucac na 64-bity, dopuki nie beda to prawdziwe 64-bity. Zapewne do tego wogule nie dojdzie, bo przed nami era multi-core-cpu (technologia wielordzeniowa - wiele procesorow w jednym kawalku krzemu [cos jak procesor CELL od Sony dla konsoli PS3]).
    Intel do 2007 ma zejsc do 0.65 um i 9-ciu rdzeni w jednym procku. Takie cos bedzie mialo 1 TeraFlop mocy obliczeniowej (czyli 1/80 z tego co ma najszybszy komp na swiecie z listy www.top500.org.
  • Lucas

    #0 | Lucas

    2005-05-07 18:31:24

    Hm... ale poczytaj dokladnie.

    64bit amd a intela to dwie rozne koncepcje.
  • postal1

    #0 | postal1

    2005-05-07 18:41:27

    hyhy - to u mnie zmiana durnia na axp wyniosla w smarkach 2001 raptem cale.... tamtadadadadammmm........... 60pkt
  • ziel1na

    #0 | ziel1na

    2005-05-07 19:06:57

    o kuwa :/
    od tego proca to mi doom zaczal klacic :/
  • postal1

    #0 | postal1

    2005-05-07 19:12:40

    jakie temperatury ?? ja tak mialem jak mi sie grzal bo pasta byla zle nalozona i zeberka nie nadażaly odbierac ciepelka
  • ziel1na

    #0 | ziel1na

    2005-05-07 19:49:40

    nie takie najgorsze:/ takie mialem wczesniej tez
    aczkolwiek te napiecia mnie wqrzaja :/

    Temperatury
    Płyta główna 40 °C (104 °F)
    Procesor 58 °C (136 °F)
    Aux 34 °C (93 °F)

    Wentylatory
    Procesor 2909 RPM

    Wartości napięć
    Napięcie rdzenia procesora 1.47 V
    +2.5 V 2.54 V
    +3.3 V 3.28 V
    +5 V 5.00 V
    +12 V 12.93 V
    VBAT baterii CMOS 2.03 V

  • Darky

    #0 | Darky

    2005-05-07 20:12:19

    moze sie myle, ale wydaje mi sie ze przaeskoczenie z generacji 16 na 32 bitowa to bylo tez zwiekszenie rejestrow o literke E, czyli dwukrotne zwielokrotnienie ich pojemnosci. W ten sposob mamy ECX, EAX, EBX, EDX etc.

    Poza tym, przeciez wlasnie ten wyamir w bitach oznacza pojemnosc rejestru, a nie ich ilosc. Dodatkowe rejestry pomocnicze moga sobie byc, ale przeciez nie to jest celem?

    Z punktu widzenia informatyki nie za bardzo widze Twoje przemyslenia, moze elektronicznie to wyglada bardziej realnie : P
  • postal1

    #0 | postal1

    2005-05-07 21:01:04

    58 na procu Oo
    w stresie czy spoczynku ??
    bo jak idle (spczynek) to cos przyduzo...
    ja na 1.6ghz @ 2.2ghz przy 1.85V i chlodzeniu za 40pln (whisperrock IV - witrak na 7 a nie 12V) mialem - idle : 45 stres 54

    a jak paste zle nalozylem to doszlo po 10 stopni do obu wartosci
    i czkawka przy 3dmarkach

    pozdro
  • ziel1na

    #0 | ziel1na

    2005-05-07 21:54:46

    niestety idle, w tej chwili mam 52
  • yeltzyn

    #0 | wzf | yeltzyn

    2005-05-07 22:03:10


    Hm... ale poczytaj dokladnie.

    64bit amd a intela to dwie rozne koncepcje.


    AMD ma tylko 64 bitowe rejstry zmiennoprzecinkowe, a na stalym przecinku liczy na 32 bitach. Jezeli wedlug AMD ich proc jest 64bit, to Kazdy proc Intela jest 128bitowy! W koncu SSEx to wlasnie takie resjestry. A ponadto to z \"prockami 64bit\" dostajesz zestaw instrukcji, a nie \"czyste\" rejestry na kod programu 64bitowego.


    oze sie myle, ale wydaje mi sie ze przaeskoczenie z generacji 16 na 32 bitowa to bylo tez zwiekszenie rejestrow o literke E, czyli dwukrotne zwielokrotnienie ich pojemnosci. W ten sposob mamy ECX, EAX, EBX, EDX etc.

    Poza tym, przeciez wlasnie ten wyamir w bitach oznacza pojemnosc rejestru, a nie ich ilosc. Dodatkowe rejestry pomocnicze moga sobie byc, ale przeciez nie to jest celem?

    Z punktu widzenia informatyki nie za bardzo widze Twoje przemyslenia, moze elektronicznie to wyglada bardziej realnie : P


    No fakt, ale oprzocz EAX itp (czyli defakto rejestrow roboczych) zwiekszono pojemnosc wszystkich pozostalych rejestrow: stosu, licznika skokow, flagowego, i tych do liczenia adresu. A AMD64 to tak jakby wlasnie powiekszenie pojemnosci tych EAX-ow, reszta jest dalej 32bitowa.

    Imo Itanium>AMD64 bo Itanium to prawdziwy 64bitowy proc.

    P.S.flip('b9d9e7baac_1');Pod koniec Intel wypusci Itanium DualCore z (uwaga) 25mb cachu, to ten proc zmiazdzy wszystko.
  • Lucas

    #0 | Lucas

    2005-05-07 23:44:19

    To idz do sklepu za rogiem i kup dwa Itanium... albo trzy.
  • raul

    #0 | raul

    2005-05-11 01:15:57

    no wynik testow raczej oczywisty, jezeli aplikacje 32 bitowe dzialaly by wolniej, to poprostu znaczylo by jakies bugi w systemie, bo na przyspieszenie nie ma co liczyc, bo co ma piernik do wiatraka (a przynajmniej niewiele). Roznice w zakresie skali bledu pomiaru...
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

5878 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.